Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Simon » mån maj 29, 2006 16:01

sus@n skrev:Har "ni vet?" börjat komma in som svenskans motsvarighet till "you know?" (ja det är ju en motvsarighet) för ni skriver det rejält mycket :)


Shhhhh! Var tacksam för att de använder svenska..!
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav LWes » mån maj 29, 2006 18:38

sus@n skrev:Har "ni vet?" börjat komma in som svenskans motsvarighet till "you know?" (ja det är ju en motvsarighet) för ni skriver det rejält mycket :)

jag förstår inte...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Yog-Sothoth » mån maj 29, 2006 20:56

sus@n skrev:Har "ni vet?" börjat komma in som svenskans motsvarighet till "you know?" (ja det är ju en motvsarighet) för ni skriver det rejält mycket :)

Överdrivet användande av "ni vet" ger mig vibbar av nysvensksvenska.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav sp1keout » mån maj 29, 2006 23:21

sus@n skrev:Har "ni vet?" börjat komma in som svenskans motsvarighet till "you know?" (ja det är ju en motvsarighet) för ni skriver det rejält mycket :)


Jag såg att jag skrev så i mitt inlägg, förlåt =)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Rorkrokarn » mån maj 29, 2006 23:25

e det uppehåll nu eller, nån som vet?
HEJA GAIS
Användarvisningsbild
Rorkrokarn
Scooby
 
Inlägg: 753
Blev medlem: 15 jan 2006
Ort: Göteborg (Kullavik)

Inläggav LWes » mån maj 29, 2006 23:31

Rorkrokarn skrev:e det uppehåll nu eller, nån som vet?

USA har haft säsongsavslutning, om du menar det.
Sverige har haft "säsongsavslutning", om det är svensk tv du menar (dom sa förra avsnittet att det var säsongsavslutning, och det är 3 avsnitt av säsongen efter det avsnittet)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Forever Chosen » tis maj 30, 2006 12:26

Lost har blivit som knark för mig!!! Hur ska jag klara sommaren utan Lost?! Ska jag behöva börja knarka på riktigt eller???!!! Det vill jag ju inte, det är ju inte hälsosamt ;)
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Glorificus » tis maj 30, 2006 15:08

Forever Chosen skrev:Lost har blivit som knark för mig!!! Hur ska jag klara sommaren utan Lost?! Ska jag behöva börja knarka på riktigt eller???!!! Det vill jag ju inte, det är ju inte hälsosamt ;)

Ja, lösningen är att hitta ett substitut för den drog du inte får tag på. Men det är nog bättre att göra det till en annan serie än the real deal. Bara välja en från listan av serier här i forumet, så lär den leva upp till knarkstatus. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » tis jun 06, 2006 10:12

Blir det en svenska i Lost till hösten?

Från eonline (det står även om Entourage under spoilermarkeringarna):
From acerp: I almost had a heart attack when I read that a Swedish girl named Malin will be on Lost--for a second I thought it was Malin, the blond singer of Ace of Base! Anyway do you know who she will play?
All that she wants is another baby, my friend. For those of you who don't know, Malin Akerman was Juna Miliken from last Summer's The Comeback, and she's also starring opposite Will Arnett in a new flick. She could be the new It girl. Anyway, after I told you last week (you saw E! News, right?) that she is in talks to play a new "attractive woman in her 20's" on Lost next season for at least eight episodes, I ran into her at the Entourage premiere! Such luck. And I'm convinced she is going to be the chick that Eric and Sloan have a threesome with this season. I'll bet my TiVo on it. She wouldn't confirm it, but at the premiere she did say "I'm not allowed to give out too much information, but I can say that I definitely will come on and cause a little bit of s--t for two episodes, six and seven." I'm sure you remember that Kevin Connelly told us on a set visit a few months ago that the threesome happens in episode six, so...we'll see.
Watch with Kristin: Television news, gossip and spoilers

From frind: But what did Malin say about Lost?
Oh yeah, that other little show. Tee hee. Here's that Q&A with the (non-Ace of Base) Malin:
K.V.: I heard you might be a new character on Lost.
M.A.: I have heard that rumor as well, and we're still not sure what's happening. There's nothing set in stone yet. We'll just have to wait and see.
K.V.: Have you had auditions for Lost and that's what's going on?
M.A.: No. No auditions. They've just seen some of my stuff on The Comeback and you know, whatever they've seen, I guess they liked!


Så, är hon svensk-svensk s.a.s. eller ytterligare en av dessa skådespelare som Aftonbladet gör en stor grej av som har en svensk pappa eller så, men är uppvuxen i ett helt annat land, eller har en svensk morfar och aldrig ens sett Sverige. (Inte så att man inte är svensk då, det beror väl på hur man känner sig själv, men jag hoppas ni förstår vad jag menar.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eynosh » tis jun 06, 2006 10:16

Man kan ju tänka sig vilken sorts kaos hon ska skapa

Malin Åkerman
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Tob » fre jul 21, 2006 0:34

Lost S3 Interjuv

Rätt bra. Mycket spoilers kring S3 och givetvis också tom S2-finalen. Gillar väldigt mycket att dem (spoiler S3) Verkar göra lite av en miniserie runt de 6 avsnitten som visas på hösten. Det känns riktigt bra faktiskt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » fre jul 21, 2006 0:51

Jag gillar uppdelningen på säsongen, mycket bättre än upphackat.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » fre jul 21, 2006 0:58

Ja, det är som han sa bättre med lite i höst istället för inget i höst. Den väntan skulle jag inte orka.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » fre aug 04, 2006 13:58

Jag funderade på ett par saker. Har precis börjat titta på första säsongen av Lost. Är på disk tre, så jag har inte kommit sä jättelångt än.

Charlie pratar om att han har en ring i första avsnittet. Är det en liten vink till Sagan om Ringen-fans? Vad tror ni?

Charlie har en tatuering på överarmen. Tror det står "Living is easy with eyes closed". Är den äkta? Får för mig att det är början på en Beatles-låt. Vilken? Lyckas aldrig komma till refrängen när jag försöker nynna på den.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav caffeineaddict » fre aug 04, 2006 14:31

MissKittyFantastico skrev:Charlie har en tatuering på överarmen. Tror det står "Living is easy with eyes closed". Får för mig att det är början på en Beatles-låt. Vilken? Lyckas aldrig komma till refrängen när jag försöker nynna på den.


Strawberry Fields Forever.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav MissKittyFantastico » fre aug 04, 2006 22:21

caffeineaddict skrev:
MissKittyFantastico skrev:Charlie har en tatuering på överarmen. Tror det står "Living is easy with eyes closed". Får för mig att det är början på en Beatles-låt. Vilken? Lyckas aldrig komma till refrängen när jag försöker nynna på den.


Strawberry Fields Forever.


Aaaah! Tack caffe. Jag har gått och nynnat på låten hela dagen men alltid fått stopp vid raden "It doesn´t matter much to me" och sedan börjar Lucy In the Sky With Diamonds spela i mitt huvud och jag visste att det var i alla fall fel.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Zaxx » lör aug 05, 2006 1:30

MKF: Dina två citat är ju bara sååå bäst! :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav MissKittyFantastico » lör aug 05, 2006 10:06

Tack! :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Glorificus » lör aug 05, 2006 20:58

Jag läste precis bakom en Kalle Ankas Pocket och fick skratta lite...

"Kalle har konstigt nog haft tur och vunnit en hög med pengar. Nu har han bjudit med sin familj och sina vänner på en semester till en söderhavsö. Men Björnligan har så klart följt efter och paret som driver hotellet på ön verkar också skumma. Så fort våra vänner anlänt börjar det hända mystiska saker, träd faller oförklarligt och folk försvinner spårlöst. (spoiler Lost 1x11) En dag hittar Musse en lucka i marken mitt i djungeln. Läs boken och bli överraskad av hur det hela till slut får sin förklaring."

:D
Jag måste läsa hur det slutar...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » lör aug 05, 2006 21:43

:D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » tor sep 28, 2006 14:38

"A Tale of Survival" som var igår kväll är en recap-episode, eller? Jag antar det eftersom det har nummer 3x00 och inte 3x01.

Jag ser fram emot tredje säsongen. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tinwiel » tor sep 28, 2006 15:09

Men hur gick det för Musse och Kalle då? Luckan?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » tor sep 28, 2006 15:16

Glorificus skrev:"A Tale of Survival" som var igår kväll är en recap-episode, eller? Jag antar det eftersom det har nummer 3x00 och inte 3x01.

Jag ser fram emot tredje säsongen. :)


Som en av få personer här som verkligen tycker om serien så skall jag titta på recap avsnittet. Kan vara skönt att få en uppdatering inför säsongspremiären. Jag ser också fram emot den.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » tor sep 28, 2006 15:26

Jag gillar Lost men känner det inte nödvändigt att se ett recap-avsnitt, har testat titta på sådana tidigare och de har visat sig inte innehålla något av värde.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tor sep 28, 2006 16:10

Jag skall också se recapavsnittet. Det blir bra att färska upp minnet lite.
Fast just nu tycker jag att Veronica Mars är bäst. Får se om Lost kan ta tillbaka min förstaplats.
(Förstaplats om man räknar bort One Piece, Survivor och Big Brother)

Lost är så otroligt bra....
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tor sep 28, 2006 16:18

Tinwiel skrev:Men hur gick det för Musse och Kalle då? Luckan?

Hihi, jag glömde läsa den, men ska definitivt göra det på söndag när jag är hemma hos mina föräldrar igen. Och jag rapporterar här sen. Vem vet, det finns kanske någon spännande teori där. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » tor okt 05, 2006 13:57

3x01
En helt okej säsongsöppning, men hade nog gillat den mer om jag inte skulle vara så trött på denna serien. Som jag hade väntat mig så fick vi i princip inga svar i detta avsnittet, bara mer frågor. Är det så här det ska fortsätta nu? I Alias så var Abrams iaf så smart att han inte höll på frågorna alldeles för längre, men här undrar jag vad som har hänt? Jag tycker inte det ger spänning med mer frågor, utan spänningen är ju att få svar och sedan utveckla det. Hoppas på förbättring för jag vill inte se mig ge upp på serien för jag vet hur bra den kan vara.
Jaja, som sagt var det ett ganska bra avsnitt iaf och jag är glad över att de fokucerade sig så mycket på Jack, Sawyer och Kate. Dock så kändes Jacks återblickar helt orelevanta och inte kan jag tänka mig att han skulle haft det i tankarna i sin situation!? Så varför så Kate egentligen Sawyer först alla gångerna hon frågade, betyder detta att en Skate romans väntar bakom hörnet?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tor okt 05, 2006 21:27

Härlig s3 castingspoiler: Nathan Fillion!!

Glorificus skrev:
Tinwiel skrev:Men hur gick det för Musse och Kalle då? Luckan?

Hihi, jag glömde läsa den, men ska definitivt göra det på söndag när jag är hemma hos mina föräldrar igen. Och jag rapporterar här sen. Vem vet, det finns kanske någon spännande teori där. ;)

Äsch, jag hittade den inte... men frågade min lillebror vad som hände i den historien. Han svarade att det "var nog den som handlade om krympgasen". :eek: :? Mysteriet tätnar.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » tor okt 05, 2006 22:22

Härlig casting. :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tor okt 05, 2006 23:40

Mycket bra skådespelare ni skriver om där!

3x01
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om avsnittet...
Väldigt mycket att ta in, eller egentligen inte. Det var just det man fick se i början som störde mig, för det känndes så... konstigt. Att det ligger ett litet samhälle där. Jag tror att om man fått se det senare på ett annat sätt hade jag varit mer okej med det.
Men annars gillade jag avsnittet. Jag älskar fortfarande serien och tycker att allt är väldigt spännande och farcinerande.
Jack's flashbacks var som vanligt ganska orelevanta, men det är okej. Det fick mig att förstå att Jack är ganska vild och galen!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron