Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » lör okt 14, 2006 15:58

3x02
Bra avsnitt!

Jag har alltid gillat flashbacksen på koreanska lite extra, så jag blev glad när det här visade sig vara ett Sun/Jin-avsnitt. Lite intressant att vi fick se flashbacks från flera perspektiv - tidigare har de ju hållit sig till en karaktärs flashbacks per avsnitt. Och ja, jag blev också rejält orolig för att det skulle hända något allvarligt med någon av dem i det här avsnittet.

Ben verkar vara lite psycho. Men det är kul att man får veta mer och mer om The Others i varje avsnitt nu. Kontakten med omvärlden, att Ben levt på ön i hela sitt liv, osv.

Sawyer/Kate-scenerna med tvångsarbetet tyckte jag var riktigt starka. Och de blev extra bra med inslag av Alex, kyssen, m.m. "And you taste like fish biscuits."
:D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » lör okt 14, 2006 16:38

Glorificus skrev:3x02Ben verkar vara lite psycho. Men det är kul att man får veta mer och mer om The Others i varje avsnitt nu. Kontakten med omvärlden, att Ben levt på ön i hela sitt liv, osv.

Om han bott där hela sitt liv, vilket är ca 50 år... Ja, han måste ju funnits där när Dharma Initiative höll på där.
Lite skumt tycker jag, men det lär väl förklaras.


Jag vet inte om ni sett LOST action figurerna från McFarlane Toys som kommer snart?
Dom är ganska coola, men McFarlane har alltid så dålig rörlighet och prioriterar alltid skupleringen, så som är nog inte lekvänliga :(
Men det skulle vara coolt att ha dom allihop på en hylla med dvd-boxerna om man gillar serien mycket.
Första serien innehåller:
Jack
Kate
Hurley
Locke
Charlie
Shannon
och The Hatch Boxed Set

Serie 2 kommer innehålla:
Sawyer
Sayid
Jin
Desmond
Sun
Mr Eko
och Oceanic Flight 815 Crash Site Boxed Set
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör okt 14, 2006 23:46

3.02: Jag önskar verkligen att jag kunde sluta se Lost eftersom jag gillar det mindre än Grey's och House som jag faktiskt slutat se (utan att sakna över huvud taget). Men p.g.a. seriens uppbyggnad så har jag gett upp hoppet om att ge upp serien inom överskådlig framtid. Jag vill helt ärligt veta hur det går. Synd att jag måste sitta genom dylika avsnitt för att komma dit. Detta avsnitt var rejält tråkigt.

The others är så jäkla överdramatiska att det inte är sant! På slutet då f.d. Henry Gale eller vad sjutton det nu var fäller ut stolen så började jag skratta p.g.a. att det verkade så löjligt. Samma sak med den "andra" som blev skjuten på båten. "If you shoot me... we will be." Da-da-DUM! Elefanter har haft mer grace än den repliken.

Återblickarna var dödligt tråkiga dessutom... Nej, detta var inte alls bra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Buffster » lör okt 14, 2006 23:51

AKS: Men, har du slutat se House? Du vet väl att säsong 3 har börjat alldeles fantastiskt bra? Och att Hugh Laurie fortfarande är underbar?

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav AKS » lör okt 14, 2006 23:54

Alldeles för repetititvt för min smak. 95% av avsnitten har exakt samma uppbyggnad och då kan inte ens Hugh Laurie göra att jag stannar kvar. Skulle knappt stanna kvar för Robert Knepper. Det är helt klart en kvalitetsserie, men det är ju som en procedural i uppbyggnad och det har nu tagit ut sin rätt på denna tittare...
Senast redigerad av AKS sön okt 15, 2006 0:01, redigerad totalt 2 gånger.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Buffster » lör okt 14, 2006 23:59

AKS: Att alla avsnitt är uppbyggda på exakt samma sätt nekar jag i och för sig inte till. Men ja, jag älskar House i alla fall pga att allt det andra är så bra. Jag tycker att det är i en helt annan klass än Lost och Grey's.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav AKS » sön okt 15, 2006 0:03

Jag föredrar helt klart House före både Grey's och Lost. Den enda anledningen att jag fortfarande ser Lost är som sagt att jag vill se hur den slutar. Det finns inte på kartan då det gäller House och då det gäller Grey's så har den blivit så såpaaktig att jag inte kan bry mig mindre. Det som gör att jag stannar hos Lost är "mysteriet".
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » sön okt 15, 2006 1:06

Verkar som AKS gillade avsnittet än mindre än mig. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » sön okt 15, 2006 9:39

Ja, kanske var det så illa t.o.m.. :) Jag tror jag blev lite besviken också eftersom jag faktiskt tyckte att förra veckan var helt okej.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » sön okt 15, 2006 10:43

AKS skrev:Ja, kanske var det så illa t.o.m.. :) Jag tror jag blev lite besviken också eftersom jag faktiskt tyckte att förra veckan var helt okej.


Skönt att se att jag inte är den enda som tröttnar mer och mer på serien. Mina vänner verkar inte tro på mig när jag säger att det bara blir sämre och sämre. Däremot så försöker jag vara positiv inför denna säsongen då jag är så otroligt nyfiken på mysteriet. Jag hoppas skarpt att detta är den sista säsongen, såvida inte den slutar extremt spännande så jag bara måste se säsong 4 så spolar jag nog serien om det kommer en fjärde säsong. :(

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ruccola » fre okt 20, 2006 13:05

3x03
Jag tycker fortfarande det här är så bra! Jag gillar faktiskt att de drar ut på det och att allt inte avslöjas på en gång.

Så Desmond kan se in i framtiden? Eller är allt ett förutbestämt spel och han råkade försäga sig?

Stör mig lite på sättet de introducerade de två nya öborna på slutet. Plötsligt var de bara där och pratade som om de alltid varit med i inre kretsen. Men det kanske är svårt att introducera nya personer som ska föreställa ha varit på ön sen början.

Isbjörnen fick man inte se mycket av. En tv-serie med Losts budget borde väl kunna ha råd med lite CGI?
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav ftwtysken » lör okt 21, 2006 12:01

Tyckte det senaste avsnittet (3) var riktigt bra. Gillar ju Locke starkt, och hans andliga resa är intressant tycker jag.

Tycker nog till och med att serien börjat ta sig i kragen lite, och faktiskt nästan bara blir bättre och bättre...
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav Tob » sön okt 22, 2006 22:44

3.02 Fantastiskt
Sun och Jin är nog ett av de bästa paren i Lost. Det är så mycket skit och strul som ligger dem emellan, i en enda sörja av lögner och svikna löften. The Others får vara hur överdramatiserade dem vill, så länge jag tycker det är så här fashinerande och underhållande att följa dem så.

3.03 Inte alls lika bra som de två första avsnitten
Såg i princip avsnitt tre direkt efter avsnitt 2 och dem skiljer sig väldigt mycket åt, eller, fokuserar på väldigt olika saker. Man byter miljö och karaktärer helt. Kändes allmänt drygt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » tor okt 26, 2006 15:26

3x04
Bra avsnitt, men inte en av dom bättre.
Det var inte direkt någonting som hände känns det som.
Det var som en filler.
Den där tjejen dog - såvitt vi visste var hon redan död, så det gjorde ingen skillnad.
Desmond kan se framtiden - ja, vi förstod det förra avsnittet, så inget nytt där.
Sawyer älskar Kate - inte direkt överaskande.
Kate säger att hon älskar Sawyer men sen att hon ljög - vem bryr sig?
Det intressantaste som hände var att Jack såg dom där röntgenbilderna. Det var ganska intressant...

Men det var ändå ett bra avsnitt. Det är bara nu i efterhand jag inser att knappt något hände...
Hela avnsittet låg jag och längtade efter nästa One Piece-kapitel :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor okt 26, 2006 15:32

Ja, vad säger man.

Tummen upp. ;)

Undra vem det är som hade spinal tumor som Jack kommer bli att operera va? -fundersam-
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor nov 02, 2006 21:43

3x05
Wow. Den nya tjejen är snygg! :o
Hela avsnittet var väldigt bra. Flashbacksen med! :o
Väldigt coolt att få se röken in action, men synd att Eko dog! Det gillade jag inte! Men ändå, det känns inte helt hemskt som det kan göra i en del andra serier när någon dör, för i Lost är karaktärerna med så lite känns det som, och om någon försvinner finns det jättemånga kvar!
Jag gillar Nikki och Paulo och sättet dom presenterades på var bäst! Synd bara att Paulo hade en del repliker förra avsnittet, det hade varit bättre om vi aldrig sett dom förut.
Om Nikki eller Paulo dör den här säsongen blir jag väldigt arg! Ana-Lucia, Libby och Eko var dom nya karaktärerna förra säsongen och nu är dom alla döda.
Mycket spännande var också mannen med lapp för ögat! :o :o :o
och att Juliet vill att Ben ska dö! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav poser » tor nov 02, 2006 23:12


Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Ruccola » tor nov 02, 2006 23:27

3x05 (edit: oops, inte säsong 1 längre...)

Ojoj, packat avsnitt! Och väldigt bra dessutom :)

Röken sparkar stjärt! Trist att Eko dog, men de måste väl sålla bland karaktärerna lite.

Jag gillar däremot inte sättet de introducerade de nya på, men å andra sidan vet jag inte hur de skulle ha gjort. Finns inte mycket att välja på. Snygg var hon iaf :) Killen verkar asjobbig.

Lagom creepy när killen med ögonlappen dök upp i rutan, dock något väntat.

Och är det en dubbelbluff när hon försöker få Jack att ta livet av Ben?
Senast redigerad av Ruccola tor nov 02, 2006 23:42, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav Illyria » tor nov 02, 2006 23:31

Säsong 3 är det väl ändå? ;)

3.05 Ännu en meningslös död, var det här allt de skulle ha Eko till? I don't get it. När hans flashbacks började berättas stod det klart att han skulle dö och jag förstår inte poängen. Inte speciellt intressanta flashbacks, i vanlig stil, hade de varit kortare hade de kunnat fungera bättre, men nu känns det som de tar värdefull tid från ön. För på ön händer det intressanta saker. Vem var mannen i den andra stationen? Piraten känns ju som ett bra namn. Och är det ett spel från Juliette, är de fortfarande ute efter att bryta ned Jack? Vad ska de med Kate och Sawyer till, hota Jack? Vill se mer av svarta röken. Jag gillar inte de två nya personerna, de känns alldeles för påtvingade, och inte speciellt intressanta för den delen.

Undra om det skulle fungera bättre med mixade flashbacks, så inte en person "äger" ett avsnitt. I längden är det ett väldigt låst format, men om de kunde mixa upp allt mer tror jag det skulle kunna bli bättre. Samtidigt få ett större fokus på ön också. Nu är det bara ett avsnitt kvar innan höstfinalen och vad har egentligen hänt under 6 avsnitt? Inte mycket. Får se om jag kommer fortsätta se Lost som en veckoserie nästa år.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sp1keout » mån nov 06, 2006 14:15

305
Skulle hellre vela sett Eko dö av explosionen i slutet av säsong-3 i sånna fall.
De nya karaktärerna påminner alldeles för mycket av Shannon och Boone, nog för att han var min favoritkaraktär.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » mån nov 06, 2006 17:39

sp1keout skrev:305
De nya karaktärerna påminner alldeles för mycket av Shannon och Boone, nog för att han var min favoritkaraktär.

Nikki är mycket snyggare och coolare än Shannon
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » mån nov 06, 2006 19:45

LWes skrev:Nikki är mycket snyggare och coolare än Shannon


HAHAHAHAHA! Ursäkta men hur har du lyckats skaffa dig en uppfattning redan? Ibland är du bara för rolig :)
Det tar iaf ut sig, med tanke på att Paulo (hette han va?) är sämre än Boone)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav freso » tor nov 09, 2006 20:21

3.06: Firefly! :D
För övrigt börjar man bli lite smått less på att Lost är så jäääävulskt segt.
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » fre nov 10, 2006 1:11

3x06
Så bra!! Den senaste tiden har jag börjat se samband mellan att jag tycker saker är extra bra när jag precis fikat kaffe och något sött, men jag försöker ignorera det och tro på att det verkligen är serierna som är så bra istället. ;)

Tidigare har jag inte varit något särskilt fan av kärlekstriangeln Sawyer/Kate/Jack, men nu i säsong tre har jag uppskattat den storyn mer och mer. Och i det här avsnittet var jag totalt fast. Även om jag trodde jag skulle drunkna bakom en kudde när Sawyer och Kate hade sex när åtminstone en av dem visste att de filmades... :oops:

Och allting med Nathan var :D:D! Evangeline Lilly fick verkligen smoocha med la crème de la crème i det här avsnittet.

Ja, just det, det hände kanske annat också.. hm... kul att följa alla vändningar i Doktor Jack-historien. Jag gillar när man inte vet riktigt var man har honom. Men hur elak var inte Kate som gifte sig med Nathan-polisen och sen bara rycker undan mattan helt och hållet från honom på under en minut?! She's insane!

En tanke om alla flashbacks är förresten att det i nuläget vore kul om de förde samman karaktärernas backstories lite mer... inte så att de möts, men vi såg ju t.ex. i slutet av förra säsongen att Jack nog har en syster. Och bland allt annat de tagit upp i s1-2:s flashbacks känns det som att väldigt många trådar bara lämnats vind för våg.

Väntar otåligt på att brat ska komma ikapp så jag får fangirla ännu mer om vissa saker i avsnittet... :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav ftwtysken » fre nov 10, 2006 9:04

freso skrev:3.06: Firefly! :D
För övrigt börjar man bli lite smått less på att Lost är så jäääävulskt segt.


tycker ju att det tagit sig mer å mer... och tycker definitivt inte att de senaste avsnitten varit sega
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav Tob » lör nov 11, 2006 19:31

Glorificus skrev:3x06Tidigare har jag inte varit något särskilt fan av kärlekstriangeln Sawyer/Kate/Jack, men nu i säsong tre har jag uppskattat den storyn mer och mer. Och i det här avsnittet var jag totalt fast. Även om jag trodde jag skulle drunkna bakom en kudde när Sawyer och Kate hade sex när åtminstone en av dem visste att de filmades... :oops:

Ja, just det, det hände kanske annat också.. hm... kul att följa alla vändningar i Doktor Jack-historien. Jag gillar när man inte vet riktigt var man har honom. Men hur elak var inte Kate som gifte sig med Nathan-polisen och sen bara rycker undan mattan helt och hållet från honom på under en minut?! She's insane!


(spoiler 3.06) Jag höll också på att drunkna. Men överlag så håller jag med, den triangeln är verkligen något som har blivit bättre denna säsongen, och detta avsnittet var riktigt tight, och väldigt oberäknande om hur Jack resonerade. Ett tag trodde jag att han skulle ta död på Ben för att dem skulle döda Sawyer. Tur att inte fallet var så, för det hade bara kännts, huh, tamt....

Kate är totalt oberäknilig, jag har jättesvårt för att placera henne, helt klart en komplex karaktär.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Daimone » lör jan 27, 2007 19:28

Hörde att det var bestämt att det bara skulle bli 5 säsonger av Lost. Så då har de nog en uttänkt handling trots allt eftersom de bestämt det på förhand. Tycker det är bra. Gillar inte serirer som drar ut för långt på tiden utan att de vet var de vill komma.
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav sp1keout » sön jan 28, 2007 4:24

Hur ska de lyckas få ihop 5 säsonger?
När tredje säsongen fungerar som en luftmadrass med hål i...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Simon » sön jan 28, 2007 12:31

Det enda sättet serien kan överleva över huvud taget är om man börjar bry sig igen.

För att man ska bry sig igen måste de få kontakt med karaktärerna som de gjorde i första säsongen och inte har lyckats med ens litegrann under hela säsong 2 och 3. Det finns väl en liten känsla av att de börjar dra åt det hållet nu, men på tok för länge så sprang alla runt och var dussinfigurer och visade INTE ALLS upp de drag de etablerat så väl (kanske bäst av någon serie!) i första säsongen.

Sawyers snäsningar sjönk till absolut bottennivå, Jack bara mesade runt och gnällde och protesterade (så fort de behövde någon som såg besvärad ut och stretade emot så fick Jack sköta jobbet), Locke vimsade omkring med ett förvånat uttryck och i stort sett alla andra fick pula med filtar eller kastruller på stranden i 10 sekunder per avsnitt.

Huvudfokus blev SVETTIGT KUBBANDE GENOM SKOGEN och en jätteuppsättning nya karaktärer som bara just till vilket pris som helst skulle framställas som tuffare än de karaktärer vi följt hittills. Följdaktligen skulle exempelvis Sawyers kommentarer ut-stålballas av Michelle Rodriguez, och eftersom författarna som anlitats under säsong 2 verkade helt inkompetenta så sänkte de stinget i Sawyers manus i stället för att helt enkelt smart kontra med Ana-lucias. Eko skulle vara mer mystisk och ha bättre koll än frågetecken-Locke, och så slogs benen undan för honom också.

Allt detta hade kanske känts bättre om de inte massmördade hela gruppen som anslutit sig sedan, UTAN att rätta till manusbristerna hos de karaktärer vi älskar.

I stället har vi fortfarande skuggor av forna jag som vimsar omkring i en serie som förlorat sin karaktärskemi på "sensation, djungelsvett och konstighetsaltaret" i S2, med en takt vars avsikt tycks vara att bringa tillbaka det beundransvärda dramat från den första säsongen men misslyckas totalt till följd av att man är helt likgiltig till dessa personers öden.

Under hela första säsongen tyckte jag varje avsnitt bara blev ännu bättre, och den var på god väg att till synes utan ansträngning bli det bästa karaktärsdrivna dramat jag sett. Så fort Sawyer öppnade munnen i S2 anade jag oråd som i 1 1/4 säsong upprepade gånger visat sig ha belägg.

Tragik på Elvis Presley och Michael Jackson-nivå! :(

Nu när de snackar om att avsluta serien för att tittarna tröttnar så känns det som att de insett att de tappade bollen och att de inte ens kommer anstränga sig för att hitta igen och eventuellt plocka upp den igen, men av någon anledning fortsätter jag titta i hopp om att jag plötsligt finner att jag bryr mig.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav AKS » tor feb 08, 2007 22:24

3.07: Zzzzzz...

Finns inte så mycket mer att säga faktiskt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron