Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Giles » tor dec 02, 2004 18:50

Tyckte avsnittet va grymt bra, längtar redan extremt mycket till nästa avsnitt.

1x10 Det känns som att det måste vara nåt galet med Claires bebis, men va kan vara så farligt med en bebis så att spågubben ville ha ihjäl Claire och bebisen? Det va väl det han ville när han skickade iväg henne på det planet?

Jag tror att Ethan va den personen som inte va med på planet och att han är den personen som försöker döda Claire eller barnet, men hur vet han att barnet är "farligt" om han inte va med på planet eller ens vet vem hon är?
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav LWes » tor dec 02, 2004 18:55

Giles skrev:Tyckte avsnittet va grymt bra, längtar redan extremt mycket till nästa avsnitt.

1x10 Det känns som att det måste vara nåt galet med Claires bebis, men va kan vara så farligt med en bebis så att spågubben ville ha ihjäl Claire och bebisen? Det va väl det han ville när han skickade iväg henne på det planet?

Jag tror att Ethan va den personen som inte va med på planet och att han är den personen som försöker döda Claire eller barnet, men hur vet han att barnet är "farligt" om han inte va med på planet eller ens vet vem hon är?


Jag trodde att spågubben visste att planet skulle krascha och att hon skulle överleva...
och att Ethan ÄR den som inte var med på planet är ju helt klart, men vem han är, vad han vill är det ingen som vet!
Jag undrar också hur det kommer sig att han vill skada barnet...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor dec 02, 2004 21:00

Mycket bra avsnitt. Ett av de bättre faktiskt.

1.10
Ja, spågubben visste att Claire skulle överleva och föda barnet på ön. Så tolkade jag det som. För att försäkra sig om att barnet skulle uppfostras av henne så sätter han henne på det planet. Men då kan ju iofs inte Claire dö efter tretton avsnitt eller så... för då skulle gubben ha sett det.

Som sagt, riktigt intressant att detta barn verkar vara riktigt ondskefullt -- eller i alla fall riskerar att bli ont. Tyckte också om tillbakablickarna. Fan vad förbannad jag blev då killen lämnade henne. Och jag tycker Claire är så söt -- som person -- så jag tyckte att det var intressant att se hennes bakgrundshistoria.

Och ja, Ethan-killen är mycket like Nathan Fillion. Tänkte på det själv också. Fast Nathan är ju snyggare.


Ser verkligen fram emot nästa avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » tor dec 02, 2004 21:31

Är det ingen som håller med mig? :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » tor dec 02, 2004 21:32

Off skrev:Är det ingen som håller med mig? :D


Nej, du är helt lost. <-- see what I did.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » tor dec 02, 2004 21:33

Damn you! Damn you and your witty puns.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » tor dec 02, 2004 21:50

AKS skrev:Mycket bra avsnitt. Ett av de bättre faktiskt.

1.10
För att försäkra sig om att barnet skulle uppfostras av henne så sätter han henne på det planet. Men då kan ju iofs inte Claire dö efter tretton avsnitt eller så... för då skulle gubben ha sett det.


Det är det som ger mig hopp! Hon får inte dö!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nea » tor dec 02, 2004 23:18

1x10

Som jag älskar den här serien! Ju mer vi får se, desto fler frågor väcks. Helt underbart. :D

- Babyn. :eek: Verkar ha en betydligt större storyline än jag någonsin kunnat ana.
- Undrar hur mycket spå-mannen kunde förutse angående framtiden...
- Visste han t.ex att planet skulle kraschlanda på just den här ön?
- Visste han att Claire skulle överleva eller räknade han med att både hon och barnet skulle dö?
- Och om han visste att hon och barnet skulle överleva, skickade han henne till ön för att hon och barnet skulle klara sig eller för att ön var den enda plats där omvärlden är säker från barnet?
- Vem tusan är Ethan? Är han ens mänsklig? Han kanske är ännu en "monster-manifestation".
- Svart/vit symbolik ännu en gång. Varför var just Locke med i Claire's dröm?
- Dessutom, 'Ethan Rom' är ett anagram på "Other Man". What's up with that?
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav Off » tor dec 02, 2004 23:24

1x10

Ethan Rom = The Roman :eek: Jag visste att de skulle försöka erövra världen igen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » tor dec 02, 2004 23:36

Nea skrev:1x10

- Dessutom, 'Ethan Rom' är ett anagram på "Other Man". What's up with that?


Här är några till anagram:
More Than
Another M
Mate Horn
Hate Morn
The Roman
Tone Harm
(oroa er inte, det var itne jag själv som satt och funderade ut dom...)

Sen är det mest intressanta för mig just nu hur mycket spå-mannen visste, för om han visste att Claire skulle överleva kommer hon knappast dö, för då hade han sett det.
men om han bara visste att planet skulle krascha så trodde han att hon skulle dö då, och då kanske hon fortfarande kan dö...

Sen eftersom Hugo (som vi nu kan kalla honom) inte har haft ett avsnitt om sig, och upp till avsnitt 14 vet vi att han inte kommer ha det (och då tror jag att han är den sista som inte haft en) så tror jag att han har någon stooor hemlighet!
Tänk på hur lite man egentligen vet om honom fast det känns som man känner honom ganska bra, i alla fall.
Jag tror att stor hemlighet ligger begraven i hans flashbacks, som dom förmodligen då kommer spara tills februari-sweeps-perioden om det är så saftigt som jag hoppas!
Jag längtar!

Och sen är det några (på internet) som verkar tro att Ethan är "Alex" (Fransk-tantens son) och först trodde jag att det var omöjligt eftersom jag uppfattade det som att han föddes på ön, men det kanske inte var så, och att hon tog med sig honom (som då var tonåring) dit...
Jag vet inte, jag tror fortfarande (och hoppas på) att Alex föddes på ön och alltså är en 15-årig vild pojk som är as cool.
Fast Alex är ju inte bara ett killnamn... Det kanske man också skall komma ihåg, för dom har väl inte sagt att det är en kille? eller gjorde dom det?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre dec 03, 2004 6:10

1x10:
Aldrig några svar, bara fler frågor! Och vilken cliffhanger, damn you Lost. Ethan är scary och Locke vid grottorna på slutet när Sayid kom tillbaka, också scary. Och vad är dealen med Claires baby? Charlie vinner som roligast karaktär, men samtidigt lyckas han vara otroligt söt och snäll mot Claire.

"Dear diary, still on the bloody island. Today I swallowed a bug. Love, Claire." :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Yog-Sothoth » lör dec 04, 2004 8:33

AKS skrev:Mycket bra avsnitt. Ett av de bättre faktiskt.

1.10
Ja, spågubben visste att Claire skulle överleva och föda barnet på ön. Så tolkade jag det som. För att försäkra sig om att barnet skulle uppfostras av henne så sätter han henne på det planet. Men då kan ju iofs inte Claire dö efter tretton avsnitt eller så... för då skulle gubben ha sett det.

Som sagt, riktigt intressant att detta barn verkar vara riktigt ondskefullt -- eller i alla fall riskerar att bli ont. Tyckte också om tillbakablickarna. Fan vad förbannad jag blev då killen lämnade henne. Och jag tycker Claire är så söt -- som person -- så jag tyckte att det var intressant att se hennes bakgrundshistoria.

Ja, det här var mycket bra. Förresten, behöver man spoila om avsnitt som redan har gått? I avsnittstrådarna för BtVS/AtS/Firefly kan man ju skriva om tidigare avsnitt?

Spoiler 1.10:
Att Ethan var den som inte var med på planet var självklart. Däremot fattade inte jag att barnet skulle vara ondskefullt på något sätt, vad är det som indikerar det? Min uppfattning om det hela var att spåmannen skickade iväg Claire för att han såg en tragisk framtid för barnet om någon annan än hon uppfostrade honom (det var det han sa i avsnittet i alla fall). Jag kände inte att det låg något underliggande syfte annat än att det skulle gå väldigt illa för barnet om det skulle få andra föräldrar.

Jag uppfattade det också som att han visste att planet skulle krascha och att de skulle överleva. Anledningen till att han lurade henne till att åka med var (för mig) att hon skulle adoptera bort barnet om hon inte fastnade på ön.

Något skumt var det med Locke på ön i slutet...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav AKS » lör dec 04, 2004 12:09

Mönsterstudenten Thomas skrev:Ja, det här var mycket bra. Förresten, behöver man spoila om avsnitt som redan har gått? I avsnittstrådarna för BtVS/AtS/Firefly kan man ju skriva om tidigare avsnitt?


Vet faktiskt inte varför vi gör så här, måste jag få erkänna. :)

Spoiler 1.10:
Däremot fattade inte jag att barnet skulle vara ondskefullt på något sätt, vad är det som indikerar det?


Vet inte vaför jag tycker det. Det var nåt med det panikslagna i spågubbens tonfall (det känns som att barnets öde kommer att påverka andra än bara barnet = hellre ondska än personligt lidande, om du förstår vad jag menar). Så, även om det kanske inte sas rakt ut så var det en känsla jag fick.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » lör dec 04, 2004 12:41

Mönsterstudenten Thomas skrev:Ja, det här var mycket bra. Förresten, behöver man spoila om avsnitt som redan har gått? I avsnittstrådarna för BtVS/AtS/Firefly kan man ju skriva om tidigare avsnitt?

Det är ju bra om man kan läsa den här tråden utan att ha sett alla avsnitt, eftersom ingen (antar jag) ser det i direktsändning, utan laddar hem avsnitten. Själv har jag t.ex. tänkt se 1x10 ikväll. Dessutom kommer nog en del följa serien när den börjar på svensk TV.

Apropå det, finns det någon chans att den börjar redan till våren på TV4?

:)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Illyria » lör dec 04, 2004 13:09

CheeseGuy skrev:Apropå det, finns det någon chans att den börjar redan till våren på TV4?

Strange things do happen, men det är inte något att räkna med. Håller med om spoilermarkering, hade varit annorlunda om det var en tråd per avsnitt men inte nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav leckan » lör dec 04, 2004 15:55

CheeseGuy skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Ja, det här var mycket bra. Förresten, behöver man spoila om avsnitt som redan har gått? I avsnittstrådarna för BtVS/AtS/Firefly kan man ju skriva om tidigare avsnitt?

Det är ju bra om man kan läsa den här tråden utan att ha sett alla avsnitt, eftersom ingen (antar jag) ser det i direktsändning, utan laddar hem avsnitten. Själv har jag t.ex. tänkt se 1x10 ikväll. Dessutom kommer nog en del följa serien när den börjar på svensk TV.

Apropå det, finns det någon chans att den börjar redan till våren på TV4?

:)


Håller med Cheese Guy, det kan ju vara så att man ännu inte hunnit sett ett avsnitt och läser i tråden.
Då vill man ju inte få alla "nyheter" i förväg.
Användarvisningsbild
leckan
Minion
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 19 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons dec 08, 2004 17:17

Herc på Aint It Cool skrev detta inför kvällen Lost-avsnitt:

LOST. Tonight’s (Jack-centric) hour is the series’ 11th, meaning it brings us halfway through the first season. It also, tragically, means this will be the last “Lost” we’ll see for a good while. So if you think Hugo Reyes’ discovery that there’s an imposter among the survivors made for a big cliffhanger, just you wait till tonight.

Å herregud vad jag längtar! Det kommer säkert vara hur spännande som helst!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Giles » ons dec 08, 2004 21:50

hmm den brukar släppas runt 4 på natten, funderar nästan på att se den inatt då, har redan sovit hela dagen ändå..
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Illyria » tor dec 09, 2004 0:17

For a good while? Hur länge hade de tänkt ha juluppehåll egentligen... säg inte att det börjar lagom till february sweeps för det är en lång väntan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tor dec 09, 2004 0:47

Illyria skrev:For a good while? Hur länge hade de tänkt ha juluppehåll egentligen... säg inte att det börjar lagom till february sweeps för det är en lång väntan.


Jag vet inte faktiskt men jag tror nog att det kommer tillbaka i januari i all fall.
Alias börjar ju då och dom skall ju vara onsdagkväll-kompis-serier.
Visst är det möjligt att Alias börjar först och att Lost kommer senare, men det vore as grymt och båda började samma kväll.
Fast så har ju Alias 22 avsnitt att visa i vår och Lost har bara en halv säsong, 11 avsnitt.
Så du kanske har rätt med att det inte blir förns februari... :( :(
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor dec 09, 2004 18:14

1.11 var lite trögt i början, men mot slutet så tog det sig...

Först och främst: tyckte nästan att avsnittet var lite tråkigt där i början. Ingen bra fortsättning på förra avsnittet. Fann dessutom inget engagemang i Jacks tillbakablickar.

Ungefär där Ethan dök upp igen (och där Jack i tillbakablickarna "sätter dit" sin far) blev det dock riktigt intressant. Och det var spännande då de skulle skära ner Charlie från lianerna eller vad 17 det var. Detta är också en av de få gånger jag gillar det "oväntade" ögonblicket då de låter en stendöd karaktär dra ett plötsligt, djupt andetag och vakna upp. Gillar Charlie-karaktären så mycket att jag kunde leva med den klichén.

Och sen är det ju lite spännande med den där stållådan. Vad finns i den? Skulle bli ganska besviken om det visade sig vara 100 kilo spam.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » tor dec 09, 2004 18:52

1x11

Jag störde mig ganska rejält på att de inte lät honom dö. När de inte fick liv i honom tänkte jag woho den här serien vågar ta ut svängarna men tyvärr blev man besviken. Ska se avsnittet en gång till i dagarna för jag var lite morgontrött så jag somnade till i några minuter.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » tor dec 09, 2004 18:54

1.11
Som sagt, i vanliga fall skulle hade jag tänkt *precis* som du, men eftersom Charlie är en av favoritkaraktärerna så kunde jag acceptera klichén.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » tor dec 09, 2004 22:26

Jag skrev ett väldigt långt meddelande med mina intryck om senaste avsnittet och jag skrev och skrev och sen bara stängdes fönstret utan anledning så det försvann...

Så jag orkar inte skriva om det förrutom Tack GUD (eller ön...) att Charlie överlevde. Jag var så rädd när dom hittade honom, krossad när han verkade död, och fruktansvärt lättad när han 'vaknade' upp.

Sen en sak som jag måste nämna: Att Charlie lämmnade sina prylar som ledtråd efter sig påminnde ganska mycket om när han blev kidnappad i Lord of the Rings och dom lämnade det där gröna smycke-prylen efter sig.
Eller var det bara jag som tyckte det kanske...

Sayid och Sawyer's scen var också härlig. Spännande saker som Sayid hade att berätta. Jag vill veta mer om allt det!

Sen var det läskigt med scenen när Walt och Hurley spelade. För eftersom ALLA scener HAR en mening i att driva handlingen frammåt kan jag inte tänka på annat än att det i den scenen som var 'viktigt' var att man fick se vilken 'tur' Walt hade. När han fick exakt det han ville på tärningarna... Det verkar skumt.

och jag litar inte längre på Locke. Inte efter Kate sa till Shannon att om Boone var säker med någon var det med Locke, och sen direkt efter klippte dom till en scen med Boone och Locke där i Boone frågar hur Locke fortfarande kan följa spåret trots att det regnar o.s.v.
Då tvivlade jag på att han följt något spår alls (med tanke på när dom delade upp sig och det och att han försökte få Boone att gå hem tidigare)
Så jag trodde lite att Locke var kompis med 'dom andra' och var på väg till deras ställe, men när dom hittade metal-lådan eller vad det var verkade det inte så längre.

Av alla fantastiska frågor i serien längtar jag mest efter att få veta mer om Alex, den franska tantens son som förmodligen föddes på ön.

Tänk om han och Claire's barn har något gemensammt? Att anledningen att fransk-tanten's grupp hamnade på ön var för att hon skulle få Alex där, och samma sak för våran grupp och Claire's barn...

Jag hoppas verkligen att Claire inte dör. Om hon håller sig borta i flera avsnitt nu kanske hon kommer undan med att vara med i avsnitt 22 och totalt bara varit med i 13 avsnitt i säsongen (vilket är så många avsnitt hon har kontrakt för)...
Om jag har räknat rätt har hon hittills varit med i 8...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor dec 09, 2004 22:36

Yay! Lost knäckte i tittarsiffror igen!!!

"Lost" (households: 11.4/18, #1; adults 18-49: 7.1, #1)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor dec 09, 2004 23:21

(spoiler 1.11)Eftersom Charlie vaknade upp igen efter att ha varit död, så betyder det att han kanske inte är ensam om att göra det. Ethan kan mycket möjligt vara en av de från Danielles forskarexpedition. OCh var det verkligen Charlie som återvände och inte något annat i hans kropp? (Fast det kanske är för övernaturligt.) Annars var avsnittet rätt oengagereande med lite för mycket flashbacks.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » tor dec 09, 2004 23:33

Ah! Det får mig att tänka på en till sak jag glömde nämna!

Jack's pappa. Jag tror han lever. Dom hittade ju kistan och innan fick man ju se att han inte fick ta med kroppen, men jag tror att det är en twist som visar att han tog med kroppen och han började sen leva på ön.
Jag hoppas det är så, det känns som det är så.
Jag tror inte att Charlie är något annat än Charlie, det hade inte varit rätt (och lite väl övernaturligt).
Att Ethan är en från Danielle's expedition är väl möjligt. För egentligen vad annars skulle han vara? Kanske från någon annan strandad båt i så fall...
Eller är han en av dom viskande folken i skogen? Det tror jag inte. Det är nog något annat.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor dec 09, 2004 23:57

LWes skrev:Jack's pappa. Jag tror han lever. Dom hittade ju kistan och innan fick man ju se att han inte fick ta med kroppen, men jag tror att det är en twist som visar att han tog med kroppen och han började sen leva på ön. Jag hoppas det är så, det känns som det är så.


Jag måste citera Office Space om det där:
Michael: That's the worst idea i've ever heard.
Samir: Yes, this is horrible, this idea.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor dec 09, 2004 23:58

noike skrev:(spoiler 1.11)Eftersom Charlie vaknade upp igen efter att ha varit död, så betyder det att han kanske inte är ensam om att göra det.


Jag tänkte automatiskt "sometimes they come back" då Charlie vaknade upp igen. Jag hoppas verkligen att det ligger nåt bakom hans uppvaknande från döden.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Horrabin » fre dec 10, 2004 0:01

Halvtrist avsnitt denna gång, endast de sista 10 minuterna var spännande/intressanta.

Att Jack är en jobbig jävel, det anade jag sen tidigare, men nu blev det bekräftat. Kan ingen smacka till honom i huvudet och få honom att inse att han faktiskt inte är den enda hjälten på ön? Jag satt mest och retade mig på hans agerande hela avsnittet, och även om han lyckades rädda Charlie så hjälper det inte, han var verkligen outhärdligt dum i dag. För ett ögonblick trodde jag faktiskt att Charlie skulle vara död, men så tystnade musiken och då visste man att Jack inte skulle ge upp och att Charlie skulle vakna upp igen. En aning kliché, men det fungerade rätt okej. Det var dock snyggt gjort när Charlie hängde i lianen, det såg härligt skräckfilmsaktigt ut.

En liten pause från de svarta fälten.

Jag skulle inte tro att det finns någon som helst övernaturligt på ön. Det har antytts en hel del åt det hållet, men nästan alla såna saker har fått en naturlig förklaring, och de som inte har fått det har inte fått någon förklaring alls än så länge. Så jag tror inte något har tagit över Charlie, han är nog bara chockad.

Jag fick intrycket att plåten var början på något stort, dvs att det kanske är en slags bunker eller liknande som ligger dold under den. Får se om det stämmer eller om det bara är en låda med Cheerie-O's.

Frågan är om Ethan är franska damens son eller inte. Det är väl inte klarlagt att hennes Alex är en son för övrigt? När Said frågade henne vem Alex var svarade hon väl "Alex is my child"? Antagligen sa hon så för att tittarna ska utgå från att Alex är hennes son, men det kan ju lika gärna vara hennes dotter, Alex är ju ett ganska könsneutralt namn (Alexander vs Alexandra).


Lite trist att behöva vänta till 2005 för att få en fortsättning, men så värst mycket lider jag dock inte. Lost är bra, men inte så bra.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron