Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » fre feb 08, 2008 16:56

4.02: Mycket bättre än 4.01. Kanske främst för att det kommer några nya karaktärer som verkar intressanta. Är så less på många av de gamla efter 1000 onödiga och tråkiga flashbacks. Gillade mest han som verkar kunna prata med döda. Lite intressant känns det just nu i alla fall Men jag är så less på musiken som är väldigt överdramatisk i många stunder.

Det är nu jag önskar att det inte var så många avsnitt kvar av serien. Hur är det nu igen? 24? 36? I vilket fall som helst känner jag här att på sin höjd tio avsnitt hade varit lagom. Det känns som att de kommer att hitta på en massa bara för att dra ut på det. Så som det känts med alla flashbacks.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Ankh » ons feb 13, 2008 1:40

poser skrev:Jag håller med Tob, inget fel på avsnittet.

4x01
Jag håller även med om flashforwards, tillbakablickarna har alltid varit ett problem för mig. Har ofta hoppat i dem o.s.v. men det här fungerar mycket bättre.


Var det inte du som för ut ghårdmobbade mig för att jag gilla Lost? Haha! Sucker!!!

Jag o Karro har sen november sett i kapp fr 2.04 tom 4.02. Innan dess var det ett 2 års glapp. Jag är så glad att vi plockade upp serien igen.

(spoiler tom 402) TYcker de lyckas bra med att hålla det intressant hela tiden. Man teoriar och så blir det helt annorlunda. Nu är som sagt den stpra frågan; Vilka 6 kommer komma tillbaka? Och vad hände med de andra? Man fick aldrig se Charlie dö ordentligt. Jag vägrar tro på att han är död på riktigt (om npn nu vet av nån anlednig att han e ute ur serien, please do not tell me, jag vill leva på hoppet!) Jag tror det var det sorgligaste avsnittet uunder hela serien, 322 när han skrev listan på sina lyckligaste ögonblick. Faan, :( Claire och Aaron. Han FÅR inte vara död. Han har vart min favorit sän de crashade.

Jack var snygg med skägg =) Bara en sidobit.

Jag undrar oxå.. Vart i h-ete tog Michael o Walt vägen? Jag vill ha lite mer förklaring till det faktiskt. Skulle de bara åkt i väg i sin båt och åkt hem o levt vidare? Mja... Förstår dock att det blir problematiskt att ha barn i en serie som utspelar sig under 3 månader men spelas in under flera flera år.


Ja.. Jaha... Lost FTW!!!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav poser » ons feb 13, 2008 8:15

The Ankh skrev:Var det inte du som för ut ghårdmobbade mig för att jag gilla Lost? Haha! Sucker!!!


Jaja! Säsong två fasthåller jag att den sög enormt, men i säsong tre gjorde de ett ordentligt uppsving. Det började med att jag satt och småtittade på avsnitten och spolade till att man satt väldigt indragen i det i slutet. Så nu är jag fast i Lost igen.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav The Ankh » ons feb 13, 2008 12:49

Lost Face! Härligt!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav sp1keout » tor feb 14, 2008 15:04

The Ankh skrev: (spoiler tom 402) Jag undrar oxå.. Vart i h-ete tog Michael o Walt vägen? Jag vill ha lite mer förklaring till det faktiskt. Skulle de bara åkt i väg i sin båt och åkt hem o levt vidare?


4x02
1) Den teorin trodde jag aldrig på.
2) Det är teorretiskt omöjligt med tanke på att det inte var några överlevande från Oceanic Flight 815, hur kan de de vara tillbaka o leva vidare?


Och de nya karaktärerna var coola, allting var coolt, intressant. Mums! Favoritdelen var nog den där piloten, och att negern som var och träffade Hugo var deras boss!!!

VEM ÄR BENJAMIN EGENTLIGEN!?!?! Att han skulle ha dödat grundbefolkningen... tror jag inte är skulle vara hela sanningen till varför de är ute efter honom... varför har han alltid ljugit o varit manipulativ för???
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre feb 15, 2008 12:30

Nu är det ju faktiskt riktigt bra igen.

(spoiler 4.03) Så då vet vi fyra av The Oceanic Six: Jack, Kate, Hurley och Sayid. Ben räknas inte såklart. Väldigt många av de som vi nu tänker på som regulars var ju faktiskt inte Oceanic-överlevare, och förutom Locke (som jag inte för ett ögonblick tror kommer av ön levande) ser vi ju knappt till de andra längre (Jin & Sun är ju så gott som de enda andra kvar från Oceanic som vi ens känner, och när fick de göra något vettigt senast?). Så Sawyer är förmodligen #5 (och kanske den döde i S3-avslutningen) och Claire är #6 (och isf räknas ju inte Aaron).

(spoiler spekulationer för framtiden) Tror knappast Michael tog sig från ön. Tror han kommer vara Bens man på båten. Eftersom Perrineau står i förtexterna igen kan det väl knappast vara en spoiler att han kommer tillbaka? Fast iofs KAN det ju bara vara i flashforwardsen, men nej, jag tror inte det.
Senast redigerad av caffeineaddict fre feb 15, 2008 23:33, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » fre feb 15, 2008 21:40

Åh, jag hade glömt att det finns ett nytt avsnitt idag! Tyckte supermycket om 4x02.

(spoiler 4x02) Älskar hela grejen med nya karaktärerna. Arkeologkvinnan! Och en spökpratare..! Wow. Love it.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » fre feb 15, 2008 23:22

4x03
Miles är min nya favorit, det var han redan förra avsnittet, men han är så cool.
Gillar inte att Sayid är en mördare i framtiden och att han jobbar för Ben och att det är ett mysterium runt det. Det är inte dåligt, men lite jobbigt känns det.
Claire måste ju vara en av dom 6 överlevande, och den redan döde borde vara Locke tycker jag, snarare än Sawyer.
Det har ju hintats om att dom andra kanske är kvar på ön eller så, och att dom 6 inte berättar någonting. Så det betyder ju inte att Jin, Sun och Michael behöver dö. Och bra poäng med Michael caffe att den KAN vara så att han bara kommer vara med i flashforwards, det skulle jag bli glad åt, men det är nog inte så troligt och det kan ju vara så att han är Ben's insider på båten, också bra poäng.
Jag tycker att Lost är så jävla bra nu. Älskar Miles och han piloten. Dom andra två nya verkar ganska torra men ände bra.
Jin är med för lite, men annars är allt bra. SUPERBRA!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » sön feb 17, 2008 14:59

sp1keout skrev:Nej, redan!? Du måste skoja --- Be strong Marcus, be strong!

(Läs förra sidan för information om vad Zaxx tyckte om 4x02... intresseklubben fann det dock väldigt intressant)


Eat shit and die!

Jaja, jag ville bara poängtera att jag har trott det hela tiden.

Du är sämst.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » ons feb 20, 2008 3:37

Lost är riktigt starkt nu känns det som. och sjukt snyggt i HD.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » fre feb 22, 2008 0:40

Nu har jag sett 4x01. Jag är efter, jag vet, men nu har jag iaf sett det. Jag gillade faktiskt detta avsnittet skarpt; har läst igenom era kommentarer och håller med den mer positiva sidan. Bra tempo, engagerande och jag förvånas fortfarande över hur snyggt Lost kan vara. Jag förstår egentligen inte varför jag hade den negativa inställning jag hade före avsnittet, det vill säga anledningen till att jag inte tittat förräns nu. Jag gillade ju de sista avsnitten i säsong 3 jättemycket så jag borde väl ha varit mer pepp. Men Lost är verkligen en sådan serie som ibland kan vara hur bra som helst, men sen kommer den in en svackor som ibland får en att tappa lusten helt och just när man är inne på funderingar att lägga ner, eller iaf spara resten av säsongen och streckse (Lost funkar nog bättre på detta sätt), så kommer ett riktigt höjdaravsnitt som gör att man kastar sig på nästa avsnitt som antingen är mer eller mindre lika bra eller ett ordentligt nersted som gör att tappar förväntningarna igen. Ja, här hade jag inte alls höga förväntningar (mest grundade på de ospoilande kommentarerna här som var negativa och de enda jag hade sett ;) ) och blev ordentligt positivt överraskad. Kanske just är det så man ska känna när man ska titta på Lost - inte förvänta sig fantastiska avsnitt och nagelbitande spänning som man vet att det kan vara utan gå in med mer rimliga förväntningar så att man är i bättre, vad ska man kalla det - sinnesnivå :?: - när man går in i avsnittet och lättare kan ta till sig det.

Nja, vad vet jag egentligen. Jag gillade 4x01 jättemycket iaf och ser fram emot fortsättningen, men jag ska försöka att hålla mina förväntningar i bättre tyglar så att jag inte behöver bli besviken. Lost har ju aldrig varit dåligt, men det har stämplat sig med en kvalitetsstämpel som är så hög att man alltid förväntar sig den. Manusförfattare kan också ha dåliga dagar som medför mindre bra avsnitt. Men nu kommer den stooooora frågan: ska jag se 4x02 nu, eller gå och lägga mig och se det imorn? Hmm...

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre feb 22, 2008 23:59

sp1keout skrev:negern


Oh no u didn't! Not the n-word!

Nu har jag sett 4x02, det var bra. Avsnittet tog slut lika fort som det började, vilkat oftast är ett tecken på att man är så inne i det att avsnittet flyger iväg. Det är faktiskt inte många serier som gör så för mig just nu, så det är riktigt positivt! Sugoi, eller vad det nu är man säger ;) :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör feb 23, 2008 2:04

LWes skrev:4x03
Älskar Miles och han piloten.


Många som verkar gilla Miles, jag tål honom inte. Men det kanske ändras ;)

Jag tror också att Michael är insidern på båten. Det slog mig direkt när de nämnde en insider eftersom jag visste att han skulle komma tillbaka. Jag undrar hur han och Ben planerade allt dock. Där kan flashbacks behövas :rolleyes:


Lost är bra, snart klar med 4x04 också.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör feb 23, 2008 2:21

4x04

Direkt när Kate var påväg upp till ungen tänkte jag: "Nej, det kan inte vara Sawyers ... det är för enkelt. Vad kan hända? Kommer ungen vara färgad, är det 'the big surprise'?" Sen kom jag på: "Vääääänta! Det kan ju vara Aaron!". Sedan såg jag de blonda huvudet och tänkte att det kan ju vara Sawyers, men jag tyckte fortfarande att det var för enkelt. Det blonda håret passade in på Claire, så jag var nästan säker. Sedan när hon sade det så kunde jag inte låta bli att bli förvånad ändå. Om det är över att jag faktiskt gissade rätt eller över att jag blev överraskad vet jag inte, men detta fastställer väl ändå att Claire inte är en utav the Oceanic 6. Jag tror fortfarande att Sawyer är en utav dem, sedan så vet vi ju inte om typ Juliette kunde kommit med men att de kallar dem Oceanic 6 ändå - det är ju smidigt. Annars är det ju inte helt knäppt att endast en utav koreanerna kommer hem - eller Michael.

Jaha, då är man ikapp. Vad ska jag göra nu då?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör feb 23, 2008 19:35

4.04: Jag listade ut att Kates "son" var Aaron då hon inte ville plocka upp ungen ur korgen. Blickarna där och Claire som sa att Kate borde testa på moderskapet. Dead giveaway.

Gillar förresten denna säsong av Lost. Skulle antagligen vara ännu mer förtjust om jag visste att det var sista säsongen så att man verkligen, verkligen kunde känna att de inom kort är på väg nånstans. Men kvalitetshöjningen från S2 och S3 är enorm. Förutom jämfört med slutet av S3 som också var riktigt bra för att vara Lost.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » sön feb 24, 2008 12:41

4x04
Ja, det känndes ganska uppenbart att det var Aaron långt i förväg. Redan när dom nämnde att hon hade en son tänkte jag det. Men det var ändå en lite spännande twist.
Man undrar ju om det betyder att Claire kommer dö, för skulle hon annars lämna bort sin son?
Det är ju också intressant det man fick veta som dom redan indikerat att dom 6 säger att bara dom överlevde och uppenbarligen så skyddar dom ju dom andra som borde leva, för annars finns det ju ingen anledning till att ljuga om det...
Så hur går det ihop? Har dom andra valt att stanna på ön? Varför? Rose och Bernard - varför skulle dom vilja stanna?
Jin och Sun kan jag kanske förstå efter den trevliga scenen med dom i det här avsnittet. Om dom bestämmer sig för att leva ett simpelt liv på ön utan komplikationer från omvärlden. Det är väl förresten en anledning jag kan köpa att dom flesta stannar utav.

Lite besviken måste jag erkänna att jag blev när Miles bara ville ha pengar. Det känns lite omotiverat, varför göra sig allt besvär för det?
Finns någonting mer bakom det, den precisa summan han ville ha o.s.v. och det kanske bara var så att han pratade i kod som Ben inte förstod ännu?

Helikoptern som inte kommit fram - vi fick ju se i förra avsnittet med den där raketen dom skickade att det är någon slags tidsförskjutning mellan ön och utanför ön. Hm....


Fantastisk serie är det. Bättre än någonsin? Kanske...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tis feb 26, 2008 5:26

4.03

När Sayid gick in där, för att få reda vägen, förstod jag att han skulle CONa henne. När han ringde telefonsamtalet precis efteråt, så kände jag bara på mig att det var just Benjamin han jobbade för. LOST är precis som jag vill ha det.

DOCK tyckte jag delen på ön kändes lite som en katt och råtta lek, hmm, nästa avsnitt så kommer ju iaf någonting ha inträffat...

Att en grupp lever på ön, en annan utanför är intressant... ja undrar om dessa flashforwards kommer överlöpas efter säsong 5-6 så att sista säsongen är PURE nutid. Everything goes down liksom

Lost är precis som jag vill ha det... känns som jag själv skrivit manuset typ :D jag gillar dne där virriga killen, piloten e cool, ser ut som min morfar.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tis feb 26, 2008 12:52

(spoiler 404) Kändes som man bara väntade på att hon skulle säga "hey aaron", i slutet. Avsnittet var bra... känns mer och mer som att dessa oceanic 6 kommer hem, redan dessa säsongsavslutning? sen utspelar sig det en parallell-story under nästa säsong?

tänker bara på avslutningne från säsong-3, hur kan jack som ser så framgångsrik ut, gått o blivit så deprimerad....
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » fre feb 29, 2008 14:47

4.05: Seriens bästa avsnitt så här långt. Wow. Mästerligt i alla hänseenden, och det trodde jag aldrig att jag skulle säga om den här serien igen. Väldigt framåtsträvande storymässigt också, utan att jag ens märkte eller tänkte på det. Många svar bara flög förbi i bakgrunden utan att stjäla uppmärksamhet från människoskildringen, och det är väl så den här serien bäst berättas.

Ett avsnitt som Damon Lindelof och Carlton Cuse antagligen suttit och ruvat på sedan Desmond först introducerades i början av andra säsongen. Sådant här ger mig hopp. Synd att säsongerna inte fick vara 13-16 avsnitt långa från början; det känns som det idealiska formatet för den här serien.
Senast redigerad av RalfiParpa fre feb 29, 2008 15:33, redigerad totalt 4 gånger.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Zaxx » fre feb 29, 2008 14:57

RalfiParpa skrev:4.05: Seriens bästa avsnitt så här långt. Wow.


Håller med!!

Absolut det bästa jag sett av Lost.. kanske överhuvudtaget i Lost faktiskt.

Jösses va bra det var!!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » fre feb 29, 2008 15:42

Ojdå, kanske blir att prioritera Lost idag. Hinner nog se ett avsnitt av någon serie innan jag ska iväg.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav unehed » fre feb 29, 2008 16:03

405: Japp, det var helt fantastiskt! I loves Desmond!

- Delete, delete
- Exterminate!
- Delete, delete
- EXTERMINATE!
Användarvisningsbild
unehed
Minion
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 12 jun 2004
Ort: Norrköping

Inläggav caffeineaddict » fre feb 29, 2008 16:31

Hoppsan, var var jag? Var jag för distraherad av annat? Jag tyckte det var normalbra och ganska intressant, men inget sådär väldigt speciellt...?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » fre feb 29, 2008 16:41

caffeineaddict skrev:Hoppsan, var var jag? Var jag för distraherad av annat? Jag tyckte det var normalbra och ganska intressant, men inget sådär väldigt speciellt...?


ja men så rekommenderade du No Country for old men, igår också...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » fre feb 29, 2008 17:07

Zaxx skrev:
caffeineaddict skrev:Hoppsan, var var jag? Var jag för distraherad av annat? Jag tyckte det var normalbra och ganska intressant, men inget sådär väldigt speciellt...?


ja men så rekommenderade du No Country for old men, igår också...


Ja, fast med en varning till dig också att det var prettoarseljag som gillade den och att det inte nödvändigtvis betyder någonting för andra människor. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » fre feb 29, 2008 17:09

caffeineaddict skrev:
Zaxx skrev:
caffeineaddict skrev:Hoppsan, var var jag? Var jag för distraherad av annat? Jag tyckte det var normalbra och ganska intressant, men inget sådär väldigt speciellt...?


ja men så rekommenderade du No Country for old men, igår också...


Ja, fast med en varning till dig också att det var prettoarseljag som gillade den och att det inte nödvändigtvis betyder någonting för andra människor. :)


Tack, nu tar jag tillbaka det elaka jag skrev i Filmtråden.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Peppe » fre feb 29, 2008 17:46

Jag tror att ni är smartare än mig för jag vart mest förvirrad av det här avsnittet....Mycket bättre än förra avsnittet som kändes som en filler dock...
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav LWes » fre feb 29, 2008 18:59

4x05
Kul att några gillade det så mycket! Jag var under avsnittet lite skeptisk till om dom inte gick för långt och gjorde en för spacead grej som något man skulle kunna ha tagit direkt från Stargate eller Star Trek eller något. Jag vet inte om det gav så jättemycket svar, jag måste nog läsa om detaljerna i avsnittet för att se vad man fick veta! Tycker att den här grejen med tidsresande o.s.v. är komplicerat och dom måste förklara det utförligare. Men jag tyckte att det var ett väldigt bra avsnitt. Tycker att det visar att Lost inte behöver ön som fokuspunkt. Jag hoppas att dom lämnar ön helt förr eller senare så att vi får se det som händer i framtiden i vanlig tid och inte flashforwards, som sp1keout skrev om. Men jag tror inte att dom kommer göra det redan till nästa säsong.
och det känns som att Michael är deras "vän" på båten...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre feb 29, 2008 23:40

caffeineaddict skrev:Hoppsan, var var jag? Var jag för distraherad av annat? Jag tyckte det var normalbra och ganska intressant, men inget sådär väldigt speciellt...?


Nja, jag är med dig och jag var inte distraherad. Tyckte det var en aning över standard men absolut inte seriens bästa avsnitt. Intressant dock, och man fick ju några svar... och ännu fler frågor, som alltid med Lost ;)

Säsong 4 är riktigt bra. Jag håller med om att alla säsongerna borde ha kortats ner, eller iaf säsong 2 och 3. Säsong 1 tycker jag fungerade bra i sin längd.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre feb 29, 2008 23:44

Bra avsnitt och helt klart bättre än 95% av den smörja som S2 bestod av. Men inte det bästa avsnittet av serien eller så.

Men överlag fortsätter Lost starkt och det är onekligen en intressant säsong. ÄNTLIGEN känns det som att något rör på sig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron