House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Matt » ons nov 18, 2009 12:49

Bild
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav caffeineaddict » tis nov 24, 2009 22:43

Skitbra avsnitt idag. Verkligen.

En annan intressant sak, som jag inte kan komma på om det tagits upp tidigare: tittar just nu på House på TV4 (tidigt i S5) och "Teardrop" är INTE temamelodin! :eek: Syrran säger att det alltid är så? What's that about? Någon rättighetsgrej?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » ons nov 25, 2009 0:19

caffeineaddict skrev:Någon rättighetsgrej?

Ja.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tam » ons nov 25, 2009 0:25

Mars -07
caffeineaddict skrev:
noike skrev:
wyndham skrev:Varför har fyran nån äcklig alternativ signatur som man vill spy av varje tisdag?

Europa-rättighetsproblem om "Teardrop" tror jag. Har för mig att samma ersättare är på Canal+-visningarna också.

Hm. Nu blev man ju nästan nyfiken på hur det kan se ut.

Nu vet du! :devil:
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » ons nov 25, 2009 0:33

6x08

Chase steg ännu ett pinnhål det här avsnittet. Jag tycker att han stadigt blir mer och mer intressant som karaktär. Skulle nog gå så långt som att säga att han just nu är min favorit i teamet faktiskt.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav gaspode » ons nov 25, 2009 0:34

Karl-Arvid Färm - 2 år efter sig själv.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Rombat » ons nov 25, 2009 5:37

gaspode skrev:Karl-Arvid Färm - 2 år efter sig själv.

Eller som en väldigt intelligent hamster.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » ons nov 25, 2009 11:57

Rombat skrev:
gaspode skrev:Karl-Arvid Färm - 2 år efter sig själv.

Eller som en väldigt intelligent hamster.

Jag har aldrig aspirerat efter mer. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » ons dec 02, 2009 0:06

(spoiler 6.09) Ett Wilson-centrerat avsnitt med Joshua Malina. Nästa för bra för att vara sant.

Wilson är finast.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav MissKittyFantastico » tis jan 12, 2010 16:13

6x10

Det var jättebra! Det var så skönt att se ett riktigt bra avsnitt av en av mina favoritserier igen. Det har varit ett långt och tråkigt uppehåll under julen, men äntligen drar mina serier igång igen och det med besked.

House och Wilson är så fina. :lovebunny:

"I NEED THE DRUGS!!! Hm...it worked for Jack Bauer."

"Did Cameron get your hair in the divorce?"

"Gregory House, will you marry me?"
:D :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Garim » sön jan 17, 2010 22:00

6x10 underbart roligt när House spelade gay :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Tinwiel » fre feb 19, 2010 22:29

5x20 WTF!!

De kan väl inte ta död på Cutner sådär! Han var ju en av de bästa karaktärerna! döda Foreman istället, han är ju så tråkigare än .. sport!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » lör feb 20, 2010 8:59

Tinwiel skrev:5x20 WTF!!

De kan väl inte ta död på Cutner sådär! Han var ju en av de bästa karaktärerna! döda Foreman istället, han är ju så tråkigare än .. sport!

Kutner fick ett bättre jobb, Kal Penn blev ju del av Obama-administrationen. Lite svårt att planera för att såna saker ska hända. :) Men jag håller med rent storymässigt. Väldigt bra avsnitt samtidigt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav gaspode » lör feb 20, 2010 16:08

Jag saknar Kutner, och håller med om Foreman, men jag gillar det ändå i slutändan.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » sön feb 21, 2010 14:25

6x01 OMG!!!
Det här avsnittet var fantastiskt! Jag var så berörd flera gånger och t.o.m smågrät lite här för mig själv. Scenen med tyskan mitt i natten var så vacker att det gjorde ont i hjärtat. Jag slutade se House i slutet av säsong 3 för att jag lessnade på bristen på karaktärsutveckling och att det var samma sak avsnitt efter avsnitt. Det HÄR var grymt. Hoppas att de vågar göra något intressant med karaktären nu, att se honom kämpa med sitt nya jag och hitta sin plats. Återgår de till gamla House så blir jag bitter.

Edit: Och killen från Homocide som jag tycker är bäst och Hugh Laurie, jävlar vilka skådisar de är!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » sön feb 21, 2010 20:10

6x04
De får faktiskt inte försöka få ihop Foreman och Thirteen igen. De har INGEN kemi, skulle lika gärna kunna vara kusiner, inte trovärdigt alls. Hon blir tråkigare när hon är med honom. Ge henne ett nytt love interest istället! (den där heta cheerleaderna kanske ;) )

Chase får stanna, jag gillar honom. Thirteen ska tillbaks dock, kanske Taub också. Cameron har sina stunder, hon kan vara lite ojämn så jag är osäker på henne.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav The Ankh » sön feb 21, 2010 22:14

6.13 var riktigt grymt. House e förjävla bra!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav gaspode » sön feb 21, 2010 22:32

6x13 var bra, det är ju alltid roligt med avsnitt som är lite annorlunda.
Lite väl *poff* på slutet när allt ordnade sig på ett par sekunder, om man skall klaga på sånt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav The Ankh » mån feb 22, 2010 0:17

gaspode skrev:6x13 var bra, det är ju alltid roligt med avsnitt som är lite annorlunda.
Lite väl *poff* på slutet när allt ordnade sig på ett par sekunder, om man skall klaga på sånt.

Äh! Jag älskade det! Glädjetårar!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav MissKittyFantastico » lör mar 13, 2010 10:24

6x14

Ganska bra. Versionen jag så var inte av helt bästa kvalitet precis. Ljud och bild var i synk, men allt gick lite lite för långsamt. Inte så att det märktes jättemycket, men alla rörde sig och pratade aningen långsammare än normalt vilket fick dem att verka antingen lite berusade eller höga. :D

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav gaspode » fre apr 16, 2010 22:12

6x16:
Riki Lindhome! :lovebunny:

Gillade Wilson och Thirteen bäst i avsnittet, Housedelen var lite trög, och jag är emot Cameron/Chase. Utan någon som helst motivering, men jag är emot. Tycker de kunde gjort ännu mer av vicodin-grejen med Foreman och Taub, men den var okej.

Alltid kul när de gör nåt som inte följer mallen också!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav meleth » tis maj 18, 2010 10:28

Jag ligger lite efter här, har precis kommit igenom säsong 5...Tror jag, är det bara 11 avsnitt i den säsongen eller har jag missat nåt?
Certainly, in the topsy-turvy world of heavy rock, having a good solid piece of wood in your hand is often useful.
Användarvisningsbild
meleth
Minion

Inläggav caffeineaddict » tis maj 18, 2010 10:38

Du har nog missat nåt. Säsong 5 är normal-lång (24 avsnitt). Säsong 4 var lite kortare (16 avsnitt).

Tyckte de två sista avsnitten i S6 var riktigt schyssta iaf fram till sista minuten av säsongsfinalen som jag är obestämd kring. Handlar helt och hållet om hur de följer upp det nästa år.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » tis maj 18, 2010 20:04

6x21 O.M.G. Det här var så sjukt bra så jag vet inte vad. Allt mitt vanliga gnäll om den här serien var helt icke existerande under avsnittet.

Ödesmättad stämning, avsnittet gick inte efter den vanliga standardmallen. Genom hela avsnittet så kände man Houses smärta och aj så det gjorde ont i mitt hjärta. :( Hugh fucking Laurie, han är fantastisk den mannen. Alla scener mellan House och tjejen som satt fast var fantastiska och hemska och när Cuddy sa "sanningen" till honom så ville jag hoppa in i tvn och krama honom och säga att det skulle lösa sig. Det är väl ett tecken på att man är engagerad, antar jag. Likaså när tjejen dog i ambulansen, Houses ansiktsuttryck och när han som vanligtvis är rätt så kontrollerad bara vrålar ut åt Foreman.

Jag gillade slutscenen. Jag hoppas att de gör något bra av det nästa säsong, det gör i alla fall att säsong 7 känns intressant. House kommer att behöva utmana sig själv ännu mer, mer än vad han har gjort under hela den här säsongen. Och filmningen av deras kramande händer var gripande, den påminde om den starka sexscenen från början av säsongen mellan House och tyskan. De som filmar den här serien är duktiga på det där visuella, små små detaljer som tillför något extra.

Nu.. måste jag andas ut lite.
Senast redigerad av Tinwiel tis maj 18, 2010 22:00, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Garim » tis maj 18, 2010 21:45

Jag håller rätt mycket med Tin här :) Riktigt bra och annorlunda säsongsavslutning.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav adolvsson » ons maj 19, 2010 21:56

6x21
caffeineaddict skrev:iaf fram till sista minuten av säsongsfinalen som jag är obestämd kring. Handlar helt och hållet om hur de följer upp det nästa år.

Jag är positiv. Jävligt positiv. För det var så oväntat, det var inte alls därthän det barkade, jag trodde stenhårt att han skulle börja knapra igen och i så fall hade jag defintivt varit den som kännt mig obestämd. Dessutom bryter det av den negativa neråtvirvel vi är så vana vid gällande House. Om så bara för en scen, även om de fortsätter neråt i nästa säsong (vilket jag varken tror eller hoppas), bröt dom av vad vi är vana vid och jag älskar det.

Sedan gillar jag scenen rent generellt. Håller med Hanna. Greppet var gripande.

Tinwiel skrev:Nu.. måste jag andas ut lite.

Citerat och avspolierat för sanningshaltens skull.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav MissKittyFantastico » ons sep 22, 2010 22:20

7x01

Wilson i fönstret. :D

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Tinwiel » ons sep 22, 2010 23:41

7x01 Och fantastiskheten fortsätter.

Wilson i fönstret var roligast i avsnittet. Haha. :D

Alla scener mellan Cuddy och House var magiska, precis som i avslutningen på säsong 6. Hugh Laurie är en fantastisk skådis och han lyckas få en att tro på varenda känsla han har och den ödesmättade stämningen dem emellan. Jag älskade allt. Såhär bra kan serien House vara när den är bra. BÄST. BÄST!!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav gaspode » ons sep 22, 2010 23:48

jag tyckte att det var bra, men inte fantastiskt. Hade väldigt högt ställda förväntningar förstås :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » ons sep 22, 2010 23:51

Äsch, you're crazy. Det var en snäpp lägre på fantastiskhetskalan jämfört med säsongsavslutningen på säsong 6, men det var inte långt under.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film