Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » fre jan 28, 2005 15:52

Måste protestera lite mot detta postande av bilder från kommande avsnitt. Just i detta fallet hade jag kollat lite på de bilderna pga Aly men jag vill inte se att sånt postas öppet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre jan 28, 2005 17:00

Enda anledning att jag postade fotot var att det fanns på framsidan på den största Veronica Mars-hemsidan Neptunesite (= man behöver bara vara så pass intresserad av VM att man besöker den så har man sett fotot). Dessutom avslöjade det inget om karaktärers relationer eller dylikt. Den avslöjar egentligen ingenting utom att vissa personer ska klä ut sig. Man kanske kan ana att det är en skoldans. Nåväl, jag vet att vissa inte ens vill veta episodtitlar så i fortsättningen ska du inte behöva se att jag gör det.
Senast redigerad av AKS fre jan 28, 2005 17:06, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » fre jan 28, 2005 17:05

Jag fixade spoilervarning och länkar istället för bilder. Jag var också lite tveksam förut, vill gärna posta den bilden som AKS nu länkar till :)

22:e februari behöver komma nu!

edit: Ser att AKS hann emellan med ett mess också! Det är ju ingen major spoiler precis, men en sån där liten grej som kan vara roligare om man inte vet om i förväg..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » fre jan 28, 2005 17:14

Men hur är det då med avsnittstitlar i denna tråd? En titel som

Mars vs Mars eller An Echolls Family Christmas måste ju anses vara minst lika "spoilande" som fotot som numera är länkat till ovan. OBS! Jag ifrågasätter inte att fotot nu är en länk, men det är ju lite svårt att veta hur man ska hantera detta i fortsättningen.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » fre jan 28, 2005 18:21

Avsnittstitlar som inte är av typen "The death of Duncan Kane" eller "When Veronica gets it on with Logan" måste väl vara okej. Dina exempel spoilar väl extremt lite.

Den här bilden är ju absolut ett gränsfall för vad jag skulle kalla spoiler, men när jag tvekar tänker jag oftast "better safe than sorry"...

Säg så här:
När jag klickade på din länk så kollade jag på den bilden och bestämde mig för att jag inte ville bläddra igenom fler bilder ifall att det var andra grejer som jag hellre ville se när avsnittet väl kommer. Men jag blev ändå väldigt sugen på nästa avsnitt när jag såg bilden, och ångrar inte att jag såg den.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » fre jan 28, 2005 18:36

Det finns ju mer och mindre spoilriga bilder grundat på vad du kan läsa ut av dem och just den bilden tycker jag avslöjar för mycket. Hade det varit en mer vanlig bild hade jag inte klagat lika mycket, men det är likväl från framtida avsnitt, varför inte då spoilermarkera. Lika mycket som vi spoilermarkerar när vi pratar om avsnitten.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » fre jan 28, 2005 19:04

"She'll be back." Rob Thomas tells me they're working out the number.

I love it I love it I love it I love it I love it I love it I love it I love it!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » fre jan 28, 2005 22:24

Jag håller helt med om att spoilriga bilder bör markeras men jag kan inet förstå hur den bilden är mer spoilrig än titeln An Echolls Family Christmas. Ungefär lika mycket av handlingen kan utläsas av bilden och titeln. Så, inga problem egentligen, men jag förstår ändå inte varför An Echolls Family Christmas är okej men inte fotot... Äh. Vi lämnar det här nu. Så viktigt är det inte för jag har inga problem med att fotot är en länk. Ska nu gå och ändra länken så att den kopplas till en större version av fotot because... it's fabulous like that! Och de som nu ev oroas över att den är extremspoilrig: det är den inte! Men är du mycket känslig; no looky-looky and no peeky-peeky. Hee! Dessa foton tror jag kommer att sälja avsnittet till de Buffyfans som fortfarande är osäkra. Och då talar jag inte enbart om fotona på Aly. De är ju väldigt roliga, många av dem, dessutom.

Äh, vi tar länken till den större versionen här (som sagt, fotot finns också på framsidan till Neptunesite så gå inte dit om du vet att du är känslig):

http://www.neptunesite.com/russkie-3.jpg

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre jan 28, 2005 22:31

Det kanske är en kombination av titel + bild i detta fallet som jag tycker avslöjar för mycket. Plus att jag gillar överraskningsmomenten av att inte ha sett något alls innan (visuellt, titlar är inte lika mycket "fakta"). Titlar är ju dock svårt att undvika, du ser ju dem när du laddar hem typ.

Angående fotot så verkar Logan har fått in helt rätt look.
Very 80-tals Tom Cruise ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre jan 28, 2005 22:37

M-hm, innan jag kopplade fotot till titeln (kan säga att Logan gjorde att jag inte ens såg Veronica på fotot först, hrm...) så tänkte jag:

Damn, Logan har fått tag på några happy pills! Sen så såg jag Veronica och kopplade det till titeln och va-bam... very Tom Cruise, indeed. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » fre jan 28, 2005 23:40

Är det bara jag som tycker att den "onda" polischefen är helt tagen ur sitt sammanhang? Han känns ju mer som en parodi på en dålig polis, snarare en en karaktär i en hyfsat normal/seriös serie som VM. Det känns som att han är skriven ungefär som vaktmästaren i Scrubs.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » fre jan 28, 2005 23:51

Jag har inte direkt uppfattat den nya polischefen som "ond", snarare mer åt det inkompetenta hållet. Han är ny på jobbet och försöker bevisa vad han går för, vilket inte är mycket jämfört med Mr Mars och han får överkompensera. Typ. Sen att han inte gillar familjen Mars är ju en följd av det, hur han ser på Lily-fallet och hur han fick jobbet osv. Men det kan ju ligga mer bakom också, som vi ännu inte vet...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jan 29, 2005 0:01

Det som gör att jag inte gillar honom (detta med honom och pappa Mars är liksom... kul) är det faktum att...

1.1 Pilot
... han totalt nonchalerade en 15-16-årig flicka som blivit våldtagen. Fy f*n vad förbannad jag blev då Veronica satt på hans rum.

Annars så är han mest kul, men jag har inget emot att han är kul på sitt sätt i Veronica Mars. Inte så att jag tänkt att haninte passade in.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör jan 29, 2005 0:19

AKS skrev:1.1 Pilot
... han totalt nonchalerade en 15-16-årig flicka som blivit våldtagen. Fy f*n vad förbannad jag blev då Veronica satt på hans rum.
Kan det kanske vara en ledtråd att han var inblandad eller åtminstone visste om det innan Veronica anmälde det? Eller så är han bara en bricka i någons spel... men visst är det en hemsk scen och hans sätt att agera är totalt fel och ondsint. Utöver det har vi inte sett samma beteende så mycket?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör jan 29, 2005 1:55

YS: Nej, jag kan hålla med. Irriterar mig lite på att han ska vara så totalt inkompetent, elak och oduglig i alla situationer, oftast för att visa hur duktig Keith är i jämförelse och förklara om och om igen precis hur orättvist det är att han förlorade jobbet. We get it, already!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav monkeyboy » lör jan 29, 2005 1:58

caffeineaddict skrev:YS: Nej, jag kan hålla med. Irriterar mig lite på att han ska vara så totalt inkompetent, elak och oduglig i alla situationer, oftast för att visa hur duktig Keith är i jämförelse och förklara om och om igen precis hur orättvist det är att han förlorade jobbet. We get it, already!

I concurr...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav AKS » lör jan 29, 2005 2:16

Illyria skrev:Kan det kanske vara en ledtråd att han var inblandad eller åtminstone visste om det innan Veronica anmälde det?

Ja, han kanske var med i en cover-up av våldtäkten? Jag tror inte att han var med på själva grejen, men om nån av de rika killarna gjort det... vem vet om han var villig att hjälpa den killen? Seriöst, man *kan* bara inte bete sig som han gjorde i den scenen. Bastard.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön jan 30, 2005 0:11

Kristen Bell, will you marry me? Hon verkar vara den perfekta kvinnan. Söt, full av talang, smart och rolig:

Om sin första roll som 12-åring:
"It was a complex dual role actually," said Bell with a twinkle in her eye. "I played a banana in the first act and I played a tree in the second act. I know you're thinking -- how could I balance two characters like that? But somehow I did it."

http://www.freep.com/entertainment/tvandradio/duf1_20040801.htm

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » sön jan 30, 2005 10:23

Ja, när du säger det så börjar min förälskelse anta proportioner jag inte kan hantera. Det här är nog den allvarligaste celebrity crush jag någonsin har haft och då har jag ändå haft några allvarliga. Så självständig, så vacker, så...perfekt.
Kristen, om du läser det här, jag friar.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav AKS » sön jan 30, 2005 15:47

RP: Fast jag var först! :)

Rob Thomas, VM:s skapare, har postat på TwoP (har ingen aning om hur genuint det är, men det *verkar* vara det -- och kan the Whedon kommunicera med fansen så kan ju RT). Eftersom jag postar på TwoP så känner jag mig underligt stolt, som att han riktar sig till *mig*. Psycho-varning, indeed. :)

In case any of you doubted this, we read TWOP pretty religiously around the Veronica Mars offices. (Though I admit that I'm still thrown by a number of the abbreviations. I finally figured out that BSK stood for "Back, Show Killer." As I've produced/written two of those Paula Marshall shows, I feel somewhat responsible for her unfortunate nickname.)

One of the other producers on the show likened reading the postings to getting hit with a tidal wave of love tempered by a million papercuts.

Let me say, first and foremost, thank you for watching, commenting on and caring about the show. I promise you, we value your feedback more than the overnights. (Though I would cut off a digit for a 5 share.)

Here's what I know about our chances for a second season...

UPN, despite our low numbers, treats us like gold. Usually when a show is failing to do the numbers a network wants it to do, the network tries to "fix" a show. UPN isn't tinkering with Veronica Mars. They have told us to "keep doing the show your doing. It's up to us to bring an audience to the show." Creatively, the executives at both our studio and our network have been tremendously supportive.

Dawn Ostroff, the network president, gave us an encouraging speech about how Seinfeld, Cheers, even our OTH competition (see, I'm catching on) were ratings flops until Season 2. At the recent Television Critics Association network meetings, Dawn said that nearly every critic in America let her know that she simply can't cancel Veronica Mars.

That's the good news. If there's bad news, it's that shows are often cancelled by networks even when they love and are proud of a show. At some point, an executive that I don't even know because he/she is so far up the corporate food chain may simply look at the numbers and pull the plug. Still, I would bet on us being back before I bet against us.

I can't tell you how many arguments/discussions/debates you all have had online that we have had in our writer's room as well. Should Veronica have written "Veronica Mars is smarter than I" on that fifty dollar bill? Sure, it's grammatically correct, but it's less idiomatic. We, too, debate these things. You all have noticed things that blows my mind. In the original version of the Veronica Mars pilot, Lilly's body was disposed of in the ocean. For reasons that I'll explain in detail on the season one DVD (assuming we get one), it became necessary to change the location of her body. Somehow the prop crime scene reports didn't get changed and a few of you froze the screen and were able to read these original reports. Our bad. I've learned. The Veronica Mars audience is on top of these details.

I can't wait for you all to see what comes next. I think the show has gotten better as the season has progressed, and I know we have some great surprises to come.

Thanks again,

Rob Thomas

Så, VM:s framtid ser mörk och ljus ut samtidigt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön jan 30, 2005 16:18

AKS skrev:RP: Fast jag var först! :)

Kristen Bell, marry those two fools above and then we two can elope with their money and... stuff.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » sön jan 30, 2005 17:38

AKS: Tack för det. Intressant läsning. Bara en sådan sak som att en andra säsong och säsong 1 på DVD nämns ger mig hopp.

Men tyvärr finns det återigen ett "men".
Jag läste det här på Neptunesite. Inga spoilers egentligen men markera inte texten om du inte ens vill ha en aning om vad som kommer hända resten av säsongen.
"Veronica finds her mother, solves Lilly's murder, learns what really happened the night she was drugged, and discovers the identity of her biological father. She also gets close to a hunky deputy (Max Greenfield). Somehow, we suspect more mysteries will pop up."
Är inte det här lite för definitivt? Med allt det där ur vägen vad finns kvar för en andra säsong?
Användandet av förfluten tid och alla tillbakablickar är två av seriens starkaste kort och med tidselementet förbrukat kan det vara svårt att få till en lika intressant arc.
Nåväl, serien har inte gjort mig besviken än så jag ska inte bara anta att den kommer göra det. Och vem vet, kanske lämnas några dörrar öppna efter säsong 1?
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » sön jan 30, 2005 17:52

RalfiParpa skrev:Nåväl, serien har inte gjort mig besviken än så jag ska inte bara anta att den kommer göra det. Och vem vet, kanske lämnas några dörrar öppna efter säsong 1?

Den nya polien visar sig vara en drogbaron, kusinen Lillian Kane som ser exakt ut som Lily Kane flyttar till staden och nu gäller det att få reda på vem Lilys mördare BOB egentligen är. Duncan visar sig kunna förvandla sig själv till en långtradare med laserkanon i släpet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » sön jan 30, 2005 17:56

Ska jag tolka det där som att du inte håller med mig eller att du svampat för mycket igen?
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » sön jan 30, 2005 17:59

RalfiParpa skrev:Ska jag tolka det där som att du inte håller med mig eller att du svampat för mycket igen?

Inget av det. Jag håller med, fast samtidigt så känns det lite som "vad har de kvar att bygga serien på efter Buffy haft ihjäl the Master?"
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » sön jan 30, 2005 18:11

Jag skulle gilla en helt ny arc så länge den berör Veronica personligen, precis som den här.
Nya karaktärer, bättre avsnittsarcar, utvecklande av befintliga karaktärer och kanske, kanske, kanske Alyson Hannigan som en regular. Då kan Veronica Mars bli bra. Kanske till och med bäst.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Tinwiel » sön jan 30, 2005 21:12

Ah, jag får väl erkänna att även jag är lite småkär i Kristen Bell, men jag får väl ställa mig sist i kön... :D Kanske efter noike då...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » sön jan 30, 2005 21:21

Tinwiel skrev:Ah, jag får väl erkänna att även jag är lite småkär i Kristen Bell, men jag får väl ställa mig sist i kön... :D Kanske efter noike då...

Finns det någon som egentligen inte har fallit för Kristen, eller åtminstonde i rollen som Veronica Mars. Troligen inte.

Har nu i helgen eller egentligen från inatt börjat se om VM, målet är givetvis att se om det till nästa avsnitt. Men nu efter dryga 18 timmar sen första avsnittet så har jag sett dem fem första och troligen blir det ett par till under kvällen/natten.

Jag sympatiserar mycket med Ralfi har jag upptäckt ;)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav RalfiParpa » sön jan 30, 2005 22:14

Tob skrev:Finns det någon som egentligen inte har fallit för Kristen, eller åtminstonde i rollen som Veronica Mars. Troligen inte.

Det är ju fullt förståeligt, hon är ju underskön. Och ännu viktigare - min, min, min!

Tob skrev:Jag sympatiserar mycket med Ralfi har jag upptäckt ;)

Ohh, första och antagligen sista gången man hör det. Lite synkroniserat måste ändå ett forum vara för att fungera.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » sön jan 30, 2005 22:40

Tob skrev:Finns det någon som egentligen inte har fallit för Kristen

JAAAAG!!! ;)

Vad är det ni ser hos henne egentligen? Ok, hon uppfyller följande:
* Söt
* Bra skådespelare

Men mer? Av alla XXXXX unga blondiner som är verksamma i Hollywood, vad är det som särskiljer henne från dem? SMG har i alla fall ett ganska originellt utseende, men denna tjej ser ju ut som alla andra blondiner, och att så många dyrkar henne visar väl att folks smak av utseenden är ganska enkelspårigt (precis som populärmusik).
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film