Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » fre maj 12, 2006 12:28

AKS skrev:Med tanke på alla mirakulösa tillfrisknanden så kanske vi har en halvzombie-Libby att vänta oss framöver. Och efter två år har hon "tillfrisknat" så mycket att hon är som vanligt igen och då mördar hon Hurley som sen blir en halvzombie... Där har vi tio säsonger rakt av.

Jag kan fortfarande inte sluta tänka på den där manussidan från säsong 1-finalen där det var med zombies. Det kanske händer den här säsongsfinalen istället!
Zombies är bäst!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre maj 12, 2006 12:51

:D Jag visste inte om att det hade nämnts "på riktigt" s.a.s.. Ja, vem vet? Då kommer det kanske att hända. Hehe.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav twistability » sön maj 14, 2006 11:57

2.21
Så Libby överlevde, för att sedan dö...allt för att hålla spänningen uppe ett helt avsnitt. Jag satt hela tiden och väntade på att hon skulle säga "It was Michael" och såklart kom det (nästan). Förutsägbart! Tur att Ana-Lucia dog iallafall, klarar inte av karaktären och dessutom kan Michelle Rodriguez inte skådespela så tack för det.

Locke/Ekos äventyr till den ?-bunkern var såklart ganska intressant (ävem om Locke gjorde sitt allra bästa att förstöra de scenerna). Tyvärr var det mest fakta vi redan vetat om ett bra tag. Det hade varit bättre om vi fått se allt det här i början/mitten av säsongen. Nu på slutet vill jag ha mer action och överraskningar, speciellt i en serie som Lost.

Två avsnitt kvar, kan man hoppas på att nästa kommer vara en lång transportsträcka och säsongsfinalen kick ass med en riktig killer till cliffhanger.
Give yourself up to the allure of
Catcher in the rye
The future’s swathed in stars and stripes
Användarvisningsbild
twistability
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 16 mar 2006
Ort: Småland

Inläggav eynosh » sön maj 14, 2006 18:06

2x21 Inte heller en här gångne kunde jag hålla mig menm
Detta var ju helt ok.. Om lost skulle vara sådan här varje vecka, eller iaf var fjärde skulle jag nog inte klaga så mycket. Även om vi inte får veta mycket känns det som att några tomhål fylls i och med Locke/Echo äventyret.
Sen att Libby fick överleva för att sen dö.. Jag är med dig LWes och AKS (?), jag hoppas och tror på zombie-teorin.

Nu vill jag veta vad som är grejen med Michael.
Min första tanke efter avsnitt 20 var att detta var startskottet för krig mot the others. Genom att iscensätta döden på två medlemmar skulle han använda agressiviteten hos alla för att göra ett anfall mot the others, något som kanske hade varit lite svårt utan att alla andra hade förlorat något.
Men efter detta avsnitt.. Han verkar ju ha gått över till the others. Ok, mordet på Libby verkade vara en olycka, men det andra? Uträttar han the others mål bland våra nu?

Jodå, lost har sina stunder med. Tyvärr bara inte tillräckligt ofta..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Zaxx » mån maj 15, 2006 12:32

Spoiler 2.21:
Sååå.. det var ju riktigt bra juh, jag orkar varken klaga eller hurra över ngt just nu, mer än att de TVINGAS visa mer av "main-arcen" som alla sitter och väntar på...

Skönt att de redan hittade hatchen iallfall, tänk om S2 skulle slutat som S1 med den hatchen under planet ;) Hahaha då skulle jag skrattat! :)

Allt bra med avnittet iallfall, allt bra sålänge som 2.22 blir najs!.. NAJS BOX!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav CiX » tis maj 16, 2006 2:30

Reklam som visades i pausen på den amerikanska sändningen:
http://liuhem.wasadata.net/cix/files/Lost-221-Hanso%20Foundation%20Ad.avi
(finns iofs också på Hanso's hemsida)

Annat intressant som jag inte vet om det har tagits upp här:
http://liuhem.wasadata.net/cix/files/hanso_ad.jpg
http://liuhem.wasadata.net/cix/files/hansogwc22sr2ct.gif
http://liuhem.wasadata.net/cix/files/image47tj.jpg
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav eynosh » tor maj 18, 2006 11:47

2x22 Bättre och bättre
Fint sätt dom använder flashbacksen. Vi får veta lite, men ändå inte mycket. Vilka är the others egentligen?
Kul att Sayid kom på Michael, få se vad det blir av det nu.
Vad håller Echo på med? Och yay för lite mer av Charlie och lite mindre av Kate.
Senast redigerad av eynosh tor maj 18, 2006 12:43, redigerad totalt 1 gång.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav AKS » tor maj 18, 2006 12:24

Ja, om inte serien förbättrats vid slutet av säsong 5 då vete tusan...

(Sorry, var bara tvungen. :))
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eynosh » tor maj 18, 2006 12:43

AKS skrev:Ja, om inte serien förbättrats vid slutet av säsong 5 då vete tusan...

(Sorry, var bara tvungen. :))

:D:D:D:D:D
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav freso » tor maj 18, 2006 18:04

2x22
"They are not who they say they are. They are just pretending.". Jaså? Hah, jag slår vad om att ön INTE ALLS är en öde ö. De har ju tydligen bara varit för lata för att undersöka hela ön, det är säkert en halvö som sitter ihop med civilisationen. Och "the others" är någon skum grupp forskare som låtsas vara strandsatta. Alternativt har de en portal i sin Hatch till civilisationen som i Doom eller Stargate. ;)

Näh, det tror jag egentligen inte, men att de är galna forskare tror jag nog. Det är ju rätt tydligt att rummet i mitten av alla Hatches har ett väldigt starkt magnetfält. Det måste vara därför folk helas så bra, det är magnetterapi! Hahaha :D Man kan ju dock undra vad de gjort där SÅ LÄNGE (de fanns ju där även när B5-kvinnans båt gick på grund där). Tydligen åldras folk iaf, då hennes unge blivit gammal.

Vad hände med det där monstret bestående av ett svart moln förresten? Det bor väl i mitten då.

Hur kunde the Others veta om att Walt var speciell? (Kom att tänka på fågeln som flög in i fönstret, han verkar ju vara sjukt konstig).

Jag kan tänka mig att i säsong 3 eller 4 börjar the Others och de andra samarbeta för att lösa mysteriet med ön. Känns som en trolig fortsättning, om nu serien klarar sig så länge.
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav Noam » tor maj 18, 2006 18:38

2x22 BOAT! :eek:
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Tob » tor maj 18, 2006 20:01

Vad hände med VVL projektet eynosh?

2.22 Bra avsnitt!
Lysande exempel på att man faktiskt kan frångå mallen med flashbacks. Avsnitten blir tightare, oftast intressantare och oftast mer underhållande.

Visste Micheal något om Hurleys och Libbys förhållande? Nu verkar det ju som att det var ett misstag att Libby blev skjuten, men ur Micheals synvinkel, ett förbaskat lyckat misstag. Kändes iaf bra att Micheal inte hade allierat sig med the others. Utan hela hans drivkraft bakom hans handlande är Walt, och Micheal är fan en vidrig människa.

Echo är så mystisk. Jag vill se mer av Echo. Locke tar avstånd från begravningen och går iväg, vart är han på väg?

En båt, en "ny" och "fräsch" båt! Jag ser framemot säsongsavslutningen!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 18, 2006 20:22

2.22:
Nu fick vi bekräftat faktumet att Michael inte är en Other. Att han bara vill ha med just de fyra är förklarat också. Allt verkar ju ganska enkelt. Förutom... varför sköt han Ana-Lucia? Enbart för att släppa ut fången? Det tror jag inte... han är ingen dålig människa i grunden. Det måste ha hänt något med honom som vi inte har fått se än.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Tob » tor maj 18, 2006 20:37

Yog-Sothoth skrev:2.22:
Nu fick vi bekräftat faktumet att Michael inte är en Other. Att han bara vill ha med just de fyra är förklarat också. Allt verkar ju ganska enkelt. Förutom... varför sköt han Ana-Lucia? Enbart för att släppa ut fången? Det tror jag inte... han är ingen dålig människa i grunden. Det måste ha hänt något med honom som vi inte har fått se än.


För att motivera dem andra att följa med till the others. Att han ville ha med dem 4 är förklarat, men frågan är varför vill the others ha dem 4? Nyckelpersoner? kanske, men varför Hurley? Micheal är en egocentrisk människa som inte riktigt klarar av pressade situationer. Dålig människa, nja, inte i grunden kanske.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav eynosh » tor maj 18, 2006 20:48

Tob skrev:Vad hände med VVL projektet eynosh?

Det var ont om serier idag och det går ju ändå inte och släppa den, ävenom jag tycker att vissas avsnitt är lite för dåliga. Men nu är det ok igen.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Noam » tor maj 18, 2006 22:35

2x22 KUNGLIGT, som vanligt!
Jag tillhör dem som tycker att Lost har varit skitbra hela tiden. Självklart har suget efter nästa avsnitt varierat upp och ner som med alla andra serier. Men jag har aldrig varit någonstans i närheten av att ens fundera på att inte titta på serien.

Jag fortsätter imponeras enormt av skribenternas uppfinningsrikedom och detaljrikedomen. I varje avsnitt finns mängder med saker man inte upptäcker vid första titten, men sen läser om på nätet och får gå tillbaka och kolla. Det är UNDERBART! :D
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav LWes » tor maj 18, 2006 22:49

Noam skrev:2x22 KUNGLIGT, som vanligt!
Jag tillhör dem som tycker att Lost har varit skitbra hela tiden. Självklart har suget efter nästa avsnitt varierat upp och ner som med alla andra serier. Men jag har aldrig varit någonstans i närheten av att ens fundera på att inte titta på serien.

Jag fortsätter imponeras enormt av skribenternas uppfinningsrikedom och detaljrikedomen. I varje avsnitt finns mängder med saker man inte upptäcker vid första titten, men sen läser om på nätet och får gå tillbaka och kolla. Det är UNDERBART! :D

Håller absolut med 100%. Underbart är vad det är!
Jag håller dock på Michael, jag blev så förskräckt när smarta Sayid listade ut att något är på gång.
Det känns som om Michael kanske kommer dö, men det vore väl för hemskt mot Walt.
Vad det var länge sen Charlie och Claire var med tillsammans! Det behövdes några scener med dom. och Jin har varit väldigt bakgrundig den senaste tiden.


VÄL = Våga Älska Lost
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » tor maj 18, 2006 23:27

LWes skrev:Håller absolut med 100%. Underbart är vad det är!
Jag håller dock på Michael, jag blev så förskräckt när smarta Sayid listade ut att något är på gång.
Det känns som om Michael kanske kommer dö, men det vore väl för hemskt mot Walt.
Hellre Michael än dom andra fyra iaf!! Vem vet vad the others tänker göra med dom. Säkert spärra in dem och göra massa tester på dem. Och nu bara för att jag tror det så börjar jag undra om det är motsatsen. Lost har ju en förmåga att överaska. Michael måste iaf betala för vad han har gjort. Döda Ana och Libby.. FY FAN!!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav LWes » fre maj 19, 2006 12:20

Noam skrev:
LWes skrev:Håller absolut med 100%. Underbart är vad det är!
Jag håller dock på Michael, jag blev så förskräckt när smarta Sayid listade ut att något är på gång.
Det känns som om Michael kanske kommer dö, men det vore väl för hemskt mot Walt.
Hellre Michael än dom andra fyra iaf!! Vem vet vad the others tänker göra med dom. Säkert spärra in dem och göra massa tester på dem. Och nu bara för att jag tror det så börjar jag undra om det är motsatsen. Lost har ju en förmåga att överaska. Michael måste iaf betala för vad han har gjort. Döda Ana och Libby.. FY FAN!!

Det som vore bra om dom blev fångade är att man säkert skulle få se mer av The Others och vad det är dom gör. Jack, Kate och Sawyer är ju tre av dom största karaktärerna, så dom skulle knappast bara försvinna i flera avsnitt som Michael gjorde, utan man skulle säkert få följa dom.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav rajtan » fre maj 19, 2006 13:29

Första inlägget får bli om Lost...

ep 2x21-22
Riktigt sömnpiller till avsnitt och det faktum att Michael utan tvekan går och dödar Ana-lucia och Libby makes me sick. Han är så obetänksam och vägrar ändra tankesätt om han nån gång fått för sig nåt. Hur vore det om han hade stannat upp och tänkt om i en alternativ plan. Kanske berätta allt det han varit med om och få med Jack och co utan något blod spillt??!Avskyvärd person. Hoppas han får en lång och plågsam död.
rajtan
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 11 apr 2006

Inläggav AKS » fre maj 19, 2006 13:40

Välkommen till oss, rajtan!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav rajtan » fre maj 19, 2006 13:55

AKS skrev:Välkommen till oss, rajtan!


Man tackar man tackar, tänkte att det fick vara slut med smygandet och ansluta sig till skaran av serie-nördar på riktigt =)
rajtan
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 11 apr 2006

Inläggav Tomas » fre maj 19, 2006 14:18

rajtan skrev:
AKS skrev:Välkommen till oss, rajtan!


Man tackar man tackar, tänkte att det fick vara slut med smygandet och ansluta sig till skaran av serie-nördar på riktigt =)


Serie-nörd, serie-nördare, ...serie-nördigast?

Serienördare (lite mer än en vanlig serienörd) är ett ord jag måste börja använda.
Välkommen till forumet. Jag heter Tomas och är serienördare :)

Edit: En sökning på google visar att ClCdCm på forum.macworld.se använde ordet i en tråd med test som visar om man är seriemördare eller programmerare för ca ett år sedan

ClCdCm skrev:Jag är serienördare jag... :P


men bortsett från det och en och annan felstavning var jag först.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav AKS » fre maj 19, 2006 15:51

2.22 Nej, detta var inget vidare. Hade kunnat blir ett nytt...

...Maternity Leave med tanke på att flashback-delarna var från ö-tiden, men nej... detta avsnitt var inte alls lika bra. Lite småtråkigt och så var det, men mest av allt känner jag mig likgiltig till avsnittet. Det enda som var lite kul är att mer saker med ön avslöjades.

Forskare tror jag också på, men just därför lär det väl inte vara det eftersom de tycks vilja få oss att tro det.


Stort meh-avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Noam » fre maj 19, 2006 18:19

AKS skrev:2.22 Nej, detta var inget vidare.
Stort meh-avsnitt.

Otroligt hur mycket jag absolut inte håller med. =)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav AKS » fre maj 19, 2006 19:46

:eek:

:D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eynosh » lör maj 20, 2006 10:27

Noam skrev:2x22 BOAT! :eek:

Sett lost såpass länge nu att jag kan säg att antingen är båten obemannad och det finns inget däri förutom lite papper och ev. en tidning (förhoppningsvis).
Eller så är det ett par på som åkt vilse i en storm och inte vet vart dom är och vips har vi två nya karaktärer i serien.

Förmodligen kommer båten slå i något och förstöras när den närmar sig stranden. Ingen chans att den är fungerande när dom når den.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav LWes » lör maj 20, 2006 10:32

eynosh skrev:
Noam skrev:2x22 BOAT! :eek:

Sett lost såpass länge nu att jag kan säg att antingen är båten obemannad och det finns inget däri förutom lite papper och ev. en tidning (förhoppningsvis).
Eller så är det ett par på som åkt vilse i en storm och inte vet vart dom är och vips har vi två nya karaktärer i serien.

Förmodligen kommer båten slå i något och förstöras när den närmar sig stranden. Ingen chans att den är fungerande när dom når den.

Nej, en båt som dom kan använda att komma där ifrån med är det nog inte (som om ön skulle låta dom segla därifrån), men att den kan ha nya karaktärer i hade jag inte tänkt på, det låter mycket bra! Nya karaktärer är alltid bra att ha.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Yog-Sothoth » mån maj 22, 2006 15:45

LWes skrev:Nej, en båt som dom kan använda att komma där ifrån med är det nog inte (som om ön skulle låta dom segla därifrån), men att den kan ha nya karaktärer i hade jag inte tänkt på, det låter mycket bra! Nya karaktärer är alltid bra att ha.

Varför inte egentligen? Det enda som hindrade dem från att sticka tidigare var the Others som snodde Walt och förstörde flotten. Med en fungerande segelbåt bör chanserna vara lite större.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav sp1keout » mån maj 22, 2006 16:10

Yog-Sothoth skrev:Varför inte egentligen? Det enda som hindrade dem från att sticka tidigare var the Others som snodde Walt och förstörde flotten. Med en fungerande segelbåt bör chanserna vara lite större.


Frågan återstår väl (eller?) fortfarande varför de skulle få en segelbåt i första läget!? Och... Det är fortfarande (eller?) ett mysterium om varför Michael egentligen mördade Ana och Libby, det måste ha varit more to it än att han skulle få tillbaka Walt(???)

Väldigt många frågor till säsongsavslutningen!
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron