Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tor okt 13, 2005 18:37

Jag tyckte det var det andra Lost-avsnittet på raken som jag tyckte ordentligt om, och nu är jag sådär förvirrad kring vad jag egentligen tycker om serien igen. Det som fungerar är ju för det mesta förbannat bra, men när det inte fungerar fungerar det ju verkligen inte alls.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Noam » tor okt 13, 2005 18:39

Jag är säkert inte ensam om att vilja ha reggae-låten från intro-scenen med Hurley..

Slim Smith and The Uniques - My Conversation
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav The Buffster » tor okt 13, 2005 20:23

Jag gillade 2.03 skarpt men 2.04 övertygade inte. Skippa flashbacksen nu! Eller så får bara dom nya karaktärerna ha flashbacks, annars blir det allt för mycket upprepningar. Lost kommer aldrig att bli en serie där karaktärerna är det viktigaste och alltså blir flashbacks där man inte får veta någonting nytt och spännande onödiga. Jag bryr mig tyvärr inte speciellt mycket om karaktärerna och få av flashbacksen har verkligen berört mig. Det finns definitivt inte nog mycket intressant för tre per person.

Och sen stör det mig att handlingen i princip bara förs framåt i vartannat avsnitt. 2.01 var givetvis mycket nytt, luckan och Desmond t ex. 2.02, var däremot samma sak får en annan vinkel, på ett sätt snyggt kanske men nä. Och sen 2.03 Dharma Initiative, mycket nytt och spännande. Sen 2.04 i princip inget nytt. Man hade redan gissat att dom som fångat Jin, Michael och Sawyer inte var The Others utan andra överlevande. Man hade också gissat att det fanns andra stationer på ön så det kändes inte heller som en nyhet.

Nä det måste gå lite fortare fram tycker jag. Brukar i princip aldrig klaga på att någonting går för långsamt. Men när jag tänker på t ex Veronica Mars som imponerade på mig genom att ge svaren på alla frågor som kommit upp under säsongen i det sista avsnittet. Dom flesta serier hade nog dragit ut på åtminstone en av sakerna. Lost drar ut på allting, vilka svar gavs egentligen i säsong 1? Inga. Visst, det är nya saker i säsong 2, men dom gamla finns fortfarande kvar.

Men nä nu ska jag sluta klaga, gillar ju Lost egentligen, ibland i alla fall. Sawyer är sjukt snygg och han och Ana-Lucia blir nog bra tillsammans, det är ju alltid något.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Bender » fre okt 14, 2005 16:27

2x04... helt ok+
Min enda kommentar är: Charlie ska dö! Otroligt konstig reaktion mot Hurley, så jävla elakt och sen när han får som han vill blir han supertrevlig. GAH! :evil:

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Simon » fre okt 14, 2005 17:10

"Lost kommer aldrig att bli en serie där karaktärerna är det viktigaste"
!?!?!?!?!?


2x04
Sawyer spottar ur sig "häftiga saker" som "bitch" innan titelsekvensen och jag var precis på väg att konstatera att Lost hade gått och blivit ytligt, taskigt skrivet och ointressant när avsnittet halvvägs plötsligt skärper sig och blir kanonbra!

Faktum är att så mycket skulle presenteras och etableras sedan säsongspremiären att inget fick tid att riktigt sjunka in hos mig innan nästa sak introducerades. Detta gjorde för mig att man helt tappade kontakten med de drabbade och inget kändes speciellt mänskligt laddat. Ena upptäckten skulle vara mer skruvad än den andra och saker kastades in i serien med en oroväckande hastighet. Helt plötsligt finns det "uppenbart" en dörr till det där underjordiska stället en bit bort, och den hittade djungel-Locke aldrig. Föga troligt.

Detta avsnittet öppnar med den i särklass sämst skriva dialogen (möjligen den enda riktigt kasst skrivna dialogen i Lost) med fraser som "EVERY MINUTE I SPEND DOWN HERE IS ANOTHER MINUTE MY BOY IS STILL OUT THEEERE!" Ugh. Som stor Sawyer-fantast blir jag helt sne av att se honom behöva kläcka ur sig krystade one-liners av denna bristande kaliber. Jag begriper att hela grejen var att detta är en brud som är tuffare än honom och att det ska få honom att låta patetisk, men snälla, håll det inom karaktären åtminstone.

Hur som helst tycker jag de fick rätsida på det igen med PRECIS rätt suggestiv mystik i detta avsnittet, och ett nätverk av tunnlar avlöser djungeln som nästa ställe att "förlora sig i". Dessutom fungerade flashbacksen på äkta Lost-vis som en sorts metafor och komplement till det som inträffade på ön, och allt fick tillbaka en eftertraktad logik som var som bortblåst i förra veckans avsnitt, i min mening.

Trots tydliga försök att få Lost att krasha mot en klippa förra veckan kommer detta avsnittet och styr upp, tack och lov. Det är skönt att se Hurley tillägnas ett avsnitt som inte är fullsmockat med fnitter och roliga dödsfall också, förresten. :)
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav The Buffster » fre okt 14, 2005 18:36

Simon skrev:"Lost kommer aldrig att bli en serie där karaktärerna är det viktigaste"
!?!?!?!?!?

Haha, jag misstänkte att alla inte skulle hålla med mig på den punkten. Det är ju bara någonting som jag tycker. Enda anledningen till att jag fortsätter att titta är att jag tycker att själva mysteriet är spännande. Karaktärerna känner jag väldigt lite för. Jag får väl förtydliga lite, Lost skulle kunna bli en serie där karaktärerna är det viktigaste men då dom inte har lyckats får mig att bry mig om mer än en eller två på mer än en säsong så har jag insett att "Lost aldrig kommer att bli en serie där karaktärerna är det viktigaste".

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Noam » lör okt 15, 2005 5:18

2x04 - det händer grejor
Trevligt avsnitt.. gillar Hurley starkt.. hans tillbakablickar var underhållande.. klockrent när morsan börjar slå honom i ansiktet och inte slutar =)

Ännu ett riktigt spännande och oväntat intro.. älskar lite coola mystiska intron!!

Var är alla av dom 23 överlevande på andra sidan? Döda?
Vad ska Locke göra med det där geväret?
Vad är det för magnetiskt rum innanför all betong?
När ska Kate och Jack äntligen få till det? :lovebunny:
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Horrabin » lör okt 15, 2005 12:10

203: Crap.
204: Crap + tråkigt.

Är inte alls förtjust i vad som hänt med Lost. Jag var iofs ganska uppgiven efter säsongsavslutningen och funderade på att sluta se eländet (det som började så lovande...), men jag tänkte ge det en ny chans, mest för att få se vad som fanns nere i bunkern. Nu var jag inte särskilt förjust i varken ep1 eller ep2, men det stora fallet kom med ep3. Nu var det inte ens roligt längre. Den enda orsaken till att jag såg ep4 igår var pga det som visades i trailern för detta avsnitt i slutet på ep3, nämligen
Jin snackar engelska Nu visade det sig vara värsta lurendrejeriet, och resten av ep4 var totalt menlöst.

Hurleys tillbakablick var helt onödig och gav oss ingen ny information om vare sig Hurley eller hans situation på ön. Michelle Rodriguez är hård, visst vi fattar, men hon är ju sämre skådis än hunden. Hennes dialog med Sawyer ska väl växa till något slag love-hate förhållande antar jag, men själv önskar jag bara att hon ska slå ner Sawyer en gång till, för då har han lovat att döda henne. Rose puttrar på och tillför vad för handlingen? Mer än att hon är gift med Holland Manners vilket i sig är lite roligt. Jag utgår från att de som saknas från de 23 på andra sidan ön har dött av sjukdomen som Danielle yrat om, alternativt blivit kidnappade av the others eller uppätna av monstret (som folk verkar prata väldigt lite om). Det enda bra med det här avsnittet var att det var lite Jack, för maken till psykbrytsperson har jag sällan sett. Skönt att slippa knasbollen.

Eftersom jag är en sån där som måste få veta hur det går så kommer jag återvända till Lost lite senare, men jag tror jag hoppar över en bunt avsnitt nu, så kan jag välja att hoppa fram til när det verkligen händer något som leder handlingen framåt.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav AKS » lör okt 15, 2005 14:25

Ojdå, jag som tyckte att Lost blev lite intressant iom 2.3. Snacka om diametralt olika upplevelser av avsnittet! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Buffster » lör okt 15, 2005 14:52

Jag gillade också 2.03, 2.04 var däremot trist.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Illyria » lör okt 15, 2005 15:02

The Buffster skrev:Jag gillade också 2.03, 2.04 var däremot trist.

Exakt. Och jag tänker inte ge upp bara för ett avsnitt var lite sämre, i det stora hela är Lost väldigt intressant.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Zaxx » sön okt 16, 2005 13:59

Sådär, nu är även jag framme vid fronten. 2.04 sett!

Det blev ju lite av en ny serie här nu. Jag tippar nog på att det kommer såsmåningom växa fram två grupper. Några i den "nya bunkern" och några i den gamla.. Vet inte vilka som kommer vara där bara.
Jag gillar inte när nya personer kommer in o bestämmer, man blir så frustrerad då.. men det är nog bra för serien i längden.
Jag är fortfarande mest intresserad av hur alla de stora arcsen hänger ihop.
-Männen på havet.
-Anläggningen
-Försvarssystemet / "Plåtroboten"
-Röken
-The Numbers
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Noam » ons okt 19, 2005 0:17

Screenshot från 2x04..

Bild som kan tänkas spoila...

edit: Zaxx
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Zaxx » ons okt 19, 2005 0:47

spoiler s2ep4:
F*ck me sideways!

Det kanske är ett time-shifting ändå?

Hur kom du på det? Vart läste du det eller hur hittade du eller tänkte på det?
`

Möjlig framtid:
Eftersom nästa avsnitt heter "Lost ..... and found" så kanske de hittar Walt?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Noam » ons okt 19, 2005 1:54

Avsnitt 2x02 och den lite annourlunda placerade logotypen..
Det har ju pratats tidigare om hajen i avsnitt 2x02 och logotypen som syntes på undersidan.. har dock inte sett några snapshots på den så jag tog mig friheten..
Snapshot 1 - oediterad
Snapshot 2 - förtydligad

Jämför logotypen ovan med denna:

Avsnitt 2x04När Ana-Lucia tar med gänget in i bunker nummer två..
Snapshot 3

Rätt lika va? :)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav LWes » ons okt 19, 2005 12:51

CyberAL skrev:Avsnitt 2x04När Ana-Lucia tar med gänget in i bunker nummer två..
Snapshot 3

Rätt lika va? :)


Men inte exakt lika, vilket betyder att märket hajen har är antingen märket från en annan bunker (alla verkar ju ha sin egen) eller så är hajens en neurtal som inte hör till någon speciellt bunker utan bara allmänt är Dharma Initiative's egendom.
Men det troligaste är väl att den komemr från en bunker som The Other's har kontroll över.
Det är vad jag tror.

Det där med att Walt är på förpackningen behöver ju inte betyda något, eftersom det var en dröm och Jin pratade engelska.
Men sammtidigt kan man aldrig vara säker, någon betydelse har det säkert.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons okt 19, 2005 20:25

Från TwoP:
According to ABCmedianet.com, episode 2x06: Abandoned has been rescheduled and 2x02: Adrift will air in it's time spot on October 26.

(...)

New schedule:

10/19 - ... And Found (new!)
10/26 - Adrift (rerun)
11/2 - Orientation (rerun)
11/9 - Abandoned (new!)


Betyder det att vi bara får fem nya avsnitt av Lost innan de börjar reprisera? Känns lite snålt... Undras vad TV4 får göra nu då de ligger bara ett par veckor efter Lost. Tar de en längre paus till efter ju eller?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » ons okt 19, 2005 21:02

AKS skrev:Betyder det att vi bara får fem nya avsnitt av Lost innan de börjar reprisera?


Det är ju iaf bättre än vad FOCKS håller på med... tre Arrested Development, tre Bones och tre House innan det var dags för repriser igen... bastards.

Men visst, det är lite synd. Jag måste ärligt säga att jag uppskattar strategin med att visa en hel säsong på mindre än ett halvår mer och mer (såsom 24 och Scrubs ska göra nu för tiden), istället för att sträcka ut 20+ avsnitt under hela tiden september-maj.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » ons okt 19, 2005 21:07

Även om det blir väldigt lång väntan så borde det egentligen finnas höst-, vinter- och sommarserier. Vi skulle få mindre upphåll under säsongerna och egentligen fler serier också, problemet är bara den där abstinensen när det är ett långt uppehåll. Fast de små uppehållen är ju också jobbiga och jag skulle nog hellre ha hela säsonger än upphackade.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » tor okt 20, 2005 8:18

2.05 Gick tempot långsamt i s1, är det inget emot vad det är nu. ;)
Tyckte det var ett okej avsnitt ändå, även om det inte hände så mycket. Flashbacksen gav, som vanligt denna säsongen, inte alls mycket, men de var ändå trevliga.

Mr vad han nu heter, som gick med Jin och letade efter Michael, verkar vara en bra ny karaktär. I like him. Jin blir allt bättre på engelska.
Vi fick lite mer detaljer om The Others, det var väl egentligen det enda med avsnittet, var det meningen att det skulle vara Walts ben vi såg?


Angående previewn för 2.06:Någon kommer dö! :eek:
Ser ut att bli ett väldigt intressant avsnitt, men vi måste vänta tre veckor på det (9 november).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eynosh » tor okt 20, 2005 13:50

2x05
Ett avsnitt med minimalt inslag av Kate och Jack betyder att det var ett bra avsnit. Det hände inte speciellt mycket, men det var fortfarande ett bra avsnitt, oc för första gången på länge tycker jag om flashbacken.

Preview
Det kan uppenbarligen inte vara Sawyer, alldeles för uppenbart. Är det Jin säger jag redan nu att jag slutar kolla på Lost och kommer stenhårt att förlöjliga alla som nämner serien. Ända in i kaklet.
Ingen rör Jin.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav LWes » tor okt 20, 2005 16:15

2x05
Riktigt mysigt och bra avsnitt tycker jag. Eftersom Jin är min favorit så gillade jag flashbacksen trots att dom kanske inte gav så mycket.
Jag tyckte att det fungerade utmärkt med så lite scener med Jack, Kate och det gänget för Jin, Michael och dom nya är mycket mer spännande.
Jag älskar Ako, han är riktigt cool och Michael gillar jag mer och mer trots att han var lite korkad i det här avsnittet, men det är ju helt förståligt att han gör som han gör...
Hoppas att nästa avsnitt fokuserar sig på Sawyer så att man får se ganska mycket av dom och inte lika mycket av Jack och hans gäng.


Eynosh skrev:2x06 - Preview
Det kan uppenbarligen inte vara Sawyer, alldeles för uppenbart. Är det Jin säger jag redan nu att jag slutar kolla på Lost och kommer stenhårt att förlöjliga alla som nämner serien. Ända in i kaklet.
Ingen rör Jin.

Nej jag hoppas verkligen inte att Jin dör. Jag skulle gissa på Shannon, hon har ingen funktion i serien och det känns som att dom vill göra sig av med henne därför...
Hoppas det är hon, för henne klarar vi alla oss nog utan.


Spolier om vem avsnitt 2x06 kommer handla om:
Jag kollade upp det och det är SHANNON? Nu blev jag förvånad. Det känns i så fall lite väl uppenbart att hon kan dö.
hoppas i alla fall väldigt mycket att det är så...


Kan kunnde inte hålla mig från att kolla upp vilka avsnitt 2x07-2x08 handlar om:
2x07: Ana-Lucia. Där kommer flshbacksarna deffinitivt vara intressanta.
2x08: Charlie

2x05
Yes, :eek: Adewale Akinnuoye-Agbaje (Ako) är en regular! Det märkte jag inte förut (kanske för att hans namn står först av alla)
Nu blev jag lycklig för det betyder att han inte kommer dö innom en snar framtid (hoppas jag).
Libby är också en regular och henne har jag inte riktigt någon uppfattning om, men hon verkar snäll.


:lovebunny: LOST :lovebunny:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Peppe » tor okt 20, 2005 16:24

Spoiler 2x06-preview
Att någon som inte tillför nåt dör spelar ju ingen roll, om det är Shannon som dör så är det ju... ingenting...
Så gör berättaren för nästa avsnitt värsta grejen av det också, hoppas det är nån som jag tycker om iallafall
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav The Buffster » tor okt 20, 2005 18:17

2.05 Okej avsnitt. Håller egentligen med Illyria om i princip allting hon skrev men det är alltid roligt att skriva någonting själv. Ako gillar jag verkligen hittills, kul men en ny bra karaktär då jag tycker att det finns på tok för få såna i Lost, bra karaktärer alltså.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Noam » fre okt 21, 2005 2:18

Peppe skrev:Spoiler 2x06-preview
Att någon som inte tillför nåt dör spelar ju ingen roll, om det är Shannon som dör så är det ju... ingenting...
Så gör berättaren för nästa avsnitt värsta grejen av det också, hoppas det är nån som jag tycker om iallafall


Jag gillar Shannon, hon är söt. Hoppas det är Michael som dör.. han är skränig och jobbig..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav CheeseGuy » fre okt 21, 2005 9:36

2.05 Fan, tillbaka till det gamla vanliga. Dessutom, var det bara jag eller var avsnittet riktigt dåligt regisserat? Fast jag gillar den nya killen.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Zaxx » lör okt 22, 2005 0:21

CheeseGuy skrev:2.05 Fan, tillbaka till det gamla vanliga. Dessutom, var det bara jag eller var avsnittet riktigt dåligt regisserat? Fast jag gillar den nya killen.


Ja, det kändes lite stelt på sina ställen. Annars ett riktigt bra avsnitt, dock lite segt, men så verkar ju denna serie vara...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » ons okt 26, 2005 20:42

Horrabin skrev:
. Michelle Rodriguez är hård, visst vi fattar, men hon är ju sämre skådis än hunden. ..

spoiler 2x04
Hunden är väl ingen dålig skådis? :)

Och jag gillar Michelle och tycker inte att hon är en dålig skådis men jag hoppas att hon skrivs lite mer intressant och flerdimensionell i kommande avsnitt. Synd på henne annars.


Nu ska jag se 2x05... det finns vissa fördelar med att vara borta i från datorn i två veckor. Det känns inte som en fördel när man är borta men när man kommer tillbaks är det extra roligt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Bender » ons okt 26, 2005 21:03

Tinwiel> ja men sen får du gott vänta som alla oss andra... inget nytt lost på flera veckor... men varför klagar jag? jag ska ju resa bort ändå! :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Tinwiel » ons okt 26, 2005 21:23

Bender skrev:Tinwiel> ja men sen får du gott vänta som alla oss andra... inget nytt lost på flera veckor... men varför klagar jag? jag ska ju resa bort ändå! :)


Aja, det är inte så farligt. Det hade varit värre om det hade varit Veronica Mars eller Americas next top model. Lost kan ta en liten semester, det är lugnt. Vart ska du då?

Edit: Och jag har fortfarande inte fått hem 2x05. Det strular.. nytt försök med en annan torrent.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron