Oscar!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav qarlsson » mån feb 28, 2005 6:18

Charlie Kaufman plockade för Eternal Sunshine. kul!!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav noike » mån feb 28, 2005 6:23

För att citera mig själv:
THANK YOU SWEET LORD! Äntligen ett riktigt beslut. Och Charlie Kaufman! Äntligen. Han borde vinna varje år han har gjort en film. Om jag adopterar ett barn ska jag döpa om den till Charlie Kaufman.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » mån feb 28, 2005 6:42

Ej Caffeineaddict-säker länk: http://oscar.shanshu.org/?p=147
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Bender » mån feb 28, 2005 6:59

Skönt att Sideways och Eternal Sunshine vann manuspriserna.
Galan var ovanligt sevärd och flytande hela tiden men jag tyckte Chris Rock var lite för tillbakadragen. Han hade gärna fått haft nått påkostat inslag liknande andra år. Och jag tar tillbaka det jag skrev tidigare om musiken för bästa låt. Det var ovanligt bra och jag fick knappt nån matpaus alls under natten. :rolleyes:

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav AKS » mån feb 28, 2005 10:06

Orkade inte sätta igång datorn inatt... (I pauserna blev jag tvungen att zappa över till en film som verkade fruktansvärt dålig, men Vincent Kartheiser var med i den och det var ju lite kul).

Chris Rock var bra som värd. Han får gärna vara det fler gånger. Behövs ju lite nytt blod i stället för att växla mellan Whoopie, Steve Martin och, min favorit, Billy Crystal hela tiden. Eftersom jag inte sett så många filmer så var själva galan inte lika intressant som vanligt. Att inte Så som i himmelen vann ser jag dock som ett sundhetstecken, det är en skitfilm av sällan skådat slag.

Nej, nu känns det lite segt på jobbet... Har bara sovit ett par timmar. Snark!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav carre » mån feb 28, 2005 11:14

vart det bara jag som asflabbade när beyonce sjöng på franska? KUL!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav AKS » mån feb 28, 2005 12:53

Hehe, ja hon mördade definitivt det franska språket den kvällen! Direkt pinsamt. Hon borde ha sjungit på engelska i stället (eller så skulle de ha tagit in nån med de mest basala kunskaper om franskt uttal och intonation).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » mån feb 28, 2005 13:31

hahaha, jag tippade på dvdforum (deras tippnings-grej är ganska bra) för några veckor sen, med 90% slump och 10% kvalificerade gissningar eftersom jag sett så få av filmerna.. Lyckades pricka in hela 4 oscars av 24..
Inte dåligt alls.. :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav malavel » mån feb 28, 2005 13:49

gaspode: Inte illa! Jag fick inte ett enda rätt.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav noike » mån feb 28, 2005 14:02

Jag tippade inte men jag ahde haft fel varje gång the Aviator vann.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Bender » mån feb 28, 2005 15:34

Jag hade 12 rätt.. en liten försämring sen förra årets 18-19 rätt men då var det ju bara att sätta Konungens Återkomst på det mesta så vann man. I år var det iaf lite öppet och jag är glad att det inte blev en "förtjänar för många års slit och sympati"-oscar till Scorsese.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Zaxx » mån feb 28, 2005 15:56

Oscar?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Illyria » mån feb 28, 2005 16:21

Bender skrev:Skönt att Sideways och Eternal Sunshine vann manuspriserna.

Varför? Eternal sunshine kan jag förstå, även om det inte är en av mina favoriter, men Sideways? Jäklar vilken kass film det var! Förstår inte nomineringen av hon som var med i den heller, normal astrist karaktär. What's the deal?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Bender » mån feb 28, 2005 16:37

Illyria skrev:
Bender skrev:Skönt att Sideways och Eternal Sunshine vann manuspriserna.

Varför? Eternal sunshine kan jag förstå, även om det inte är en av mina favoriter, men Sideways? Jäklar vilken kass film det var! Förstår inte nomineringen av hon som var med i den heller, normal astrist karaktär. What's the deal?

Jag tyckte Sideways hade sköna karaktärer som tillsammans blev så kontrastrika och Paul Giamatti roll kändes som en variant på Bill Murrays apatiroller.

Sen var det en roligt eldig passion för vin så man blev salongsberusad bara av att titta på när dom drack.

Dessutom så följde den inte standardmallen för det romantiska inslagen.
Saker fick gå som det gick med ett öppet slut som inte var superlyckligt. Den är inte så himla Hollywood i överhuvudtaget

Sen kan inte jag jämföra med bokens som är förlaga men manuset kändes väldigt starkt och välskrivet och jag är glad att den vann i EN kategori så varför inte denna?

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Binchy » tis mar 01, 2005 0:34

Så, nu har även jag, min lilla fuskare, sett Oscarsgalan och vågar mig in i den här tråden. Väldigt vad fort det gick, folk var anfådda när de kom upp på scenen och skulle presentera pris, de drog på musiken under tacktalen väldigt snabbt, vissa presentatörer pratade så fort att man knappt hörde vad de sa (John Travolta främst). Och programet var 1 timme och 40 minuter kortare än vad SVT2 hade räknat med i programtablån. De kunde nästan ha visat bästa film under den återstående tiden, ju! Chris Rock var ju underbar under inledningstalet, jag satt och väntade på att rutan plötsligt skulle bli svart eller ljudet skulle försvinna. Men sedan sa han inte så mycket mer provokativt och väldigt tomt på andra skandaler.

Beyonce måste ha suttit i sminkstol och bytt kläder under större delen av galan, tre klänningar, tre olika sminkningar och tre olika frisyrer (det tar ju nästan lika lång tid att ta bort smink som att sätta dit det, och det kan ta längre tid att reda ut en frisyr än att lägga den). Under den franska sången tappade hon ju helt tonen vid ett tillfälle, det skar sig så TVn nästan krackelerade. Fick de mängdrabbat för henne, eller paketpris eller nåt?

Den svenska programvärden var lite väl virrig tycker jag, har man 120 sekunder på sig att säga något vettigt innan sändningen återvänder till USA ska man väl inte sitta och bläddra i papprena under den tiden, eller ständigt fråga sig vad det nu var man ville säga. De skulle haft den manlige bisittaren (namnet är helt borta ur huvudet just nu) som programledare, han är ju ruskigt kunnig. Programvärdens kläder var lite skumma också, strassbeströdd top och sedan en kofta över det, som dessutom halkade ner efter halva programmet. Presenterar man en massa av de mest glamorösa kvinnorna iförda det mest glamorösa i klädväg, så är det ju rätt bra om man ser lite tjusig ut själv.

Hur kunde de kalla de urusla intervjuvarna under Röda Mattan-inslaget för fantastiska (eller vilket superlativ de nu använde). De ställde frågor som krävde långa förklaringar och mitt i avbröt de och sa "have a great evening" och gick vidare till nästa. Bush kusin var ju värst, var han speedad eller?

Ujuj, jättelångt inlägg, bäst att sluta nu. Upptäckte just att jag inte sagt ett ord om vinnarna (fast det har ju ni andra redan gjort). Inte många av de jag satt och hejade på fick något pris, undantaget var nog Morgan Freeman. Väldigt synd att inte Fahrenheit 9/11 var nominerade, och synd att inte Supersize Me fick något pris (men McDonald's är nog för stor sponsor för det).
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav caffeineaddict » tis dec 18, 2007 21:53

Vi närmar oss igen, och iom strejken kan det bli... intressant: http://www.zap2it.com/tv/news/zap-write ... ?track=rss

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav wyndham » ons dec 19, 2007 1:47

caffeineaddict skrev:Vi närmar oss igen, och iom strejken kan det bli... intressant: http://www.zap2it.com/tv/news/zap-write ... ?track=rss

Men oscarsbloggen ska väl iaf inte strejka?

(Och var det inte en lite förvirrande tråd att gräva upp? Oscarsgalorna har ju fått egna trådar för varje år.)
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav caffeineaddict » ons dec 19, 2007 1:50

wyndham skrev:(Och var det inte en lite förvirrande tråd att gräva upp? Oscarsgalorna har ju fått egna trådar för varje år.)

Hmm, jag hittade bara den här och den för 2006, och den som hette något mer "allmänt" kändes bättre. Mindes inte att vi hade en särskild förra året. My bad.

Jag Oscarsbloggar gärna om jag får sällskap.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » ons dec 19, 2007 1:52

wyndham skrev:Men oscarsbloggen ska väl iaf inte strejka?

Definitivt inte. Vi har mailat WGA om strejkersättning, försäkringsförmåner och liknande, men de var först bara tysta. Sedan efter att vi varit lite påstridiga så svarade de med ett standardbrev om att vi inte var en del av deras ansvarsområde. Utan strejkersättningen har vi inget val än att skriva om galan, vi kan inte klara oss annars. Vi får bara hoppas att det inte sker någon olycka.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » mån jan 21, 2008 17:26

Nomineringarna kommer i morgon, bara för att påminna. Så då är det väl dags att börja Oscarblogga antar jag så att vi har någonstans att gnälla, skrika, förutspå och håna såväl varandra som Hollywood i största allmänhet. Jag ser fram emot det. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » mån jan 21, 2008 17:43

caffeineaddict skrev:Nomineringarna kommer i morgon, bara för att påminna. Så då är det väl dags att börja Oscarblogga antar jag så att vi har någonstans att gnälla, skrika, förutspå och håna såväl varandra som Hollywood i största allmänhet. Jag ser fram emot det. :)

Jupp. Även fast jag är skeptisk till att galan blir av. :( En improviserad Jon Stewart hade varit vackert. Fast det är klart, de kan spela in majoriteten av tacktalen istället.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis jan 22, 2008 12:56

Ska tydligen gå att se när nomineringarna sker live klockan 14:30 på oscar.com. Tänkte pröva det. Har ändå inte så mycket för mig.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tis jan 22, 2008 15:34

Here we go then. :)

Bloggar väl här så länge eftersom jag inte kollade upp min Oscarsblogg-login-info...

OMFG, vilka idioter de hittade att hålla i sändningen... de låter som parodier! Verkligen. Jag trodde det var ett skämt först.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tis jan 22, 2008 15:46

Mycket mer Clayton än väntat! Mindre Atonement än väntat. Dubbel-Blanchett! I'm Not There!

Viggo i Promises! Väääldigt lite Into the Wild... Ingen Simpsons Movie!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tis jan 22, 2008 15:47

caffeineaddict skrev:Väääldigt lite Into the Wild...

:(
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » tis jan 22, 2008 15:50

Hela listan:

Performance by an actor in a leading role
George Clooney in "Michael Clayton" (Warner Bros.)
Daniel Day-Lewis in "There Will Be Blood" (Paramount Vantage and Miramax)
Johnny Depp in "Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street" (DreamWorks and Warner Bros., Distributed by DreamWorks/Paramount)
Tommy Lee Jones in "In the Valley of Elah" (Warner Independent)
Viggo Mortensen in "Eastern Promises" (Focus Features)

Performance by an actor in a supporting role
Casey Affleck in "The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford" (Warner Bros.)
Javier Bardem in "No Country for Old Men" (Miramax and Paramount Vantage)
Philip Seymour Hoffman in "Charlie Wilson's War" (Universal)
Hal Holbrook in "Into the Wild" (Paramount Vantage and River Road Entertainment)
Tom Wilkinson in "Michael Clayton" (Warner Bros.)

Performance by an actress in a leading role
Cate Blanchett in "Elizabeth: The Golden Age" (Universal)
Julie Christie in "Away from Her" (Lionsgate)
Marion Cotillard in "La Vie en Rose" (Picturehouse)
Laura Linney in "The Savages" (Fox Searchlight)
Ellen Page in "Juno" (Fox Searchlight)

Performance by an actress in a supporting role
Cate Blanchett in "I'm Not There" (The Weinstein Company)
Ruby Dee in "American Gangster" (Universal)
Saoirse Ronan in "Atonement" (Focus Features)
Amy Ryan in "Gone Baby Gone" (Miramax)
Tilda Swinton in "Michael Clayton" (Warner Bros.)

Best animated feature film of the year
"Persepolis" (Sony Pictures Classics): Marjane Satrapi and Vincent Paronnaud
"Ratatouille" (Walt Disney): Brad Bird
"Surf's Up" (Sony Pictures Releasing): Ash Brannon and Chris Buck

Achievement in art direction
"American Gangster" (Universal): Art Direction: Arthur Max; Set Decoration: Beth A. Rubino
"Atonement" (Focus Features): Art Direction: Sarah Greenwood; Set Decoration: Katie Spencer
"The Golden Compass" (New Line in association with Ingenious Film Partners): Art Direction: Dennis Gassner; Set Decoration: Anna Pinnock
"Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street" (DreamWorks and Warner Bros., Distributed by DreamWorks/Paramount): Art Direction: Dante Ferretti; Set Decoration: Francesca Lo Schiavo
"There Will Be Blood" (Paramount Vantage and Miramax): Art Direction: Jack Fisk; Set Decoration: Jim Erickson

Achievement in cinematography
"The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford" (Warner Bros.): Roger Deakins
"Atonement" (Focus Features): Seamus McGarvey
"The Diving Bell and the Butterfly" (Miramax/Pathé Renn): Janusz Kaminski
"No Country for Old Men" (Miramax and Paramount Vantage): Roger Deakins
"There Will Be Blood" (Paramount Vantage and Miramax): Robert Elswit

Achievement in costume design

"Across the Universe" (Sony Pictures Releasing) Albert Wolsky
"Atonement" (Focus Features) Jacqueline Durran
"Elizabeth: The Golden Age" (Universal) Alexandra Byrne
"La Vie en Rose" (Picturehouse) Marit Allen
"Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street" (DreamWorks and Warner Bros., Distributed by DreamWorks/Paramount) Colleen Atwood

Achievement in directing
"The Diving Bell and the Butterfly" (Miramax/Pathé Renn), Julian Schnabel
"Juno" (Fox Searchlight), Jason Reitman
"Michael Clayton" (Warner Bros.), Tony Gilroy
"No Country for Old Men" (Miramax and Paramount Vantage), Joel Coen and Ethan Coen
"There Will Be Blood" (Paramount Vantage and Miramax), Paul Thomas Anderson

Best documentary feature
"No End in Sight" (Magnolia Pictures) A Representational Pictures Production: Charles Ferguson and Audrey Marrs
"Operation Homecoming: Writing the Wartime Experience" (The Documentary Group) A Documentary Group Production: Richard E. Robbins
"Sicko" (Lionsgate and The Weinstein Company) A Dog Eat Dog Films Production: Michael Moore and Meghan O'Hara
"Taxi to the Dark Side" (THINKFilm) An X-Ray Production: Alex Gibney and Eva Orner
"War/Dance" (THINKFilm) A Shine Global and Fine Films Production: Andrea Nix Fine and Sean Fine

Best documentary short subject
"Freeheld" A Lieutenant Films Production: Cynthia Wade and Vanessa Roth
"La Corona (The Crown)" A Runaway Films and Vega Films Production: Amanda Micheli and Isabel Vega
"Salim Baba" A Ropa Vieja Films and Paradox Smoke Production: Tim Sternberg and Francisco Bello
"Sari's Mother" (Cinema Guild) A Daylight Factory Production: James Longley

Achievement in film editing
"The Bourne Ultimatum" (Universal): Christopher Rouse
"The Diving Bell and the Butterfly" (Miramax/Pathé Renn): Juliette Welfling
"Into the Wild" (Paramount Vantage and River Road Entertainment): Jay Cassidy
"No Country for Old Men" (Miramax and Paramount Vantage) Roderick Jaynes
"There Will Be Blood" (Paramount Vantage and Miramax): Dylan Tichenor

Best foreign language film of the year
"Beaufort" Israel
"The Counterfeiters" Austria
"Katyn" Poland
"Mongol" Kazakhstan
"12" Russia

Achievement in makeup
"La Vie en Rose" (Picturehouse) Didier Lavergne and Jan Archibald
"Norbit" (DreamWorks, Distributed by Paramount): Rick Baker and Kazuhiro Tsuji
"Pirates of the Caribbean: At World's End" (Walt Disney): Ve Neill and Martin Samuel

Achievement in music written for motion pictures (Original score)
"Atonement" (Focus Features) Dario Marianelli
"The Kite Runner" (DreamWorks, Sidney Kimmel Entertainment and Participant Productions, Distributed by Paramount Classics): Alberto Iglesias
"Michael Clayton" (Warner Bros.) James Newton Howard
"Ratatouille" (Walt Disney) Michael Giacchino
"3:10 to Yuma" (Lionsgate) Marco Beltrami

Achievement in music written for motion pictures (Original song)
"Falling Slowly" from "Once" (Fox Searchlight) Music and Lyric by Glen Hansard and: Marketa Irglova
"Happy Working Song" from "Enchanted" (Walt Disney): Music by Alan Menken; Lyric by Stephen Schwartz
"Raise It Up" from "August Rush" (Warner Bros.): Nominees to be determined
"So Close" from "Enchanted" (Walt Disney): Music by Alan Menken; Lyric by Stephen Schwartz
"That's How You Know" from "Enchanted" (Walt Disney): Music by Alan Menken; Lyric by Stephen Schwartz

Best motion picture of the year
"Atonement" (Focus Features) A Working Title Production: Tim Bevan, Eric Fellner and Paul Webster, Producers
"Juno" (Fox Searchlight) A Dancing Elk Pictures, LLC Production: Lianne Halfon, Mason Novick and Russell Smith, Producers
"Michael Clayton" (Warner Bros.) A Clayton Productions, LLC Production: Sydney Pollack, Jennifer Fox and Kerry Orent, Producers
"No Country for Old Men" (Miramax and Paramount Vantage) A Scott Rudin/Mike Zoss Production: Scott Rudin, Ethan Coen and Joel Coen, Producers
"There Will Be Blood" (Paramount Vantage and Miramax) A JoAnne Sellar/Ghoulardi Film Company Production: JoAnne Sellar, Paul Thomas Anderson and Daniel Lupi, Producers

Best animated short film
"I Met the Walrus" A Kids & Explosions Production: Josh Raskin
"Madame Tutli-Putli" (National Film Board of Canada) A National Film Board of Canada Production Chris Lavis and Maciek Szczerbowski "Même Les Pigeons Vont au Paradis (Even Pigeons Go to Heaven)" (Premium Films) A BUF Compagnie Production Samuel Tourneux and Simon Vanesse
"My Love (Moya Lyubov)" (Channel One Russia) A Dago-Film Studio, Channel One Russia and Dentsu Tec Production Alexander Petrov
"Peter & the Wolf" (BreakThru Films) A BreakThru Films/Se-ma-for Studios Production Suzie Templeton and Hugh Welchman

Best live action short film
"At Night" A Zentropa Entertainments 10 Production: Christian E. Christiansen and Louise Vesth
"Il Supplente (The Substitute)" (Sky Cinema Italia) A Frame by Frame Italia Production: Andrea Jublin
"Le Mozart des Pickpockets (The Mozart of Pickpockets)" (Premium Films) A Karé Production: Philippe Pollet-Villard
"Tanghi Argentini" (Premium Films) An Another Dimension of an Idea Production: Guido Thys and Anja Daelemans
"The Tonto Woman" A Knucklehead, Little Mo and Rose Hackney Barber Production: Daniel Barber and Matthew Brown

Achievement in sound editing
"The Bourne Ultimatum" (Universal): Karen Baker Landers and Per Hallberg
"No Country for Old Men" (Miramax and Paramount Vantage): Skip Lievsay
"Ratatouille" (Walt Disney): Randy Thom and Michael Silvers
"There Will Be Blood" (Paramount Vantage and Miramax): Matthew Wood
"Transformers" (DreamWorks and Paramount in association with Hasbro): Ethan Van der Ryn and Mike Hopkins

Achievement in sound mixing
"The Bourne Ultimatum" (Universal) Scott Millan, David Parker and Kirk Francis
"No Country for Old Men" (Miramax and Paramount Vantage): Skip Lievsay, Craig Berkey, Greg Orloff and Peter Kurland
"Ratatouille" (Walt Disney): Randy Thom, Michael Semanick and Doc Kane
"3:10 to Yuma" (Lionsgate): Paul Massey, David Giammarco and Jim Stuebe
"Transformers" (DreamWorks and Paramount in association with Hasbro): Kevin O'Connell, Greg P. Russell and Peter J. Devlin

Achievement in visual effects
"The Golden Compass" (New Line in association with Ingenious Film Partners): Michael Fink, Bill Westenhofer, Ben Morris and Trevor Wood
"Pirates of the Caribbean: At World's End" (Walt Disney): John Knoll, Hal Hickel, Charles Gibson and John Frazier
"Transformers" (DreamWorks and Paramount in association with Hasbro): Scott Farrar, Scott Benza, Russell Earl and John Frazier

Adapted screenplay
"Atonement" (Focus Features), Screenplay by Christopher Hampton
"Away from Her" (Lionsgate), Written by Sarah Polley
"The Diving Bell and the Butterfly" (Miramax/Pathé Renn), Screenplay by Ronald Harwood
"No Country for Old Men" (Miramax and Paramount Vantage), Written for the screen by Joel Coen & Ethan Coen
"There Will Be Blood" (Paramount Vantage and Miramax), Written for the screen by Paul Thomas Anderson

Original screenplay

"Juno" (Fox Searchlight), Written by Diablo Cody
"Lars and the Real Girl" (MGM), Written by Nancy Oliver
"Michael Clayton" (Warner Bros.), Written by Tony Gilroy
"Ratatouille" (Walt Disney), Screenplay by Brad Bird; Story by Jan Pinkava, Jim Capobianco, Brad Bird
"The Savages" (Fox Searchlight), Written by Tamara Jenkins

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tis jan 22, 2008 16:02

Okej, så Atonement var den film som fick den traditionella "vi nominerar Bästa Film men inte Regissör"-smällen som aldrig vinner (eller åtminstone inte sedan... 89?). Så den är körd som bästa film. Michael Clayton blev mer nominerad än väntat, så jag börjar bli nojig att den är Dark Horse nu, mer än Juno.

Jag kan inte VÄNTA på att få se There Will Be Blood. Älskar ju iofs NCfOM, men det finns nog en god chans att jag kommer älska Blood ännu mer.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tis jan 22, 2008 16:13

Förresten hoppas jag på att Roderick Jaynes vinner Editing bara för att se hur bröderna ska hantera det. :D Eller för den delen bara när hans nominering läses upp...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tis jan 22, 2008 16:25

Hey, och ingen Zodiac någonstans? Fuckers. Den hjälptes väl inte av att ha premiär i mars, för sent för en gala och för tidigt för nästa, men ändå. 2007:s näst bästa film hade förtjänat ett bättre öde.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » tis jan 22, 2008 16:45

caffeineaddict skrev:Jag kan inte VÄNTA på att få se There Will Be Blood. Älskar ju iofs NCfOM, men det finns nog en god chans att jag kommer älska Blood ännu mer.

NCfOM?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film