Chuck

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eynosh » ons nov 14, 2007 23:22

AKS skrev:
eynosh skrev:1x07:s fall kommer du älska. Gör du inte det är du bara dålig.

Jag gillar inte hot. Inte alls. Däremot gillade jag veckans fall i 1.07, men det berodde ju på att det var så knutet till Chuck och Bryce som karaktärer. Så... HA!

Sa ju att du borde gilla det. Så istllet för att ara dålig kan vi säga att Zaxx är dålig.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » tor nov 15, 2007 21:44

1.08: Lovely! Riktigt, riktigt underhållande avsnitt. Jag skrattade högt ett par gånger.

Smile time! D.v.s. Chucks min i förrådet efter att "flickvännen" hånglat på honom. :D

Rachel Bilson... Nej. Inte bra. Hon har väldigt konstigt sätt att säga sina repliker. Däremot så gillar jag karaktären som sådan. Perfekt personlighet för Chuck och jag hoppas att de kommer att vara ihop ett tag. Samtidigt som jag inte vill ha mer Bilson i denna serie. Usch, vilket dilemma!

Truth serum var bara så bra. "Your jaw looks like it's been chiseled by Michaelangelo himself" (parafras).

Det jag gillar med serien överlag är att den har så underhållande småkaraktärer: Captain Awesome och medarbetarna på Buy More. Jag finner t.o.m. sidohistorierna på Buy More intressanta och inte malplacerade som de hade kunnat bli.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tor nov 15, 2007 22:07

AKS skrev:Rachel Bilson... Nej. Inte bra. Hon har väldigt konstigt sätt att säga sina repliker. Däremot så gillar jag karaktären som sådan. Perfekt personlighet för Chuck och jag hoppas att de kommer att vara ihop ett tag. Samtidigt som jag inte vill ha mer Bilson i denna serie. Usch, vilket dilemma!

Hmm, that doesn't make much sense :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tor nov 15, 2007 22:12

Jo, sense gör det eftersom idé och manus är skilt från utförande. Ídén med karaktären och karaktären så som den är skriven gillar jag, men inte skådespelarinsatsen. Så en hel massa vett och sans finns det där. Men tyvärr ett dilemma då jag vill ha kvar karaktären, men bli av med skådespelaren.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor nov 15, 2007 22:25

Precis. Tänk dig Pauley Shore göra en enmansföreställning av the Body. Texten är fortfarande bra, men han skulle slaktat den så brutalt att dödsstraff hade varit försvarbart.

(Fast nu tyckte jag inte alls det här var riktigt så dåligt.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor nov 15, 2007 23:09

Frågan är vad som skulle kunna vara så dåligt?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor nov 15, 2007 23:25

AKS skrev:Frågan är vad som skulle kunna vara så dåligt?

Förhoppningsvis ingenting som filmas.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » fre nov 16, 2007 2:16

AKS skrev:Jo, sense gör det eftersom idé och manus är skilt från utförande. Ídén med karaktären och karaktären så som den är skriven gillar jag, men inte skådespelarinsatsen. Så en hel massa vett och sans finns det där. Men tyvärr ett dilemma då jag vill ha kvar karaktären, men bli av med skådespelaren.

Nu förstår jag hur du menade. Jag tolkade det du skrev lite fel innan.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tis nov 20, 2007 23:18

1.09: Chuck har verkligen hittat rätt de senaste tre avsnitten. Detta är nog inte lika bra som 1.07 och 1.08, men inte långt ifrån. Roligt och underhållande som vanligt.

Ja, det förstod man ju att Bryce skulle komma och förstöra...
Senast redigerad av AKS ons nov 21, 2007 8:04, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tis nov 20, 2007 23:41

AKS skrev:1.09: Chuck har verkligen hittat rätt de senaste tre avsnitten. Detta är nog inte lika bra som 3.07 och 3.08, men inte långt ifrån. Roligt och underhållande som vanligt.
3.07 och 3.08?
Är det här skriva-fel-säsong-månaden eller? Och varför har ingen sagt till mig isåfall?

Nu skall jag se 5x09.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » ons nov 21, 2007 1:13

(spoiler 1x09) Åh, Summer! Eller Lou då.. :( :(

ganska tokig vändning på slutet med Bryce, även om tanken att han skulle komma tillbaka hade slagit mig. Ja, det är klart att det inte skall gå så lätt för Chuck och Sarah, men ändå. Kyss!!! Fantastiskt. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav lilith » ons nov 21, 2007 2:36

(spoiler 1.09) Precis när man trodde att det var ett hyfsat lugnt och sansat avsnitt (jämfört med 7 och 8!) klipper man till och överaskar igen i slutscenen! Hur ska det gå?!Chuck! :lovebunny:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Tomas » ons nov 21, 2007 8:17

lilith skrev:Chuck! :lovebunny:

Mm :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav herdware » ons nov 21, 2007 23:42

Tomas skrev:
lilith skrev:Chuck! :lovebunny:

Mm :)

Bäst. Just. Nu! (Såg precis 1x09)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav HeY » tor nov 22, 2007 0:24

1x09
Rachel Bilson :lovebunny:
Trots att jag väldigt gärna hade sett Rachel några fler avsnitt så var det så fint med Sarah och Chuck att jag inte ångrar att hon inte ska vara med mer. Slutet kom inte oväntat, jag räknade ut det redan när de sade "Carefull, it's alive." Eller räknade ut och räknade ut, jag gissade och sedan mot slutet blev jag helt säker och sedan fick jag det bevisat. Jag vet inte vad jag tycker om det. Det känns som om han bara kommer och stör och jag gillar inte alls den skådespelaren som är Bryce. Han passar inte i den rollen.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » fre nov 23, 2007 20:40

1.09

Q: How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?
A: Only one is needed, because all of the other non-Chuck Chucks sucks wood.

Mer halvarc. Jag gillar det. Masssssssor. Jag trodde Bilson skulle varit med resten av de färdiginspelade avsnitten men jag hade nog fel. Hon kändes inte riktigt lika stel och autistisk här som i förra, men ändå, tycker fortfarande inte hon passar in.

Men scenen i sig där Chuck sitter och äter smörgås. Eller när han kommer in med blommor och börjar prata smörgås. Eller allt med smörgås. :lovebunny:

Och Bryce -- ännu mera halvarc nästa avsnitt alltså. Groovy.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis nov 27, 2007 1:20

Hel säsong! :D

Exclusive: NBC Extends Chuck, Life for Full Season!

It took 'em a while, but NBC is finally rewarding a few of its freshman series with back-nine orders — and methinks you guys will be very pleased with the first two recipients.

Sources confirm to me exclusively that the Peacock has picked up Chuck and Life for the full season.

Betyder att jag kan börja titta på Life också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tis nov 27, 2007 1:37

Yaaay, way to go Chuck! :D

Life har jag inget intresse av, än iaf.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eynosh » tis nov 27, 2007 1:38

CHUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav gaspode » tis nov 27, 2007 1:39

:lovebunny:

Och imorgon nytt avsnitt!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tis nov 27, 2007 1:40

PARTY!

Bild
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav herdware » tis nov 27, 2007 1:50

JAAAAA!*

* Jag skulle skrikit ännu högre, men jag är trött och hes efter hockeyn
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Tinder » tis nov 27, 2007 4:06

Yippi!!

Ser både Life och Chuck! Båda bra serier, är nog tom lite mer glad för Life skull faktiskt.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Tomas » tis nov 27, 2007 8:06

Good news!
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav AKS » tis nov 27, 2007 8:11

Det var mycket bra nyheter. Särskilt som jag bara följer två av säsongens nya serier och det hade känts konstigt om den bästa inte förnyats.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis nov 27, 2007 12:48

Två? Jag vet att den andra icke-Chuck inte är varken DSm eller MadM, så vilken är det?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » tis nov 27, 2007 16:09

Fy fan vad jag älskar Chuck.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Garim » tis nov 27, 2007 16:23

1x10 var riktigt bra... Som väntat :)

Och, yay för en full säsong!

Ang. Cliffhangern: Jag tror Sarah svarar i Chucks telefon :)

eta: Ändrat spoilermarkering :)
Senast redigerad av Garim tis nov 27, 2007 16:34, redigerad totalt 1 gång.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav HeY » tis nov 27, 2007 16:25

noike skrev:Två? Jag vet att den andra icke-Chuck inte är varken DSm eller MadM, så vilken är det?

Tror det är Reaper? Eller, jag vet inte så jag kanske inte ska utala mig om det :rolleyes:

Chuck är nog den serie som förvånat mig mest denna säsongen. Jag trodde aldrig att jag skulle ge upp PD och Reaper (eller inte gett upp, men jag sparar dem på hög inför senare maraton bruk) före Chuck men den är verkligen överlägsen dem känns det som.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tis nov 27, 2007 16:27

Garim skrev:1x10 var riktigt bra... Som väntat :)

Och, yay för en full säsong!

Ang. Cliffhangern

Pheeeew! Jag lyckades radera spoilern utan att läsa!
Jag bara tänkte en sak. Jag är egentligen inte så petig när det gäller sånt men är det egentligen inte en spoiler att säga att ett avsnitt slutar med en cliffhanger?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film