Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Matt » mån maj 14, 2007 10:27

Ruccola skrev:Avsnitt 3x20

Om ni är flinka med pauseknappen kan man faktiskt se Jacob i stolen en KORT stund när huset börjar skaka... läbbans :)

Jag tycker Lost absolut är tillbaka i toppform just nu. Skitbra är det!


Screen?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Zaxx » mån maj 14, 2007 11:21

Matt:
http://www.lostpedia.com/wiki/Jacob

Screen av Jacob och info. OBS Spoilers om man läser ingående på den sidan.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » fre maj 18, 2007 23:12

Jag känner mig oerhört spänd inför säsongsfinalen. Jag tycker de senaste avsnitten har varit fantastiskt bra. Avsnitt 21 kanske inte riktigt lika bra som 20 och 19 men (spoiler 3.21) slutscenen mellan Desmond och Charlie funkade väldigt bra på mig. Tyckte den var klockren.

Special avsnittet Lost: the answers var också sevärt. Det är när man ser sånt som man verkligen börjar tro på att skaparna/författarna har kontroll på allt som händer i serien. Underbart.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Peppe » tor maj 24, 2007 15:28

Lost i allmänhet s.1-3:

Vilka är alla dessa nolifes som går omkring i deras camp hela tiden? Det är så otroligt irriterande att det finns ett dussin från kraschen som vi inte fått veta ett dugg om...Uppdatering på säsongsavslutningen kommer väl snart :P
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Peppe » tor maj 24, 2007 17:17

Lost 3x22-23


Fantastiskt. Massa roligt händer men jag hoppas bara att dom fortsätter i samma fart i början av säsong 4, då kan Lost bli spännande kanske. Slår vad om att dom kommer hålla igen som dom alltid gör i Lost och vänta en halv säsong innan vi får lite svar. Hoppas att det inte blir så.
Men mitt stora problem med Lost är fortfarande att det är för mycket frågor och att dom visar för lite och koncentrerar sig på trista saker t ex alla dessa flashbacks hela tiden. Men jag gillade avsnitten. Hoppas det fortsätter såhär bara...
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » tor maj 24, 2007 18:52

Lost S3-finalen:

Jodå, Lost har ryckt upp sig rejält. Det är tyvärr fortfarande tyngt av tråkigheter i tidigare säsonger, men vissa saker är faktiskt riktigt bra. Spejsade bara ur ett par gånger under detta avsnitt.

Peppe: Flashbacks? Flashforwards menar du va? :)

Sista scenen var perfekt! Idiot som man är tänkte jag först "Hur fan ska de få till att de kände varandra innan?!" sen: "Ah! Framtid!" I fucking like!

Ser faktiskt fram emot S4 nu och Lost är antagligen tillbakapå topp 10 över bästa serier som det fortfarande produceras nya avsnitt av. Om den inte är på topp 10 så är den strax utanför i alla fall.

EDIT: Teori: Sawyer i kistan? Han verkar vara i en nedåtsprial nu, och det kan nog inte sluta bra = ensam, ingen kom på begravningen, enbart Jack är intresserad.

EDIT 2: Hm, vänta nu? Hur kunde Jack säga att de skulle hämta hans farsa och se hur full han var i en av flashforward-scenerna?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » tor maj 24, 2007 21:56

(spoiler 3.22-3.23) Jäklar vilket avslutning. 3.23 måste ha varit det bästa Lost avsnittet hittils. Hur mycket bra scener som helst där man vänder och vrider på karaktärernas känslospektra. Underbart. Tillsammans med Charlies historia i 3.21 så måste jag säga att hans dödscen var fantastiskt fin. Flashforward iden gillade jag verkligen, det höjde avsnittet ytterligare något snäpp.

Att Jack ville hämta sin pappa ignorerar jag lite, eller intalar mig att Jack bara var metaforisk och full.

Kistan. Sawyer ja. Kanske. Kändes lite konstigt att Jack skulle ta åt sig så mycket av det. Jag tänkte lite på Juliette.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Peppe » tor maj 24, 2007 22:07

3x22-23

Just det där med Kistan och VEM Kate skulle träffa var jobbiga cliffhangers å lägga på oss. Det är nog cliffhanger att dom har kommit ifrån ön och vi inte vet något alls om hur. Vi kan bara spekulera än. Dom kunde fanimej gett oss lite mer. Men som sagt, Lost håller på att bli spännande igen om det bara fortsätter såhär. Och dom gav oss faktiskt ganska mycket det här avsnittet ändå. Men ändå som vanligt med lost. En fråga avlöses med 10 nya, och bara 1 av dom nya besvaras. så i längden så blir det 1000000 frågor och 10 svar. Ungefär :D
Senast redigerad av Peppe tor maj 24, 2007 22:09, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav LWes » tor maj 24, 2007 22:07

JÄÄÄVLAR. Jag älskar fortfarande LOST HELT MYCKET!

3x23
OJOJOJ! Båda avsnitten var superbra, men slutet var ju helt perfekt! Jag gillade "flashback" scenerna innan twisten avslöjades, men efteråt är dom ännu mycket bättre. När han sa så om sin pappa trodde jag att han bara var lite förvirrad för att han var full, så det tror jag fortfarande nu när man vet att det utspelar sig efteråt.
Jag har alltid tyckt att det skulle vara tråkigt om serien slutar med att alla blir räddade, för jag vill följa dom efteråt, och detta kan ju vara ett sätt för det, men ändå tycker jag att det förstör lite att veta att Jack och Kate överlever, och om den här typen av flashforwards kommer fortsätta istället för flashbacks vet i alla fall jag att jag kommer tycka att dom är dom viktigaste delarna (jämfört med hur ö-delarna nu är mycket viktigare än flashbacks) och det kan ju bli lite konstigt, men som sagt vill jag ju följa karaktärerna efter dom kommit från ön, så... jag vet inte vad jag tycker riktigt ännu...
Charlies död kändes lite dum, för även om det var bra på många sätt faller det av två anledningar:
1. Han och Desmond skulle lätt hunnit hoppa ner i vattnet och simma där ifrån innan hela stället översvämmades.
2. Om han var tvungen att stänga in sig skulle han när rummet fyllts av vatten simmat ut genom förnstret.
Han skulle tagit en djupt andetag och sen i alla fall försökt.
Så det förstörde det lite, men twisten att Naomi inte var sänd av Penny var också bra.
Att Walt kom till Locke vet jag inte vad jag tycker om riktigt. Jag vill att Michael och Walt ska ha klarat sig ifrån ön oskadda, men det här ändrar väl inte på det, men det är ändå lite skumt.
Ja ja allt är bra, det löser sig väl till slut!
(Ju mer jag tänker på det vill jag VERKLIGEN följa alla karaktärerna efter ön. Det skulle t.o.m. vara en uppföljar-serie efter Lost är färdigt och jag skulle med glädje följa den. Tror dock inte att det skulle gå lika bra, tittarsiffrormässigt...)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tor maj 24, 2007 22:14

LWes skrev:Charlies död kändes lite dum, för även om det var bra på många sätt faller det av två anledningar:
1. Han och Desmond skulle lätt hunnit hoppa ner i vattnet och simma där ifrån innan hela stället översvämmades.
2. Om han var tvungen att stänga in sig skulle han när rummet fyllts av vatten simmat ut genom förnstret.


Det stör mig inte alls därför att Charlie var inställd på att dö. Han ville dö för att det var menat så. Han litade på Desmond. Jag köpte det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav poser » tor maj 24, 2007 23:13

What the fuck! Lost just stepped it up a notch och jag förstår ungefär lika mycket som vanligt.

3x23
Men, men, vad händer nu då? Ska de inte vara på ön? Är det en dröm? Var detta bara en flashforward ungefär som en flashback så de är tillbaka och på ön och krigar mot de som kommer med båten i tre säsonger? VAD HÄNDER?!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav poser » tor maj 24, 2007 23:27

Måste bara understryka hur galet det är att jag ser fram emot säsong 4 av Lost. Så mycket som jag pratade ner den här serien efter att ha gett upp i mitten av säsong 2. Visst, det har spolats i tråkiga flashbacks och gäspats i några sega filleravsnitt men det har definitivt ryckt upp sig. Speciellt nu på slutet.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Zaxx » fre maj 25, 2007 1:40

Jag har så mkt teorier!! Sjukt mkt teorier, jag skulle kunna lägga in alla här nu, men jag orkar inte. Dock tror jag fortfarande på timeshifting.... det ÄR timeshifting som gäller på ön. Så är det bara. Allt stämmer så bra med det.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Glorificus » fre maj 25, 2007 13:56

3x23
Iiiihh! Så bra! Och roligt att de vågar ta ett sånt stort kliv med handlingen. I nästa säsong hoppas jag på en nutid i civilisationen, med flashbacks till ön och hemkomsten och vad som nu fått Jack att inse att de borde ha stannat. Gaah! Men vem vet vad vi får. Det ska hur som helst bli spännande!

Matthew Fox var verkligen bra i de här sista avsnitten. Sparsam dialog gjorde att han fick agera ut lite extra. Me likes.

Den onyktra kommentaren om pappan var suverän för att få åtminstone mig att inte förutse framtidstwisten. Man försöker ju alltid placera in karaktärens flashback i tidslinjen bland tidigare flashbacks... så när de tog in ex-frun, pappa-kommentaren, m.m. förstärkte det känslan av att vi var i en Jack-flashback. Innan man såg att det var Kate han skulle möta hann jag bli övertygad om att det skulle vara Naomi. :D Jag gillar att bli lurad.

Sjukt bra avsnitt. Hurley som körde på killen med bilen också.


Ser fram emot säsong fyra såhäääär mycket nu!!!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Noam » sön maj 27, 2007 11:28

Underbart slut!
Det bästa med slutet är att nu vet man inte alls vad som kommer att hända i nästa säsong. Spännande som tusan. :D

Zaxx skrev:Jag har så mkt teorier!! Sjukt mkt teorier, jag skulle kunna lägga in alla här nu, men jag orkar inte. Dock tror jag fortfarande på timeshifting.... det ÄR timeshifting som gäller på ön. Så är det bara. Allt stämmer så bra med det.
Entertain us, please!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Lipton » tis maj 29, 2007 14:43

Vilken säsong är det som visas på tv 4 nu? kan inte hitta det någonstans. vågar inte läsa spoilermarkeringarna när man inte vet vad man sett.
Den här tråden blir lite tråkig om man inte kan läsa allt det svarta. :)
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Tob » tis maj 29, 2007 16:22

Lipton skrev:Vilken säsong är det som visas på tv 4 nu? kan inte hitta det någonstans. vågar inte läsa spoilermarkeringarna när man inte vet vad man sett.
Den här tråden blir lite tråkig om man inte kan läsa allt det svarta. :)


Det är tredje säsongen. Jag tror tv4 visar avsnitt 20 imorgonkväll, så tre avsnitt kvar efter det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Matt » fre jun 01, 2007 20:40

äntligen ett riktigt bra lost avsnitt.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Lipton » fre jun 15, 2007 17:35

Riktigt bra säsongsavslut på s3
Många nya frågor, längtar till fortsättningen.

22-23 s3
Undrar vem som låg i kistan, och vem som väntade på Kate, man antar ju att det är Sawyer men det kan ju vara vem som helst.
Håller med om att det verkade onödigt att Charlie behövde drunkna, om Desmond hinner att simma upp så måste väl han ochså hunnit med. Undrar hur det kommer sig att Desmonds flickvän dök upp där på skärmen, och varför Jack så järna vill tillbaka till ön. Tänkte på att den som ligger i kistan kanske är Lock eller Ben, någon som kunde hjälpa Jack tillbaka till ön och nu är den chansen borta? Jacks pappa hade inte han dött innan planet störtade?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav sp1keout » fre jun 22, 2007 7:01

LWes skrev:Hellre en bunt extra fillers så att det blir 22, än att det ska vara så korta säsonger som ska visas från februari-maj? Det är ju en jättelång väntan!!!
JAG TYCKER ATT LOST ÄR MYCKET BRA!


"Bunt extra fillers" ar en mening som nar gudarna.
Jag alskade ocksa Lost innan jag akte till Japan, och det dodar mig att jag inte kan fa se de avsnittena som jag har pa min dator! JAG VILL!

Sa sasongsavslutningen var en hejdundrare aven denna gang? :)
Och en nasta sasong ar given? Nar man laser hyllningar som:

"Det bästa med slutet är att nu vet man inte alls vad som kommer att hända i nästa säsong. Spännande som tusan."

Jag kan ju knappt vanta.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Simon » fre jun 22, 2007 13:54

Lipton skrev:...om Desmond hinner att simma upp så måste väl han ochså hunnit med.


Han hann ju för att Charlie stängde inne vattenflödet, sen vet jag inte om man ens kan stänga igen såna dörrar utifrån.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav gaspode » ons jun 27, 2007 1:56

Jaha, då har man sett ikapp lost efter att ha gett upp serien vid avsnitt 12.

Måste säga att det har tagit sig nåt strålande. Irritationsmomenten är klart mindre, även om de fortfarande finns där.

(spoiler 3x22-3x23) Tänker på det här med Jacks pappa. Vi såg ju faktiskt honom "i liv" på ön i ett S1-avsnitt, så tja, vem vet, kanske har han också räddats levande från ön?

Tills det avslöjades att flashbacksen i detta avsnitt var flashforwards tyckte jag de var väldigt trista, men twisten gjorde dem fantastiskt mycket bättre.

Jag vet inte vad jag hoppas på inför S4 nu, men det skall faktiskt bli kul att se vad som händer. Jag tror att Lost kommer återgå till sitt vanliga format, men det hade säkert varit spännande med nutid och flashbacks till ön.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » ons jun 27, 2007 2:07

gaspode skrev:Jag vet inte vad jag hoppas på inför S4 nu, men det skall faktiskt bli kul att se vad som händer. Jag tror att Lost kommer återgå till sitt vanliga format, men det hade säkert varit spännande med nutid och flashbacks till ön.


Jag hoppas på en annan variant av det vanliga formatet: ön är huvudhandling fortfarande. Men den tid som ägnats åt de urtrista flashbacksen -- cirka 25% av tiden? 30%? -- ägnas åt flashforwards. Jag är så färdig med flashbacks, men det har jag iofs varit sedan mitten av S1.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tooticki » sön jul 22, 2007 15:58

Hur ska jag kunna vänta ända tills nästa vår innan jag får se Lost igen? Jag kommer ju att klättra på väggarna.

Vill se mer av den fantastiska Ben 8)

När/Om han försvinner ur serien så kastar jag ut hela tv apparaten..

NO BEN = NO LOST
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav Glorificus » sön jul 22, 2007 17:12

Spoilermarkering på det inlägget... ;) För de som inte sett färdigt s3.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tooticki » sön jul 22, 2007 17:18

Varför spolermarkering? Jag sa bara om eller när..Jag vet ju inte om det blir så..Jag hoppas för guds skull inte det :-)
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav Glorificus » sön jul 22, 2007 18:03

Tooticki skrev:Varför spolermarkering? Jag sa bara om eller när..Jag vet ju inte om det blir så..Jag hoppas för guds skull inte det :-)

Nej, men man vill kanske inte veta vilka som lever och inte när s3 slutar. (spoiler hela s3) Ben har ju varit i några livshotande situationer i stort sett i varje avsnitt. Jag hade då inte viljat veta i förväg att han klarar sig. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tooticki » sön jul 22, 2007 18:25

Sant..Det tänkte jag faktiskt inte på..
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav Horrabin » mån jul 30, 2007 2:09

Sådär ja, då har jag sett igenom hela säsong 3 på några få dagar. Det kändes mycket bättre att kunna se avsnitt efter avsnitt istället för att behöva vänta en vecka på nästa och jag känner inte igen kommentarerna om att så många avsnitt var trista och att man inte fick veta något. Jag kommer nog att göra så med s4 också, att vänta tills alla avsnitt visats innan jag ser dem. Problemet är bara att man riskerar att se lite spoilers som man vill hoppa över. Som tur var så hade jag bara sett en inför min titt och det var att Charlie dog.

Hursomhelst så är jag mycket förtjust i denna säsong, även om den hade en del svackor som mest höll sig till det jag var så less på under s2, nämligen återblickarna. Vissa av återblickarna är bra, några är rent av mycket bra (Desmonds & Juliets), men jag skulle gärna hoppa över familjen Kwon och Hurley nästa år. Även Kate är kandidat för överhoppning, även om hennes återblick med Nathan Fillion var rätt bra. Jag är glad att man fick veta så mycket mer om The Others denna säsong, och jag är mycket glad att Ben & Juliet fick så pass framträdande roller. Särskilt Juliet är jag mycket förtjust i och tycker att hon spelas mycket bra av den fenomenalt vackra Elizabeth Mitchell. Hon har en sorgsen blick som gör att jag skulle lita på ungefär vad än hon sa till mig. :)

När det gäller slutet så var det ett litet haksläpp för mig, även om jag funderade för mig själv om det var en miss att Jack hade så pass ny och liten mobiltelefon redan 2004. Blir mycket intressant att se hur serien kommer att utformas framöver. När det gäller tidningsurklippet som Jack hade i sista avsnittet så kan man se en förstoring på det här: Tidningsurklipp
Där verkar det vara en man vars förnamn börjar på Jo och efternamnet är Lantham som har dött. John Locke som bytt namn?

Bring on season 4!
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav Eisa » mån jul 30, 2007 14:46

Jag börjar bli så trött på Lost nu, men jag måste fortsätta följa den trots att det är ett bitterljuvt helvete.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron