Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » sön maj 17, 2009 21:54

Jag tycker Lost är fantastiskt bra, speciellt s4-5. Och den här femte säsongsfinalen var minst lika bra som förra, jag var totalt engagerad hela tiden. :lovebunnier:

Jag har försökt få brat att se hur allt är helt logiskt, men hon är inte övertygad. :D Jag å andra sidan förstår inte vad som är oklart. Men i mina ögon är det väl såhär jag vill få historien berättad för mig, med mycket saker att spekulera kring hela tiden.

(spoiler säsong 5) Plus att jag inte gillat Sawyer så mycket tidigare men tycker han vuxit ordentligt som karaktär den här säsongen. Och jag har älskat allt tidsresande och 70-talsvistelsen med Dharma-uniformer och allt. Älskar Benjamin Linus! Och Daniel Faraday! Och Jack! Och Miles! Hm... lite fattigt med kvinnliga karaktärer att tycka om så mycket... jag vill ha tillbaka Claire!

Serien har dessutom fått mig att planera att läsa Filosofi A till hösten (halvtid på distans, så det ska jag nog hinna med på min fritid). :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » sön maj 17, 2009 23:53

Jag tycker att Juliet är en bra kvinnlig karaktär. Tyvärr får jag nu ändra tempus och skriva "var" istället för "är". Kate är snygg. Men mkt mer kan jag inte säga om henne längre.

När det kommer till Claire vill jag veta vad som hände med henne egentligen. Jag tycker att det är för lång tid att hålla ngt dolt i över 2 säsonger. VAD HÄNDE EGENTLIGEN!!!?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » mån maj 18, 2009 0:34

Jag sag en tjej pa jobbet igar som sag ut som Kate.

"Är det manga som säger att du är lik Kate i Lost"
"Nej, jag tittar inte pa Lost..."
"Inte? Shit vad synd för jag bah "fett lik liksom" tänkte jag"
"Aha, tack.. eller tack säger jag.. hihi"
"Ah, för hon är fett snygg alltsa!!!!"
"Aha, da far jag kolla upp det...."

Ler, hon var sa söt... plus att hon hade tappat rösten typ... värsta gullig tjej, krama!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav brat » mån maj 18, 2009 19:37

Glorificus skrev:Jag har försökt få brat att se hur allt är helt logiskt, men hon är inte övertygad. :D Jag å andra sidan förstår inte vad som är oklart. Men i mina ögon är det väl såhär jag vill få historien berättad för mig, med mycket saker att spekulera kring hela tiden.

Men du förstååår ju inte! :P
Jag älskar spekulationer och mysteirer, men jag avskyr när två saker motsäger varandra, eller när en ny sak omintetgör en annan sak. Då blir det inte logiskt.

HeY skrev:Jag tycker att Juliet är en bra kvinnlig karaktär. Tyvärr får jag nu ändra tempus och skriva "var" istället för "är".

Feel free to spoilra mig men... hon är väl inte mer död än Kate, Jack, Sawyer, Hurley, Miles eller Sayid? ...och vilka fler som nu var med om den vita flashen.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » mån maj 18, 2009 21:18

brat skrev:
HeY skrev:Jag tycker att Juliet är en bra kvinnlig karaktär. Tyvärr får jag nu ändra tempus och skriva "var" istället för "är".

Feel free to spoilra mig men... hon är väl inte mer död än Kate, Jack, Sawyer, Hurley, Miles eller Sayid? ...och vilka fler som nu var med om den vita flashen.


Nu gör du mig nervös. Har du sett säsong 5?
(spoiler säsong 5 finalen) Det var väl inte en flash? Var det inte en explosion? Dog hon inte? Hon föll ju.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » mån maj 18, 2009 22:03

HeY skrev: (spoiler säsong 5 finalen) Det var väl inte en flash? Var det inte en explosion? Dog hon inte? Hon föll ju.

Kanske ska varna för vaga säsong 6 spekulationer... mycket vaga.
Okej, ja, det var en explosion. Men enligt explosions-logiken så är alla våra karaktärer döda, man klarar sig inte bara för att man står tio meter bort. Min vaga spekulation är att alla våra huvudkaraktärer INTE dör. ;) Och alltså har Juliet lika mycket chans att klara sig som t.ex. Hurley från explosionen.
Visst, Juliet var dödligt skadad, men hon var inte död. Hon kunde ju slå igång bomben. Så beroende på vad som händer sedan har hon, och Sayid, alla chanser att få hjälp... eller att tillochmed bli magiskt återställda till hälsa.

Okej. Nu är det lite mer än bara vaga spekulationer. Jag ser två alternativ.
- Antingen överlevde gänget explosionsflashen på något magiskt sätt. ;) Låt mig gissa på att de hoppade tillbaka till sin egen tid av flashen, igen på något magiskt sätt... energificka och allt det där. Explosionen kanske var "the incident" som Miles var inne på.
- Eller så återställde de verkligen tiden och är tillbaka pre-Lost tid... och då finns ju Juliet också. Men den chansen känns väldigt liten, då blir den nya storylinen i Lockes tid väldigt poänglös.

Hursomhelst, min poäng är att Juliets chanser att överleva är lika stora som Kates... eller åtminstone lika stora som Sayids som också var döende när vad-som-nu-hände hände.

Och med Kate/Jack/Juliet/Sawyer-krånglet de byggt upp så vore det väldigt konstigt att ta bort Juliet.

Har jag fel?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » mån maj 18, 2009 22:23

(spoiler spekulationer s6) Ur ett berättarmässigt perspektiv skulle jag bli väldigt förvånad om de inte lyckades ändra på händelseförloppet de kände till från sin framtid. Så om man utgår från att bomben exploderade (och att den vita flashen inte var en tidsflash) så dog de versionerna av Juliet, Sawyer, osv. Men som Sawyer sa så finns det ju en ung version av honom själv i vanliga världen, precis som med alla de andra... Av allt den här säsongen att döma så är det deras alternativa tidslinje den sista säsongen kommer att handla om. En uppföljning på alla funderingar kring om det går att ändra på saker.

Serieskaparna kan förstås ha valt en helt annan väg, men det hoppas jag de inte har. Det jag ser fram emot att se är hur de väljer att skildra karaktärernas alternativa framtid, om deras öde (styrt eller ej) kommer att föra dem samman igen och/eller ta dem till ön, hur deras liv ser ut om planet landar i LA, osv. osv. Och vilken roll Jacob och den andre spelar då. Lyckades 70-talsgänget ändra på tidslinjen så blir ju förmodligen inte heller Jacob dödad av fejk-Locke.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » mån maj 18, 2009 22:33

Glorificus skrev: (spoiler spekulationer s6) Ur ett berättarmässigt perspektiv skulle jag bli väldigt förvånad om de inte lyckades ändra på händelseförloppet de kände till från sin framtid. Så om man utgår från att bomben exploderade (och att den vita flashen inte var en tidsflash) så dog de versionerna av Juliet, Sawyer, osv. Men som Sawyer sa så finns det ju en ung version av honom själv i vanliga världen, precis som med alla de andra... Av allt den här säsongen att döma så är det deras alternativa tidslinje den sista säsongen kommer att handla om. En uppföljning på alla funderingar kring om det går att ändra på saker.

Är DET din teori ur ett berättarmässigt perspektiv?
Min teori ur ett serieperspektiv är att man aldrig (om man inte är Dallas) gör något som omintetgör hela sin serie. Men mer än det så är den nya storyn med Locke/Jacob/kistbärande-folk i princip bevis för att framtiden såsom vi känner den kommer att fortsätta existera. Furthermore (yessss) finns det ingen praktisk chans att de får tillbaka Ian Somerhalder och alla de där skådisarna vi tappat på vägen för att börja om pre-säsong1.

Då tror jag mycket hellre på din andra teori, att de sex var tvungna att komma tillbaka till ön för att skapa sin egen framtid, alltså att explosionen alltid hänt och det var så de kom till ön första gången. Det är åtminstone lite vagt logiskt, på ett tidsresande sätt. :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » mån maj 18, 2009 23:21

brat skrev:Min teori ur ett serieperspektiv är att man aldrig (om man inte är Dallas) gör något som omintetgör hela sin serie.

Nejdå, i så fall bygger ju allt det nya på det som berättats tidigare. Man skulle inte kunna göra en sån s6 av Lost om man inte hade s1-5. Allt med både karaktärer och handling skulle ändå knyta an till saker som hänt tidigare. Det är ju det som är poängen då. ;)

brat skrev:Men mer än det så är den nya storyn med Locke/Jacob/kistbärande-folk i princip bevis för att framtiden såsom vi känner den kommer att fortsätta existera.

Ja, förstår hur du menar med det kistbärande folket... och Jacob's "they're coming" kan man spekulera om hur mycket som helst, om det är relevant till våra karaktärers historia eller om det är några andra som är på ingång. Finns fortfarande för många x-faktorer kring vem Jacob egentligen är (och vilken roll kistbärarfolket har i hans story för den delen).

brat skrev:Furthermore (yessss) finns det ingen praktisk chans att de får tillbaka Ian Somerhalder och alla de där skådisarna vi tappat på vägen för att börja om pre-säsong1.

Haha, just Ian Somerhalder och hans förmodade icke-återkomst var det som dök upp i mitt huvud också när jag tänkte på vilka som var på planet. Fast å andra sidan var han väl med i det där avsnittet där man fick se alla igen? När var det, säsong tre?

brat skrev:Då tror jag mycket hellre på din andra teori, att de sex var tvungna att komma tillbaka till ön för att skapa sin egen framtid, alltså att explosionen alltid hänt och det var så de kom till ön första gången. Det är åtminstone lite vagt logiskt, på ett tidsresande sätt. :)

Ja, ödestanken går ju att leka med på båda de sätten. Att det var deras öde att återvända till ön, kastas tillbaka till 70-talet och orsaka sitt eget förflutna i framtiden. Eller att de var tvungna att åka tillbaka till ön för att nån ville ändra på deras tidslinje, ett försök att ändra deras öde... jag minns inte varifrån "ni måste tillbaka till ön" först kom ifrån? Jag kan se logiken i att Faradays mamma ville att han skulle ändra på allt, så hon inte skulle döda honom på 70-talet (gamla hon minns ju det, och det verkar som om hon ägnat hela livet åt att forska kring ön och tid för att kunna ändra på det).
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » mån maj 18, 2009 23:35

We'll see, we'll see.
;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » mån maj 18, 2009 23:39

Hmm, jag måste nog ställa mig på brats sida. Jag vill inte se en återställning. Jag tror inte heller att de kan få med Ian Sommerhalder, Maggie Grace, Dominic Monaghan, Emily de Ravin (iofs skulle det inte förvåna mig om *hon* kom tillbaka, men inte i en sådan tidslinje, snarare att våra karaktärer nu är tillbaka i sin tid och vi får se vad som faktiskt hände med Claire), Michelle Rodrigez, Harold Perrineau och tänk Walt - ska han vara tonåring som spelar, typ 12? Ja, det är alldeles för många som skulle behöva vara med, och jag kan inte tänka mig fullständig nollställning. För även om, som du säger, så skulle ngt sådant inte kunna hända om inte allt annat hände så skulle jag fortfarande bli sur eftersom en sådan sak skulle få författarna att fly från alla oförklarade saker, plus att även om det inte skulle kunna hända om allt inte hade hänt så hade fortfarande allt aldrig hänt för karaktärerna.

Jag hoppas på att de istället "teleporterades" tillbaka till sin tid iom flashen. Man kan ju tänka sig att "explosionen" orsakade en ny "flash". Iofs så tror jag ändå att Juliet är död - för även om hon också flashades så ligger hon fortfarande där nere döende, och jag tvivlar på att ngn hinner hjälpa henne - elr ger det en tanke. Hon är nog spolad, tyvärr. Och det skulle inte vara första gången Lost bygger upp ngt intressant och bara spolar bort det - karaktärsmässigt (elr storymässigt för den delen).

Jag har inte tänkt på det tidigare, men jag tror nog att Jacobs "they're coming" syftar på att våra karaktärer kommer tillbaka till rätt tid. Så att Sun och Jin kan återförenas och för att man kan bygga upp en intressant sista säsong med alla karaktärerna samlade - ngt splittrat skulle bara kännas fel och inte speciellt belåtet som slut.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Jodokast » tis sep 01, 2009 17:14

Har sett igenom serien samtidigt som jag följt intresset härinne. Tycker det är fascinerande hur bortfallet blivit allt större och att de stora påhejarna av serien blivit allt mer sällsynta.
Spoiler Hela Serien
Måste säga att jag tycker att serien håller en viss nivå under säsong 1-4 medan hela serien förändras rätt drastiskt till säsong 5.
Säsong 5 som bygger helt på time travel paradox lider av att allt som händer har man redan fått berättat för sig minst en gång och i ett flertal fall upprepade gånger. Dessutom väljer man att skildra tidsresandet på ett väldigt statiskt sätt för länge. Genom att antyda att inget kan förändras utan att man får en ok och förståelig förklaring till det. När det gäller den här typen av berättande är Terminator filmerna, Sarah Connor Chronicles och Stargate SG1 bra exempel på hur man får en bra dynamik i det utan att det blir tråkigt.
Överlag tycker jag att de intressantaste karaktärerna i serien är Hurley (Den bäst spelade och den personen som känns mest genuin) och Desmond (Hans kärlekshistoria med Penny är otroligt gripande trots att man aldrig rikgtigt får en ok förklaring till varför hon börjar leta efter honom när han försvunnit på sin jorden runt segling eftersom de känns väldigt osams i det läget, Desmonds tidsresorär också otroligt mer intressanta och grymma och jag kan förstå att man tänkte sig att det skulle kunna bli otroligt bra att bygga hela säsong 5 på den principen). Sen gillar jag Kate and Sawyer de har en grym kemi tillsammans men blir väldigt lätt trista och platta när de är var för sig.
Ett av de största problem med säsong 5 är annars det som ofta händer efter man kört ett antal säsonger att alla kärleksförhållanden är otroligt röriga och det är svårt att avgöra vem som egentligen är tillsammans. Tycker ex. att Kate och Jacks förlovning var otroligt onödig på fastlandet, det kändes inte alls förankrat och jag vet inte om det berodde på svårigheter att förstå hur de scenerna ligger i tidskronologin eller om det bara var dåligt skrivet och dåligt regisserat (antagligen det sistnämnda).
Jag gillade de scenerna i det förflutna på stranden med Jacob och han som ville döda honom (som kommer tillbaka till ön förklädd som Locke) och hade gärna sett mer med de karaktärerna redan nu men antar att det kommer vara en stor del av säsong 6.
Sammanfattningsvis tycker jag att säsong 4 binder ihop väldigt mycket av serien och nästan gör ett avslut medan säsong 5 spinner vidare på ett helt annat tema med en annan ton.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav Tob » tor dec 03, 2009 18:35

Jäkligt cool spansk promo för S6

World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Mush » tor dec 03, 2009 22:07

Tob skrev:Jäkligt cool spansk promo för S6



Naaaaah! Nu blev jag helt Lost återställd. Jag ska ju inte kolla sista säsongen! Ja riktigt grym promo.


Jag har nu ändrat mig ; )
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav RalfiParpa » lör jan 16, 2010 1:38

Sista säsongen börjar om ett par veckor och jag märker att jag otroligt nyfiken på den. Kanske därför att vi äntligen - förhoppningsvis - kommer få de svar som gäckat oss i...ja, sedan serien började för sex år sedan. Deus Ex Machina är inget alternativ för Lindelof och Cuse vid det här laget. De vet det.

Så vilka tror ni att svaren kommer bli? Det kan vara kul att jämföra. Jag kan inte säga att jag har full koll på seriens interna mytologi men jag har trots allt sett alla avsnitt och det lämnar ett par hundra frågetecken.

Jag tror i alla fall följande om ett par av de stora mysterierna:
(spoiler Lost, fram till S5) Jacob är Aaron.
Richard är kaptenen för Black Rock-skeppet.
Monstret är människors samvete som getts form och vilja på något knasigt sätt.
Skeletten i grottan är Desmond och Penelope.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav eynosh » sön jan 17, 2010 2:08

Jag tror att någon börjar raka sig i avsnitt 3, får en kommentar om det i avsnitt 5, kommer på i avsnitt 8 att han glömde after shave.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Mush » sön jan 17, 2010 23:31

eynosh skrev:Jag tror att någon börjar raka sig i avsnitt 3, får en kommentar om det i avsnitt 5, kommer på i avsnitt 8 att han glömde after shave.



Beskrivning om hur hela serien är upplagd, kort sagt :D !!!

Jag älskar Lost. Den är topp två (Efter Buffy) på min favorit lista av serier. Den lärde mig att våga ser på andra serier och se saker i andra perspektiv. Det ska bli underbart att få veta hur denna saga slutar. :)
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Mush » ons jan 27, 2010 19:58

Nu är det bara en vecka kvar! LOST, LOST, LOST :lovebunny:
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav eynosh » ons feb 03, 2010 22:27

6x01-6x02
Parallelluniversum?

Kan det bli mer snurrigt?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Tob » tor feb 04, 2010 21:53

eynosh skrev:6x01-6x02
Parallelluniversum?

Kan det bli mer snurrigt?


Känns väl ändå som att det är det enda sättet att få ihop Lost på ett någerlunda vettigt och logiskt sätt. Templet kändes lite fånigt, får se vad man gör med det och vad det kommer ha för betydelse. Hursom, Ben och John/Smokey scenerna var bäst.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav brat » fre feb 05, 2010 0:26

2009-05-18:
brat skrev:Jag ser två alternativ.
- Antingen överlevde gänget explosionsflashen på något magiskt sätt. ;) Låt mig gissa på att de hoppade tillbaka till sin egen tid av flashen, igen på något magiskt sätt... energificka och allt det där. Explosionen kanske var "the incident" som Miles var inne på.
- Eller så återställde de verkligen tiden och är tillbaka pre-Lost tid... och då finns ju Juliet också. Men den chansen känns väldigt liten, då blir den nya storylinen i Lockes tid väldigt poänglös.


2010-02-04:
Eller så gör man bägge samtidigt. :P Tyvärr lyckades ingen av världarna gripa tag i mig så det blev ett tråkigt avsnitt. Hade velat ha mer magi och mystik.

eynosh skrev:Jag tror att någon börjar raka sig i avsnitt 3, får en kommentar om det i avsnitt 5, kommer på i avsnitt 8 att han glömde after shave.

Amen.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » fre feb 05, 2010 1:48

6x01-02
brat skrev:Tyvärr lyckades ingen av världarna gripa tag i mig så det blev ett tråkigt avsnitt.

Och jag tycker ganska exakt raka motsatsen. :)
Jag är mer på en "åååh, Lost, sååå bra!!!"-nivå. :lovebunnier:

Favoritscen: Miles på Juliets grav när Sawyer tvingade honom att lyssna på henne.

Mindre bra: Sayids Jesus-armar när männen bar upp honom ur källan i templet. Det var bara löjligt.

:D: Sawyers sarkastiska "Looks peachy..." när flygvärdinnan sa att allt var lugnt.

Och jag gillar när Matthew Fox får mycket utrymme, han är en av mina favoriter både som skådespelare och Jack som karaktär.

Saknar Faraday, men han fick ett så galet bra slut så det är okej. Fast chansen finns ju ändå att han lever i den nya tidslinjen vi fått se... ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » fre feb 05, 2010 8:09

Jag har bara sett 6.01 än och är definitivt "meh" hittills.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » fre feb 05, 2010 8:56

Jag håller med AKS, fast jag har sett både 6x01 & 6x02.
Gäsp.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav caffeineaddict » fre feb 05, 2010 18:59

Ja, det mest underhållande med Lost nuförtiden är att lyssna på Anna uttrycka sina frustrationer gentemot serien under tiden vi tittar.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre feb 05, 2010 19:00

I am bitterness!! Typ.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Mush » sön feb 07, 2010 20:31

Har ingen ord att beskriva hur bra det var, hur kan ni säga "meh" och Åh" och Mjeh" ?? :eek: Musiken, rollprestationerna samt manus var jättebra, lost säsong 6 startade med ett Badoom och ett särskild hjärtkärande (Tänker på Locke där han sitter igen i sin rullstol och aldrig upplever miraklet att kunna gå för att de aldrig kraschar)Vi fick svaret på monstret! Jäklar vad Terry O Quinn spelar ondis bra, ryggrysningar.


LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOST! :lovebunnier:
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Matt » fre feb 19, 2010 13:31

Vilket jävla skit
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav AKS » fre feb 19, 2010 16:08

Åh nej. Hur ska jag stå ut i så många avsnitt till?! Men nu måste jag ju verkligen då jag genomlidit förra säsongen. Gng.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » fre feb 19, 2010 16:52

6x03
Vad fan gör Mac på ön? Man börjar ju garva bara man ser honom
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron