Prison Break

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » tor okt 27, 2005 20:05

Avsnitt 8 tyckte jag mycket om. Bättre än 6 & 7 som jag tyckte var en smula överskattade.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tis nov 01, 2005 17:20

1.09
You think he found the hole?
Visst, dumt som fan, men det kom så oväntat att jag fick ett riktigt skrattanfall. Bra avsnitt (för att vara Prison Break) i övrigt också.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis nov 01, 2005 17:56

1.09:Många delar av det här avsnittet kändes bättre än tidigare. Först lite gråskalor med ungen som hänger sig och Scofield som får ifrågasätta sig själv. Sedan en skojigt snuskig Hitchcock-wannabe-scen med bordet som, hrm, stöts mot avslöjningen (dock hade den kunnat dras ut mer, för spänning you understand, inte för sex). Och sedan vad jag tror var mitt första skratt i hela serien (även om det var ett billigt snuskskämt) med "You think he found the hole?". Och Scofields hjältesida är... ett psykiskt problem! Och Stormare får vara Stormare-ond med trasig glödlampa mot öga! Now it's getting fun!

De klantiga Matrix-agenterna blir dock bara värre. Om en av dem hade spelats av Hugo Weaving hade det ju åtminstone varit skojigt. Och BTW, "fruity friend"? Okej, det var avsnittets andra roliga skämt, men tyvärr var det nog inte medvetet.

Måste förresten säga att min favoritsak med förra veckans avsnitt (som var okej, men inte mer) var att världens ondaste vakt fick visa, wait for it... känslor! Prison Break har ju annars varit jävligt konstant med att goda är goda och onda är onda oavsett vilken sida av lagen de än må stå på, men det här krånglade till det lite och jag hoppas de inte tappar den aspekten.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » tis nov 01, 2005 19:25

Late Summer, FOX launched its serial thriller "Prison Break" as essentially a place holder until the arrival of the fifth season of "24". With its slot as the first new drama of the season to premiere, the network had hopes it would do enough to last out its run and then the Kiefer Sutherland juggernaut could move in.

Then a surprise came - it did well, very well. Ok maybe not "House" or "24" at its peak well, but certainly enough to raise eyebrows. Its pilot scored 10.5 million viewers, a great number which the network was very happy with but many expected it drop significantly once more regular scheduled programming returned on other networks.

It didn't. Despite a recent three-week hiatus for a dismally rating baseball world series, "Prison Break" has dropped less than 5-10% of its viewer numbers from its strong pilot - managing 9.2 million on average before the hiatus, whilst its first episode back scored 9.8 million viewers. However, even with a loyal fanbase built, it now looks like the network might ruin it.

Why? Its time for "24" to move back into that timeslot. "Prison Break" goes on hiatus again on November 28th along with most shows as they take their Christmas/New Year break. Instead of returning it mid-January in a new timeslot though, a rep from the network revealed to USA Today that the final nine episodes of the season will be pushed all the way back to May to air over the Summer. The question remains, will the audience still be around?

http://www.darkhorizons.com/news05/051101a.php

Seriöst? logik tack!

Avsnitt 9, helt ok.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tis nov 01, 2005 19:38

Herregud. Inte för att jag bryr mig jättemycket om Prison Break, och jag gillar 24 enormt mycket mer, men ändå. Vansinne.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis nov 01, 2005 22:27

Alltså, jag förstår verkligen inte? Finns det någon regel för hur många serier en kanal får köra på en vecka? Har de inte en endaste kväll de kan flytta den till? Shit, vad äger The Fox Friday Death Slot nu? Som läget är nu kommer jag knappast bry mig om Prison Break om ett halvår, serien har ibland svårt att hålla mitt intresse från vecka till vecka. Det här kommer döda den, särskilt eftersom den är så arcig. Inte för att det här rör mig en tusendel så mycket som Fireflys eller Wonderfalls nedläggningar, men ändå. Klart korkad strategi, särskilt med tanke på att serien är populär.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Glorificus » tis nov 01, 2005 23:17

Det här känns som en kliché vid det här laget, men...
#%#/#¤#%¤# FOX!!
Jag blir galen på dem och deras nycker. Blir det ett sånt långt uppehåll plockar jag fram voodoo-dockorna.

Men som tur är har jag precis sett 1x09, så jag är ändå glad. Yay, vilket bra avsnitt! PB är numera min serie nr 1 bland dem som visas nu. Och precis som det ska vara med favoritserier så är det inget jag direkt kan sätta fingret på, utan den har helt enkelt något extra. Berättarglädjen lyser igenom... jag avundas de som skriver manusen!

Jag tänkte på en del saker som skådespelarna sa i bakom kulisserna-programmet nu när jag såg det här senaste avsnittet... framför allt att allting egentligen handlar om "family". Jag tror det är det genomgående temat kombinerat med fängelsemiljön som blir ett vinnande koncept i mina ögon. Plus Wentworth Miller. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » ons nov 02, 2005 22:57

Det är ganska konstigt om dom inte kan hitta någon plats för serien innan Maj. Den ultimata team-up:en skulle ju vara Prison Break och 24 på samma kväll och dom två serierna borde ju kunna ha samma publik. Så kl 10 pm (efter 24) skulle väl passa? Eller finns det någon anledning för att dom inte har någon serie kl 10?

1x09
Jag tyckte att avsnittet var väldigt bra, men jag störde mig på att LJ inte hade några skor, vad hade hänt med dom? Vad var vitsen med att han inte skulle ha några skor? Det var bara konstigt och dumt. Hade någon stulit hans skor och hans strumpor när han låg och sov eller? (och inte tagit mobiltelefonen…)
Hoppas att C-Note också kommer in på deras flyktplan, för när det väl är dags är det roligare ju fler som flyr för då har man fler karaktärer att följa utanför fängelset (vilket är anledningen att jag tolererar snuskmannen och att han är med dom)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » mån nov 07, 2005 12:47

LWes skrev:1x09
Jag tyckte att avsnittet var väldigt bra, men jag störde mig på att LJ inte hade några skor, vad hade hänt med dom? Vad var vitsen med att han inte skulle ha några skor? Det var bara konstigt och dumt. Hade någon stulit hans skor och hans strumpor när han låg och sov eller? (och inte tagit mobiltelefonen…)

Jag var tvungen att kolla efter... han var barfota redan när han öppnade dörren åt agentkillen i 1x08. Förmodligen för att någon fastnat vid tanken på att ha LJ springade omkring utan skor i avsnittet efter.

Yay, snart nytt avsnitt på gång. 8)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tor nov 10, 2005 1:17

1.10 på skånska: traditt
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis nov 15, 2005 17:58

1x11 Jääävlar vad serien är bra!!!!!!!!
Jag tyckte att det var riktigt spännande vid stugan i skogen eftersom jag verkligen gillar Nick och det var (är) ganska tveksamt om han kommer överleva.
Sen att Westmoreland och hans nya cellkamrat är med på flykten älskar jag, det gjorde mig mycket uppspelt, men dom har en person för mycket!
Jag hoppas att ingen blir lämnad trots allt för ju fler personer som klarar sig ut desto mer karaktärer att sedan följa när dom är ute, men om någon blir lämnad så hoppas jag att det är T-Bag för att han är äcklig och snuskig, eller den nya rappande killen, för honom gillar man inte så mycket som dom andra.
Jag antar att flykten skall ta plats i avsnitt 13, men jag fruktar att man kanske inte får veta om (eller vilka) som klarar sig o.s.v. tills avsnitt 14 (som ju riskeras att inte visas förns i Maj eller när det nu var, fast eftersom tittarna blivit upprörda efter att hört det verkar det som att dom överväger att leta efter ett bättre alternativ.)

Bara ett avsnitt till innan "halvsäsongsfinalen" alltså... Mycket spännande är det!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tis nov 15, 2005 18:22

Ja, 1x11 var riktigt schysst. Hur många avsnitt till blir det innan uppehållet?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » tis nov 15, 2005 18:26

2 till.
Alltså 13 avsnitt visade och 9 kvar till i vår.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tam » tis nov 22, 2005 11:01

Ah, det är spännande, spännade tider i Prison Break nu.
1.12
Fylla det med vatten för att ta sig upp. Det är alltid så kul att se när Michael gör sina MacGuyveriga aktiviteter. Han är such ett geni.
Agenterna blir det dock aldrig riktigt nåt schvung på. Och nu ska den med samvete använda det. Känns lite lagom kul allt det där. I den där Behind The Walls sa nån att den samvetslöste agenten var som en spegel av Michael. "Intressant", tänkte jag och kliade mig på hakan. Men nä, ser det inte. Ingen dynamik där.
Spännande, spännande inför nästa avsnitt.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav LWes » tis nov 22, 2005 13:29

1x12
NOOOOO!!!! John får inte dö! Inte nu när han hittat Gud och allt! Han skulle ha dödat T-Bag, fan!
och JA DET ÄR SPÄNNANDE! Det är det verkligen. Hur skall dom få allt i ordning i tid? Nästa avsnitt är ju sista innan uppbehållet, vilket redan känns outhärdligt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » ons nov 23, 2005 0:50

LWes skrev:Nästa avsnitt är ju sista innan uppbehållet, vilket redan känns outhärdligt!

Håller med! Förstår inte hur FOX kan vara så grymma.

1x12... Jag vill äta upp Prison Break, så mycket gillar jag det!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tam » tis nov 29, 2005 9:53

1.13 infriar förväntningar och skapar nya. Så nu ska vi alltså behöva vänta till maj; ve och fasa, hur ska det gå?

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis nov 29, 2005 13:14

Måste erkänna att 1.13 var ordentligt bra, typ det första avsnittet någonsin där jag knappt störde mig på någonting (lite småsaker här och där, men inget större) och Wentworth Miller gjorde sin starkaste insats hittills. Han var riktigt bra.

Nu längtar jag som satan efter fortsättningen, och det är ju onekligen ett gott betyg. Det gjorde jag oftast inte under säsongens första halva.

Tam: De verkar ha ändrat så att fortsättningen kommer i mars istället för maj. Det får väl anses vara goda nyheter. Det låter så på TWoP:s forum iaf.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav LWes » tis nov 29, 2005 13:18

Jag tror inte att dom kommer vänta till Maj med att visa fortsättningen. Det skulle inte fungera.
Serien lever liksom på spänningen, och till efter nyår kan man vänta utan att glömma allt och så (eftersom det är så det är i alla serier), men 6 månader? Nej, Jag tror att dom fixar så att fortsättningen kommer fortare.
Annars blir jag galen, och många tittare kommer säkert ha glömt bort serien om 6 månader.

1x13
AAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! Så bra och spännande att man inte vet vad man ska ta sig till. Allt gick så bra på alla plan, och sen fick inte Veronica brevet, och rymmlingarna är fast! och så slutade det på det värsta stället, jag vista att avsnittet snart var slut, men just där. Ush, vad jobbigt!
Jag vill se nästa avsnitt med en gång!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » tis nov 29, 2005 13:19

caffeineaddict skrev:Tam: De verkar ha ändrat så att fortsättningen kommer i mars istället för maj. Det får väl anses vara goda nyheter. Det låter så på TWoP:s forum iaf.

Det har jag inte hört något officiellt om, men det låter mycket bättre än MAJ!!! Det skulle vara bättre med Januari eller Februari, men Mars är acceptabelt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis nov 29, 2005 13:20

LWes: Som sagt, just nu verkar det som att det är mars istället för maj som gäller. Alltså ungefär så långt som det brukar vara mellan två säsonger, så det är ju inget ovanligt i sig.

EDIT: LWes hann skriva ett inlägg till innan jag avslutade mitt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav CheeseGuy » tis nov 29, 2005 14:10

Japp, 1x13 var riktigt bra. Men jag vill ha fortsättningen NU.

Vad var det som hände precis i slutet när T-bag drog fram kniven? Jag kan inte höra vad han säger.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » tis nov 29, 2005 18:38

CheeseGuy skrev:Japp, 1x13 var riktigt bra. Men jag vill ha fortsättningen NU.

Vad var det som hände precis i slutet när T-bag drog fram kniven? Jag kan inte höra vad han säger.

Jag kommer inte ihåg precis vad han sa, men han menade nog ungefär "om du inte fixar det här så att vi lyckas fly så är du död."
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » ons nov 30, 2005 10:31

1x13

Det var bra. Ett av de bästa avsnitten hittils. Serien har fortfarande grymma trovärdighetsproblem, nästan så stora så att jag väljer att förbise dem helt nu. Jag accepterar konceptet och försöker ta till mig vad som visas, och det funkar mycket bättre, Prison Break blir jäkligt bra då. Håller med caffe, Wentworth Miller, var ruggigt bra i avsnittet. Desperation, frustration och allmänt känslospekta nådde ut till mig, yay.

Nä, fan ta Fox också, Mars är bättre än Maj, men inte när man vill ha fortsättning nu!
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » ons nov 30, 2005 13:17

Tob skrev:1x13

Det var bra. Ett av de bästa avsnitten hittils. Serien har fortfarande grymma trovärdighetsproblem, nästan så stora så att jag väljer att förbise dem helt nu. Jag accepterar konceptet och försöker ta till mig vad som visas, och det funkar mycket bättre, Prison Break blir jäkligt bra då. Håller med caffe, Wentworth Miller, var ruggigt bra i avsnittet. Desperation, frustration och allmänt känslospekta nådde ut till mig, yay.

Nä, fan ta Fox också, Mars är bättre än Maj, men inte när man vill ha fortsättning nu!

Med 24 har dom ju gjort så att hela säsongen är på våren, förmodligen för att det är så beroendeframkallande och spännande så att det passar bättre att visa allt utan uppbehåll. Dom borde ha gjort så med Prison Break (fast dom kunde ju inte veta att seiren skulle bli populär nog att beställa fler avsnitt av, men i alla fall) Kanske att nästa säsong av Prison Break är hela på hösten och 24 (om den blir förnyad för en till säsong igen) på våren. Det hade jag gillat.

1x13
Jag gillade telefonsammtalet mellan han den coola killen och hans familj. Det var as bra. och vykortet han skaffade fram i förra avsnittet förstår man nu vad han skulle ha till, när man då inte tänkte på det, det var smart.
Synd att Peter Stormare inte verkar komma tillbaka till serien. Tydligen kom han inte överens med resten av skådespelarna eller nåt.
Jag hoppas att om karaktären överlever att man får se honom igen längre fram i serien, kanske i nästa säsong eller så. Sånt är alltid kul, när dom plockar upp gamla trådar och väver in dom i nya.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tor dec 01, 2005 1:25

Läste följande på dvdforum

Från Darkhorizons.com;

Fox Television looks to be shortening the five-month hiatus to which "Prison Break" was originally sentenced reports The Baltimore Sun. The thirteenth episode dubbed 'the Fall Season finale' aired this past Monday night to the show's highest ratings yet (12.1 million viewers).

That plan however may have been called into question as network execs are being advised that the acclaimed show may lose momentum if taken off the air for an extended period.

Numerous articles today are citing the show's return as being moved up to March, but executive producer Paul Scheuring says the network may come back even earlier - "It's totally up in the air. We may come back in January, February or May. I think we're all going to find out in the next few days". He does hint that Fox seems to be leaning toward an earlier return for the show, but if the worst case scenario does happen (ie. a May return) then the network plans "the mother of all promotional campaigns to relaunch the show". Scheuring's ideal would be to come back late January/early February alongside fellow highly serialized Fox thriller "24".

Januari....snälla!
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » tor dec 01, 2005 1:29

Att ta ett längre break för en serie som går så bra är verkligen galet. Jag blir dock mer och mer irriterad på serien, på samma sätt som 24 är väldigt enerverande att titta på.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tor dec 01, 2005 1:48

Officiellt meddelande från FOX. 20 mars är det som gäller.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Glorificus » tor dec 01, 2005 10:31

CheeseGuy skrev:Officiellt meddelande från FOX. 20 mars är det som gäller.

Hm... 13 mars läser jag...
Det är åtminstone bättre än maj.

Edit: Hehe, nu läste jag längre ned. 20:e, nåja, det är ju bara en vecka senare. (Mental notering: 20 mars.)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Glorificus » mån dec 05, 2005 1:16

Prison Break börjar på TV3... snart... de har inte sagt något datum ännu, men reklamen går på tv och de har redan en sida för serien på hemsidan. ;)

TV3 har tydligen köpt in Bones också.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa