Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » mån maj 22, 2006 16:43

Yog-Sothoth skrev:
LWes skrev:Nej, en båt som dom kan använda att komma där ifrån med är det nog inte (som om ön skulle låta dom segla därifrån), men att den kan ha nya karaktärer i hade jag inte tänkt på, det låter mycket bra! Nya karaktärer är alltid bra att ha.

Varför inte egentligen? Det enda som hindrade dem från att sticka tidigare var the Others som snodde Walt och förstörde flotten. Med en fungerande segelbåt bör chanserna vara lite större.

Tja, med tanke på att ändå bara några få karaktärer skulle kunna lämmna ön, så kanske... Men jag tror ändå inte det riktigt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » ons maj 24, 2006 21:00

nej men vafan... Dödödödö Varför måste 4an ta sommaruppehåll!!! med tre avsnitt kvar av säsongen!!!! neeej.... menmen huir tänker dom....dom tänker inte antar ... satan.... ugghh bläää neeej varför snälla ,... dom luras väl bara..elelr huh nej varför varför varför säger jag men herregud är dom helt dumma ihuvudet elelr huh? vad? verkligen? kill, kill, kill säger jag ..det är väl inte sant ändå... serien som just var inne i en lite bättre period och så fick man inte se 2x22. o 23 o 24.. arghh.. grrr arrgghh. hmm får kanske sansa mig lite... finns ju andra serier men.. varför... varför... varföö..

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 14:45

Säsongsfinalen (S2): Okej avslutning, men det hade räckt med ett enda avsnitt. Ser dock ut som att S3 kan bli intressant...

Det bästa dock som fick mig att gapskratta:
I slutet då the Others ska få upp Sawyer, Jack och Kate på benen så grabbar kvinnan bakom Kate först tag i hennes bröst! :D Det är väl det jag kommer att komma ihåg av detta avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Piraten » tor maj 25, 2006 16:11

AKS

Exakt samma grej tänkte jag på :D
Ännu roligare blir det om man ser om samma grej flera gånger.
Tyckte att avsnittet va riktigt bra.
Annars har jag varit ganska negativ till s2, men avslutningen bådar för en intressant 3:e säsong.
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Inläggav Bender » tor maj 25, 2006 16:18

s2x23-24...
Riktigt spännande och bra avslutning på säsongen...
Men jag förstod aldrig vad Desmonds fd flickvän gjorde för något? Letade efter Desmond, men på vilket sätt?

Michael och Walt borta för alltid? Echo död? Vad ska the Others med Kate, Jack och Sawyer och hur är dom "the good guys" ? Dom verkade faktiskt rätt humana i det här avsnittet.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav eynosh » tor maj 25, 2006 17:27

Helt okej avsnitt faktiskt..
Jag undrar bara hur allt kommer knytas ihop.. Kommer vi få se Michael och Walt igen? Vad händer med Jack, Kate och Sawyer. Vad är det svarta molnet för något? Walts förmåga?

Det enda som var lite självklart tyckte jag var slutet. Tjejen säger ju i flashbacken att om hon har tillräckligt mycket motivation hittar hon det hon söker efter (pengar spelade väl också roll). Hon har väl kommit på att när Desmond försvann var det en stor elektromagnetisk urladdning och därav försökt och lokalisera varifrån den kom..
Var hände med Desmond? Echo? Locke?
Vad var det för staty på stranden med fyra tår och resten av kroppen bortsprängd? Finns det någon historisk anknytning till det? Påminde lite om påsköarna..
Michael fick ju en specifik kurs att gå efter för att "komma ut", är det samma sätt man "kommer in" också?

Uppenbarligen var det också the big boss dom hade fångat innan, dumbommar som inte gjorde något bättre av det. Undrar fortfarande vad den där unga tjejen i the others har i det hela och göra, hon verkar ju vara en liten rebell.

Helt okej som sagt, även om det öppnade för fler frågor än svar.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav twistability » tor maj 25, 2006 18:47

2.23-2.24
Tack JJ Abrams! När jag ser sånthär får jag verkligen bevis på varför jag vecka ut och vecka in sitter och tittar på serien. Så av med hatten, tack och bock från min sida.

Avsnittet började lite segt men tycker ändå att det var bra med två avsnitt. Till skillnad från DH där 90% av dubbelavsnittet kändes överflödig. Intressanta flashbacks, hoppas mer på den här metoden nästa säsong t ex. med Michael när han kommer hem (då blir det ju iochförsig inga flashbacks), om man nu kommer få se honom mer. Walts övernaturliga krafter borde ju dock utnyttjas så han kan avlägga något besök på ön emellanåt.

Och Locke hade fel. Nåja, hoppas han lärt sig en läxa att man inte kan trotsa en man med så stor pondus som Eko. Och på tal om Eko, han dog väl inte nu? Hur ska det gå för Jack/Kate/Sawyer? Min gissning är att de lyckas rymma från The Others/The Good Guys tillslut och återvänder till de övriga. Mer frågor än svar, men det är det som är lite av tjusningen med Lost. Hoppas bara det blir svar på alla frågor in the end.

Bättre cliffhanger än förra året. Mycket bra avsnitt och mycket bra säsongsavslutning. Nu ser jag fram emot s3.
Give yourself up to the allure of
Catcher in the rye
The future’s swathed in stars and stripes
Användarvisningsbild
twistability
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 16 mar 2006
Ort: Småland

Inläggav Chosen » tor maj 25, 2006 21:52

Season finale


Ja ni det här var verkligen mycket bättre än förra årets avsnitt!
Nice att de här avsnitten knöt ihop hela säsongen med desmond!!!
Sen var det en ganska bra poäng Desmond sa, tänk om projektet var för de som skulle anteckna, jag menar deras anteckningar kom ingenstans. VERY GOOD!
Undrar nu om ett nytt plan kommer att krascha ned (om vi ska lyssna på Des teori att det var han som fick planet att krascha) eller om man får se andra sidor utav denna Ö.
Hoppas att Walt eller michael typ dör, eller båda, me dont like em
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav LWes » tor maj 25, 2006 22:07

Det är så jävla bra! Bra som jag vet inte vad!
2x23-24
Jag vet inte vart jag ska börja. Kanske med att Clancy Brown var där innan Desmond! Ännu en sån där fantastisk koppling, visst fan var det Libby Des fick båten av! och hur häftigt var det inte att det var DET som krashade planet!!! Dom känndes så självklart, som om dom planerat det hela tiden (men det tror jag inte dom har).
Och i slutändan slutade det lyckligt för Michael och Walt. Det var bra. Jag var rädd att dom skulle döda Michael och behålla Walt, men dom verkar ju faktiskt vara ganska snälla (men det förklarar inte Wlat's utbrott då han skrek att dom bara låtsades och att dom inte var vad dom verkade... Något lurt är det med The Others...)
Lite konstigt var det att dom just ville ha Hurley när dom bara skickade tillbaka honom sen, skulle inte så gott som vem som helst dugit till det? Eller, om det hade varit t.ex. Sayid hade han nog inte gott med på att bara lämmna dom andra. och det tar mig till den mest interessanta informationen i hela avsnitten: Statyfoten!!!!! Det var så farcinerande! Wow, det är något fantastiskt med den där ön... Man kan ju tänka sig att om den har så där speciella krafter så är det väl möjligt att någon gammal civilization fanns där och trodde att ön var en gud eller nåt, därav statyn (med fyra tår? DET KANSKE VAR EN ÄKTA JÄTTE SOM FÖRSTENATS?!?!?!)
Det verkar ju som Desmond sa att dom där "observerarna" var dom som testades, eftersom deras anteckningar bara skickades ut på en äng...

Varför bär Tom lösskägg? Det förstår jag inte. Jag tror inte att Henry är den högsta chefen på ön, men han är ju helt klart högre än dom andra man sett.

Tänk om Eko och Locke är döda? Det kan dom väl inte vara? Desmond offrade sig ju för att rädda Locke. Men alla tre kanske (förhoppningsvis) överlevde.
Clancy Brown-karaktären kanske också lever. Desmond slog honom medvetslös (han konfermerade aldrig att han var död) och sprang sen iväg. The Others kan ha hittat honom och tagit hand om honom, annars borde väl Lostisarna hittat hans kropp, för den kan väl inte ha varit så långt borta...

Undra vad det blir för konsikvenser av att det där exploderade. Det måste ju hända något, för annars skulle väl inte Dharma satt folk där för att hålla det under kontroll i 20 år!!! och man kan verkligen undra varför dom slutade sända dit folk!!!


DET ÄR SÅ BRA OCH SPÄNNANDE!!!!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav freso » tor maj 25, 2006 22:17

eynosh skrev:Helt okej avsnitt faktiskt..
Det enda som var lite självklart tyckte jag var slutet. Tjejen säger ju i flashbacken att om hon har tillräckligt mycket motivation hittar hon det hon söker efter (pengar spelade väl också roll). Hon har väl kommit på att när Desmond försvann var det en stor elektromagnetisk urladdning och därav försökt och lokalisera varifrån den kom..

Min första tanke också, förutom att det var väl ingen urladdning när han försvann? Dock en efter några år när han kraschade planet.

eynosh skrev:Undrar fortfarande vad den där unga tjejen i the others har i det hela och göra, hon verkar ju vara en liten rebell.

Hon var ju B5-kvinnans (The french woman) dotter, så hon är väl inte helt omvänd/övertygad. Hon kan säkert spela in i flykten av våra vänner i nästa säsong. Hon verkar ju inte vilja att någon ska dö iaf (då hon hjälpte Claire förut).
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav eynosh » tor maj 25, 2006 22:20

freso skrev:
eynosh skrev:Helt okej avsnitt faktiskt..
Det enda som var lite självklart tyckte jag var slutet. Tjejen säger ju i flashbacken att om hon har tillräckligt mycket motivation hittar hon det hon söker efter (pengar spelade väl också roll). Hon har väl kommit på att när Desmond försvann var det en stor elektromagnetisk urladdning och därav försökt och lokalisera varifrån den kom..

Min första tanke också, förutom att det var väl ingen urladdning när han försvann? Dock en efter några år när han kraschade planet.

eynosh skrev:Undrar fortfarande vad den där unga tjejen i the others har i det hela och göra, hon verkar ju vara en liten rebell.

Hon var ju B5-kvinnans (The french woman) dotter, så hon är väl inte helt omvänd/övertygad. Hon kan säkert spela in i flykten av våra vänner i nästa säsong. Hon verkar ju inte vilja att någon ska dö iaf (då hon hjälpte Claire förut).

Till den första spoilern:
Vi vet inte vad som egentligen sög in Desmond in i "ö-världen". Kan lika gärna ha varit en urladdning också..

Andra:Hur fan missade jag det?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav freso » fre maj 26, 2006 0:03

eynosh skrev:Till den första spoilern:
Vi vet inte vad som egentligen sög in Desmond in i "ö-världen". Kan lika gärna ha varit en urladdning också..

Andra:Hur fan missade jag det?

Tja, visst KAN det ha varit en urladdning, men... skulle den ha fuckat upp kompassen då eller nåt? Verkade ju som det bara var en storm och han kom vilse, men men, man VET ju som vanligt ingenting. :)

Jag vet inte hur du har kunnat missa det. Du kanske missat nåt avsnitt under VVL? :)

Lost har visat lite mer vetenskapliga förklaringar, men hur fan ska de förklara varför siffrorna är magiska... osv. Det känns som det ALDRIG kommer gå att knyta ihop allt som visats till någon logisk röd tråd.
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav Tob » fre maj 26, 2006 0:46

2.23-2.24

Trotsar alla Lost hatare och skulle vilja säga att det är så bra. Så bra. Det finns mycket i serien som skulle kunna skötas mycket bättre, men när man får se sånna här avsnitt, så faller alla dem där tankarna bort....och man blir bara fashinerad och glad.

Sen tror jag att Lost är en serie som i framtiden när den är avslutad och förhoppningsvis har fått ett vettigt avslut som besvarar det mesta av all mystik kommer funka ypperligt att stäckse från första avsnitt till sista, allting lär då bli betydligt bättre.....och problem som jag upplever med serien nu skulle inte vara ett problem på samma sätt. Som tex. nu i andra säsong, allt med Desmond, hur han är med i tre avsnitt och sen bara försvinner.....
....men som kommer tillbaka nu i slutet av säsongen och allt förklaras. Vad som hände med Desmond är något som har stört mig en hel del under säsong.

Det fanns så mycket i avsnittet som jag tyckte var så bra. Ett par saker...
Allt som hade med Desmond att göra. Hela hans bakgrundhistoria, hur han kom till ön och hans liv på ön, allt det var så fashinerande. När det gick upp för honom att han hade krashat planet fick jag rysningar.

The Others. Behöver inte säga mer.

Statyn. Fick samma känsla som efter jag hade sett planet of the apes första gången. Det är en bra känsla.

John och Eko. Hoppas dem överlevde. Gärna Desmond också.

Undra vad som händer med Walt och Micheal nu. Micheals beteende intresserar mig inte så, och att det är hans relation till Walt som driver hans beteende känns inte trovärdigt.

osv.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tooms » fre maj 26, 2006 1:42

Statyn. Fick samma känsla som efter jag hade sett planet of the apes första gången. Det är en bra känsla.Jepp, delar avsnittet var väldigt Planet of the Apes (1968). Det gillar vi (pota är en av mina favoritfilmer)! Jag bockar och bugar åt seriens klart bästa avsnitt hittills.
Tooms
Demon Fodder
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 21 jun 2005

Inläggav Noam » fre maj 26, 2006 19:07

För er som gillar att nörda ner er i detaljer och kopplingar i Lost.. http://themisfitishere.blogspot.com/ *spoileristiskt s01+s02*
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Noam » fre maj 26, 2006 19:10

LWes skrev:Det är så jävla bra! Bra som jag vet inte vad!
2x23-24
Ännu en sån där fantastisk koppling, visst fan var det Libby Des fick båten av! och hur häftigt var det inte att det var DET som krashade planet!!! Dom känndes så självklart, som om dom planerat det hela tiden (men det tror jag inte dom har).
Lätt att dom har. Det är omöjligt att göra en sån här komplicerad historia med den otroliga mängden kopplingar utan att ha en färdig plan!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Yog-Sothoth » lör maj 27, 2006 21:01

LWes skrev:men det förklarar inte Wlat's utbrott då han skrek att dom bara låtsades och att dom inte var vad dom verkade... Något lurt är det med The Others...)

Svar:
Du frågar även varför mannen hade lösskägg. Det hänger ju ihop med det Walt sa... av någon anledning vill de dölja vad de egentligen är; de är inga uteliggare som äter rutten fisk och klär sig i trasor, de har antagligen en riktig bas någonstans som är betydligt mer modern (kanske där de hittade alla journalerna och blev infångade?). Kanske de är en gren av Dharma som har "utvecklat" projektet?

Två gamla frågetecken som inte berörs i avsnittet alls:
Det svarta molnet/monstret som får palmerna att skaka. Vad är det? Varför syns det inte längre? Visserligen hördes ju viskningar innan de blev fångade, likt de viskningar som brukar höras innan molnet kommer...

Varför satt Libby på mentalsjukhus. Blev hon galen efter att Desmond försvann med båten?

Hoppas de inte glömmer bort detta till nästa säsong. Jag vill så gärna tro att allt är en del av JJ Abrams "masterplan"; många faktum i det sista avsnittet pekade ju på hur genomtänkt det var.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav LWes » lör maj 27, 2006 21:54

Yog-Sothoth skrev:Två gamla frågetecken som inte berörs i avsnittet alls:
Det svarta molnet/monstret som får palmerna att skaka. Vad är det? Varför syns det inte längre? Visserligen hördes ju viskningar innan de blev fångade, likt de viskningar som brukar höras innan molnet kommer...

Varför satt Libby på mentalsjukhus. Blev hon galen efter att Desmond försvann med båten?

Hoppas de inte glömmer bort detta till nästa säsong. Jag vill så gärna tro att allt är en del av JJ Abrams "masterplan"; många faktum i det sista avsnittet pekade ju på hur genomtänkt det var.

Jag tror inte att dom glömmer bort det (jag tror att det sagts att man kommer få Libby-svar nästa säsong, men jag undrar hur eftersom att hon är död :?: )
och monstermolnet har dom nog bara lagt på hyllan ett tag för att göra andra saker, men dom lär väl ta upp det igen när det passar.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » lör maj 27, 2006 21:59

LWes skrev:
Yog-Sothoth skrev:Två gamla frågetecken som inte berörs i avsnittet alls:
Det svarta molnet/monstret som får palmerna att skaka. Vad är det? Varför syns det inte längre? Visserligen hördes ju viskningar innan de blev fångade, likt de viskningar som brukar höras innan molnet kommer...

Varför satt Libby på mentalsjukhus. Blev hon galen efter att Desmond försvann med båten?

Hoppas de inte glömmer bort detta till nästa säsong. Jag vill så gärna tro att allt är en del av JJ Abrams "masterplan"; många faktum i det sista avsnittet pekade ju på hur genomtänkt det var.

Jag tror inte att dom glömmer bort det (jag tror att det sagts att man kommer få Libby-svar nästa säsong, men jag undrar hur eftersom att hon är död :?: )
och monstermolnet har dom nog bara lagt på hyllan ett tag för att göra andra saker, men dom lär väl ta upp det igen när det passar.

Det svarta molnet syns i avsnittet bakom desmond kollega när dom står på berget. Dom har visst inte glömt det..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Yog-Sothoth » sön maj 28, 2006 1:09

eynosh skrev:Det svarta molnet syns i avsnittet bakom desmond kollega när dom står på berget. Dom har visst inte glömt det..

Har kollat om och om igen på den scenen nu, och jag ser inget moln. Exakt vid vilken tidpunkt är det?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav eynosh » sön maj 28, 2006 11:03

Yog-Sothoth skrev:
eynosh skrev:Det svarta molnet syns i avsnittet bakom desmond kollega när dom står på berget. Dom har visst inte glömt det..

Har kollat om och om igen på den scenen nu, och jag ser inget moln. Exakt vid vilken tidpunkt är det?

http://lost-media.com/modules/coppermine/albums/ep-caps/season2/2x14-oneofthem/7/oneofthem-cap640.jpg
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav LWes » sön maj 28, 2006 11:18

eynosh skrev:
Yog-Sothoth skrev:
eynosh skrev:Det svarta molnet syns i avsnittet bakom desmond kollega när dom står på berget. Dom har visst inte glömt det..

Har kollat om och om igen på den scenen nu, och jag ser inget moln. Exakt vid vilken tidpunkt är det?

http://lost-media.com/modules/coppermine/albums/ep-caps/season2/2x14-oneofthem/7/oneofthem-cap640.jpg

Men den bilden är från ett annat avsnitt: 2x14
och det är Sayid på bilden.
och eftersom dom aldrig träffades på ön måste väl röken vara från kriget.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » sön maj 28, 2006 11:18

LWes skrev:
eynosh skrev:
Yog-Sothoth skrev:
eynosh skrev:Det svarta molnet syns i avsnittet bakom desmond kollega när dom står på berget. Dom har visst inte glömt det..

Har kollat om och om igen på den scenen nu, och jag ser inget moln. Exakt vid vilken tidpunkt är det?

http://lost-media.com/modules/coppermine/albums/ep-caps/season2/2x14-oneofthem/7/oneofthem-cap640.jpg

Men den bilden är från ett annat avsnitt: 2x14
och det är Sayid på bilden.
och eftersom dom aldrig träffades på ön måste väl röken vara från kriget.

Bah, tyckte att ngt inte stämde
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Yog-Sothoth » sön maj 28, 2006 14:04

eynosh skrev:
LWes skrev:
eynosh skrev:
Yog-Sothoth skrev:
eynosh skrev:Det svarta molnet syns i avsnittet bakom desmond kollega när dom står på berget. Dom har visst inte glömt det..

Har kollat om och om igen på den scenen nu, och jag ser inget moln. Exakt vid vilken tidpunkt är det?

http://lost-media.com/modules/coppermine/albums/ep-caps/season2/2x14-oneofthem/7/oneofthem-cap640.jpg

Men den bilden är från ett annat avsnitt: 2x14
och det är Sayid på bilden.
och eftersom dom aldrig träffades på ön måste väl röken vara från kriget.

Bah, tyckte att ngt inte stämde

Umm, du har inte sett avsnittet?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav eynosh » sön maj 28, 2006 14:16

Yog-Sothoth skrev:
eynosh skrev:
LWes skrev:
eynosh skrev:
Yog-Sothoth skrev:
eynosh skrev:Det svarta molnet syns i avsnittet bakom desmond kollega när dom står på berget. Dom har visst inte glömt det..

Har kollat om och om igen på den scenen nu, och jag ser inget moln. Exakt vid vilken tidpunkt är det?

http://lost-media.com/modules/coppermine/albums/ep-caps/season2/2x14-oneofthem/7/oneofthem-cap640.jpg

Men den bilden är från ett annat avsnitt: 2x14
och det är Sayid på bilden.
och eftersom dom aldrig träffades på ön måste väl röken vara från kriget.

Bah, tyckte att ngt inte stämde

Umm, du har inte sett avsnittet?

Jodå sett allt. Men jag såg bilden i samband med avslutnignen och antog direkt att det hade med den och göra utan att titta närmare.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav sp1keout » sön maj 28, 2006 14:45

Angående screenshotten:

Det är sagt det var 5 personer som kom och hämtade upp Desmond, i deras gula dräkter, ni vet? En av de var Kelvin Inman, han som blev att ta han om Desmond senare. En annan kan ha Joe Inman, personen som Sayid mötte i kriget... (kanske?)

Värt att tillägga:


"Henry" såg ut som någon kapten för det där gänget som var där, inte sant? Men kom ihåg att när han var fången så sa han att någonting om att en person skulle bli väldigt arg på honom, denna som han jobbade för. Och han ville inte berätta namnet utan envisades med att säga "he" typ, ja, ni kommer ihåg.

Då kan man ju dra fria paralleller till "the good guys" och statyn hur mycket man vill. ;) Haha... ska bli kul att få svar på allting sen.


Och en annan rolig sak...

I ett av de första avsnittena av säsong2 så var Shannon ute och letade efter hunden Vincent, och då hörde hon Walts röst säga någonting på "jibbrish". Det han sa, fast baklänges, var "Press the button, no buttons are bad"...

Med facit i hand, hur rätt hade inte han då liksom? :P
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » sön maj 28, 2006 16:55

sp1keout skrev:Angående screenshotten:

Det är sagt det var 5 personer som kom och hämtade upp Desmond, i deras gula dräkter, ni vet? En av de var Kelvin Inman, han som blev att ta han om Desmond senare. En annan kan ha Joe Inman, personen som Sayid mötte i kriget... (kanske?)

Det är inte fem personer, det är bara en person. Det är därimot lagt lager på lager så att det kan se ut som att det är flera personer, men det är bara en person.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » sön maj 28, 2006 20:21

LWes skrev:Det är inte fem personer, det är bara en person. Det är därimot lagt lager på lager så att det kan se ut som att det är flera personer, men det är bara en person.


Ptja, du utgår ifrån han är groggy och ser lite sådär "dubbelt" så att säga, men hur kan du vara så säker? Fast... spekulationer, du har rätt... jag är väl bara ute och cyklar XP
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » mån maj 29, 2006 13:00

Har "ni vet?" börjat komma in som svenskans motsvarighet till "you know?" (ja det är ju en motvsarighet) för ni skriver det rejält mycket :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Zaxx » mån maj 29, 2006 15:09

sus@n skrev:Har "ni vet?" börjat komma in som svenskans motsvarighet till "you know?" (ja det är ju en motvsarighet) för ni skriver det rejält mycket :)


Nej det är "typ"....

Det var typ jag o tre kompisar typ, som skulle åka typ till stan typ. SÅ kom det typ 3 fula gubbar typ o typ spydde på gatan typ... Tur att de typ inte träffade våra skor typ... Nej jag skojjar bara typ!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron