Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav MissKittyFantastico » lör apr 14, 2007 13:11

HeY: Åh! Jag vågar inte titta under den där spoilermarkeringen. Jag vill, men jag får inte. :eek:

brat: Tack!

Supernatural 2x07

Ett bra avsnitt. Först reagerade jag mest på att Jason Gedrick var med och inte förrän i slutscenen insåg jag att Linda Blair spelade den kvinnliga polisen. Lite rolig hint de gjorde där om ärtsoppan. :)

Jag gillade klippet i början där de visade alla olika identiteter bröderna antagit.

Favorit-moments:

1
Dean: What do you think, Scully; want to check it out?
Sam: I'm not Scully; you're Scully.
Dean: No, I'm Mulder. You're a red-headed woman.

2
Dean gör irriterande ljud när Sam försöker jobba.

3
Dean: My name is Dean Winchester. I'm an Aquarius; I enjoy sunsets, long walks on the beach, and frisky women. And I did not kill anyone.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav brat » lör apr 14, 2007 13:46

MissKittyFantastico skrev:Supernatural 2x07

Jag gillade klippet i början där de visade alla olika identiteter bröderna antagit.

Jag blir lika imponerad av klippen i början varje gång. Det borde finnas en Emmy för bästa "previously" och SPN borde vinna den.

Älskar dina favoritmoments MKF! :D Blev riktigt peppad på att se det här avsnittet i maratonreprisen.

Nu väntar dig, i min åsikt, en hel sträcka med riktiga höjdaravsnitt! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » lör apr 14, 2007 14:26

Supernatural 2x08

OMG OMG OMG!!!! :eek: Sådär kan de ju inte sluta. Jag har ju annat jag måste göra idag, gå till affären, städa och ut och springa en runda. Jag har inte tid att titta på fler avsnitt just nu.

Jag gillar de mer arc:iga avsnitten som det här. Avsnitten som för mysteriet vidare. Det kommer att bli så spännande att se vad som kommer härnäst.

Favorit-moments:

Dean: What the hell was that for?
Dean's Demon: Sealing the deal.
Dean: You know, I usually like to be warned before I’m violated with demon tongue.

Just nu orkar jag inte leta reda på exakt hur citatet går, men i alla fall... När Sam i slutet säger att kunskapen fadern har gett dem är det av honom som lever vidare och att det är deras uppgift att liksom fortsätta i hans spår.

Nä, nu är det dags att ta tag i verkligheten. Det blir kanske fler avsnitt ikväll. Eller i eftermiddag om jag inte kan hålla mig längre. ;)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav HeY » lör apr 14, 2007 14:30

Jag måste säga att säsongsavslutningens titel i denna säsong låter, ehm, lovande. Det är dubbelavsnitt (21-22) och heter All Hell Breaks Loose, jag vad kan vi vänta oss av det :rolleyes:

*EDIT* MKF: Du har verkligen några fantastiska avsnitt framför dig, jag är nästan lite avundsjuk :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » lör apr 14, 2007 14:40

HeY skrev:MKF: Du har verkligen några fantastiska avsnitt framför dig, jag är nästan lite avundsjuk :D

Jag vet! Jag är superladdad (och avundsjuk). Hon är så här på efter 2x07-2x08 och sen kommer... ojojoj... ALLT. :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav sfinx » lör apr 14, 2007 20:26

Har just sett igenom s1, tillsammans med la familla, och lillasyster vänder sig till mig med orden:
-Jaha, du finns det en andra säsong?
-Emh...sade jag.
Men nu vet jag. :)

Den växer den där serien, ser fram emot fjärde säsongen, då borde det ha blivit något riktigt riktigt av det.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Glorificus » sön apr 15, 2007 4:05

sfinx skrev:Den växer den där serien, ser fram emot fjärde säsongen, då borde det ha blivit något riktigt riktigt av det.

Åh, men kvalitetshöjningen bara till andra säsongen är helt otrolig. :)

Har precis för en stund sen kommit hem från ett härligt SPN s2-maraton hemma hos mads. :D Jag, mads och brat har sett tio väl utvalda avsnitt.

MKF, vi tänkte på dig när vi såg 2x09, Croatoan. Som brat sa: "Tänk om Emelie också ser det här nu?" :D Men det kanske inte blivit något mer avsnitt för dig än?
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » sön apr 15, 2007 8:05

Glorificus skrev:
sfinx skrev:Den växer den där serien, ser fram emot fjärde säsongen, då borde det ha blivit något riktigt riktigt av det.

Åh, men kvalitetshöjningen bara till andra säsongen är helt otrolig. :)

Har precis för en stund sen kommit hem från ett härligt SPN s2-maraton hemma hos mads. :D Jag, mads och brat har sett tio väl utvalda avsnitt.

MKF, vi tänkte på dig när vi såg 2x09, Croatoan. Som brat sa: "Tänk om Emelie också ser det här nu?" :D Men det kanske inte blivit något mer avsnitt för dig än?

Om ni började titta på avsnittet ca 23.40, så såg vi det samtidigt. :D

Supernatural 2x09

Ett väldigt spännande avsnitt. Jag måste säga att jag blev lite illa berörd av hur kall Dean var. Han bara sköt de där människorna rätt av. Det kändes som om han blivit så känslolös. Det kändes fel. Visst har han alltid varit den som försökt "få jobbet gjort", men inte såhär. Annars har de ändå försökt att hitta någon lösning, men nu var det bara "nähä, vi skjuter alla så har vi löst problemet".

Jag undrar var alla människor tog vägen egentligen. Har ingen bra teori riktigt.

Favorit-moment

Det här var ett avsnitt utan så många komiska inslag och oftast är det de jag fastnar för, men inte den här gången alltså.

Sam: Dean, I’m sick. It’s over for me. It doesn’t have to be for you.
Dean: No?
Sam: No, you can keep going.
Dean: Who says I want to?
Sam: What?
Dean: I’m tired, Sam. I’m tired of this job...This life...This weight on my shoulders, man, I’m tired of it.
Sam: So, what? So, you’re just gonna give up? I mean, you’re just gonna lay down and die? Look, Dean, I know this stuff with Dad had…
Dean: You’re wrong. It’s not about Dad. I mean, part of it is, sure…
Sam: Then, what is it about?

Intressant tycker jag. Vi har liksom fått glimtar av det här innan. Dean säger t ex till Jo att hon borde studera istället för att välja demonjägarlivet. Han har sagt samma sak till Dean en annan gång.

I början av serien så var Dean den som tyckte att det var det här livet som han och Sam skulle leva och Sam var den som var motvillig. Nu har rollerna bytts. Sam är den drivande och Dean är den motvillige, även om han gör sitt jobb. Det känns lite som om han tar ut sina aggressioner för faderns död på allt med den minsta övernaturliga koppling. Han förlorade helt sin fasta punkt när fadern dog. Han ska se efter Sam, men vem ska se efter honom liksom?

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav brat » sön apr 15, 2007 23:09

MissKittyFantastico skrev:Om ni började titta på avsnittet ca 23.40, så såg vi det samtidigt. :D

Inte helt otroligt. :)

MissKittyFantastico skrev:Supernatural 2x09

Jag måste säga att jag blev lite illa berörd av hur kall Dean var. Han bara sköt de där människorna rätt av. Det kändes som om han blivit så känslolös. Det kändes fel. Visst har han alltid varit den som försökt "få jobbet gjort", men inte såhär. Annars har de ändå försökt att hitta någon lösning, men nu var det bara "nähä, vi skjuter alla så har vi löst problemet".

Mm. Tycker också att det är jobbigt hur Dean inte verkar påverkas av det han gör. Nämnde det senast igårkväll när vi såg om avsnittet. Skönt att även Sam kommenterar det. Men samtidigt känns det motiverat och intressant.

Det var efter det här avsnittet som vi hade juluppehåll. Det var tungt. Man blev så nyfiken!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » mån apr 16, 2007 13:03

Supernatural 2x10

Spoilers för Serenity också, men bara yttepyttelite

Usch vad jobbigt och hemskt! Jag vill inte att Sam ska vara en av de onda.

Jag gillade verkligen Ava, hon var kul. Fast jag tror hon är en av de onda. Antagligen var det hon själv som skar upp sin pojkväns hals för att kunna "ringa ett samtal" som Meg uttryckte det. Sam betyder för mycket för demonen, så han skickar ut folk för att se till att Sam inte dör. De där barnen vars mammor dött i en brand är ännu mer speciella än de som inte stämmer överens med mönstret. Det är i alla fall min teori.

Idag har jag ett ofavorit-moment också. Det var i Avas vision av när Sam exploderar. Då ser man hur splattret hamnar på kameralinsen så att säga. Det förstör lite av känslan. Man blir plötsligt distanserad och man inser att det är inte verkligheten man tittar på utan fiktion. Det finns ett sånt ögonblick i Serenity också. Först tyckte jag att det var lite kul, men med tiden så har jag börjat ogilla det mer och mer. Jag vill kunna sugas in i det jag tittar på utan att bli utslängd i den kalla verkligheten helt plötsligt.

Favorit-moments

Sam: Are you okay?
Ava: Am I okay?
Sam: Yeah.
Ava: I just helped you steal some dead guy's confidential psych files.
[paus]
Ava: I'm awesome!

Gordon: Do it! Show your brother the killer you really are, Sammy.
[Sam slår Gordon medvetslös med geväret]
Sam: It’s “Sam”.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav MissKittyFantastico » mån apr 16, 2007 14:00

Supernatural 2x11

Jag är hemskt ledsen, men så fort jag såg den där otäcka lilla ungen från 4400 så visste jag att det var hon som var skurken och det tog inte lång tid att räkna ut att hon inte fanns på riktigt.

Det kändes lite out of character för Sam att bli sådär stupfull. Han har det inte så lätt, men det kändes ändå lite märkligt.

Jag måste se ett avsnitt till, så jag går raskt över till lite moments.

Dean: Hey, are those antique dolls? ‘Cause this one…this one here, he’s got a major doll collection back home. Don’t you? Huh?
Sam: Big time.
Dean: Big time. Yeah. You think he could come…we could come in and take a look?
Susan: I don’t know...
Dean: Please? I mean, he loves them. He’s not gonna tell you this, but he’s always dressing them up in little tiny outfits. You’d make his day. She would. Huh? Huh?
Sam: It’s true.

Dean: There’s been another one. Some guy just hung himself in his room.
Sam: Yeah. I saw.
Dean: We got to figure this out and fast. What did you find out about granny?
Sam: You’re bossy.
Dean: What?
Sam: You’re bossy. You’re short. *skrattar*
Dean: Are you drunk?
Sam: Yeah. So? Stupid.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav MissKittyFantastico » mån apr 16, 2007 14:51

Supernatural 2x12

Jag hatar shapeshifters! Åh vad jag tycker att de är irriterande.

Stackars Ronald, jag gillade honom. Lite kul var det när han anklagade bröderna för att tillhöra the men in black. Det var exakt vad jag tänkte att de såg ut som när de klev ur bilen utanför hans hus.

Fanns inte så många minnesvärda repliker den här gången, men jag hittade en i alla fall.

Sheri: Who is that man?
Sam: He’s my brother.
Sheri: He is so brave!

Hur ska det här gå nu då? Jagade av FBI.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav MissKittyFantastico » mån apr 16, 2007 15:49

Supernatural 2x13

Vad ska man säga? Först trodde jag att det skulle visa sig vara den där prästen på tv.

Nu glömde jag kolla om Sam hade kvar gipset runt armen i det här avsnittet också, förra hade han det i alla fall, det såg jag. Då är frågan, hur håller han det så rent hela tiden? Det borde vara smutsigt och skitäckligt vid det här laget så som han håller på och krälar omkring på diverse ställen. ;)

Moments

Dean: Did you bring quarters?
Sam: Dude, I’m not enabling your sick habit. You’re like one of those lab rats that push the pleasure button instead of the food button until it dies.
Dean: What are you talking about? I eat.

Sam: Dude...alright, I’ll admit, we’ve gone pretty ghetto with the spell work before, but this takes the cake. I mean, a Sponge Bob place mat instead of an altar cloth?
Dean: We’ll just put it Sponge Bob side down.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Glorificus » mån apr 16, 2007 15:56

MissKittyFantastico skrev:Supernatural 2x13

Nu glömde jag kolla om Sam hade kvar gipset runt armen i det här avsnittet också, förra hade han det i alla fall, det såg jag. Då är frågan, hur håller han det så rent hela tiden? Det borde vara smutsigt och skitäckligt vid det här laget så som han håller på och krälar omkring på diverse ställen. ;)

Hade han det i Nightshifter? Jag tyckte det såg ut som att han inte hade det och att den ena armen var mer solbränd än den andra. Jag tror inte det var gipset jag såg. :D Men jag är inte helt säker.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Crashdummie » mån apr 16, 2007 16:14

Usch ni i ju redan på säsong 2. Känns fel att hurra att jag ska se nästsista avsnittet av säsong 1 ikväll...

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav MissKittyFantastico » mån apr 16, 2007 16:26

Glorificus skrev:

Hade han det i Nightshifter? Jag tyckte det såg ut som att han inte hade det och att den ena armen var mer solbränd än den andra. Jag tror inte det var gipset jag såg. :D Men jag är inte helt säker.

Du hade rätt. Jag kollade och det var inte där. Jag har sett så många avsnitt idag att jag nog börjar snurra ihop dem lite. :)

Crashy, inte vara ledsen för att du bara är på säsong 1, då har du ju jättemycket bra kvar att se.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Glorificus » mån apr 16, 2007 16:42

MissKittyFantastico skrev:Du hade rätt. Jag kollade och det var inte där. Jag har sett så många avsnitt idag att jag nog börjar snurra ihop dem lite. :)

Av någon anledning så har jag gipskoll.

MissKittyFantastico skrev:Crashy, inte vara ledsen för att du bara är på säsong 1, då har du ju jättemycket bra kvar att se.

Ja, vi är lite avundsjuka på alla som har allt det bra framför sig. Så hurra på du, Crashy! ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » mån apr 16, 2007 17:11

Gnargh! Jag hinner inte med. :P Men det ska inte stoppa mig. :D

MissKittyFantastico skrev:Supernatural 2x10
Jag gillade verkligen Ava, hon var kul.

Riktigt riktigt kul. :D
"I just remembered, when I was a kid I swallowed, like, 8 things of pop rocks and then drank a whole can of coke. You don’t think that that counts as a suicide attempt, do you?"

Och jag gillar din teori. Eller ogillar, beroende på hur man ser på saken.

MissKittyFantastico skrev:Supernatural 2x11
Det kändes lite out of character för Sam att bli sådär stupfull. Han har det inte så lätt, men det kändes ändå lite märkligt.

Äsch. Det är väl inte som att man måste bli stupfull regelbunden för att det ska vara in character. Det är en sån där över-gränsen-grej som händer när man inte orkar längre. Och Sam är ett så roligt fyllo att jag bara älskar det. Att han kommenterar Deans längd är GULD!

MissKittyFantastico skrev:Supernatural 2x12
Jag hatar shapeshifters! Åh vad jag tycker att de är irriterande.

Stackars Ronald, jag gillade honom.

Åh, jag ÄLSKAR det här avsnittet! Allt i det här avsnittet är så underbart. Men speciellt slutscenen. Shapeshifters är spännande. Ronald var toppen. FBI är intressanta. Och allt är bara så snyggt!

Vad ska man säga? Först trodde jag att det skulle visa sig vara den där prästen på tv.

Ja, vad ska man säga? Inte ett favoritavsnitt... förutom Dean på den vibrerande sängen. ;)

Glorificus skrev:Av någon anledning så har jag gipskoll.

M-hm...
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » mån apr 16, 2007 17:39

Ha-ha brat! Made you cut and paste like a mad person. :P

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav brat » mån apr 16, 2007 22:08

galen? jag? :P

1x21
Så snygg recap! Måste ha den sången nu.
Carry On My Wayward Son by Kansas
Kan det bli mycket mer passande för serien??

Edit. Got it. :D

Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » mån apr 16, 2007 23:21

Nu har jag sett allt jag har hemma, men avsnitt 16 och 17 är på gång. Jag har nästan inte gjort annat än tittat idag. Ok lite annat har jag gjort också, men inte mycket. Jag hoppas att jag kan koncentrera mig lättare om jag inte hela tiden längtar efter avsnitt som jag vet finns på datorn.

Supernatural 2x14
Åh vilket bra avsnitt! Allt var jättespännande och jättebra. Stackars Jo, hon har det inte så lätt. Jag hade lite svårt att ta Evil Sam på allvar, han ser ju lika gullig ut hela tiden. :) Det är inte så stor skillnad som mellan Angel och Angelus precis. I kroppspråk och sånt menar jag. Fast det var väldigt bra gjort av Jared ändå det måste jag säga.

Favorit-moment.
Det går inte att välja. Hela avsnittet är ett enda stort favorit-moment.

Supernatural 2x15
Liten spoiler för X-Files om nån är superkänslig.
Sååå roligt! Jag skrattade så jag fick tårar i ögonen och ont i magen. Det var så roligt att se hur de såg varandra. Ett av mina favoritavsnitt av X-Files har samma grej. Mulder ser en riktig bonnig lurk till polis, medan Scully ser honom som en riktig snygging, spelad av Luke Wilson för övigt. Tycker nog att Scully hade mer rätt än Mulder i det fallet.

Nej, Supernatural var det ju. Tror att det här avsnittet hamnar på top 5 för mig så här långt.

Nu är jag sådär lat och orkar inte leta citat för tillfället, men mina moments den här gången är:

När Dean berättar hur känslosam Sam blir och hur han är snyftig över killen som de pratar med. "You are too prechious for this world" typ.

Sam proppar kinderna fulla av godis. IRLG!

Hela biten då man får se bådas version av bar-historien.
Sam: Bla bla bla bla.
:D

Jag undrar om man möjligen kunde få en lista på de avsnitt ni (Glory, brat och mads) valde att titta på i ert lilla marathon? Skulle vara kul att jämföra era favoritavsnitt med mina.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav madskellig » mån apr 16, 2007 23:33

MissKittyFantastico skrev: (spoiler 2x15) När Dean berättar hur känslosam Sam blir och hur han är snyftig över killen som de pratar med. "You are too prechious for this world" typ.

Hehe, min favoritscen i det avsnittet. Förutom kanske slow-dancing alien :D

Vi såg: (spoilermarkerar man avsnitts namn? ja, för säkerhets skull då)
In my time of dying
Everybody loves a clown
Simon Said
The usual suspects
Croatoan
Hunted
Playthings
Nightshifter
Born under a bad sign
Tall tales
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Crashdummie » tis apr 17, 2007 8:36

Glorificus skrev:
MissKittyFantastico skrev:Crashy, inte vara ledsen för att du bara är på säsong 1, då har du ju jättemycket bra kvar att se.

Ja, vi är lite avundsjuka på alla som har allt det bra framför sig. Så hurra på du, Crashy! ;)

Awwww schukzzz.. you guyz! :lovebunny:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav MissKittyFantastico » tis apr 17, 2007 17:56

Eftersom jag fortfarande är i skolan och inte hemma och tittar på supernatural 16 och 17, så roade jag mig lite med youtube istället. Här kommer lite filmsnuttar med bröderna. Vissa har ni kanske sett men, de är nog värda att ses igen.

Spoileriga vids, bara så ni tv-tittare (dvs Crashy) vet.

http://www.youtube.com/watch?v=5mTUN18AFP4 The Supernatural Drinking Game. Den här visade Ior mig.

http://www.youtube.com/watch?v=Yo8hm1rf03E Supernatural och U2 i samma fan-vid. Kan nästan inte bli bättre.

http://www.youtube.com/watch?v=4rzVzIuZkZE Boulevard of Broken Songs. Snygg fan-vid. Snygg.

http://www.youtube.com/watch?v=0rYSrjnWW0U I got you babe. Jag ignorerar de slashiga antydningarna och ser bara syskonkärlek, bara så ni vet. Sam och Dean ihop? Ewww!!!

http://www.youtube.com/watch?v=JhjD5F7EJzA En hyllning till Impalan.

Sedan hittade jag ett par vids som bara innehöll massor med klipp på när Dean säger "Bitch" och "Dude". De var rätt roliga, men jag tappade bort länkarna och orkar inte leta reda på dem igen. Ni får gå på en egen supernatural hunt om ni vill ha dem.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav brat » tis apr 17, 2007 18:50

MissKittyFantastico skrev:Supernatural 2x14
Åh vilket bra avsnitt! Allt var jättespännande och jättebra. Stackars Jo, hon har det inte så lätt. Jag hade lite svårt att ta Evil Sam på allvar, han ser ju lika gullig ut hela tiden. :) Det är inte så stor skillnad som mellan Angel och Angelus precis. I kroppspråk och sånt menar jag. Fast det var väldigt bra gjort av Jared ändå det måste jag säga.

ÄLSKAR Evil Sam. Jared gör det tokigt bra. Hans enorma händer som håller fast lilla Jo. *Rys* Och hans läskiga leenden. Hehe. Han är bra.

MissKittyFantastico skrev:Supernatural 2x15
Sååå roligt! Jag skrattade så jag fick tårar i ögonen och ont i magen. Det var så roligt att se hur de såg varandra.

Tror att det här avsnittet hamnar på top 5 för mig så här långt.

Mycket mycket roligt. Klar topp 5 för mig också. (Än om jag misstänker att min topp 5 har fler än fem avsnitt... hee) Deans version av Sam är hysteriskt rolig. Blah-blah-blah-delen skrattade jag så jag grät, mycket.

Ska bli mycket intressant att höra vad du tycker om 2x16-2x17. Och sedan är det nytt avsnitt på torsdag (fredag)! :D :D :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » tis apr 17, 2007 20:43

Tack för alla YouTubes MKF! Skönt att veta att du arbetar flitigt i skolan! ;)
Nu, min tur.

En vid Glory tipsade mig om. En fin förklaring av serien. Hehe
http://www.youtube.com/watch?v=Id1kwpnz1I0 - Supernatural for beginners (spoilers)

I had to. Sammanfattning av säsong 1 till "Carry on my wayward son" ;)
http://www.youtube.com/watch?v=0JjPmnDQqNA - One Hell Of A Season (STORA spoilers HELA säsong 1)

Dean-lovers? (Hittade den just, mest bara en ursäkt att titta på Dean.)
http://www.youtube.com/watch?v=eC0ogIZMXnc - Beware of the dog (spoilers)

Sparat den bästa till sist. Om den här ger gay-vibbar.... så kan jag inte hjälpa det för det här är bara JaredochJensen. :D
http://www.youtube.com/watch?v=4RUu8TGRVBg - Strange Relationship

-----
Såg förresten de du pratade om tidigare
http://www.youtube.com/watch?v=8T33UnGcxw4 - Bitch1 (spoilers!)
http://www.youtube.com/watch?v=Nf3er6qOWU0 - Bitch2 (ännu mer spoilers!!!)
http://www.youtube.com/watch?v=CSoH1iS3d5A - Jerk (spoilers igen!)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » tis apr 17, 2007 21:34

Jaha, då kan ju inte jag heller låta bli att YouTube:a lite.

Jared and Jensen - The Friendship (spoilerfri)

Johnny Cash-promon som Jared och Jensen vill ha som opening credits för serien. (Lite bilder från s1-2, men spoilerfritt.)
blog.meevee.com skrev:Jensen: I was like, this should be the opening of the show, this should be the title card of the show.

Jared: I wish they would.

Jensen: And we've both stated our arguments for it.

Jared: We've both expressed interest in it, but I guess they just really don't want it.

Jensen: That's not our department.

Jared: Right. I think Kripke, in his head, has no introduction for Supernatural. So be it.

Och de självklara som jag inte vet/minns om du sett än, MKF, men de bör inte missas...
Bloopers säsong 1
A Day in the Life of Jared and Jensen: part 1, part 2

Och Supernatural-panelen på Paley Event (spoilers säsong 1). Den är i nio delar så jag orkar inte länka alla här, men det är bara att söka efter "supernatural paley". ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » tis apr 17, 2007 21:37

Glorificus skrev:Johnny Cash-promon som Jared och Jensen vill ha som opening credits för serien.

Och dom har helt rätt, den är verkligen sjukt snygg. Det skulle vara underbart om de använde den för S3.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » tis apr 17, 2007 23:37

Först tack mads för avsnittslistan. Glömde säga det förut.

Och tack brat och Glory för mer klipp. Nu har jag många nya vids att titta på imorgon i skolan. Min uppkoppling hemma gillar inte Youtube nämligen. Det bara hackar hela tiden för den är så långsam.

Bloopersarna (skriver man så?) har jag sett och A day in the Life också. Mycket bra de där.

Nu har jag hållit på och pratat med människor hela kvällen, så nu hinner jag ju inte se några avsnitt. Vad är det här för sätt? Prioritera riktiga människor över tvserieavsnitt? Skäms på mig. Jaja, jag får bättra mig imorgon.

Edit: Pinsam felskrivning.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav MissKittyFantastico » ons apr 18, 2007 10:13

Nu har jag tittat igenom allt ni länkat till utom panel-historien. Åh vad bra allt var.

Gillade speciellt Beware of the Dog, Strange Relationships och The Friendship. Wincest gillar jag inte, det känns så fel bara, men Padackels får finnas hur mycket det vill, det har jag inga problem med.

De verkar ha så kul tillsammans. Det känns bra att för en gångs skull se skådisar som verkar gilla varandra och har roligt när de jobbar ihop. Man blir glad av att se dem, för de beter sig liksom som bröder i verkligheten också.

Jag hittade en till vid. http://www.youtube.com/watch?v=LXdIj0v0iso Supernatural in the Park. Spoilers såklart. John Winchester som The Chef. :D

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film