Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » lör maj 21, 2005 16:10

gaspode skrev:Om det kommer fram att den enda hon "dödat" är den där gamla pojkvännen är det fruktansvärt fånigt.

Hon dödade väl den där killen hon utnytjade för att råna banken.
Hon verkar vara helt jävla sjuk när man tänker efter.
Hon blev tillsammans med killen för att utnyttja honom att råna en bank och sen dödade hon honom. Allt för ett leksaksflygplan som har sentimentalt värde för henne. Hoppas att vi får se mer av hennes sjuka beteende på ön, för det vore dåligt om hon egentligen är helt snäll, för då hade hon aldrig gjort dom sakerna som hon gjort innan hon kom till ön.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » lör maj 21, 2005 17:01

LWes, jag funderade på om hon gjorde det, men en kompis sa att hon sköt honom i benet eller nåt sånt när vi pratade om det..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Matt » lör maj 21, 2005 17:06

spoiler Kate
Men hon var väl redan jagad av polisen när hon fick sitt ex dödad? Vad hade hon gjort innan?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Yog-Sothoth » lör maj 21, 2005 17:58

1.23:
Tänk om de som åker iväg på flotten dyker upp innanför luckan?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tinwiel » lör maj 21, 2005 18:16

Matt skrev:spoiler Kate
Men hon var väl redan jagad av polisen när hon fick sitt ex dödad? Vad hade hon gjort innan?

Och varför var hennes mamma rädd för henne? :eek:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » lör maj 21, 2005 18:24

Yog-Sothoth skrev:1.23:
Tänk om de som åker iväg på flotten dyker upp innanför luckan?

Crap också, det är en sådan där mardröms cliffhanger som bara JJ Abrams skulle kunna leverera. Ryser av bara tanken.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » lör maj 21, 2005 18:58

Matt skrev:spoiler Kate

Det var hon och jag undrar vad hon gjort som var så hemskt att hennes mamma inte ens ville träffa henne trots att hon var döende. Men detta sparar de såklart till nästa säsong.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sfinx » tis maj 24, 2005 3:03

Jag såg 1.24 idag, det blir bara mer och mer spännande!
Fast av vad jag har förstått blir jag tvungen att till hösten nu för att ladda ner fler! Oh, thats evil.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Illyria » tis maj 24, 2005 3:07

Avsnitt 24 och 25 visas nu på onsdag så ingen kan ha sett dem ännu, förutom de som varit med och producerat ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sfinx » tis maj 24, 2005 3:35

Vilket har jag laddat ner i så fall?
Det var en viss förvirring runt avsnitt 22 och 23, i samband med specialavsnittet, det vet jag. Mina vänner sade att man kunde ladda ner 24:an, så jag försökte och det var ett avsnitt jag inte sett.

1.23?
Det med Kate och hennes kompis och förklaringen till flygplanet

1.22?
Om Said och hans förflutna.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Illyria » tis maj 24, 2005 3:46

1x21 The Greater Good (aka Sides):
Om Said och hans förflutna.
1x22 Born to Run:
Det med Kate och hennes kompis och förklaringen till flygplanet
1x23 Exodus (part 1), senaste avsnittet och troligen det som fått 24 som fel nr:
Blandade flashbacks, båten åker iväg
Nu på onsdag är det 1x24-25, dubbelavsnitt med del 2 och 3 av "Exodus".
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sfinx » tis maj 24, 2005 4:02

Tack.
Då är det 23 jag fått ner, och bevisligen är de på min hubb är lika förrvirrade som jag har varit.
Det gläder mig å andra sidan att jag har två avsnitt att se fram emot.
Hoppas det är mer om Locke(är det ngn som har tänkt på att han har samma namn som filosofen?), Said och Hurley.

Vad det beträffar
Sawyer, och de som for iväg, så tror jag att de flesta av dem kommer tillbaka för det är för många viktiga personer med. Den lilla pojken, Sawyer, kommer definitivt tillbaka, Michael hänger lite löst.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Noam » tis maj 24, 2005 20:16

Lost.S01E24.HDTV.XviD-TCM
Lost.S01E23.DIRFIX.PROPER.HDTV.XviD-TCM
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » tis maj 24, 2005 21:51

Inte långt kvar till torsdag nu... Två timmar Lost... kan inte bli mycket bättre. :) Skall nog fira med riktigt fet skräpmat till middag samtidigt som jag kollar.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » tis maj 24, 2005 22:19

Utöver Lost är det dessutom säsongsfinal för Alias, JJ Abrams överdos på torsdag ;)
Fast först är det House-final att se fram emot.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » ons maj 25, 2005 8:13

Oboy, nu tycker jag att lost har höjt sig igen.
Spoiler 1x23
Det hände något i det här avsnittet för en gångs skull, flotten kom iväg

Sfinx: Det var lite snack om filosofnamn i Lost några sidor bak
Spoiler Lost hittills
Den franska tjejen heter ju Roussaeu och Locke e ju Locke. Ur ett historiskt perspektiv förespråkade dom för två olika sorters livsideal.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Yog-Sothoth » ons maj 25, 2005 17:41

Innan finalen av Veronica Mars spekulerades det en hel del i den tråden. Här är några teorier inför Lost-finalen:
* Något händer med flotten. Den kraschar inte, för de vill nog inte slopa alla de viktiga karaktärerna. Den pajar inte så att de får vända tillbaka, det skulle vara för odramatiskt.
Jag tror att något mystiskt kommer att hända, som min tidigare teori om att de som seglar iväg på flotten kommer att dyka upp innanför luckan, alternativt "klassikern" att de seglar iväg i horisonten och lämnar ön bakom sig, bara för att inom en kort tid anlända till ön igen, dvs det är omöjligt att komma därifrån.
Om det händer något med flotten tror jag inte det är omöjligt att Walt blir ansvarig, saker brukar ju gå som han vill och han ville egentligen stanna kvar på ön.

* Någon sidokaraktär kommer att dö. De hade ju lovat att en av huvudkaraktärerna skulle dö, och det gjorde ju Boone. De enda två sidokaraktärer som har varit med ofta (vad jag minns) är "Delenn" och läraren. Enligt hur det brukar vara i filmer tror jag att läraren är körd, det är av någon anledning ofta personer som är nervösa och rädda som dör.

* Vad som händer med piratskeppet (som Delenn av någon anledning kallar "the black rock", varför det?), den svarta röken, "the others" samt vaktmonstret finner jag omöjligt att spekulera i, det är såpass fantasirikt att det kan hända vad som helst.

* Locke kommer att få något slags uppenbarelse, eller så kommer det hända något annat extraordinärt med honom.

Kom med lite egna teorier nu. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » ons maj 25, 2005 17:47

Yog: varför skriver du "Delenn"?
Intressanta teorier, jag ska skriva något senare idag och se om jag lyckas lika bra som med VM ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » ons maj 25, 2005 17:52

Illyria skrev:Yog: varför skriver du "Delenn"?

Ah, dålig vana... jag kallar ofta skådespelare för de karaktärer jag associerar dem med. Mira Furlan som spelar den franska kvinnan spelade karaktären Delenn under fem år i Babylon 5.

http://images.google.se/images?q=delenn ... C3%B6kning
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » ons maj 25, 2005 17:58

Det hade jag inte en aning om, har inte sett Babylon 5. Pratar hon med samma accent i den serien eller är det bara i Lost?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » ons maj 25, 2005 18:37

Illyria skrev:Det hade jag inte en aning om, har inte sett Babylon 5. Pratar hon med samma accent i den serien eller är det bara i Lost?

Hon pratar med exakt samma accent! Hon emigrerade från Kroatien till USA i vuxen ålder, så fransk accent är det inte direkt.

Jag kan verkligen rekommendera Babylon 5 om man gillar episka arcar, den huvudsakliga arcen i B5 sträcker sig över fyra säsonger. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tomas » ons maj 25, 2005 19:40

black rock
Heter inte skeppet Black Rock? Tyckte det stod så i aktern iaf.
Kan det ha varit någon sjukdom som kom till ön ombord på skeppet som smittat the others?
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Illyria » tor maj 26, 2005 5:20

Jag har läst en spoiler (för ett tag sedan) om säsongsfinalen och:
Tydligen kommer någon dö. Frågan är vem? Jag hoppas det är någon på båten, speciellt Michael eller Jin, Walt i tredje hand. Michael för han är tråkig, Jin för han är tråkig och jag gillar Jack/Sun och jag tror inte Walter kommer dö, han är för användbar i serien.

Spekulationer (avsnitten har väl visats nu men jag har inte läst några kommentarer):
Båten: jag tror de blir kvar på båten ett tag, men att de kommer tillbaka på ön något sätt. Jag tror inte det går att lämna ön. Hoppas det inte är en klichée typ: de seglar och seglar och ser land - och det är ön. Möjligen om de kommer till en helt annan del av ön att det skulle fungera.
Luckan: de lyckas öppna den och något hemskt händer ;) Jag tror luckan kommer avslöja något och leda till att hastiga beslut måste tas om "the others" och alla kanske inte är eniga och vissa väljer att slåss, andra försöka gömma sig osv. Kanske luckan är ett kontrollrum för säkerhetsystemet?

Det känns svårt att spekulera med så mycket öppet och inte så mycket fakta att backa upp något med. Känns som det mesta kan hända och jag räknar med en cliffhanger i sann Abrams anda.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 26, 2005 7:56

Illyria skrev:Jag har läst en spoiler (för ett tag sedan) om säsongsfinalen och:
Tydligen kommer någon dö. Frågan är vem? Jag hoppas det är någon på båten, speciellt Michael eller Jin, Walt i tredje hand. Michael för han är tråkig, Jin för han är tråkig och jag gillar Jack/Sun och jag tror inte Walter kommer dö, han är för användbar i serien.

Vad menar du med att du gillar Jack/Sun?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 26, 2005 7:59

Hittade denna länk till senaste dubbelavsnittet på TPB, fast själva torrenten finns inte där:
http://www.mininova.org/tor/47027
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » tor maj 26, 2005 8:07

Yog-Sothoth skrev:Vad menar du med att du gillar Jack/Sun?

Jag gillar dem som potentiellt par.
Har sett första halvan av finalen nu, finns t ex på eztvefnet.org
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 26, 2005 8:24

Illyria:
När har Jack och Sun visat intresse för varandra/antytt att det kan bli något?!?
Idag blir det finalklassiker... bränna skivan hemma på datorn från jobbet via remote desktop, så att den är färdigbränd när jag kommer hem. Köpa ordentligt med skräpmat och sen gå hit och analysera sönder avsnittet. ;) Jag får dock lite panik, jag vet att så många kommer att se den innan jag. Å andra sidan verkar intresset för Lost ganska svagt på det här forumet just nu...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » tor maj 26, 2005 8:28

Yog-Sothoth skrev:När har Jack och Sun visat intresse för varandra/antytt att det kan bli något?!?

Det har inte visats så, jag bara gillar deras scener ihop, t ex när de tog hand om Boone, de kompletterade varandra bra. Tror det var då jag först skrev att jag var Jack/Sun-shipper också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor maj 26, 2005 9:35

Jag har dubbelavsnittet på nedladdning nu. Från det där eztnet eller vad den nu hette. Ser faktiskt fram emot det litegrann eftersom det ju är säsongsavslutning. Hoppas det inte är en massa dötid. Lost hade tjänat på att ha en S1 på 22 avsnitt som många andra serier har. Då hade vi sluppit en del avsnitt som det inte hände något alls i.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor maj 26, 2005 10:00

Säsongsfinalen (24-25): "The island brought us here", Locke har koll.

Arzt exploderar och Hurley säger det är hans fel för han är otur, varför följde han med till att börja med då? Hans otur (siffrorna) fick honom nästan att missa flyget också, hur nu det hänger ihop, borde inte siffrorna (ön) vilja få honom till ön eller är han ett hot?

Vägen tillbaka med dynamiten verkade långt svårare än ditvägen, jag trodde de skulle hinna tillbaka till luckan långt tidigare i avnsittet men icke. Vad är den svarta skuggan/molnet som dyker upp precis innan "monstret" kommer? Samma skugga som sen kommer ur marken när de kastar ner dynamiten. Första gången Locke var rädd också, men ändå ville han att de skulle släppa honom sen...

Danielle hade varit ute efter Claire tidigare (när Clarie var hos the others?) och nu stjäl hon Aaron för att byta honom mot Alex. Det hade jag inte förväntat mig, även om Danielle är labil, och hon hade rätt att the others ville ha "the boy", fast de ville inte ha Aaron, de vill ha Walt! När båten exploderade, var Jin ombord då? Michael var i vattnet och Sawyer hade tidigare hoppat i vattnet? Tror jag måste se om den scenen för att hänga med i allt, eller tom hela avsnittet.

Charlie tog med sig en staty med droger, not good, hoppas han slänger bort det nu när de lyckades hämta hem Aaron. En sak jag inte förstår är när de hittar något på ön som allt det här heroinet så bara lämnar de det där för vem som helst att hitta, inte så smart.

Vad menar Jack med att Locke kommer bli ett problem (även om de nu inte ser lika på saker)? Och Hurley får i sista sekund synd på nummerna på luckan but too late och allt vi får se är en stege neråt... "monstret" försökte ju dra ner Locke under jorden också, det borde hänga ihop?

Det blir nästan för mycket med ett långt dubbelavsnitt och många olika flashbacks. Mycket att notera (de flög från gate 23 t ex), kommentera och undra över och jag är inte direkt besviken men jag hade förväntat mig en ännu större cliffhanger. Luckan verkar inte vara en ingång, snarare en utgång?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film