Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Zaxx » mån feb 22, 2010 4:09

6x04
Hur många tror att serien kommer sluta med Jack och Sawyer sittandes på stranden. En i vitt och en i svart.... ???
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » mån feb 22, 2010 20:06

6x04
En vit och en svart sten har väl hittats tidigare i serien? I säsong 1. Jag minns inte när, men jag är ganska säker. Aja, jag undrar vad som kommer hända. Och jag är riktigt förvånad över att Kate inte var en av "the candidates". Hon har ju alltid spelat en så stor roll tidigare - inte för att detta betyder att hon inte kommer att göra det. Men ändå.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » tis feb 23, 2010 0:03

Japp, de hittar en vit och en svart sten i grottorna de bodde i ett tag. Sen har vi innan det till och med Lockes backgammon spel då han förklarar för Walt att ena spelarens bricka är vit och den andres svart.

Jag har ingen aning om varför inte kates namn visades på grott väggarna. Jacob snuddade ju vid hennes näsa. Kanske kommer det en rejäl prosit i kommande avsnitt.

Älskar storyn i den här serien, helt flippad :lovebunny:
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Mush » ons feb 24, 2010 23:47

6x05 - Lighthouse

Jävlar, jävlar, och åter jävlar! Lost kom med ett dunder avsnitt som jag lätt kan kalla säsongens bästa htills. Sån mystik känsla, så härligt att känna så här. Jack blir ännu mer favorit karaktär. jag har inga ord för att beskriva hur bra Lost är. När säsongen nått sitt slut ska jag skriva en hel recension om serien och avsnitt för avsnitt. Det lovar jag.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Amanja » tor feb 25, 2010 18:05

Kan bara hålla med, sjukt bra!
Användarvisningsbild
Amanja
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 26 jan 2010
Ort: Uppsala

Inläggav Garim » tor mar 04, 2010 19:49

Nu måste jag faktiskt erkänna att båda 6x05 och 6x06 varit riktigt bra :)
Jag hade glömt bort att se 6x05 men gjorde det häromdan, och nu såg jag 6x06. Klar uppryckning. Duktigt LOST :)
Fortfarande funderar jag dock över hur mycket som verkligen var planerat från början, och hur mycket dom hittat på längs vägen... Rökmonstret verkar ju vara någon slags gud eller, nej, för tusan, det är ju Q från Star Trek :D Kan göra i princip vad som helst...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav caffeineaddict » tor mar 04, 2010 20:45

Vad Garim sade, bara att erkänna att 6.05 och 6.06 var ganska schyssta avsnitt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor mar 04, 2010 21:09

Nja, de var väl okej. Så helt klart en förbättring! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » fre mar 05, 2010 1:43

Jag tyckte 6x06 var skitbra!!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons mar 10, 2010 22:29

Ja, okej, där satt den. 6.07 gjorde saker bra mycket bättre på alla sätt och vis. Såväl tematiskt som storymässigt börjar bitar falla på plats nu. I'm onboard once again.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor mar 11, 2010 0:16

Nja. Helt okej, säger jag. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » tor mar 11, 2010 0:20

AKS skrev:Nja. Helt okej, säger jag. :)

jag är på din nivå.. knappt. vissa grejer gör mig bara så jävla arg, som att de numera åtminstone frågar efter svaren, men ändå accepterar "it's too hard to explain" när de som vet skall svara. :rolleyes:

men det händer ju saker nu iaf.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tor mar 11, 2010 0:22

sen hoppas jag att den parallella verkligheten får nån annan mening än karaktärsstudie och "wow, de rör varandras liv ändå" mot slutet av den här säsongen.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tor mar 25, 2010 0:14

6x09

egentligen var jag ruskigt oengagerad avsnittet igenom, men jösses, det var verkligen bakgrundstory och svar som hette duga.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » lör mar 27, 2010 20:47

Ja, 6.09 var förbaskat bra för att vara den här serien, men det var ju i ärlighetens namn mest att skriva ut I STORA BOKSTÄVER vad många (iaf jag) redan hade förstått.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Jodokast » lör apr 03, 2010 23:16

Caffeine: Instämmer, som vanligt är dom minst en säsong försent med att visa saker som är rätt uppenbara och publiken redan fattat. En genomgående känsla som tyvärr ger ett ganska fantasilöst och utdraget intryck.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav Jodokast » fre apr 09, 2010 19:16

Avsnitt 11 var bland de bättre den här säsongen hitills.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav The Buffster » fre apr 09, 2010 19:57

Jodokast skrev:Avsnitt 11 var bland de bättre den här säsongen hitills.

Ja, det var faktiskt riktigt bra.

Jag har alltid gillat Desmond. Dessutom var det uppmuntrande att den parallella verkligheten fick lite mer av en poäng, tidigare under säsongen har den mest känts lika meningslös som många av tillbakablickarna gjorde tidigare i serien. Men det här avsnittet gav mig till och med lite hopp om en intressant fortsättning. Fast jag stör mig i och för sig fortfarande en hel del på att det känns som om serien hela tiden skiftar fokus.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav AKS » fre apr 09, 2010 21:39

11:an var det första avsnittet denna säsongs om jag tyckte var bra på riktigt. Inte "helt okej" bara. Höll inte alls på att somna under detta avsnitt. :)

Och om man ser till avsnittet och var det pekar sedan så känns det som att nåt äntligen börjar hända. Mixa realverse med altverse verkar det ju som. Det låter intressant.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Mush » tis apr 27, 2010 15:56

Äh orkade inte ens tänka. Lost är så påtvingat.

Fast när man skiter i helheten så är det bra när det är riktigt bra.

6x14 - Sen den. Gråtfest
Senast redigerad av Mush mån maj 10, 2010 16:11, redigerad totalt 1 gång.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav HeY » mån maj 10, 2010 2:06

6x14
Aj :unlove:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » mån maj 10, 2010 16:14

Jag menade också avsnitt 14. Så, ändrat :)

This week:
Nästa blir Jacob & mannen i svart i centrum. Hoppas det ger mer kräm på brödet än bara en liten egen story som inte förklarar någonting. Vi är tillbaka till the god ol' Good vs Evil här
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav AKS » tis maj 11, 2010 22:53

6.14: Ett helt okej avsnitt faktiskt. Ett av fyra hittills denna säsong... Titanicesque. Varför nu Jin skulle göra sin dotter föräldralös. Ja, ja...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Mush » tis maj 11, 2010 23:11

AKS skrev:6.14: Ett helt okej avsnitt faktiskt. Ett av fyra hittills denna säsong... Titanicesque. Varför nu Jin skulle göra sin dotter föräldralös. Ja, ja...


Ja, jag tänkte "Jävla pucko". Om det hade hänt nåt att han också blev fast på något sätt hade det varit bättre. Okej de älskar varandra djupt, men hallå, there's a future med hans dotter.. Lost skaparna känner nog sig väldigt trötta på't hela nu i slutklämman. Det märks med både dialog och händelser.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav HeY » ons maj 12, 2010 1:19

6x14 Men Jin hade väl inget syre heller? Så det hade väl ändå varit ganska hopplöst att ta sig ut ur ubåten. Läste i nån intervju med Daniel Dae Kim där han sade att scenen där Jin fick reda på att hans dotter var med Suns mamma (?) och hade ngn var del av hans motivation till att stanna - han visste att hon var okej. Sedan hade han ju lovat att aldrig lämna Sun igen.

Men jag förstår inte varför jag argumenterar för det. Jag tyckte också det var j*vligt onödigt, men ack romantiskt!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor maj 13, 2010 23:05

Tre avsnitt kvar, och Lost skiner till med sitt SÄMSTA AVSNITT NÅGONSIN! (spoiler 6.15) En jävla menlös samling av scener som bara överförklarade och samtidigt förstörde saker vi redan förstått, skämde ut CJ Cregg, inte besvarade en enda intressant sak, om något ställde fler frågor men inga intressanta så vem bryr sig? Jag måste fråga: undrade eller längtade någon efter 6.09 efter mer förklaring av rökmonstret och Jacob? Var inte allting precis självklart och i bästa fall lite intressant mystiskt? Varför behövdes det här? Varför berättades det så dåligt? Varför i hela helvetet måste jag, efter att nästan ha stått ut med serien så här länge, känna att jag verkligen gjort bort mig och att författarna uppenbarligen inte har en aning om vad de sysslar med, när det är TRE TIMMAR KVAR!?

Gaah! Dööö! Jag har vägrat bli en hatare av serien och hoppats på den under all denna tid, och nu belönas jag med detta? Verkligen? Dra ballen i gruset, jag går hem.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tor maj 13, 2010 23:18

Jag håller med på varje punkt. Det där var fan det sämsta avsnittet av någon serie alls under hela TV-säsongen, och absolut seriens sämsta.
Och varför i hela världen gör man ett avsnitt utan någon av HUVUDKARAKTÄRERNA när det är så få avsnitt kvar? Tror de verkligen att vi vill se en serie utan karaktärerna vi följt och älskat?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor maj 13, 2010 23:38

caffeineaddict skrev:Tre avsnitt kvar, och Lost skiner till med sitt SÄMSTA AVSNITT NÅGONSIN! (spoiler 6.15) En jävla menlös samling av scener som bara överförklarade och samtidigt förstörde saker vi redan förstått, skämde ut CJ Cregg, inte besvarade en enda intressant sak, om något ställde fler frågor men inga intressanta så vem bryr sig? Jag måste fråga: undrade eller längtade någon efter 6.09 efter mer förklaring av rökmonstret och Jacob? Var inte allting precis självklart och i bästa fall lite intressant mystiskt? Varför behövdes det här? Varför berättades det så dåligt? Varför i hela helvetet måste jag, efter att nästan ha stått ut med serien så här länge, känna att jag verkligen gjort bort mig och att författarna uppenbarligen inte har en aning om vad de sysslar med, när det är TRE TIMMAR KVAR!?

Gaah! Dööö! Jag har vägrat bli en hatare av serien och hoppats på den under all denna tid, och nu belönas jag med detta? Verkligen? Dra ballen i gruset, jag går hem.


And that's why you snooze when it gets boring. Då blir man inte så besviken! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » fre maj 14, 2010 1:06

Jag vill verkligen tro på Lost, men jag är verkligen nervös över slutsträckan nu.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » fre maj 14, 2010 8:12

Fan vad kasst
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron