Ah, mycket ny information. För det första... Virginia. Ja, jag hade blivit j-vligt imponerad om de lyckades få hennes nacke att se så naturlig ut enbart med hjälp av make-up. Ja, om hon hade varit långhårig alltså. Och ja, snacka om traumatiskt att behöva raka av håret! Men vi vet ju alla hur hårt tv-serieskådespelare arbetar så vi kan trösta oss med att hon antagligen inte hann vara ute bland vanligt folk så mycket med sitt rakade hår.
Nea skrev:Vad gäller det du skrev om hur jäkla bra Browder är och hur duktig Claudia Black är på att uttrycka känslor utan några repliker, well, trust me, you ain´t seen nothing yet!

Lovande! Jag ser som sagt ett enormt potential i båda dessa skådespelare och det är skönt att få veta att det potentialet uppfylls. (Kan ett potential uppfyllas? Lät lite konstigt tycker jag.

)
Angående det Nea skrev bakom spoilerblock om A Human Reaction...

Det hade jag *aldrig* fattat av mig själv. Hmm... Måste snart se om avsnittet, mao.
Kommer du att se flera avsnitt under veckan? Vill läsa alla dina tankar efter det att du sett "Nerve"/"The Hidden Memory"! Och det finns en hel del roliga scener från "Through the Looking Glass", också.
Jag har sett Through the Looking Glass och A Bug's Life. Skulle vilja påstå att båda var bra avsnitt (standarden på avsnitt har höjts rejält de senaste tio avsnitten eller så) med flera bra scener. Som sagt, karaktärsutvecklingen är numera mycket intressant och ett avsnitt som i början av S1 bara skulle ha känts "sådär" (tack vare handling) känns numera riktigt bra eftersom man känner karaktärerna och de har fått ett djup som man inte kunnat ana att de skulle få i början av S1! T.o.m. Zaahn (kommer aldrig att komma ihåg hur det stavas).
Spoiler avsnitten som nämns ovan
Aeryns uppenbara längtan efter Peace Keepers-livet i A Bug's Life lägger till en dimension av uppskattning, om ni förstår vad jag menar.ä Alla andra hatar dem, Aeryn kan inte låta bli att längta. Vilket väl egentligen är väldigt naturligt, men eftersom de andra tycker så illa om dem så har man ändå svårt att sätta sig in i Aeryns situation. Jag menar, Durka(?) har varit hjälte för henne sen hon var barn, men han har också torterat hennes vän Rygel. Me likes! (Ja, inte tortyren alltså.)
En liten, liten favoritscen i Through the Looking Glass: Då Crichton är i den gula versionen av Moya och ska börja köra framåt... Rygel som av rädsla kryper in mellan Crichtons armar. Awww...
Får nog det sista box setet i början --> mitten av nästa vecka och lär se avsnitten ganska snabbt. Med tanke på att det är de sista avsnitten så kommer jag antagligen att ha en hel del att kommentera.