Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Zaxx » fre mar 27, 2009 20:06

S05Ep10 var ju bra... synd bara att jag inte tror på att Ben som barn riktigt dog faktiskt.... gjorde han det är det bara att sätta han på ett plan och låta det krascha på ön igen! :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sp1keout » mån mar 30, 2009 15:05

Zaxx skrev:S05Ep10 var ju bra... synd bara att jag inte tror på att Ben som barn riktigt dog faktiskt.... gjorde han det är det bara att sätta han på ett plan och låta det krascha på ön igen! :D


förstar inte...?

de sa ju att 'you cant change the past...' det är redan förutbestämt... allt som sker i nuet kommer av det som skett i doet... kan inte ändras... tyvärr hörde ju alla förutom sayid det... eftersom att ben redan har blivit vuxen är det ju enligt mig 99% chans att han därför inte _kan_ dö som borde.

kanske blir det so att detta mordförsök o hans aterupplivning var det osm hände?? o triggade honom till att mörda alla...

det jag tyckte var coolt däremot var just att sayid sköt honom... oväntat...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » mån mar 30, 2009 16:41

Ja menar att Sayid, the killer that he is. Borde ha kollat lite bättre att han stendog :)

Sen är ju ända chansen att det är så att man inte kan ändra på det förflutna... det är ju det de precis gör, eftersom de befinner sig där i dåtid... Ben borde komma ihåg dem allihop... De måste ta sig därifrån också, de kan ju inte åldras in i nutid, eftersom de då kommer vara äldre, samt att man kan ju liksom aldrig, komma ikapp sigsjälv.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sp1keout » mån mar 30, 2009 22:21

Zaxx"]
Men, det är ju det som är hela grejen!? Att Ben träffade när han var liten...och har en relation o kommer ihag alla... och det är därför när han träffar de pa ön sedan... da de är omedvetna om Han, för han vet (pa ngt vis att de kommer dit till 70-talet efter denna vistelse... vilket betyder att deras tid i 70-talet inte har varit än... fast den redan har varit för de... för det är ju det som är grejen. du kan bara vara pa ett ställe samtidigt...)

och det är just därför han manipulerar de osv... och därför han e so motvillig att fo tillbaka just de där till ön ocksa... just för att de aker tillbaka sedan... so trodde ja

det är bara att kolla pa jacks pappa. han akte ju in i framtiden flera hundra ganger innan han dog... bl.a. o guidade locke och sun och bara stod där teachade sin son, lr liknande.

för bilden pa de fron argang 1973 fanns inte först, men kom till sedan, som en _naturlig följd_. allting följs av en lag. fragan är bara om det finns nagot undantag, o vad ben kokar ihop.

dvs, att ben blev skjuten av sayid först...
träffade sayid sedan i s2 o höll käften, tills sayid till slut torterade honom...
hade en relation med sayid efter ön...

du ser, allting för att trigga, för att fa, sayid o skjuta honom.

edit,
ex. po detta har du när Desmond vaknar upp i en säng... o minnes en sak plötsligt.. detta för att hans encounter med daniel inte hände i nuet som var da... utan parallelt med det att han lag och sov..

eller när charlotte sa att hon träffade en konstig snubbe när hon var liten, som nog var daniel.. daniel hade inte akt tillbaka till 70-talet än, därför visste han inte om detta.
[/quote]
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån mar 30, 2009 23:28

(spoiler 5x10) Ja, jag är nog lite inne på det sp1ikeout skriver: vad är det som säger att Ben inte hade träffat alla när han träffade alla? ( :D )
Ben är ju inte känd för att vara helt rak så det skulle inte förvåna mig alls. Och nej, jag tror inte heller att lille-Ben dog - han hör säkert viskningar eller något nästa avsnitt. Jacob räddar honom? Eller Richard? Eller Mr. Shephard? Eller Walt??? Eller Pinocchio!


Är det bara jag elr har de senaste 2-3 avsnitten varit lite sega? Jag saknar faktiskt när de hade ett syfte. Precis som de sade nu sade finns det inget syfte med att de är där, och jag är lite trött på 70-talet redan. Och varför är Michelle-24 med och används så lite?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tis mar 31, 2009 0:07

Hmmm, jag är med på vad du menar till viss det sp1ke... Men sådana här diskussioner blir det ofta med time-travel. ANTINGEN, kan man vara på flera ställen samtidigt och man riskerar att förstöra hela världsbilden genom att börja resa i tiden. DVS, åker man tillbaka och visar sig för sigsjälv, eller dödar ngn, så spricker hela den tidslinjen och universum går under. (eftersom allt händer samtidigt överallt så är det doomsday, så fort någon kommer på tidsresor. Detta är i verkligheten omöjligt eftersom ingen kommit på besök till oss, och för att vi lever ;)
Andra alternativet är att det finns EN tidslinje som du följer, du finns bara där du är just nu, du är en konstant. Kommer du då på tidsresor och åker tillbaka i tiden, skapar du en ny linje, alternativt backar linjen och använder den på nytt (typ ändrar något eller sådär) exempelvis "Tillbaka till framtiden" filmerna. Råkar man ställa till med något kan man rätta till det igen om vi säger så.

Det du nu beskriver är en mix av dessa teorier. Ben är överallt samtidigt, men inte Sayid och co. ??? Om nu allt måste hända för att det skall hända, så borde också allt redan hänt. Inget kan hända första gången. Det kan jag köpa, men då borde BÅDE Ben och Sayid och co. ha varit med om händelsen, inte bara Ben.

Tillägg: Jag tror inte på tidsresor, samt att diskutera dem med en tv-serie som källa blir ytterst flummigt :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sp1keout » tis mar 31, 2009 1:11

Hahaha.

Zaxx skrev:Det kan jag köpa, men då borde BÅDE Ben och Sayid och co. ha varit med om händelsen, inte bara Ben.


Ja! MEN... för Jack och company är de med om den för första gangen, precis som för Ben. Bara att Ben var med om detta tidigare... när nu:et och inte da:et var 70.

TYVÄRR KAN INTE GE DIG FYSISKA BEVIS ÖVER MIN ARGUMENTATION SA DU FAR URSÄKTA MIG!

Det är samma sak som när Desmond akte tillbaka till 1995 första gangen... Han var jättechockad när han lag i lärvälling inne i lumpen.

Eller när John kom och träffade Richard och han den där Pennys farsa. Efterat fragade ju farsan "Det var 50 ar sedan för mig... hur lange sedan var det för dig?" "2 dagar sedan". Jo, för den resan började ocksa efter ön.

Som det verkar... och som alla snackar om i Lost hela tiden är det att du kan inte ändra nagonting... bara paverka det. Och det är väl just det som Ben har gjort, hela sitt liv sedan han nagon gang (senare) insag att det var just Sayid, Kate, Hurley, Sawyer, Jin och Jack som var fran framtiden (samt Julie da), och satte de sedan pa flyget. Det är ju det som är mysteriet.

Som att Jacks pappa skulle snacka med Sawyer samma dag som han begick bord!?
Eller den där gubben som Desmond delade station med, varför snackade han med Sayid under kriget!?
Och massa andra konstiga tillbaka-blickar som bara har ställt massa fragar. Eller, när Walt kom och sa at Locke att inte ge upp. När kom han ifran!? Det betyder ju att han maste komma tillbaka!?


Hey, zaxx och jag, vi är bra!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis mar 31, 2009 1:28

sp1keout skrev:Ja! MEN... för Jack och company är de med om den för första gangen, precis som för Ben. Bara att Ben var med om detta tidigare... när nu:et och inte da:et var 70.


Så tänkte jag också :D
Fast Ben - den vuxna - är väl inte i samma tid som Sayid och co. är nu? Är inte Ben och Sun och de andra 30 år tidigare? Jag har för mig att det stod något sådant när de klippte till dem nått avsnitt sedan? Eller är de i samma årtal men bara på den andra ön? För isf är ju unga-Ben och stora-Ben i samma årtal bara att det är första gången stora-Ben är där men inte lilla-Ben men inte stora-Ben heller egentligen för att han har levt det, men det är första gången han är där som sig själv samtidigt... ... ... ... :?

Jag ska nog gå och lägga mig nu.

Någon som verkligen intresserar mig är Richard. Han är ju verkligen överallt hela tiden likadant fast med olika frisyrer. Varför åldras han inte?

Hur ska de kunna knyta ihop Lost egentligen? Det känns som om deras sammanfattning kommer vara "Vi är så lost att allt är lost - och det var syftet med Lost. De ni!!"
Eller så slutar det helt enkelt med att Jack vaknar upp och säger "Oj, vilken konstig dröm!" också är alla hans grannar.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tis mar 31, 2009 18:51

HeY skrev:Eller så slutar det helt enkelt med att Jack vaknar upp och säger "Oj, vilken konstig dröm!" också är alla hans grannar.

Och så kommer (spoiler s1) Boone ut ur duschen.

Vad gäller syftet med serien så finns det nog flera, men själv ser jag det som att serien handlar mycket om (spoiler t.o.m 5x10) just om man har ett förutbestämt öde, och nu med tidsresandet tas det upp så konkret som man inte kan göra i vår (vad vi vet) icke-tidsresande verklighet. Alltså i tidsresande Lost sägs det att inget går att ändra på, allt kommer ändå att hända så som det ser ut i framtiden (nuet). Finns massor av exempel man kan ta upp på "förutbestämt öde?"-temat i serien, men se t.ex. på Locke och Jacks ständiga meningsskiljaktigheter kring om det finns ett öde eller inte. Desmonds syner om Charlies död och frågan om det gick att undvika eller om det behövde hända. Och som vi såg i senaste avsnittet hur Sayid försökte undvika att återvända till ön men ändå hamnade där igen. osv. osv.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav sp1keout » ons apr 01, 2009 1:56

Hey

De är i nuet, hon piloten ben och locke.. där planet krascha..! därför de sag sa jävla tomt ut, alla är utdöda typ... o det är nog DÄR som timetravel-grejen har en mening... kanske. speklutioner.

glori
jag haller fortf. pa att man ordet "paverka". för det finns ju alltid en tid som ligger framför nuet, och det finns inget som inte kan säga att den är oviss... därför de började med flashforwards ocksa tror jag
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » ons apr 01, 2009 16:57

5x10 då då.... typMen jag känner lite att... om vi snackar tidsresor, så kan vi bortse från att det ens finns något som heter "nuet"... För att tidresor skall vara möjliga måste allt hända hela tiden, överallt, samtidigt.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sp1keout » tor apr 02, 2009 1:26

Tänk dig tid och rum.

Okej. Du ska till en plats vars närmsta väg är 100.000.000.000.000 mil bort, och det tar 10.000 ar att aka dit. Men tänk om det skulle finnas en oregelbundenhet, en 'loophole', som tar dig dit pa 1 sekund.

Antingen sa far du tro att du har 'bent' (böjt alltsa) rum.

Eller sa har du hamnat 10.000 ar bakat i tiden..? Vilket skulle betyda att (precis som du sa, Zaxx) allting inträffar parallelt. Sa skulle man alltsa, färdas den omöjliga strecken fran ex. 2009 till 1973 pa bara 1 sek.

Sen kommer det ju en fraga om huruvida tid och rum star sig individuellt beroende pa vilken 'värld'. Bra ex. Buffy och Supernatural. Fast det är en annan historia.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tor apr 02, 2009 8:32

Spoiler teori i hela LOST.Det hör till min bestämda uppfattning att tidsresor i verkligheten inte fungerar. Bara i teorin.

I gymnasiet hade vi ett exempel som sa att om man åkte med en hastighet väldigt nära ljuset från jorden, och sedan vände igen och åkte tillbaka med samma hastighet. Skulle vi ha åldrats mindre. Jag säger nej. Alla andra säger ja. :)

Inte för att jag inte tror att våran klocka har gått "långsammare" för det är ju bevisat. Bara det att tid är något vi själva hittat på.

MIN TEORI (som gav mig MVG och en träff med ngn professorkille på gymnasiet)
Jag tror mer på positioner av saker. Vi säger för enkelhetens skull att allt är uppbyggt av atomer (orkar inte räkna med kvarkar osv.). Då har varje "tidpunkt", som vi människor hittat på, en speciell layout av atomer runt om i universum. Atomerna rör sig hela tiden, dvs planeter förflyttar sig, galaxer rör sig, trädens grenar blåser, människor går omkring och vatten regnar. För att resa framåt eller bakåt i "tiden" betyder det att du backar eller spolar fram dessa rörelser.

1) Att backa allt är omöjligt. Dvs att resa in i det förflutna (vår skapade tid) skulle betyda att alla atomer i universum, samtidigt stannade och sen backade bakåt i sin rörelsebana.

2) Att spola fram skulle kunna göras genom att åka omkring väldigt fort för att allt annat runt dig uppfattas långsamt (vårt påhitt med tid som betyder atomers layout) dvs du segar ner verkligheten i din egen uppfattning och det är som om du har åkt framåt i tiden.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » tor apr 02, 2009 8:34

Spoiler teori i hela LOST.Det hör till min bestämda uppfattning att tidsresor i verkligheten inte fungerar. Bara i teorin.

I gymnasiet hade vi ett exempel som sa att om man åkte med en hastighet väldigt nära ljuset från jorden, och sedan vände igen och åkte tillbaka med samma hastighet. Skulle vi ha åldrats mindre. Jag säger nej. Alla andra säger ja. :)

Inte för att jag inte tror att våran klocka har gått "långsammare" för det är ju bevisat. Bara det att tid är något vi själva hittat på.

MIN TEORI (som gav mig MVG och en träff med ngn professorkille på gymnasiet)
Jag tror mer på positioner av saker. Vi säger för enkelhetens skull att allt är uppbyggt av atomer (orkar inte räkna med kvarkar osv.). Då har varje "tidpunkt", som vi människor hittat på, en speciell layout av atomer runt om i universum. Atomerna rör sig hela tiden, dvs planeter förflyttar sig, galaxer rör sig, trädens grenar blåser, människor går omkring och vatten regnar. För att resa framåt eller bakåt i "tiden" betyder det att du backar eller spolar fram dessa rörelser.

1) Att backa allt är omöjligt. Dvs att resa in i det förflutna (vår skapade tid) skulle betyda att alla atomer i universum, samtidigt stannade och sen backade bakåt i sin rörelsebana.

2) Att spola fram skulle kunna göras genom att åka omkring väldigt fort för att allt annat runt dig uppfattas långsamt (vårt påhitt med tid som betyder atomers layout) dvs du segar ner verkligheten i din egen uppfattning och det är som om du har åkt framåt i tiden.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sp1keout » tor apr 02, 2009 10:54

Fysik är bra intressant.

Du menar alltsa att tid inte existerar, men 'ordning'. Vilket betyder att du sitter och här säger att ödet inte existerar alltsa, och att allting är redan förutbestämt!?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tor apr 02, 2009 11:50

Intressant fråga.
Mitt svar blir, innan atomerna lärde sig få egen vilja (läs LIV).... Skulle jag nog vilja säga att allt var rätt så förutbestämt. Nu har vissa av dessa atomer kommit så långt i sin egna vilja att människor (och förmodligen 1000tals andra varelser i universum) börjar bete sig tämligen irrationellt i förhållande till vad de naturliga rörelserna av atomer. REBELL ATOMER!!!

Vid den ordningen (tidpunkt är lättare att greppa för våra hjärnor) då detta först inträffade tror jag att viljan hos en atom eller flera helt plötsligt bytte riktning och betedde sig irrationellt. Detta är något som vi människor närmast kallar "slumpen". Ju fler atomgrupper som är kompisar och beter sig irrationellt, desto större inverkan har de på övriga atomer som försöker följa ordningen i universum. Har en grupp atomer en gång satt igång en irrationell rörelse har de svårt att återgå till ordningen igen.

När vi når upp till så stora grupper som vi idag ser som människor och djur runt omkring oss (finns garanterat variationer på detta ute någonstans "Far Far Away") har atomgrupperna helt plötsligt stor egen kontroll över hur de vill att atomer runt omkring skall bete sig. Vissa atomgrupper har t.o.m. nått så långt att de har kraften att förstöra andra atomer. Dessa grupper har dessutom kraften att förgöra sigsjälva (dvs de klarar inte av att ha en struktur på sin oordning och irrationella beteende.

jag kan fortsätta förklara... men jag har inte TIIIIIID hahaha


Ps. Jag har haft massor med sådana här diskussioner med folk, jag tror det snart är dax att sammanfatta mina tankar och teorier i en bok eller ngt.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Peppe » tor apr 02, 2009 15:25

Du kanske till och med tjänar pengar på ditt nonsense! Tid? Det har du! :)
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Zaxx » tor apr 02, 2009 20:38

Peppe skrev:Du kanske till och med tjänar pengar på ditt nonsense! Tid? Det har du! :)


??
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sp1keout » tor apr 02, 2009 21:10

Okej, jag hänger med pa vad du säger...

Men om du kollar pa hur langt människan kommit i utvecklingen (precis som du förklarar att atomerna ocksa har gjort) - finns det ingen risk för att människan kan bli -superior- och därefter förutbestämma (eller förutspa) och paverka atomernas förändring?

För du säger ju att atomerna är iaf grunden till tid och rum, sa om nagon skulle lära sig att kontrollera atomerna, skulle han inte da kunna kontrollera tid och rum!?


Svara bara rent hypotetiskt sätt. Skulle inte detta vara möjligt?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tor apr 02, 2009 22:14

Hmm, alltså om någon skulle lära sig kontrollera ALLA atomer som existerar samtidigt så visst, då skulle man kunna spola bakåt, och dvs flytta alla atomer och exakt försätta dem i lägen hur man egentligen vill... dock skulle man ju samtidigt flytta atomerna i den egna atomgruppen och samtidigt förlora kunskapen att flytta dem. Om man inte kan hindra sina egna från att flyttas då.... Nu är vi ute o babblar.. Frågan är bara hur stor människan som lärde sig kontrollera allt samtidigt behöver vara, och hur den skall utföra det. Så jag säger.... nej det är inte möjligt, men visst i "teorin" :D haha

:):):)

Det jag menar med det jag säger är att tid och rum inte existerar på det sättet man i vardagsteori och fysik osv pratar om det. Till att börja med är det bara två ord. Språket är något vi uppfunnit och detta är något för komplext för att beskriva med ord. Vaddå tid liksom. Tid är bara något som vi själva har för att strukturera upp våran vardag. Tid som i "vad är klockan" menar jag då. Begreppet tid när det gäller positionerna av atomer existerar inte för mig. Existensen av allt står stilla (om vi knyter an till det vi kallar tid), men atomerna i existensen rör sig, om du fattar vad jag menar. Saker kan förflytta sig olika snabbt och kan ha illusionen av att förflytta sig i tiden. I själva verket är det bara en grupp av atomer som är avundsjuk på hur en annan grupp kan röra sig så snabbt.

Glöm detta med flera tidslinjer och olika dimensioner osv... DOES NOT EXIST!!!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » tor apr 02, 2009 22:41

Finns väl inte en enda naturvetare/fysiker/kemist osv som hävdar att vetenskap är en absolut sanning? Allting är ju teorier. Precis som dina tankar om att beskriva tid som atomers positioner.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sp1keout » tor apr 02, 2009 22:44

Jaja min vän, det var ingen definitionsfraga :)

Det blir ju sa fucked up, för vad du än pastar sa ser jag -bara- möjligheter.



Vill du höra vad jag personligen tycker sa tror väl (spoiler hela angel och lost) inte jag heller pa fiktionella saker som "hej ja e connor, din son, ja växte upp i en alt. värld o det har gatt 15 ar... men för dig har de bara gatt 2 manader." - nej, jag tror inte pa sant. Men jag gillar att spekulera i teorin pa hur det fungerar. skulle kunna fungera osv. Det är ju de som är det roliga ^^.

Naval, ska bli kul o se vad Ben egentligen kokar upp... Om han blev skjuten som barn av Sayid och det triggade allt? Att han visst allt detta och att han visste, och damen i kyrken visste, att det där planen skulle kunna ta de tillbaka i tiden!? Ska bli intressant och se... för Lost har ju än sa länge haft riktigt bra förklaringar pa allt...


Edit,
5x11 http://www.mininova.org/tor/2443868
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tor apr 30, 2009 23:22

5x14
Ååh, det är så bra! :lovebunnier:
Faraday! En av mina favoriter i hela serien. Fantastiskt bra slutscen där!

Bara tre avsnitt kvar av säsongen nu... :(
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav CheeseGuy » fre maj 01, 2009 12:32

(spoiler 5.14) Jag förstod inte att han dog förrän jag läste det efter avsnittet... Brukar ju göras lite tydligare. Synd i alla fall.

Riktigt bra var det, men jag har vissa problem med att förstå hur allt hänger ihop (det lär vara en del saker som inte gör det också).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav brat » fre maj 15, 2009 19:52

Kan någon förklara säsongsfinalen för mig?

Kan någon också förklara serien för mig, främst vad syftet är?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » fre maj 15, 2009 20:20

brat skrev:Kan någon förklara säsongsfinalen för mig?


Nej.

brat skrev:Kan någon också förklara serien för mig, främst vad syftet är?


"Det här är vad man kan hitta på när man röker på."

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » fre maj 15, 2009 20:23

Hihihi Bra svar!

Any other takers?

Bästa svaret vinner ära och berömmelse. Typ.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav sp1keout » sön maj 17, 2009 18:19

oh my gud. oh min god.

nej, jag vet inte ens vart jag ska börja.... fy.. nej, shit....
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön maj 17, 2009 19:38

Känns inte som om det finns så mkt att säga om finalen än:

Juliet :unlove:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » sön maj 17, 2009 21:39

HeY skrev:Juliet :unlove:

Ja. Hon och Sawyer är det bästa och finaste med hela serien tycker jag.

För några år sen slutade jag att titta på Lost. Trodde inte att jag skulle återuppta det, men nu har jag sett ikapp. Och visst är det rätt spännande även om jag fortfarande stör mig väldigt mycket på väldigt många saker.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron