Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Yog-Sothoth » ons feb 02, 2005 23:10

Tja, Parker är väl ingen dålig skådis direkt, det är mer att jag blir förbannad när jag ser honom för jag tänker på Parker som person. Med andra ord är han ju en bra skådespelare som lämnar ett sådant intryck. :)

Han spelade konstnären som VM misstänkte hade mördat sin flickvän i 1x07 "The Girl Next Door".
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » ons feb 02, 2005 23:18

Yog-Sothoth skrev:Han spelade konstnären som VM misstänkte hade mördat sin flickvän i 1x07 "The Girl Next Door".

Just det, han! Honom såg jag inte att det var. Jag gillade honom.
Nu blir jag besviken, jag brukar oftast vara mästare på att känna igen skådespelare med en gång!
Om jag kunnde känna igen Lane Davies (från Santa Barbara som jag inte sett på hur länge som helst) röst innan han ens var med i bild i Scrubs, så borde jag kännt igen Adam Kaufman...
Nu är jag ledsen och arg.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons feb 02, 2005 23:41

Detta är ett Buffy/Jossverse-forum, trodde det var allmänt känt vem "Parker" är... that poop head.

Jag gillade "Parker" i VM-avsnittet. Det var trevligt att se honom i en annan roll just för att du normalt tänker på honom som elake Parker, men detta ger dig ett nytt perspektiv. Tyckte det var lätt att känna igen honom trots skägget också.
Senast redigerad av Illyria tor feb 03, 2005 14:35, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor feb 03, 2005 9:11

RalfiParpa skrev:Lite sniket kan tyckas, vem vet om Alyson Hannigans karaktär ens passar som en regular? (AKS vet antagligen men det var mer en retorisk fråga.)?

Huh? Skulle jag veta det? Menar du att jag alltid har åsikter om sånt eller att jag är en spoiler whore som är svag i själen och alltså tar reda på sånt i förväg? Eller menar du nåt helt annat, men jag är för trött för att fatta? :)

Illyria: Jag viste vilken Parker du menade, men har inte sett början på S4 på säkert två år så jag kom bara ihåg att han var mörkhårig som killen i Kool-Aid-avsnittet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor feb 03, 2005 13:25

Jag har fått för mig att vi pratade om Nielsens för VM för ett tag sen. Detta läste jag i en post på TwoP:

The reruns have improved by 33%, and if the new episodes do the same, it could be a 2.7/4 (fast nationals) which is near the ratings OTH gets.

Så, även om siffrorna inte är bra så är det positivt och lovande att de går uppåt i alla fall. Sen så har Enterprise nu ställts in (och även andra saker på UPN) så kanske, kanske ökar det VM:s chanser till S2. Står om det på http://www.neptunesite.com.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor feb 03, 2005 14:39

Tänkte just på det när jag läste att Enterprise skulle sluta, kan ju alltid hoppas på det ivarjefall. Läste nånstans, i en tråd på Tv-land, de senaste tittarsiffrorna och det var något om att VM hade sämst tittarsiffror... ska se om jag hittar det igen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » tor feb 03, 2005 15:07

Spoiler fram till 1x12:
Jag gillar Skulls-varianten i det här avsnittet, det är alltid spännande med hemliga sällskap i skolor. Undrar om sådana verkligen existerar? Väligt tragiskt slut, för övrigt, om det är som man tror...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav adolvsson » tor feb 03, 2005 15:46

AKS skrev:
RalfiParpa skrev:Lite sniket kan tyckas, vem vet om Alyson Hannigans karaktär ens passar som en regular? (AKS vet antagligen men det var mer en retorisk fråga.)?

Huh? Skulle jag veta det? Menar du att jag alltid har åsikter om sånt eller att jag är en spoiler whore som är svag i själen och alltså tar reda på sånt i förväg? Eller menar du nåt helt annat, men jag är för trött för att fatta? :)

Som gudinna antar vi naturligtvis att du är helt allvetande. Eller höll du på att avslöja något nu, något hemligt, något som kommer skaka varje forummedlems tro ända ner i grundvalarna? Va? Va?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tor feb 03, 2005 15:57

http://www.top5s.com/tvweek.htm

Knappt 2 miljoner såg VM, serien hamnar på plats 114.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor feb 03, 2005 16:08

adolvsson skrev:Som gudinna antar vi naturligtvis att du är helt allvetande. Eller höll du på att avslöja något nu, något hemligt, något som kommer skaka varje forummedlems tro ända ner i grundvalarna? Va? Va?!

Oroa dig inte, adolvsson, ty det var bara ett prov. Ett prov för att se om ni fortfarande är rättrogna. You passed the test!

Illyria: Inte så roliga siffror, men om det varit sämre förut så är det en uppgång och det är ju alltid positivt. Sen så är det sorgligt att den har så få tittare. Undras hur många som kan få in UPN i USA? Skulle man räkna ut det procentuellt och jämföra med NBC så kanske två miljoner är det samma som fyra miljoner...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » tor feb 03, 2005 16:53

AKS skrev:Huh? Skulle jag veta det? Menar du att jag alltid har åsikter om sånt eller att jag är en spoiler whore som är svag i själen och alltså tar reda på sånt i förväg? Eller menar du nåt helt annat, men jag är för trött för att fatta? :)

Hej!
Missförstå mig rätt nu. Du verkar ha bättre koll på serien än de flesta här menade jag bara. Ja, det var nog vad jag menade. Fortsätt nu, ingenting att se här.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav AKS » tor feb 03, 2005 19:40

Ah, det tar jag som en komplimang! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » fre feb 04, 2005 19:23

Såg precis om avsnitt 8 och är tveklöst en av dem bättre av avsnitten fram till 8. Veronica är i fokus tillsammans med framförallt Wallace, då kan det knappt bli fel. Historien i sig är egentligen inget märkvärdigt utan det som lyfter avsnittet många snäpp är slutscenerna. De sista 3-4 minutrarna är verkligen perfekta. Koontz är riktigt obehaglig och Veronicas reaktion iform av lidelse och förtvivlan går rakt in i mig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Hazze » lör feb 05, 2005 16:04

Hej! Är ny här och har en fråga angående avsitt 12. Jag laddade ner filen som heter "veronica_mars.1x12.clash_of_the_tritons.hdtv_xvid-fov.[BT].avi" och när jag ska se på den så stängs mediaspelaren ner och säger att det är något fel på filen. Är det några fler som haft problem?
Hazze
Demon Fodder

Inläggav Off » lör feb 05, 2005 16:21

Hazze: Det verkar vara många som haft problem med avsnitt 12. Jag hade det dock inte.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CheeseGuy » lör feb 05, 2005 16:31

Hazze: Välkommen! Du kan ju prova att spela upp den med VLC, det fungerar säkert.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » lör feb 05, 2005 16:34

Jag står fortfarande fast vid att MPlayer är den bästa filmspelaren.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav qarlsson » sön feb 06, 2005 3:10

Såg Pilotavsnittet för Veronica Mars nu ikväll. Verkar lovande. Välskriven, kvick och lite mystisk. Den känns på något vis annorlunda med tanke på miljön den utspelar sig i och vad man är van vid. Vilket är positivt. Sen kunde jag ju inte låta bli att lägga märke till all grym musik dom valt att köra..

Har inte kunnat låta bli att lägga märke till allt prat om Logan i tråden men jag antar att han utvecklas framöver. För om jag ska vara så fräck att döma honom utifrån första avsnittet så upplever jag honom som en enerverande och klyschig brat, inget mer.

Nu är frågan om man ska löpa amok på de tolv avsnitt som finns tillhands, eller vänta tills säsong 1 finns i sin helhet så man slipper utveckla något så onödigt som smärtsam längtan och abstinens.. Känns som man har nog av det vad gäller andra serier just nu :)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Illyria » sön feb 06, 2005 4:02

Qarlsson skrev:Nu är frågan om man ska löpa amok på de tolv avsnitt som finns tillhands, eller vänta tills säsong 1 finns i sin helhet så man slipper utveckla något så onödigt som smärtsam längtan och abstinens..

Det är bara att dyka rakt in i serien tycker jag och det är väl dessutom trevligt att ha en serie att följa, både med glädjen och abstinensen, plus att du kan delta med i våra trevliga diskussioner här :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Hazze » sön feb 06, 2005 12:58

CheeseGuy skrev:Hazze: Välkommen! Du kan ju prova att spela upp den med VLC, det fungerar säkert.

Provade att använda det programmet men det fungerade inte då heller. Vill så gärna se avsnittet....
Hazze
Demon Fodder

Inläggav Tinwiel » sön feb 06, 2005 14:51

Hazze skrev:
CheeseGuy skrev:Hazze: Välkommen! Du kan ju prova att spela upp den med VLC, det fungerar säkert.

Provade att använda det programmet men det fungerade inte då heller. Vill så gärna se avsnittet....

Damn, och det avsnittet är ett av de bästa avsnitten hittills tycker jag. Jag hade också problem med avsnitt 12, men i form av "fyrkanter" i bilden. Jag laddade hem VLC och sen funkade det. Jag laddade hem två olika varianter av avsnittet, men det kanske var samma egentligen, dom hade bara döpts till olika namn. Det jag har som funkar med VLC är Veronica Mars 112 - Clash of the Tritons.avi (det andra hemladdade avsnittet kanske hade funkat också men jag deletade det när jag såg att bilden var taskig) Annars kanske det är nån codec som fattas..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » sön feb 06, 2005 15:38

Hazze: fungerar något inte att spelas upp ens i VLC skulle jag säga att din fil är korrupt och att du borde ladda hem en annan version/ladda hem den på nytt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön feb 06, 2005 16:03

Illyria skrev:Hazze: fungerar något inte att spelas upp ens i VLC skulle jag säga att din fil är korrupt och att du borde ladda hem en annan version/ladda hem den på nytt.

Jag skulle nog undersöka ifall det är ett codecproblem också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön feb 06, 2005 16:07

noike skrev:Jag skulle nog undersöka ifall det är ett codecproblem också.

Det ser jag som en åtgärd innan du ser dig om efter andra spelare.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » sön feb 06, 2005 16:11

Öppna filen i VLC och gå in på View -> Messages. Om det är problem med codecs eller liknande så står det antagligen där.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav malavel » sön feb 06, 2005 17:43

Var inte 'fördelen' med VLC att den inte använde codecs?
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav leckan » sön feb 06, 2005 17:48

Illyria skrev:Hazze: fungerar något inte att spelas upp ens i VLC skulle jag säga att din fil är korrupt och att du borde ladda hem en annan version/ladda hem den på nytt.

Håller med här, det verkar mest vara filen som är korrupt.
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav Illyria » sön feb 06, 2005 18:02

Finns det bara vissa VM-avsnitt i "hr hdtv", har bara hittat ep 1-6?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön feb 06, 2005 18:11

malavel skrev:Var inte 'fördelen' med VLC att den inte använde codecs?

Nej, alla spelare behöver codecs. Fördelen är att den är fungerar även på en slö dator och att den inte alls är lika känslig för korrupta film-filer/codec-krockar som andra spelare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Hazze » sön feb 06, 2005 18:15

Laddade ner på nytt och den fungerar inte heller. Har kollat den i GSpot för att se om det är någon codec som fattas som ni sagt och fick då fram att det inte saknades någonting.. och ända funkar det inte :evil:
Hazze
Demon Fodder

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film