Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » sön feb 03, 2008 3:03

Lost är tillbaka och ingen skriver nåt? Den här tråden som var så populär ett tag.

Flashforwards istället för flashbacks verkar det bli iaf.
Måste ändå säga att jag trots min ljumna inställning till serien är intresserad av att veta vad som händer och varför.


Säsongsöppningen var väl ingen slam dunk precis, men ett visst intresse för fortsättningen lyckas den bygga iaf.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön feb 03, 2008 3:04

Jo, jag skrev" Fast det kanske inte var här. HJM...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » sön feb 03, 2008 3:08

AKS skrev:Jo, jag skrev" Fast det kanske inte var här. HJM...

nej, här var det inte. hmpf!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön feb 03, 2008 3:09

Jg sa nåt--- Ska leta upp det. Ues?

EDIT; Detta sa jag om 4.01 påett annat ställe:
Tråkigt avsnitt, tycker jag. Det tog sig mot slutet, men det kunde verkligen inte leva upp till promos och till kvalitén på de sista avsnitten av S3. Hoppas de snabbt skärper till sig så att jag fortsätter gilla serien såsom jag gjorde under slutet av S3.

P.S Jag håpller med mig själv. D.S.

P.S. 2. Nu ska jag se Spools. Bra id'e? Yes!!!D.s.2
Senast redigerad av AKS sön feb 03, 2008 3:11, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav XY » sön feb 03, 2008 3:11

Jag visste inte förrän nu att det börjat eftersom jag använder den här tråden som påminnelse. Men då är det väl bara att köra igång.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » sön feb 03, 2008 3:13

AKS skrev:P.S Jag håpller med mig själv. D.S.

:D

Jag med, samtidigt som jag inte kan skaka av mig nyfikenheten helt var jag besviken på avsnittet.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » sön feb 03, 2008 12:39

Avsnittet var ju inte alls lika intensivt som de sista avsnitten ur säsong 3. Men att det skulle vara tråkigt och ljummet håller jag inte alls med om. Tycker det var engagerande rakt igenom. (spoiler 4.01) Flashforward konceptet känns mycket bättre, förhoppningsvis kan det bli ett bättre flyt i avsnitten än vad det har varit tidigare.

Såg fresten 4.00 avsnittet innan också. Tyckte det var ett bra intro avsnitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav poser » sön feb 03, 2008 14:13

Jag håller med Tob, inget fel på avsnittet.

4x01
Jag håller även med om flashforwards, tillbakablickarna har alltid varit ett problem för mig. Har ofta hoppat i dem o.s.v. men det här fungerar mycket bättre.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav LWes » sön feb 03, 2008 16:20

Jag tyckte att det var fan skitbra. Bättre än 90% av alla andra manusbaserade tv-serier som görs nu för tiden.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » sön feb 03, 2008 20:29

Ja, jag tyckte också om 4x01 hur mycket som helst! :lovebunnier:

Men jag vet inte om jag skulle kalla scenerna utanför ön för flashforwards, jag såg mer på det som att den tiden är nutid och att scenerna på ön var flashbacks.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav gaspode » sön feb 03, 2008 20:51

sant, detär bara för att jag varit van vid ön som nutid som jag tänkte så.

jaha, så folk gillade det alltså. jaha.
jag tyckte det var ett steg tillbaka. Intressant, men inte gripande, om ni förstår vad jag menar. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav LWes » sön feb 03, 2008 20:54

Men producenterna kallar det för flashforwards.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön feb 03, 2008 21:11

gaspode skrev:jaha, så folk gillade det alltså. jaha.
jag tyckte det var ett steg tillbaka. Intressant, men inte gripande, om ni förstår vad jag menar. :)


Men jag håller med dig, gaspode! Jag kan inte förstå varför "alla" gillar detta avsnitt. Inte i närheten av slutet av S3 och seeeegt tempo.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön feb 03, 2008 21:18

Jag gillade det. Inte fantastiskt eller så, men klart bra och en lång bit ifrån hur serien var när den var som segast och sämst.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » sön feb 03, 2008 21:59

LWes skrev:Men producenterna kallar det för flashforwards.

Undrade precis vad serieskaparnas syn på det var. Hur som helst blir det ju ett lite mer förvirrat koncept nu. Men på ett bra sätt, det blir kul att se hur de kommer att experimentera med tidsbegreppen i berättandet.

Det var delvis det som jag tyckte gjorde det här avsnittet så bra. De balanserar så galet mycket i varje avsnitt, med tidshoppen och den övergripande storyn och alla olika karaktärer och platser, osv. Och tempot gillade jag. ;) Jag kände med karaktärerna och var helt engagerad i handlingen hela tiden. Har egentligen inget att klaga på alls, nu när jag tänker efter. Annat än att det tog slut och jag vill ha mera!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » sön feb 03, 2008 23:25

Samma här. Inget att klaga på. Älskar det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » mån feb 04, 2008 0:11

AKS skrev:
gaspode skrev:jaha, så folk gillade det alltså. jaha.
jag tyckte det var ett steg tillbaka. Intressant, men inte gripande, om ni förstår vad jag menar. :)


Men jag håller med dig, gaspode! Jag kan inte förstå varför "alla" gillar detta avsnitt. Inte i närheten av slutet av S3 och seeeegt tempo.


Har väl med inställning till serien. Vi är ju ändå några stycken som verkligen tycker om serien. Känns inte som det är någon som är tveksam till serien som kommit in och "hyllat" avsnittet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » mån feb 04, 2008 8:10

Inställning påverkar väl alltid mer eller mindre. Men jag tror inte att inställning har så mycket att göra med om man tycker att detta är sämre än slutet av S3. Jag gillade ju slutet av S3 och tycker inte att detta lever upp till förväntningarna. Då anser jag att det är manus och tempo det är fel på iom att jag gillade serien för bara ett avsnitt sen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Ruccola » tis feb 05, 2008 12:11

Jag har en liten teori ang. flashforwards:

När Jack hälsade på Hurley på mentalsjukhuset så nämnde han att han funderade på att skaffa skägg. Skägg hade han i slutet på S3. Är det så att det finns "tre" tidslinjer nu?

1 - på ön.
2 - hurley på sjukhus.
3 - jack har skägg och vill tillbaka till ön. (isåfall är väl detta att betrakta som flashforward)
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav caffeineaddict » tis feb 05, 2008 12:24

Ruccola: Jag tror flashforwardsen, precis som flashbacksen, inte kommer i kronologisk ordning på något vis utan man får pussla ihop dem med varandra allt eftersom. Tolkade Jacks skäggkommentar på precis samma sätt som du.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis feb 05, 2008 16:47

Ja, jag tolkade det också så då jag såg avsnittet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sp1keout » tis feb 05, 2008 17:25

Ruccola och Caffe
4.01
Så fort man hörde ordet "grow a beard" så tror jag alla i hela världen tänkte på samma sak - nästa sak alla i hela världen tänkte "vad fick jack att ändra sig?" , "varför blev han den han blev?" och "varför vill han nu tillbaka till ön"... sen gillade jag det hurley sa om att det var folk kvar på ön. "ocean 6"-kommentaren syftar väl säkerligen på att det bara var 6 som tog sig därifrån... hurley, kate, jack, (den förmodligen döda sawyer) och några fler då... kanske
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis feb 05, 2008 17:32

sp1keout skrev:Ruccola och Caffe


You fucker! Mig bryr du dig uppenbarligen inte alls om.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sp1keout » tis feb 05, 2008 17:33

AKS skrev:
sp1keout skrev:Ruccola och Caffe


You fucker! Mig bryr du dig uppenbarligen inte alls om.


Nej, ganska stor del till att hela din "spoiler" ang 4.01 var "detta var inte alls lika bra som säsongavslutningen", och "flashforwards tjoho", nej men go figure hurrudu! :D
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis feb 05, 2008 18:26

Du är så känslig, hörru.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sp1keout » ons feb 06, 2008 12:47

AKS skrev:Du är så känslig, hörru.


Du med :) Vad tyckte du om det jag skrev då :gimpbunny:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons feb 06, 2008 17:23

Jag håller med. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » tor feb 07, 2008 19:47

Tyckte det var helt ok. Lost är hur mkt man än tycker om den, en ganska intressant serie ändå.

Ser fram emot vad som kommer hända framåt :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » fre feb 08, 2008 13:30

Lost s4e02:
Jaha ja, nu är det isbjörnar i öknen också :)
Nu skall vi se här, tidslinjen borde alltså vara att de hittade Oceanic 815 innan teamet åkte tilll ön va? De olika personerna som är med på teamet har upptäckt lite olika saker fram tills dess? ex Isbjörnen med Dharma halsbandet?... Att Piloten inte är där han skall vara är ju inte konstigt eftersom det är ett helt annat plan. Delarna ligger ju på ön :)

Tror lite mer o mer på det jag alltid trott på, ön ligger i en annan tid.

Yeye, Ben är ju iallfall mer än vad vi trott. Alla vill ha ngt nu, roligt roligt!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sp1keout » fre feb 08, 2008 14:49

Nej, redan!? Du måste skoja --- Be strong Marcus, be strong!

(Läs förra sidan för information om vad Zaxx tyckte om 4x02... intresseklubben fann det dock väldigt intressant)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron