Battlestar Galactica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tor nov 02, 2006 1:43

adolvsson skrev:
AKS skrev:adolvsson: Ska S3 bli sista säsongen?!?! :eek:

Nej, förlåt och ursäkta, jag vet inte hur jag kunde få det så tokfel. Två små bokstäver, korrigerat nu. Ordet skulle naturligtvis vara bästa.

:D Jesus Christ! Jag höll på att smälla av där ett tag...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tor nov 02, 2006 1:48

AKS: Jag kan förstå det, till och med så jag skrämde mig själv lite där ;)

noike skrev:adolvsson: bästa, sista. Rätt bra felstavning det där, med tanke på att bara sista bokstaven i orden är detsamma.

Bara sista? Tre sista, väl, eller har jag gått och blivit helt dyslektiskt nu?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tor nov 02, 2006 1:49

adolvsson skrev:Bara sista? Tre sista, väl, eller har jag gått och blivit helt dyslektiskt nu?

Nej, men jag kan inte räkna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor nov 02, 2006 1:50

noike skrev:
adolvsson skrev:Bara sista? Tre sista, väl, eller har jag gått och blivit helt dyslektiskt nu?

Nej, men jag kan inte räkna.

Det är förståeligt. Matematik är hemskt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tor nov 02, 2006 1:52

:D Hur står det till med grabbarna i kväll egentligen? Ni har väl inte haft lilla lördag i dag?

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tor nov 02, 2006 1:56

AKS skrev::D Hur står det till med grabbarna i kväll egentligen? Ni har väl inte haft lilla lördag i dag?

Det hade varit en bra ursäkt, men nej, jag var nog bara extra mycket mig själv där :)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor nov 02, 2006 1:59

AKS skrev::D Hur står det till med grabbarna i kväll egentligen? Ni har väl inte haft lilla lördag i dag?

Tyvärr inte. Glömde bort det, var för full.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor nov 02, 2006 2:04

Grabbar, grabbar... *skakar kärleksfullt på huvudet*

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tor nov 02, 2006 2:13

AKS skrev:Grabbar, grabbar... *skakar kärleksfullt på huvudet*

Hey, just nu, fast nästan garanterat inte när jag tryckt på skicka-knappen och kanske tidigare ändå om du redan fått till ett gäng inlägg någon annanstans, har vi exakt lika många postningar!

La bara märke till det. Apropå, eh, inget.

:)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tor nov 02, 2006 2:30

For a short moment... we were closer than ever. :lovebunny:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor nov 02, 2006 2:34

Jag var nästan -- bara några tio postningar eller så, give or take a näve -- på era sammanslagna postningsantal.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor nov 02, 2006 2:37

Oh, freaky!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tor nov 02, 2006 2:40

AKS skrev:For a short moment... we were closer than ever. :lovebunny:

Awww!

Betyder det att jag är, typ, en riktigt profet nu?

noike: Men... men... det är ditt ansikte också!!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tor nov 02, 2006 2:58

adolvsson skrev:Betyder det att jag är, typ, en riktigt profet nu?

Kan inte beytyda nåt annat... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » sön nov 05, 2006 20:54

1x07
Tokbra avsnitt! :D Handlade om Baltar. Cylonkvinnan hotade att avslöja att han ligger bakom förintelsen ifall han inte började tro på gud. Det låter galet och jag förstår det egentligen inte alls. Men det var väldigt intressant och spännande i alla fall.

Skrattade som en tok åt scenen då han pratade med kvinnan som han trodde var hans fantasi men alla kunde se henne. Han är så underbart galen. Älskar det.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » sön nov 05, 2006 21:04

brat skrev:1x07
Tokbra avsnitt! :D Handlade om Baltar. Cylonkvinnan hotade att avslöja att han ligger bakom förintelsen ifall han inte började tro på gud. Det låter galet och jag förstår det egentligen inte alls. Men det var väldigt intressant och spännande i alla fall.

Skrattade som en tok åt scenen då han pratade med kvinnan som han trodde var hans fantasi men alla kunde se henne. Han är så underbart galen. Älskar det.

Yay, Baltar! :D Jag minns att jag började fastna på riktigt för BSG kring avsnitt 6-7. Nu fick jag lust att se om allt... har inte hunnit följa avsnitten på femman.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Bender » sön nov 05, 2006 22:33

3x06.. bra bra..
Tillbaka till vardagen på skeppet, jag tyckte det var rätt ok även om man kanske sett supandes Tigh och Starbuck några gånger förut.
Den bästa delen var cylonpartierna, pianomusiken som spelades under de scenerna var riktigt bra, skön drömsk stämning visuellt också under de partierna.
Och slutet bådar gott för fortsättningen.. kommer "boomer" dö nu?

Jag hoppas det kommer uppkomma flera uppdrag som delar upp gruppen igen för det saknar jag från s1-s2.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav noike » sön nov 05, 2006 23:24

3.06. Okej avsnitt, några intressanta idéer om de får utvecklas men på det hela taget kändes det väldigt mycket som filler. Ett neråtköp.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav brat » fre nov 10, 2006 20:06

VART ÄR MITT BATTLESTAR GALACTICA!??! JAG BLIR GALEN!!!!

UGLY BETTY SUGER

MADS - BOXAR!! LÅNA!! NU!!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » lör nov 11, 2006 19:41

brat skrev:VART ÄR MITT BATTLESTAR GALACTICA!??! JAG BLIR GALEN!!!!

UGLY BETTY SUGER

MADS - BOXAR!! LÅNA!! NU!!

:D Absolut! Det är bara att skicka ett pm om när och var du vill att boxarna ska överlämnas ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör nov 11, 2006 21:14

madskellig skrev:
brat skrev:MADS - BOXAR!! LÅNA!! NU!!

:D Absolut! Det är bara att skicka ett pm om när och var du vill att boxarna ska överlämnas ;)

brats dator har kraschat, så tills hon får igång den igen lär hon vara utan internet ett tag. Men jag vidareförmedlar meddelandet om boxutlåningen så länge. Är det förresten något extramaterial på de boxarna?

3x07
Mycket intressant dilemma om biologisk krigsföring. Jag gillade Helos tal där han sa allting som annars hade gått osagt... även om det var på gränsen till övertydlighet så behövs sånt ibland, i lagom dos. Bra att Sharon var för cylonutplåningen, det kändes trovärdigt samtidigt som man återigen fick reflektera över var man har henne. Men jag tyckte det blev ett rejält antiklimax för den historien... kanske det blivit bättre om de gett den storyn ett par avsnitt istället för att stressa fram den.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » lör nov 11, 2006 21:38

Glorificus skrev:brats dator har kraschat, så tills hon får igång den igen lär hon vara utan internet ett tag. Men jag vidareförmedlar meddelandet om boxutlåningen så länge. Är det förresten något extramaterial på de boxarna?

Ok :) Inte så mycket extramaterial tyvärr, på första säsongen så är det bara deleted scenes. På andra säsongen är det podcast commentarys, deleted scenes och video log's.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör nov 11, 2006 21:45

madskellig skrev:Inte så mycket extramaterial tyvärr, på första säsongen så är det bara deleted scenes. På andra säsongen är det podcast commentarys, deleted scenes och video log's.

Okej, antar att det är Play-boxarna... jag var på väg att köpa dem, tills jag insåg att R1-versionerna hade mer extramaterial. Men jag behöver en bättre tv för att kunna se R1, så det får bli ett sånt inköp först... nån gång...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » lör nov 11, 2006 21:55

Glorificus skrev:
madskellig skrev:Inte så mycket extramaterial tyvärr, på första säsongen så är det bara deleted scenes. På andra säsongen är det podcast commentarys, deleted scenes och video log's.

Okej, antar att det är Play-boxarna... jag var på väg att köpa dem, tills jag insåg att R1-versionerna hade mer extramaterial. Men jag behöver en bättre tv för att kunna se R1, så det får bli ett sånt inköp först... nån gång...

Säsong 1 är en R2, men Säsong 2 är R1 versionen.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör nov 11, 2006 22:30

madskellig skrev:Säsong 1 är en R2, men Säsong 2 är R1 versionen.

Aha, okej. :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » mån nov 13, 2006 4:43

Dumt, dumt, dumt. Sorry, men nu har jag gått in peta på detaljer som inte borde petas på-läge.

(spoiler 3.07) Så, med tanke på hur viruset de blivit infekterade av fungerar, varför är de rädda att det ska följa med "uppladdningen"? På sin höjd borde det bara påverka hjärnan i den nya kroppen och inte kunna smitta för den smittobärandedelen är ju kvar i den gamla kroppen. IT MAKES NO SENSE! Eller har de wifi i huvudet (hur?!) och inga brandväggar? Designen på Cylonerna måste vara sämre än windows. Och det borde ge dem huvudvärk eftersom de hela tiden sänder och tar emot från alla i närheten. Och det som laddas upp är ju bara minnet, så... GAH!

Idéen med att låta jorden vara en koloni är DUM DUM DUM DUM DUM. Om de förlorade kontakten med "oss" för 3000 år sedan, så har BSG-människorna utvecklats sämre än en amöba. De har haft datorer i 3000 år men först i levande minne har de lyckats göra en AI. Det betyder att vad de tog en jävla lång tid på sig för att klura ut. gjort vi det på mindre än 20 år. Cylonernas utplåning av mänskligheten är kristalklar -- vi är för dumma för att finnas helt enkelt.

On a happier note: jag gillar att den tidigare så överlägsna Six blir mer och mer mjukmänniska. Och Halo är helt klart det hela på spåret: det finns ingen gräns mellan människor och Cyloner eftersom de nya Cylonmodellerna är människor. Och Roslin blir mer och mer känslokall.

Och "skin jobs". Blade runner-referenser äger.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons nov 15, 2006 2:37

(spoiler 3.07) Bortsett från det pilliga, tekniska som noike pratar om (vilket jag i all ärlighet inte bryr mig så värst mycket om) så var även detta ett ganska fantastiskt avsnitt. Återigen upplevde jag samma fenomen som i 3.05, jag satt och nästan "hejade" på de som förespråkade folkmord och hade haft Apollos plan sedan tidigt i avsnittet. Och irriterad blev jag på Helo när han pajade planen också. Och allt sånt är fantastiskt, för egentligen är jag nog på Helos sida, men argumenten och debatterna i den här serien är så överjävligt snyggt gjorda vid det här laget att jag är fullkomligt fascinerad och splittrad varenda gång.

Det enda jag inte riktigt gillade var Sharons immunitet. Det irriterade jag mig på att det inte kändes logiskt, mer så än hur sjukdomen hade överförts mellan de döda cylonerna och resurrection-skeppet.

BTW, dog Gaius? Kändes nästan så, eller hur? Men det har man ju trott tidigare i TV-serier.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons nov 15, 2006 3:02

caffeineaddict skrev: (spoiler 3.07) Det enda jag inte riktigt gillade var Sharons immunitet. Det irriterade jag mig på att det inte kändes logiskt, mer så än hur sjukdomen hade överförts mellan de döda cylonerna och resurrection-skeppet.

Nej, att låta saker fungera logiskt i serien är nog vad serien är sämst på. Det är lite väl många undantag till allt, och vid väldigt bekväma tidpunkter också.

Personligen så jublade jag när Helo saboterade och Adama Sr vägrade följa upp det. Några som vägrar låta alla handlingar styras av hatkänslor för andra sidan. För sidorna har närmat sig sjukt mycket nu: både människor och Cyloner är sjukt omänskliga i helhet samtidigt som det finns klickar som vägrar acceptera att det måste vara så och faktiskt kan känna något.

Roslins "mörda dem" skiljde sig inte alls från hur lugnt #3 torterade Gaius. (Som jag inte alls tror är död.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons nov 15, 2006 3:38

noike skrev:Nej, att låta saker fungera logiskt i serien är nog vad serien är sämst på. Det är lite väl många undantag till allt, och vid väldigt bekväma tidpunkter också.

Ron Moore kommer ju trots allt från ett decennium med Star Trek. Sånt där blir väl oundvikligt då, kan jag tänka.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons nov 15, 2006 3:46

adolvsson skrev:
noike skrev:Nej, att låta saker fungera logiskt i serien är nog vad serien är sämst på. Det är lite väl många undantag till allt, och vid väldigt bekväma tidpunkter också.

Ron Moore kommer ju trots allt från ett decennium med Star Trek. Sånt där blir väl oundvikligt då, kan jag tänka.

Kanske det men han kom mest från Deep Space 9 (Och Carnivále!). Bryan Fuller kom från Voyeger och greppade det där rätt bra. Man tycker det borde varit tvärt om i sådana fall.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film