Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » ons jan 12, 2011 3:40

Matt skrev:
Crashdummie skrev:
sfinx skrev:Big love är verkligen märklig. Ser just nu avsnitt ??
Skulle inte klara av att se hela.

Mmm den verkar för seg... och knepig, the wrong kind.

Asbra ju

Ja, crazy talk!! Big Love är fantastiskt bra och allt annat än segt!
Men ja, det där med smak är ju alltid intressant --

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Garim » ons jan 12, 2011 12:16

eynosh skrev:
A bear skrev:Håller med gaspode. Jag dumpar nog The Cape nu, Summer eller inte. 1.02 var pinsamt.

The cape kan bli grymt! Helt fantastisk början ju.

Jag gillade också! :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Crashdummie » ons jan 12, 2011 15:08

HeY skrev:
Matt skrev:
Crashdummie skrev:
sfinx skrev:Big love är verkligen märklig. Ser just nu avsnitt ??
Skulle inte klara av att se hela.

Mmm den verkar för seg... och knepig, the wrong kind.

Asbra ju

Ja, crazy talk!! Big Love är fantastiskt bra och allt annat än segt!
Men ja, det där med smak är ju alltid intressant --

Så är det kanske - samt det tar ju ett tag innan man får en känsla för en serie.
Har nog inte gett serien ett ärligt chans utan bara zappat förbi :blushbunny:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav A bear » ons jan 12, 2011 23:08

Bibliotekstjuven #1. Gillar, även om det som alltid känns lite småfeset att göra en TV-serie om en verklig människa som... det gick för som det gick. Inte det mest sympatiska porträtt, men gillar allt småspel runtikring, hur de väver in Klass i allt (kanske lite väl mycket, men det är ju ur en sjuk människas synvinkel...) Klart godkänt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sfinx » tor jan 13, 2011 1:38

"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » fre jan 14, 2011 4:47

http://www.variety.com/article/VR1118030172
Garfunkel and Oates får göra saker på HBO!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » lör jan 15, 2011 20:49

noike skrev:http://www.variety.com/article/VR1118030172
Garfunkel and Oates får göra saker på HBO!

:extas:

Eftersom avsnitt 4 av The Cape heter Scales on a Train kanske lite humor gör sitt intåg då, och därför ger jag det två avsnitt till innan jag dumpar.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav MissKittyFantastico » mån jan 17, 2011 0:32

Solsidan. Det är snackisprogrammet på jobbet och på Facebook verkar det som, så jag försökte se ett avsnitt idag. Det var ju sån där obehaglig skämshumor som inte jag klarar av. Eftersom jag var hos min mor kunde jag inte byta kanal när det blev för jobbigt utan spenderade långa stunder i köket istället, kikade lite och så var det dags för köket igen.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav sfinx » mån jan 17, 2011 0:52

MissKittyFantastico skrev:Solsidan. Det är snackisprogrammet på jobbet och på Facebook verkar det som, så jag försökte se ett avsnitt idag. Det var ju sån där obehaglig skämshumor som inte jag klarar av. Eftersom jag var hos min mor kunde jag inte byta kanal när det blev för jobbigt utan spenderade långa stunder i köket istället, kikade lite och så var det dags för köket igen.

Du bekräftar mina teorier. Nu behöver jag inte se för att veta vad folk pratar om. Tack.
(inte för att trailern peppat mig heller)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav gaspode » mån jan 17, 2011 1:08

jag har precis haft folk här som också var helt lyriska över solsidan. och facebook är fullt av det. jag har sett fem sekunder som bara spädde på min uppfattning av att det skulle vara svensk "igenkänningshumor" av den värsta sorten, d.v.s. folk man inte alls känner igen som är tokroligt stereotypiska. Men jag tänker se några avsnitt nu när alla är så entusiastiska, jag hoppas jag har fel. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sfinx » mån jan 17, 2011 1:10

gaspode skrev:jag har precis haft folk här som också var helt lyriska över solsidan. och facebook är fullt av det. jag har sett fem sekunder som bara spädde på min uppfattning av att det skulle vara svensk "igenkänningshumor" av den värsta sorten, d.v.s. folk man inte alls känner igen som är tokroligt stereotypiska. Men jag tänker se några avsnitt nu när alla är så entusiastiska, jag hoppas jag har fel. :)

Fast vore det inte lite trevligt om du hade rätt med tanke på svenska folkhälsan? :)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav gaspode » mån jan 17, 2011 1:16

jag förstår inte? hur är det positivt för den svenska folkhälsan att de gillar sånt jag tycker är dåligt? :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sfinx » mån jan 17, 2011 1:24

gaspode skrev:jag förstår inte? hur är det positivt för den svenska folkhälsan att de gillar sånt jag tycker är dåligt? :D

Det fanns en helt logisk tanke när jag skrev det.
Ju färre som känner igen sig desto bättre, eller vilket är roligare; du är jättemäktig och väljer du bort sånt som ...äh jag vet inte. :D

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav HeY » ons jan 19, 2011 3:15

Harry's Law 1x01
David E. Kelley is back!
Och likaså hans underbara slutpläderingar! Adams slutplädering var galet rolig, nästan värdig Alan Shore (inte för att någon kan vara Alan Shore). Kathy Bates är ju alltid bra tycker jag och Brittany Snow är trevligt ögongodis (frågan är om hon kan skådespela mer än just det hennes karaktär var i piloten). Det här är nog den första serien som kommit ut denna TV-säsong (har inte sett Boardwalk Empire ännu) som jag faktiskt är en aning uppspelt över och kommer att följa. Jag hoppas att tittarsiffrorna håller i avsnitt två, premiären var en hit för NBC med över 10miljoner tittare - yay!

Tummen upp!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » ons jan 19, 2011 6:39

The choir har börjat igen på svt! :extas:
Den här gången en operaföreställning. Tisdagar klockan 8 och repris mitt i natten. :D
Senast redigerad av sfinx ons jan 19, 2011 17:33, redigerad totalt 1 gång.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » ons jan 19, 2011 7:43

Gillade första avsnittet av Episode.
Känns väldigt tidsanda rätt på något sätt.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav eriked » ons jan 19, 2011 14:46

HeY skrev:Harry's Law 1x01
David E. Kelley is back!
Tummen upp!
Hell yeah! Detta visste jag inte om. Ska bli skoj att se!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav AKS » ons jan 19, 2011 19:33

Jag och Kalle har börjat se på Community nu och medan piloten inte var ett mästerverk så var den definitivt underhållande och lovar gott inför framtiden! Jag vet inte hur han blir som karaktär sen, men jag älskade Abed här.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » ons jan 19, 2011 20:37

HeY skrev:Harry's Law 1x01
David E. Kelley is back!

Jag gillade verkligen det här. När det kommer till advokatserier är David E. Kelley svårslagen. Jag har i och för sig aldrig varit helt förtjust i Kathy Bates (varför vet jag inte, hon är en duktig skådespelerska egentligen), men jag kan nog leva med henne här. Särskilt med tanke på att resten var så bra. Nathan Corddry var verkligen helt fantastisk. Tack vare honom kommer nog detta att bli en av de serier som jag ser fram emot allra mest varje vecka. Brittany Snow har jag varit rätt förtjust i ända sedan den väldigt fina serien American Dreams, och om inte annat så är hon söt som socker.

Gillar också att det, i alla fall av piloten att döma, kommer att vara mycket brottmål. Det är där David E. Kelley är som allra bäst känner jag. Båda fallen i det här avsnittet var riktigt bra. Det är ofta där jag känner att många andra advokatserier brister, att fallen är så trista trots att dom skulle kunna vara så engagerande. Försökte mig på att se några avsnitt av Drop Dead Diva en gång. Ett av avsnitten var ett "liten människa mot stort företag"-fall. Det enda jag kunde tänka på när jag såg det var hur många gånger David E. Kelley gjort samma sak tusen gånger bättre. Outlaw, som jag inte orkade se mer än ett avsnitt av, hade i första avsnittet ett fall med en kille som blivit oskyldigt dömd till döden. Samma sak där, allt jag kunde tänka var att om David E. Kelly hade skrivit avsnittet så hade det garanterat varit så rörande att jag hade börjat gråta. Så, en ny advokatserie från honom är någonting som gör mig mycket lycklig (även om jag delar av Ally McBeal var hemska och gjorde mig så arg att jag bara ville skrika rakt ut).

Jag ser enormt mycket fram emot fortsättningen.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav gaspode » ons jan 19, 2011 21:12

AKS skrev:Jag och Kalle har börjat se på Community nu och medan piloten inte var ett mästerverk så var den definitivt underhållande och lovar gott inför framtiden! Jag vet inte hur han blir som karaktär sen, men jag älskade Abed här.

Abed :lovebunnier: :lovebunnier:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » ons jan 19, 2011 21:16

AKS skrev:Jag och Kalle har börjat se på Community nu och medan piloten inte var ett mästerverk så var den definitivt underhållande och lovar gott inför framtiden! Jag vet inte hur han blir som karaktär sen, men jag älskade Abed här.

Säsong 2. Jag tycker mycket (åtminstone för det mest, dock med invändningar )om första säsongen men andra är var skiten verkligen sker
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » ons jan 19, 2011 21:17

Är kul att ha det att se fram emot! Ska bli intressant att se hur den utvecklar sig...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » ons jan 19, 2011 21:18

gillade bitar av Harry's Law mycket, även om det är svårt att inte tänka att det är lite som en repris på alla andra serier han gjort. :)
Ogillade hela everything happens for a reason-konstruktionen, men hoppas de inte kör mer sånt i fortsättningen.
Mest blev jag egentligen sugen på att se Boston Legal. :)

Episodes två första avsnitt var väl varken lovande eller dåliga, får ge det ett par avsnitt till. Mangan och Tamsin Greig är ju fina. Det var lite för mycket "Hollywood är så himla ytligt"-skämt, får hoppas de hittar nåt mer att hänga upp avsnitten på än det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » ons jan 19, 2011 21:18

adolvsson skrev:

Säsong 2. Jag tycker mycket (åtminstone för det mest, dock med invändningar )om första säsongen men andra är var skiten verkligen sker

Jag tycker verkligen att S1 har högre höjder än S2 hittills, men S2 är stabilt jättebra också.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » ons jan 19, 2011 21:58

gaspode skrev:
adolvsson skrev:

Jag tycker verkligen att S1 har högre höjder än S2 hittills, men S2 är stabilt jättebra också.

Jag tycker att s1 var bättre än vad s2 har varit hittills. Både höjdpunkter och överlag.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » ons jan 19, 2011 22:26

"Abed and Tory.... in the mooooorning!"

Hanna är tokig. Även om höjdpunkten var ett avsnitt i s1 så har s2 varit mycket bättre och jämnare överlag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons jan 19, 2011 22:29

Hanna tokig. Check.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » ons jan 19, 2011 23:00

AM NOT! :D

Jaja, vi får väl se vad ni tycker...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » ons jan 19, 2011 23:06

Jag baserar mitt påstående om att s2 > s1 på maniska omtittningar.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eriked » ons jan 19, 2011 23:54

efter en igenom titt av serien vill jag påstå att gränsvärdet då €->0 på är |(s1+€)-(s2-€)|<d. Men d är så litet så jag säger titta på bara och njut. fast det där beror förstås på hur man definierar s1 och s2.

väntan till fredag är dock hård.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film