AvP, Alien och Predator

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

AvP, Alien och Predator

Inläggav Zaxx » tis aug 31, 2004 23:03

Har ngn sett AvP än då? Preimär i USA precis, i NOV här.. jobbigt o vänta men den skall ses på BIO!

Älskar Alien filmerna! Väntar spänt!

här kommer två bilder på en fin skulptur jag just fick hem:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » tis aug 31, 2004 23:08

Riktigt fin skulptur!

Längtar även jag lite smått till filmen. Alien filmerna är grymt bra, speciellt del 1 och 2. Men jag gillar också den underskattade del 3.

Filmen har väl fått ganska blandad kritik bland publiken, kritikerna tror jag är rätt eniga om att filmen är ganska rutten. Jag tror defintivt att det faktum att filmen är Pg13 kan bli ett problem, så det blir en lång väntan på en eventuell Extended alt Directors cut. Men lär nog se filmen på bio ändå.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Giles » tis aug 31, 2004 23:09

Jag hörde att filmen fick en PG-13 rating så jag blev lite besviken, men det kanske inte spelar så jättestor roll, längtar verkligen tills man får se den på bio..

riktigt het skulptur också :)
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Nea » tis aug 31, 2004 23:15

Har verkligen försökt att titta på de två första Alien-filmerna, men det brukar för det mesta sluta med att jag hoppar skrikande två meter upp i luften så fort Alien himself visar sig. Jag gillar konceptet och Sigourney Weaver är fantastisk som Ripley men jag är aningens lättskrämd vad gäller rymdmonster av den här varianten. Antingen tvingas jag stänga av ljudet eller så får jag sitta med handen framför ögonen och någon annan bredvid mig som berättar vad som händer. Ja, så gör jag när jag tittar på "skräckfilmer" (vet inte om jag bör kalla Alien för skräck, nog mer sci-fi). Därför blir det inte så ofta. :rolleyes: åt mig själv.

Kommer nog att hoppa över den här filmen, tyvärr. Åtminstone då den visas på bio...
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav VelocityBoy » tis aug 31, 2004 23:30

Jag är inte säker på att jag kommer att ens vilja se den här filmen den har fått katastrofal kritik och det jag såg av trailern och en liten behind the scene (var med på den nya collectors versionen av "Predator") såg för hemskt ut... fast iofs såg jag ju både Alien 3 och 4 och Predator 2 så det finns väl inget legacy att förstöra så man kan väl lika gärna se den.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Zaxx » tis aug 31, 2004 23:55

Jag gillar alla 4 Alien filmerna o båda Predator...

VET mkt väl att det finns många som bara säger, eller tycker att Alien 3 o 4 är dåliga för att alla andra tycker så. :P
Säger inte att ni tycker så, men många gör det....

Predator 2 är oxå cool enligt mig.
Därför ser jag fram mot AvP otroligt mkt!

Btw är det NTSC VHS boxen som står i bakgruden, köpte den i USA dessutom :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » ons sep 01, 2004 0:03

Har bara sett A4 en gång och den var inte lika bra som de andra men jag tyckte ändå den var bra. Hade kunnat bli mycket bättre dock. Man kanske skulle ta och ha ett Alien-maraton någon helg. Var väldigt länge sedan man såg någon av filmerna faktiskt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Koala » ons sep 01, 2004 15:12

Alien2 är den ultimata scifi-actionrysaren =)

Ser fram emot denna film!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Pazuzu » ons sep 01, 2004 18:31

En 30 sekunders version av Alien: http://www.angryalien.com/0704/alienbunnies.html :) Skratt- och spoilervarning! :Dhttp://www.angryalien.com finns även The Shining, Titanic och The Exorcist i tidsbesparande utformningar.... :D
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav noike » ons sep 01, 2004 19:57

På Alien-klippen: Special Guest Voice: Dan Harris! Hr Harris -- för det är samme Harris -- var en av manusförfattarna på X2.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons sep 01, 2004 20:06

Jag går ju t.o.m. så långt som att säga att Aliens (numero 2 i serien, alltså) är den bästa film som jag någonsin sett! I love my Aliens.

Har dock inte den minsta lust att se AvP, men nån gång lär det väl bli av ändå. Tänker dock inte betala pengar för att se den, det får bli då den kommer på TV.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » ons sep 01, 2004 22:43

30sek var LOL!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Pazuzu » ons sep 01, 2004 22:50

Zaxx: Perfekt om man har bråttom! ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav BePatient » tor sep 02, 2004 9:39

Har sett fram emot denna realeasen ett tag. Känns som det var alldeles för länge man såg hjärndöd svindyr Hollywoodaction med kassa sidekicks. Men seriöst, aliens. Och många utav dem. Plus predators, många av dem också. Hur fel kan det bli? Inledningsscenen lär vara något alldeles extra också.
BePatient
Minion
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 01 jun 2004
Ort: Skåne

Inläggav Tob » tor sep 02, 2004 9:52

Jag tvivlar inte en sekund på att filmen kommer att vara sevärd, en fight mellan Alien och Predator kan inte vara annat än sevärd. Det intressanta är väl hur mycket bättre det skulle kunna bli. Jag har ju inte sett den, men med tanke på kritiken så verkar det vara ungefär det som är sevärt, fighten.

Alien är lysande åtminsonde den första halvan av filmen. Andra halven blir lite mer reguljär katt och råtta lek, dock på hög nivå och filmen är och förblir ett mästerverk. Aliens är nästan den ultimata actionfilm. Svinsnygga actionsekvenser inlindad i en historia som känns bra. Den når dock inte riktigt upp i den första filmens orginalitet och perfektionsm. Tredje filmen är underskattat! Storyn är inget vidare, men Fincher visar redan här vilken kapabel regissör han är. Han skapar en snygg, vidrig och spännande film ur en historia som känns, ja konstruerad. Dock gillar jag slutet väldigt, och det kunde inte slutat bättre, detta är också anledningen till varför fjärde filmen egentligen inte borde gjorts. Nu är den gjord och jag tycker den är bättre än vad många säger. Historien känns lite som tredje filmen, konstruerad för att fungera, om den ens fungerar. Sen fokuserar man alltför mycket på äckelskräck. Vissa scener känns mer avstötande än skrämmande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Zzzarka » tor sep 02, 2004 10:18

efter att ha sett den här slagsmåls scenen så vet jag inte vad jag ska tycka .. kommer vell att se den men inte på bio ...

http://aliensonline.hu/files/trailer/avp-fight-sequence_1.wmv

påminner om en klassisk raggar fight :)
+Zzzarka
Användarvisningsbild
Zzzarka
Minion
 
Inlägg: 248
Blev medlem: 04 mar 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Zaxx » sön nov 07, 2004 23:07

Sådär ja, då har man sett den. Tycker den var helt ok!

Så sågad den har blivit överallt, hade jag verkligen inga höga förväntningar... förväntade mig att gå ur salongen gråtandes. Men det behövde jag verkligen inte!

Ok ok ok, det var varken en Aliens eller Predator film, men det var en OK blandning. Det sämsta var 11års gränser, det tog död på de flesta slemmiga scenerna, som nog igentligen skulle behövts i den lite "stela" miljön. Nu blev det lite för mkt sterila gångar mm istället för slem, ala´ Alien. Synd...

Fighterna mellan Aliens o Predator var de bästa i filmen, länge hade man väntat på att få se dem slåss :)

CGI Aliens första ggn oxå, sånär som på några i Alien 4 då.... Som tur var såg man inte att det var CGI i mer än 2 eller 3 scener. Helt ok det med.

Summera detta till en, som jag redan sagt 100ggr, helt OK film. Extra coolt om man gillar Alien o Predator filmerna, eftersom det finns ganska många kul kopplingar till de tidigare rullarna.

Over and Out...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » sön nov 07, 2004 23:11

Okej, det fanns en AvP tråd, så långt tänkte ju inte jag när jag skrev detta i film tråden igår.


En minirecension på Avp skulle kunna lyda så här: Usel med ett litet plus. Det där pluset bli mindre och mindre för varje gång jag tänker på filmen. Jag hade inte förväntat mig mycket av varken story, skådespelar och logik. Hade inte heller väntat mig att skaparna skulle respektera orginalfilmerna för fem öre. Brutala och snygga actionsekvenser hade jag däremot förväntat mig. Jo det fick man........i en minut och så kan vi ta bort brutala dessutom. Jag vill se våld! Jag vill dessutom se rått våld! Men när än facehugger kommer flygande i slowmotion så skakade jag på huvudet och kunde bara konctatera att det blir nog inte bättre än då här.

Skådespelarna gör ifs sitt jobb, men med tanke på att manuset är så urbotat fånigt och platt så är det inte mycket att jobba med. Logiska luckor hit och dit, krystade lösningar och uppbyggnad som är så mycket standard det bara går att få. Jag är ett stort Alien fan (jo jag älskar alla 4 filmerna) och det gör ont i mig när man ser Avp. Mytologin, känslan och spänningen är som bortblåst, detta är ett hån. Ush, Ush. Efter denna lilla recension är så det där pluset mikroskopiskt litet. Jo en sak till skulle jag vilja ha nämnt, Alien filmerna känns trots sin overkligehet väldigt trovärdiga. Tom sista alien filmen tar jag på Allvar. AvP saknar all form av trovärdighet.

Och hallå? när blev Alien drottningen någon T-rex wannabe?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Zaxx » sön nov 07, 2004 23:44

Tob skrev:Brutala och snygga actionsekvenser hade jag däremot förväntat mig. Jo det fick man........i en minut och så kan vi ta bort brutala dessutom. Jag vill se våld! Jag vill dessutom se rått våld! Men när än facehugger kommer flygande i slowmotion så skakade jag på huvudet och kunde bara konctatera att det blir nog inte bättre än då här.

Skådespelarna gör ifs sitt jobb, men med tanke på att manuset är så urbotat fånigt och platt så är det inte mycket att jobba med.

Och hallå? när blev Alien drottningen någon T-rex wannabe?


Håller med, Håller med och Håller med!

OCH ÄNTLIGEN NGN SOM GILLAR ALLA Alien Filmerna!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tomas » mån nov 08, 2004 20:06

Jag gillar också alla de gamla Alien filmerna. Resurection var lite skum ibland, men fortfarande väldigt bra och det är roligt att filmerna inte är alltför lika varandra.

AvP har jag däremot lite blandade åsikter om. Filmen är väll ok, men den kunde ha varit mycket bättre och längre. Det var kul att se alla ideer de tagit från de fösta böckerna och serietidningarna med samma namn (främst Prey) och jag tror filmen blivit bättre om den helt var baserad på dessa.

För de som inte är bekant med Pray handlar det om
en (större) grupp unga Predators som planterar ut aliens på en planet och sedan jagar dem som ett mandomsprov. De vet inte om att planeten sedan några år varit bebodd av en koloni människor (tänk Alien 2 blandad med Firefly) som föder upp boskap åt the company. Predatorernas skepp sprängs i småbitar i en olycka, deras ledare blir dödligt skadad och en av de yngre bestämmer att de ska jaga människorna (soft meat) istället då dessa anses vara ett mer svårfångat byte. Bolagets skepp som ska hämta den underliga boskapsdjuren (nu med aliens i magen) blir näste för aliens, kolonin blir belägrad av predators och en läkare räddar livet på predatorledaren som tillsammans med kolonins kvinliga ledare försökar hindra alla aliens från att sprida sig över hela planeten. Slutet är mycket likt filmen, men jag tycker om att huvudpersonen här, efter att ha dödat drottningen och därmed klarat av "Predatorernas mandomsprov", väljer att följa med dem i deras skepp och blir en del av deras grupp.
och är första delen av 3 i AvP serien
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg


Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron