Farscape

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tor jul 08, 2004 20:17

Tack, Langtry! Måste få säga att D'Argo var ganska oväntad, men Gigi och Virginia(?) såg ut som man kan tänka sig. Är VH rakad i serien eller har de lyckats få det att se så bra ut med hjälp av make-up? Hennes skallighet alltså: :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Nea » tor jul 08, 2004 21:49

AKS, jag håller med dig om allt du sa om "A Human Reaction", jag blev också djupt berörd av det avsnittet första gången jag såg det. Det är definitivt ett av mina favoritavsnitt från s1, tillsammans med "Nerve"/"The Hidden Memory" och "Family Ties". Vad gäller det du skrev om hur jäkla bra Browder är och hur duktig Claudia Black är på att uttrycka känslor utan några repliker, well, trust me, you ain´t seen nothing yet! :D

Din fråga om "A Human Reaction", ja nu får jag lita på mitt minne igen, för det var ett tag sedan jag såg avsnittet själv, men:
Som jag uppfattade det så var allting som hände i avsnittet "på riktigt", förutom att Rygel dog, och det var den riktiga Aeryn som var med John i huset. Det var alltså en konstgjord värld från allra första början då Chrichton kraschlandar och 'Moya-gänget' kom för nära maskhålet så de sögs med in i den världen. Sen stoppades de bara undan i säker förvaring medan the Ancients 'lät' Aeryn och John komma undan för att observera hans reaktioner. Men, eh... jag går som sagt utifrån minnet här. ;)

Sen så har jag för mig att Virginia Hey verkligen hade kort (eller kanske t.o.m rakat) hår under inspelningarna. Men jag är inte helt säker, så vi kan väl säga att det är 50/50 % chans att jag har rätt. :)

Kommer du att se flera avsnitt under veckan? Vill läsa alla dina tankar efter det att du sett "Nerve"/"The Hidden Memory"! Och det finns en hel del roliga scener från "Through the Looking Glass", också.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav Langtry » tor jul 08, 2004 22:01

AKS skrev:Tack, Langtry! Måste få säga att D'Argo var ganska oväntad, men Gigi och Virginia(?) såg ut som man kan tänka sig. Är VH rakad i serien eller har de lyckats få det att se så bra ut med hjälp av make-up? Hennes skallighet alltså: :)

Hon är rakad så det är inte make-up.
Offra allt för konsten :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav noike » tor jul 08, 2004 22:17

Jo, Virginia Hey nämnde det någonstans på säsong ett-utgåvan. Strikta order att raka sig, och hon ska ha haft riktigt långt hår innan så det ska ha varit lite chockartat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » fre jul 09, 2004 13:06

Som nea sa om Ben Bowder. You ain't seen nothing yet. I love that man!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Nea » fre jul 09, 2004 13:12

I love that man!

Me too! :D
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav Langtry » fre jul 09, 2004 13:16

Hittade en kul lista som jag tror inte är nå'n större spoiler.
Sätter den iaf inom spoilers så kanske ni som sett lite Farscape säga om den klarar sig utan spoilermarkering

You Know You Watch Too Much Farscape When...
* You stub your toe and the word that comes out of your mouth is "frell!"
* You think in microts and arns, and have to stop and convert them back into seconds and hours.
* The word "wormhole" gets you really excited.
* You honestly understand every single word that comes out of John Crichton's mouth.
* You honestly understand every single word that comes out of Stark's mouth.
* You think it might actually be kind of cool to have a "Harvey" to talk to (assuming you kept the dumpster handy).
* You give your friends cute little nicknames like "Sparky" and "Buckwheat."
* You list your religion on the census form as "Delvian Seek."
* You will never, ever be able to look at a Roadrunner cartoon the same way again.
* You write a letter to the Sci-Fi Channel suggesting that they fire John Edward and replace his show with Crossing Over with Stark.
* You have an extensive repertoire of recipes involving food cubes.
* You have sworn you will never be taken prisoner again.
* You cut yourself and pound on the wound, trying to make the blood run clear.
* You mark off time with "Mippippippis."
* You refer to your home world as "Erp."
* You've decided to take up "snerching" as a hobby.
* You have a sneaking suspicion that the life you're living is really just a hallucination induced by the Ancients and/or the Scarrens.
* You're beginning to see Rygel's good qualities.
* You put on a black shirt and a green shirt on alternate days and pretend you're two different people.
* You're practicing diligently to hit that high note that lets you melt metal with your scream.
* You're thinking about having a cooling rod implanted in your head for those hot summer days.
* You wear your hair in a Peacekeeper Ponytail.
* You can't look at a cracker without chuckling at the associations it conjures up.
* You've adopted "Humans are SUPERIOR!" as your battle cry, "Work now, freak later" as your mantra, and "Wait for the wheel" as your philosophy of life.

Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Langtry » fre jul 09, 2004 13:21

For the ladies :)
And the gents too...

Bild
Senast redigerad av Langtry sön jul 25, 2004 15:43, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Langtry » fre jul 09, 2004 21:16

Ben Bowder kan man beskåda i en yngre upplaga just nu på ZTV i "Memhpis Bell" från 1990.
:)

Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav AKS » lör jul 10, 2004 10:55

Ah, mycket ny information. För det första... Virginia. Ja, jag hade blivit j-vligt imponerad om de lyckades få hennes nacke att se så naturlig ut enbart med hjälp av make-up. Ja, om hon hade varit långhårig alltså. Och ja, snacka om traumatiskt att behöva raka av håret! Men vi vet ju alla hur hårt tv-serieskådespelare arbetar så vi kan trösta oss med att hon antagligen inte hann vara ute bland vanligt folk så mycket med sitt rakade hår. :)

Nea skrev:Vad gäller det du skrev om hur jäkla bra Browder är och hur duktig Claudia Black är på att uttrycka känslor utan några repliker, well, trust me, you ain´t seen nothing yet! :D

Lovande! Jag ser som sagt ett enormt potential i båda dessa skådespelare och det är skönt att få veta att det potentialet uppfylls. (Kan ett potential uppfyllas? Lät lite konstigt tycker jag. :))

Angående det Nea skrev bakom spoilerblock om A Human Reaction... :eek: Det hade jag *aldrig* fattat av mig själv. Hmm... Måste snart se om avsnittet, mao.

Kommer du att se flera avsnitt under veckan? Vill läsa alla dina tankar efter det att du sett "Nerve"/"The Hidden Memory"! Och det finns en hel del roliga scener från "Through the Looking Glass", också.

Jag har sett Through the Looking Glass och A Bug's Life. Skulle vilja påstå att båda var bra avsnitt (standarden på avsnitt har höjts rejält de senaste tio avsnitten eller så) med flera bra scener. Som sagt, karaktärsutvecklingen är numera mycket intressant och ett avsnitt som i början av S1 bara skulle ha känts "sådär" (tack vare handling) känns numera riktigt bra eftersom man känner karaktärerna och de har fått ett djup som man inte kunnat ana att de skulle få i början av S1! T.o.m. Zaahn (kommer aldrig att komma ihåg hur det stavas).

Spoiler avsnitten som nämns ovan
Aeryns uppenbara längtan efter Peace Keepers-livet i A Bug's Life lägger till en dimension av uppskattning, om ni förstår vad jag menar.ä Alla andra hatar dem, Aeryn kan inte låta bli att längta. Vilket väl egentligen är väldigt naturligt, men eftersom de andra tycker så illa om dem så har man ändå svårt att sätta sig in i Aeryns situation. Jag menar, Durka(?) har varit hjälte för henne sen hon var barn, men han har också torterat hennes vän Rygel. Me likes! (Ja, inte tortyren alltså.)

En liten, liten favoritscen i Through the Looking Glass: Då Crichton är i den gula versionen av Moya och ska börja köra framåt... Rygel som av rädsla kryper in mellan Crichtons armar. Awww... :)

Får nog det sista box setet i början --> mitten av nästa vecka och lär se avsnitten ganska snabbt. Med tanke på att det är de sista avsnitten så kommer jag antagligen att ha en hel del att kommentera.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Langtry » lör jul 10, 2004 11:45

Angående V.Hs hår/rakning

Spoiler en bit in i serien, säs 2-3 eller nå't (är lite osäker för jag såg hela serien i nästan ett svep)
En av orsakerna till att hon valde att sluta i serien var för att det var jobbigt att ständigt raka sig.

Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Nea » lör jul 10, 2004 14:53

AKS, några av mina favorit-scener från "Through the Looking Glass":
När de är i den gula zonen, och Crichton inte kan låta bli att skratta åt allt Rygel säger och till slut kniper han bara ihop munnen på honom och går därifrån. Gillar även den blå delen då Aeryn och John måste kommunicera med gester och John beskriver Rygel vilket får Aeryn att le. Intressant också att se hur annorlunda Chianna reagerade på effekterna av den blå och röda zonen, i jämförelse med Chrichton och D´Argo.
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav Off » lör jul 10, 2004 16:28

TTLG är nog ett av mina favoritavsnitt under "tidiga" farscape. Det var nog faktiskt ett av de första jag såg också när serien gick på c+
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav latarmig » lör jul 10, 2004 16:39

Idag när jag tittade in på Andra Långgatans Second Hand Affär här i Göteborg såg jag fem dvdboxar med Farscape i en monter. De såg välvårdade ut. Jag kunde bara se prislappen på "vol 5", men det stod 270:-. Kanske är det någon här som är intresserad.
latarmig
Big Bad

Inläggav AKS » lör jul 10, 2004 23:31

Nea: Kan hålla med dig om de scenerna.

Off: Tycker också att det är ett va de bättre avsnitten i S1 (hittills). Men (hittills) så är A Human Reaction head and shoulders above the rest.

Jag kan också tipsa om amazon.co.uk:s Marketplace. Dvs där kan man beställa i princip allt begagnat. Betlaningen går genom amazon = du behöver inte ge ut ditt kortnummer till nån annan eller hålla på med cash till UK. Jag har fått två box set hittills (har beställt fler dock) och de kostade ca 140 kr inklusive frakt och de var i *perfekt* skick då jag fick dem. Precis som killen beskrev dem. Som nya. För 140 kr inklusive frakt. Kan vara värt ett försök för de som är intresserade. Jag kommer att köpa hela serien begagnat. Har fyra box set nu som alla är som nya.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör jul 17, 2004 23:19

Då har jag äntligen hunnit sätta mig ner med några fler avsnitt (ska se 1.22 inatt).

SPOILER för
1.19 Nerve
1.20 The Hidden Memory
1.21 Bone to Be Wild
För det första: Moyas graviditet. Då jag först hörde talas om den i They've Got a Secret så var jag minst sagt tveksam. Det kändes lite löjligt... Men ju längre tiden gått så känns idén mindre och mindre löjlig och mer och mer... fullständigt originell och kul. Tror aldrig jag sett nåt dylikt i en scifiserie/film. Och jag menar, då lillgrabben föds och han har modersproblem p g a att han är utrustad med mer vapen än the terminator då han varit på shopping spree... well, det är ju bara för underhållande, originellt och... rörande. :) Så, till slut kan jag säga att me likes this idea. Nu är jag bara nyfiken på vilket namn Aeryn ger honom.

Nerve var kort och gott ett väldigt bra avsnitt. Väldigt spännande och intressant och Scorpius (som jag ju sett på många, många foton i de scifitidningar jag har hemma) är hur bra som helst. Först kunde jag inte riktigt koppla att den kantige s/m-inspirerade karaktären har showens vänaste röst, men det passar ju utmärkt såhär i efterhand. Och jag föredrar definitivt den väna, lugna rösten framför den väsande rösten (som jag antog att han skulle ha) som Scorpius visar prov på i Bone to Be... Nerve känns som ett steg framåt vad gäller att skriva riktigt tajta manus. Jag har känt, tidigare under säsongen, att manusen ofta är lite väl spretiga. Ibland har det känts som att författarna har en idé som räcker för en halvtimme och de fyller ut resten av avsnittet med historier som inte riktigt känns helt sammanlänkade med de viktiga idéerna. Typ, Crichton och Aeryn sitter på nån planet och det är huvudstoryn, sen håller Zaahn på med de andra uppe i Moya... Som sagt, Nerve (och A Human Reaction och Through the Looking Glass) har ett extremt tajt manus. Det är spännande och engagerande från början till slut. Den där Aurorastolen var ju inte att leka med. :) Riktigt jäkla bra.

Tyvärr lyckas inte The Hidden Memory följa upp på ett riktigt tillfredställande sätt. Tempot slås av, det blir mindre spännande och mindre intressant. Men det är fortfarande ett bra avsnitt. Synd bara att man inte fått se mer av Crichtons semikärlek (den blonda peacekeepern) för jag brydde mig inte så mycket om hon levde eller dog.

Bone to Be Wild var ett av de sämre avsnitten på länge. Kanske det sämsta sen jeremiah Crichton. Standard fare, skulle man kunna säga, men mindre underhållande än vad jag förväntar mig av standard fare Farscape. Fast Aeryn ombord på Moyas son var dock riktigt bra, men det andra... nej tack.

Som sagt, 1.22 ikväll och sen börjar jag S2 nån gång nästa vecka. Har box set 2.2 och 2.3, men väntar tyvärr på 2.1 så jag kan ju inte fortsätta se förrän den boxen kommer. Synd. :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Nea » lör jul 17, 2004 23:36

AKS, jag har längtat efter dina "Farscape-tankar"! :D

spoilers "Nerve"/"The Hidden Memory" och "Bone to be Wild"
"Bone to be Wild" är definitivt en av de sämre avsnitten i den första säsongen, men jag tycker det är kul att se med tanke på att det är Ben Browder´s fru som spelar M´Lee!

Som jag har nämnt innan, så tycker jag att dubbelavsnittet är ett av de bästa i s1, och en bra början på vad som komma skall. Ang. Scorpius, jag hade faktiskt liknande tankar om rösten första gången. Trodde också han skulle låta helt annorlunda, lite mer raspigt reptillliknande, ungefär.
Själv är jag svag för scenerna i cellen med Stark och en torterad Chrichton, som trots att han knappt kan sitta upp, ändå tänker på andra - nämligen både Aeryn och Gilina.

Väntar med spänning på vad du kommer att tycka om "Family Ties"!
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav AKS » lör jul 17, 2004 23:42

Ben Browder är gift?!?! Åh nej! Ja, ja... Jag får väl trösta mig med att han har en sällsynt ful hustru. :D

SPOILER Nerve-->
Ja, precis som du beskriver Scorpius röst hade jag tänkt mig den!

Jo, Nerve är som sagt fantastiskt (lika bra som A Human Reaction, men på ett helt annat sätt), men The Hidden Memory är inte lika bra. Så om man slår ihop Nerve och A Hidden... (som man ju kanske bör göra) och sen jämför med A Human Reaction så är det senare det bättre avsnittet. Ser man dock Nerve enskilt så är det lika bra som A Human Reaction.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » sön jul 18, 2004 15:36

Kan väl lika gärna köra detta under spoiler (generellt mr bad guy)

Håller med er om att rösten är helt underbar. De hade kunnat gå i fällan att göra värsta Darth Vader-rösten men sättet som han pratar nu gör honom mer skrämmande och ofantligt mycket coolare. Imho är Scorpius en av de bästa bad guysen som visat sig i en serie.

Ska bli riktigt intressant att se vad du tycker om 1x22 nu :)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » sön jul 18, 2004 20:53

Blir ett väldigt snabbt och ogenomtänkt inlägg om 1.22 nu. Snart börjar Wire in the Blood på TV4 och Robson Green är fullständigt, fullständigt, FULLSTÄNDIGT lysande i den tv-serien.

SPOILER 1.22
Ännu ett tajt avsnitt manusmässigt. Riktigt spännande och engagerande (sorry, har inte tid att komma på andra ord än de jag redan använt hundra gånger). I detta avsnitt fick man också bekräftat att det som hände i A Human... verkligen hände.

Som sagt, kan inte gå in på handlingen, men riktigt bra. Vill verkligen se fortsättningen nu!! Ett bevis på mitt engagemang (även om jag tycker att den är långt ifrån BtVS, AtS och RD kvalitetsmässigt): började nästan gråta i slutet av avsnittet då D'Argo svimmat av. Fast att jag vet att han knappast kommer att dö. Och då han tappade Crichtons pappas ring utropade jag högt: "Nej!!" Så, det lyckades verkligen dra i mina trådar, s.a.s. Och musiken där på slutet = fantastiskt. Riktigt bra.

Tänkte rangordna mina fyra favoritavsnitt i serien:
1. A Human Reaction / Nerve
3. Family Ties (osäker på titel, 1.22 i alla fall)
4. Through the Looking Glass

Ser fram emot mer av ni-vet-vem med den väna rösten! Riktigt lovande.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Nea » sön jul 18, 2004 23:21

AKS, japp det där är i stort sett min favorit-ordning också (vilket gör mig ännu mer övertygad om att du kommer att bli helt överväldigad av diverse händelser/avsnitt i s2-3). Fast jag placerar "Nerve"/"The Hidden Memory" överst. Och på en hedrande femteplats kommer nog "The Flax".

spoilers "Family Ties" 1x22
Min favoritscen i detta avsnittet (ok, en av dem :) ) är nog när Crais talar om för Crichton att han inte längre klandrar honom för broderns död och man ser John´s reaktion på detta. "Do you have any idea what you put me through?"

Och Off, jag håller med dig om "Mr. Bad Guy". :)
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav AKS » fre jul 23, 2004 22:05

Här kommer mina tankar kring de två första avsnitten av S2:
Well, jag kan inte säga att jag är så imponerad av inledningen på S2. En trevande start, minst sagt, med mycket underligt beteende från exempelvis Zaahn i det första avsnittet. Varför hon betedde sig så vet jag inte. Förstår inte varför hon helt plötsligt blev extremt fixerad av prästerskapet igen.

Det andra avsnittet är relativt svagt manusmässigt. Har svårt att sympatisera med D'Argo då jag knappt känner bruden han kärat ner sig i. Avsnittet är helt klart standard Farscape. Första avsnittet är något bättre. Tänk att Talon (stavning?) blev en bråkig och jobbig tonåring så snabbt!! :D

Mitt största problem efter endast två avsnitt (hey! jag förväntar mig inte så mycket i början av säsonger så det är inte så att jag sitter och sliter mitt hår här). Mitt största problem är Crichton. vad har hänt med hans personlighet?! Varför har det hänt? Crichton är en rolig, medkännande, godmodig och känslosam karaktär under S1. I början av S2 möter jag, helt utan förklaring, en aggressiv Crichton. Inte bara aggressiv vad gäller ilska utan aggressiv i *allt*. Han är aggressiv då han skämtar, aggressiv då han är orolig, aggressiv i... allt. Hans hållning liknar inte hållningen i S1 (kan det ha nåt att göra med de nya kläderna, som, quite frankly, ser lite... löjliga ut på Crichton? I alla fall rocken.) Hans ansiktsuttryck är betydligt kyligare än i S1. Tycker detta är underligt. Hoppas dock få en förklaring eller helt enkelt vänja mig vid en ny Crichton.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Nea » fre jul 23, 2004 23:35

AKS, nu måste vi reda ut det här känner jag. :D

När jag läste vad du skrev om Crichton, så var jag tvungen att surfa in på en av websajterna för "Farscape"-avsnitten (det är som sagt ett tag sedan jag såg dem nu, men det som är så kul är att jag ser om dem nu när jag läser dina tankar). Iallafall, till saken ska jag komma nu: jag blev så paff när jag läste vad du skrivit om Crichton´s beteende att jag nu har kommit fram till följande: Tydligen (läste alltså detta på websajten) så finns det ett avsnitt som kastades ut som säsongsöppning och ersattes med "Mind the Baby" (som är det avsnitt jag har på min box, och det enda jag kände till tidigare) och det avsnittet som slopades kallades "Union" och hade också en del scener som tydligen editerades om och sändes under det åttonde avsnittet (som heter "Dream a little Dream"). Det är det enda jag kan tänka mig som förklaring (gällande den beskrivning av Crichton och händelserna med Zhaan), för "Mind the Baby" (det avsnittet jag har sett) är inte alls som du beskrev det. Chrichton har inte någon rock i det avsnittet utan har svart t-shirt hela avsnittet igenom (fast du menade kanske det andra avsnittet där?) och i "MtB" är han inte alls som du beskrev honom. Tvärtom, skulle jag nästan vilja påstå, och slutet är väldigt ömt och vackert. Så, nu måste vi gå till botten med det här (det är ju verkligen ytterst skumt detta), vad var det mer som hände i det första avsnittet du såg?
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav adolvsson » fre jul 23, 2004 23:58

Langtry:
Snälla. Minska din stora Crichton-bild, eller länka till den iställer. Sådana där fuckar ju upp bredden på sidan något så seriöst. Gränslöst irriterande. Tack, tack.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » lör jul 24, 2004 12:38

Ang. avsnitt 2.1. Jag tror inte Crichton har på sig en rock i det avsnittet. Det är nog i ep 2. Lite nazikänsla över den rocken, IMO. Jag tar resten bakom spoilertagg för att vara på säkra sidan.

I Mind the Baby så är slutet mycket riktigt ömt. När jag säger aggressiv så menar jag dock inte att han är arg eller elak. Jag menar att hans *uttryck* och *hållning* är olikt det i S1 -- han känns mer aggressiv i nästan allt han gör. Återigen, detta är svårt att förklara, så tycker jag inte att han är arg eller elak. Det är nåt med regin eller skådespelet som inte överensstämmer med S1. Jag får en helt annan *känsla* av Crichton nu jämfört med det sista avsnittet av S1. Det är svårt att sätta fingret på. Jag tror nog vi sett samma avsnitt. Detta såg jag i avsnittet: Talon bestämmer sig för att ha Crais som sin kapten, Aeryn blir sårad. Zaahn spejsar ut och tror att Crichton är död, men joins the rest innan det är över. D'Argo lär sig sten, sax eller påse och försöker senare leka leken med sig själv... :D Chiana makes a flying leap när hon återser Crichton (kommer nog att få se mer sånt framöver kan jag tänka mig). Avsnittet avslutas med en öm scen mellan Crichton och Aeryn i Pilots rum. Som sagt, tror nog att vi sett samma avsnitt. Hoppas att jag kunnat förklara bättre vad jag känner inför Crichtons förändring som dock kanske bara ligger i skådespelet/regin och inte på manusnivå.

Det du säger om ett "borttaget" avsnitt kan mycket väl vara en förklaring, i så fall torde dock problemet ligga på manusnivå om det inte är så att avsnittet spelades in också?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Nea » lör jul 24, 2004 13:38

AKS, ja där ser man hur olika man kan reagera inför samma avsnitt. :D Jag var nästan säker på att vi inte sett samma, men det var ju bra att det inte var något skumt med dina boxar, iallafall. :) På sajten står det att det utkastade avsnittet filmades, men visades som en 'specialare' under den tredje säsongen istället. Märkligt.

spoilers "Mind the Baby"
Som sagt, jag brukar se om avsnittet efter det att jag läst dina tankar och reaktioner, men jag kan fortfarande inte se att Crichton var överdrivet aggressiv i sitt beteende (fast min bedömning kan vara något färgad av vad jag sett längre fram i serien). Då tyckte jag nästan att Aeryn var något (eller mer än vanligt ;) ) mer arg och avvisande. Tänker främst på scenen där hon ser att D´Argo kvicknat till och torrt konstaterar: "Yes, I have eyes, Crichton." Å andra sidan kan det ju ha att göra med hennes hemliga överenskommelse med Crais och den konflikt det medför.

Annars gillar jag det här avsnittet, det finns en del scener som står ut, som sten/sax/påse-leken som du nämnde ("Paper can´t possibly beat rock." Heh.), scenen då Crichton frågar Aeryn: "How many times have we been close?" och hon generat svarar: "Just the once." "Not that kind of close." samt slutscenen och även när Aeryn är på väg att ge sig av med Crais.

Början av s2 är något av en uppförsbacke med en del gupp i vägrenen, men i o m avsnittet "Crackers Don´t Matter" så börjar det hända saker. Ett roligt, men på sina ställen också väldigt mörkt, avsnitt. Fast "Home on the Remains" är fortfarande gräsligt dåligt. Åtminstone tyckte jag det, det ska bli intressant att läsa vad du tycker.
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav AKS » sön jul 25, 2004 13:56

Nea: Ja, jag vet inte. Jag tycker att skådespelet är helt annorlunda. men iom att avsnittet spelades in och inte visades så tror jag att lite av förklaringen ligger där. Jag såg dessutom 1.22 och 2.1 väldigt tätt, inte ens en vecka emellan tror jag, och jag fick en chock då jag såg Crichtons ansiktsuttryck och hållning. Lite syntax error blir det. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » sön jul 25, 2004 15:16

Är lite hoppig av mig för jag var precis inne på scu-fi:s hemsida och tittade rundor. Vad ser man då om inte premiärdatumet för Farcape-miniserien. 17 oktober! Det fanns även en trailer men den vägrar jag titta på. Ska vara helt ospoilad. Nu när man fått brossan att titta lite smått på serien så är det ju läge att se om hela härligheten innan oktober också :D
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Langtry » sön jul 25, 2004 15:44

adolvsson skrev:Langtry:
Snälla. Minska din stora Crichton-bild, eller länka till den iställer. Sådana där fuckar ju upp bredden på sidan något så seriöst. Gränslöst irriterande. Tack, tack.

Utfört =)

Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav adolvsson » sön jul 25, 2004 18:46

Langtry: Underbart, fröken, du är en persika.

Persikor. Fan också. Nu blev jag godissugen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film