Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » sön nov 07, 2004 15:40

Fem säsonger av SFU känns bra. Hur mycket jag än älskade de senaste två säsonger, så tror jag det här är en sådan serie som kan lida av för många säsonger. Satsar de nu allt på den här sista så kan det bli ungefär precis hur bra TV som helst.

Då har ändå SFU redan nu hållit längre än t ex OZ, tycker jag, där de första säsongerna var lysande och de sista, även om de var underhållande, långt ifrån höll samma klass.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » sön nov 07, 2004 15:48

adolvsson skrev:Då har ändå SFU redan nu hållit längre än t ex OZ, tycker jag, där de första säsongerna var lysande och de sista, även om de var underhållande, långt ifrån höll samma klass.

Håller med fullständigt. OZ sjönk från briljant till underhållande men nästan parodiskt någonstans på mitten. 6FU har inte tagit några större felsteg än enligt mig. Ibland har det funnits en svacka, eller något som har verkat gå åt fel håll, men då har de räddat det med en oväntad händelse eller vändning.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön nov 07, 2004 16:55

Men nu blev jag inte alls sugen på att se OZ längre...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Noggster » sön nov 07, 2004 16:57

caffeineaddic skrev:Hey, you, be quiet! Wink The Wire är alldeles fruktansvärt bra. DLM är något mindre fruktansvärt bra. Men det är väl bara att inse att jag står själv på min sida i den striden.

Jag tycker båda är skräp, så jag är nästan en ally
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön nov 07, 2004 17:05

Off skrev:Men nu blev jag inte alls sugen på att se OZ längre...

Det är klart sevärt rätt igenom, om så bara för att se vilka som dör och vilka som lever. Och skådespelet är konstant lysande. Men säsong 1 är den bästa, no doubt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » mån nov 08, 2004 3:36

Mitt i all AD-hype ser jag att simpsons s16 börjar idag också. Ska bli intressant att se om det finns någon chans för serien att komma tillbaka till forna tiders storhet.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CiX » mån nov 08, 2004 17:34

hur är det med Andromeda intresset här på detta forum?
CiX
Minion

Inläggav Off » mån nov 08, 2004 17:53

Tror inte det är särskilt många här som tittar på andromeda faktiskt. Jag ser på det ibland om det inte finns något annat att se när jag ska lägga mig.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Noggster » mån nov 08, 2004 18:56

är det den där löjliga rymdserien med hercules i huvudrolleN?
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav Off » mån nov 08, 2004 19:28

Noggster: Jupp, Kevin Sorbo.

http://www.tvtome.com/Andromeda/
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » mån nov 08, 2004 22:51

Re: Boston Legal.

Denny Crane!

(Reverend Al Sharpton for President, hell yeah)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav CiX » tis nov 09, 2004 22:26

Red vs Blue, Halo baserad internet serie, är inne på sin tredje säsong, helt galet rolig serie. Någon?
CiX
Minion

Inläggav caffeineaddict » tor nov 11, 2004 11:47

ER 8.13: Damage is Done

Rachel Greene 2.0. är officiellt den sämst skrivna och mest klyschfyllda tonårskaraktären i TV-historien. Bikaraktärerna i Saved by the Bell var mer oförutsägbara och djupa. Mitt förslag är att de spenderar ett avsnitt med att låta alla andra karaktärer stå i en ring runt henne och gå fram en i taget och slå henne med valfritt redskap. Som The Passion of the Christ, fast roligt (roligare?). Efter 45 minuter, efter mycket blod och skrik, kan hon vara död och sedan kan alla dansa en glad ringdans runt hennes massakrerade kropp.

Herrejävlar. Ingen serie kan, som ER kan, gå från mycket bra dramatik till de mest banala, förutsägbara, skrattretande historier jag överhuvudtaget har sett i en handvändning. (spoiler 8.13):I den "chockande" scenen där vi får reda på att Ella har ätit Rachels ecstacy var jag tvungen att stanna avsnittet för att jag skrattade så mycket. Och på något sätt fick de ändå handlingen att bli hyfsat gripande bara några scener senare. Man blir fan schizofren av den här serien.

Jag brukade bry mig om Mark Greene, och Anthony Edwards är fortfarande bra i rollen, men han är den mest otursförföljde karaktären i TV-historien. Buffy ain't got shit on him. (spoiler slutet S8 ):Och jag vet ju vad som komma skall, och i all ärlighet känns det mest som en mercy killing. Putting the poor guy out of his misery o.s.v. Och lik förbannat fortsätter jag titta.

Förresten har Christina Hendricks, Our Mrs. Reynolds, varit med i de senaste avsnitten och det gör mig glad.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » sön nov 14, 2004 18:44

ER 9.01: Chaos Theory
Amputation by helicopter! Niiiiiice! :D "Flop! Flop! Flop!" "That was sweeeet!"

ER 8.21: On The Beach
Fick mig att förlåta många av de fel som hade drabbat serien tidigare. Anthony Edwards var alldeles, alldeles fantastisk här och fick mig att minnas och inse precis varför jag älskade en karaktär som hade haft sådan orealistisk otur. Rachel var fortfarande bara hemsk i vissa scener, men ibland sken även hon till. Men det var annars All About Edwards. Som han spelade sjukdomen. Fick en rätt ordentlig klump i halsen vid vissa tillfällen, som när han faller ur sängen. Ett underbart farväl till en underbar karaktär. Tillsammans med 6.14: All in the Family mitt favoritavsnitt av serien (än så länge).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav CiX » tis nov 16, 2004 3:30

Sjätte Dagen, någon mer än jag som fastnade totalt för den när den gick på tv?
CiX
Minion

Inläggav Illyria » tis nov 16, 2004 3:38

Jag gillade Sjätte dagen, undra om SVT tänker visa nån repris inom en snar framtid? Det hade jag gärna tittat på.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Pazuzu » tis nov 16, 2004 3:39

CiX skrev:Sjätte Dagen, någon mer än jag som fastnade totalt för den när den gick på tv?

Jag följde den som en besatt, vill jag minnas. Mycket bra, om än något konstig (men det är ju en svensk serie, så vad kan man begära. ;) )
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav CiX » tis nov 16, 2004 3:44

Pazuzu skrev:
CiX skrev:Sjätte Dagen, någon mer än jag som fastnade totalt för den när den gick på tv?

Jag följde den som en besatt, vill jag minnas. Mycket bra, om än något konstig (men det är ju en svensk serie, så vad kan man begära. ;) )

Att den var "konstig" gjorde den ju bara bättre. Dessutom är den inte för lång heller, man får tillräckligt lite information.
CiX
Minion

Inläggav Pazuzu » tis nov 16, 2004 3:55

CiX skrev:
Pazuzu skrev:

Att den var "konstig" gjorde den ju bara bättre. Dessutom är den inte för lång heller, man får tillräckligt lite information.

Jovisst, men det är underligt att såfort en svensk serie ska handla om något övernaturligt blir det genast lite konstigt (fast fortfarande kan det vara bra förstås). Hoppas någon förstår mitt svammel mitt i natten. ;) De drabbade som sändes förra året var också intressant, hoppas att det kommer mer sådant i framtiden.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav CiX » tis nov 16, 2004 4:03

Pazuzu skrev:Jovisst, men det är underligt att såfort en svensk serie ska handla om något övernaturligt blir det genast lite konstigt (fast fortfarande kan det vara bra förstås). Hoppas någon förstår mitt svammel mitt i natten. ;) De drabbade som sändes förra året var också intressant, hoppas att det kommer mer sådant i framtiden.

Ja alltså, övernaturliga serier brukar ju vara... konstiga. Är väl inget fel på att vi har utvecklat en egen "konstighet". Känns som att om man skulle göra något med samma känsla/stil ifrån usa, så skulle dom nog bara lyckas göra film av det, britterna skulle nog lyckas få till en serie.
CiX
Minion

Inläggav noike » fre nov 19, 2004 1:41

Såg House av David Shore och Bryan Singer (han regisserade också första avsnittet) med Hugh Laurie i huvudrollen. Läkarserie om en läkare som inte gillar patienter -- allt. De ljuger bara. Han knaprar hellre piller och är otrevlig och arrogant. Jag gillade den även om jag inte är säker på ifall serien tar rätt riktning.

(House läser en journal)
"She got a brain turmour, she's going to die. Boring."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » fre nov 19, 2004 2:14

Såg trailern till den serien och tyckte den var bra. Har glömt bort den men det kanske är dags att ta upp tittandet.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » lör nov 20, 2004 3:25

ER 9.05: A Hopeless Wound

Utmärkt avsnitt. Robert Romano i toppform, Don Cheadle, Abby i sexy nurse outfit, "Can I play with your breasts?" o.s.v.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinder » mån nov 22, 2004 2:18

Någon som sett första säsongen av 4400?
Såg piloten idag och den bådade gott, verkar kunna vara en riktigt bra serie, vet nån om den håller sig säsongen ut (bara 5 avsnitt iof)
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Off » mån nov 22, 2004 2:26

Jag orkade inte ens se sista avsnittet så nej jag tyckte väl inte den var särskilt bra. Piloten var dock väldigt lovande.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tinder » mån nov 22, 2004 2:31

ok det låter ju inte så bra. Såg att det skulle komma en säsong 2 så man ser nog i alla fall resten av säsong 1 för att se vad man tycker.
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Illyria » mån nov 22, 2004 2:32

Jag tyckte 4400 fungerade bra som en miniserie och om det blir en fortsättning skulle jag titta på den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinder » mån nov 22, 2004 2:33

Som jag sa innan så såg jag nått om att en säsong 2 med 13 nya avsnitt skulle komma och börjar sändas till sommaren 2005
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Off » mån nov 22, 2004 3:33

Nu är det inte många avsnitt kvar innan jag slutar titta på simpsons helt. Nya säsongen är rakt igenom genomusel hittills.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » mån nov 22, 2004 3:34

Off skrev:Nu är det inte många avsnitt kvar innan jag slutar titta på simpsons helt. Nya säsongen är rakt igenom genomusel hittills.

Säsong 16? Jag har aldrig följt Simpsons direkt, inte genom att ladda hem, men jag testade nu och tyckte inte avsnitten var speciellt bra...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film