Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » sön jul 08, 2007 0:06

Vadå, följer du via live feeds eller hur vet du vem som nomineras?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » sön jul 08, 2007 11:42

Självklart laddar jag hem Live Feeds!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Crashdummie » tis jul 10, 2007 16:31

YEY!

Idag kommer första avsnittet av "So you think you can dance"?

me likey! no, correction: Me luuuuvey! :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav AKS » tis jul 10, 2007 18:34

Är det säsong 3? Den följer jag som nedladdad serie för första gången. Har aldrig sett serien tidigare (förutom ett auditionprogram från S2), men har blivit riktigt förtjust. *Riktigt* bra dansare många av dem.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons jul 11, 2007 12:40

So You Think You Can Dance tycker jag inte är så kul. Auditions är lite kul, men inte tillräckligt.

Big Brother därimot... WOW! Det är så fantastiskt redigerat och ihopsatt!
8x03
Först och främst, hur bra var det inte när Jen började gråta när hon såg sin bild i avsnitt 2? Helt otroligt kul. Min favorit från början var Carol, för hon är så sjukt söt och fantastisk. Hon är smart också. Men hon är inte så bra i spelet. Det är synd att hon blev nominerad, jag ser faktiskt inte en stor chans att hon kommer klara sig till nästa vecka.
Men det är okej, för då kan jag fokusera mig på spelet istället för att vara orolig för henne.
Eric gillar jag mycket på TV-avsnitten. Han klarade uppgiften han fick bra!
Men på riktigt säger han fuck i typ varannan mening vilket jag upplever som lite otrevligt.
Zach är nog annars min favorit. Han är smart och bra.
Mike är den tystaste personen han säger aldrig någonting förutom i HoH-rummet med Kail. Han är lurig.

Superb serie.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tor jul 12, 2007 18:33

(spoiler BB 8.03) Jen känns bara allmänt tragisk och patetisk. Det kändes verkligen som hon var allvarlig när hon bröt samman pga. fotot, satt bara och va? hennes tröjor...också. Och hennes konflikt med Nick. Jösses. Jag bryr mig inte vem som åker ut. Carol har jag ingen åsikt om, däremot tycker jag Jessica verkar vara en fruktasnvärt enerverande människa så därför håller jag lite på Carol. Amber tycker jag lite synd om men hon gnäller väldigt också vilket gör att det är svårt att ta henne på allvar.

Jag gillar detta mycket.

LWes: är Big Brother Dark redigerat? eller är det bara som livefeeds fast på natten? för jag tittar gärna på redigerat material, men orkar inte sitta och titta på bara "ingenting" för att sedan nångång då och då höra en spännande diskussion. Eller hur är livefeeds sändningara? händer det saker hela tiden ändå?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tor jul 12, 2007 20:06

After Dark är 3 timmar live feeds bara. Jag ser inte på det för mycket av det ser jag på live feedsen jag laddar hem.
Jag tycker det är kul att se live feeds för man får ju mycket mer. Men inget går ju upp emot att se själva avsnitten. Dom är ju redigerade på så bra sätt.

Åsikter om personer:
Jag gillar inte Amber. Hon verkar tro att hon är en sån bra person som förtjänar att vara där och det är självklart att hon kommer klara sig och jag stör mig riktigt mycket på hur hon pratar om sig själv och på det sättet.
Jameka gillar jag inte alls heller. Hon är en flytare och det är någonting som jag inte klarar av. Som att hon tänker rösta ut Carol för att det är guds vilja, för att hon drog ett namn ur en påse och det var hon eller något sånt.
Eric gillar jag mindre p.g.a. saker han säger på Live Feeds. Det är sättet han säger det på med så mycket svordomar som jag bara tycker är otrevligt.
Jag känner på mig att Dick kommer leda popularitets pollen efter första veckan.
Det blir spännande att se vem tittarna röstar Eric till att rösta på. Jag hoppas att tittarna gillar Carol bättre än Amber.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » ons jul 18, 2007 13:59

BB8x06
Wow va det är bra. Så brilliant ihopsatt! Som när Amber gråter i början för att Danielle och Dick blivit nominerade och sen senare för att hon får va med i tävlingen och sen för att Jen "hotade" henne, så spelar dom sorglig musik till det. och sen när Dick kom in i rummet efter Jen så blev det tuff musik. Det är så bra.
Och Jen när hon fick sin present...
Jag gillar Jen, hon är snäll och rolig. Självklart när man ser live feeds så får man lite andra uppfattningar också. Hon är ganska självupptagen, men hon tänker ändå på andra och vill vara snäll och så.
Jag är förvånad över att dom inte tagit upp Zach-hatandet i tv-avsnitten. Tydligen hatar många Zach för att han är lite närgången med tjejerna och nå kommentarer han sagt. Främst typ Amber och Jameka och Joe verkar hata honom mest. och alla tycker att han är skum och creepy förutom hans allians.
Jag tycker att han är bra. Jag har inte märkt av något sånt.
och så borde dom haft med att Amber ett tag ville att Jen skulle nominera henne som en pawn, för att hon trodde att hon var en av dom enda som inte skulle förlora mot Dick. Det var när Amber och Kail var uppe hos Jen och dom pratad. Dom pratade mycket om att nominera Nick som en pawn också, så det var inte så där plötsligt som dom fick det att se ut. Men det var kul ihopsatt när hon gick ner till Danielle och Nick och sen bara gick upp och hade bestämt sig att nominera Nick.

Förstår inte varför det inte är fler här som ser på det för det är ju helt sjukt bra.

Det går rykten om att Dr Will och Janelle kanske ska vara med i The Amazing Race. Hur brilliant skulle inte det vara?!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » ons jul 18, 2007 18:14

(spoiler BB 8.06) Något Zach hat framgår ju verkligen inte. Fast överlag så har han ju väldigt lite tid i de redigerade programmen. Jag förstår att de vinklar programmet så att det skall se värre ut än vad det är med Jen, men bara hennes tröjor får mig att tycka illa om henne, man kan vara självupptagen utan att sätta sig själv framör allt och alla men Jen spelar så oerhört mycket på att hon sätter just sig själv framför andra. Den uppfattnignen jag får utifrån de redigerade programmen. Jag tycker det var väldigt bra att Daniele vann, jag gillar Daniele, så roligt när ens uppfattning ändras om en person och den där första bilden känns fel, jag tycker hon verkar väldigt sympatisk och jordnära. Fast lite synd att Joe nominerades, för nu är det två personerna som jag gärna vill ha kvar som är nominerade.

LWes skrev:Det går rykten om att Dr Will och Janelle kanske ska vara med i The Amazing Race. Hur brilliant skulle inte det vara?!

Helt fantastiskt skulle det vara.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » ons jul 25, 2007 23:21

(spoiler BB 8.09) LWes: Får man reda på något mer kring Kylie och Mikes agerande under veto tävlingen. Varför ville dem att Jen skulle vinna? IMO så är Jen en av få som Kylie skulle kunna vinna mot, och hon vill att hon skall vinna, varför?
Senast redigerad av Tob ons jul 25, 2007 23:32, redigerad totalt 1 gång.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » ons jul 25, 2007 23:22

Tob är du medveten om att Pirate Master lagts ner och att resten av avsnitten bara kommer visas på CBS' hemsidas "Innertube"?
Jag tycker att det är jättesynd för jag tycker att serien är jättebra och hade gärna sett ett antal fler säsonger.

Men i stort sätt är det okej så länge Big Brother och Survivor fortsätter. Big Brother är ju sjukt bra nu.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » ons jul 25, 2007 23:34

Va...nä...det visste jag inte. Tråkigt. Jag tyckte det var helt ok och underhållande.

Missade du vad jag skrev i inlägget precis innan du postade? (spoiler bb 8.09) Enda anledningen som jag kan komma på är att ingen ser Jen som ett hot och då röstar ingen heller på henne, och på så sätt skulle Kylie ha större chans mot någonannan, men jag är skeptisk.
Senast redigerad av Tob ons jul 25, 2007 23:35, redigerad totalt 1 gång.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » ons jul 25, 2007 23:34

Tob skrev: (spoiler 8.09) LWes: Får man reda på något mer kring Kylie och Mikes agerande under veto tävlingen. Varför ville dem att Jen skulle vinna? IMO så är Jen en av få som Kylie skulle kunna vinna mot, och hon vill att hon skall vinna, varför?

Kail och Jen är ju kompisar och Mike är ju lojal mot Kail och Jen därigenom, och precis som Dick tycklte så var det väldigt dumt av Mike att vilja att Jen skulle vinna eftersom han nu blev nominerad.
Hade Mike tävlat och vunnit hade det varit jättebra för dom, för då skulle han kunna vetoa Kails nominering och själv vara säker. Jag vet inte hur dom tänkte riktigt men det var jättekul när Mike skulle få Dick att skratta och var helt icke-rolig!!
Jag hoppas verkligen att Kail röstas ut, men Mike skulle lika gärna kunna åka.
Det var kul med senapen också. Och det roliga är att Jameka visste "genom Gud" att det var Nick som gjorde det. Det ska bli kul att se reaktionen på den som åker ut när den får veta att Eric är America's Player, det är alltid kul.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » ons jul 25, 2007 23:35

Tob skrev:Missade du vad jag skrev i inlägget precis innan du postade?

Ja jag höll på att skriva mitt inlägg!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » fre jul 27, 2007 23:40

(spoiler BB 8.10) Ok. Då förstår jag bättre. Det har man ju inte fått någon riktig uppfattning om via de redigerade programmen, att Kail och Jen är tighta ihop, eller så har man inte algt märke till det för att programmen har varit lätt vinklade till att alla mer eller mindre ogillar Jen. Appropå Jen, roligt inslag idag om hennes mamma och kompis, att mycket skulle vara ett spel från Jens sida. Jag är inte förvånad faktiskt. Men hennes kläder är fortfarande vidriga, men kanske en del av spelet det också, hur som tycker jag det är roligt för jag kommer att betrakta Jen på ett annat sätt nu än tidigare. Insalget om Danielles pojkvän på utsidan var välkommet, för Danielle är nog en av dem jag känner mig mest engagerad i huset. Faktiskt riktigt tråkigt att Mike åkte ut. Jag kunde relatera en hel del till honom.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » lör jul 28, 2007 9:44

(spoiler BB8x10) Ja, det var synd att Mike åkte ut, jag var en riktigt schysst kille. Angående Jen's tröjor: Du vet innan serien börjar så sätts alla deltagare på olika hotell utan att få ha någon kontakt med yttervärlden, för att dom inte ska få veta vilka dom andra deltagarna är o.s.v. Jen hade massa sånna där bokstäver som man stryker på tröjor (jag vet inte om hon hade med dom själv eller om hon fick det för att ha något att göra) så hon gjorde massa tröjor.
Jag tycker att det är lite mer förståeligt än om hon hade gjort dom i förväg för att ta med på programmet.
Jag tycker att Danielles pojkvän verkar vara en bra kille, mycket bättre än Nick, så jag hoppas att hon inte gör något dumt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » lör jul 28, 2007 10:29

LWes skrev: (spoiler BB8x10) JAngående Jen's tröjor: Du vet innan serien börjar så sätts alla deltagare på olika hotell utan att få ha någon kontakt med yttervärlden, för att dom inte ska få veta vilka dom andra deltagarna är o.s.v. Jen hade massa sånna där bokstäver som man stryker på tröjor (jag vet inte om hon hade med dom själv eller om hon fick det för att ha något att göra) så hon gjorde massa tröjor.
Jag tycker att det är lite mer förståeligt än om hon hade gjort dom i förväg för att ta med på programmet.

Ja, det är det, helt plöstligt börjar Jen gå från att vara en självupptagen bitch till att ha tagit en roll men jäkla massa självdistans till det. Underbart.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav brat » tis jul 31, 2007 23:16

Jag älskar So You Think You Can Dance så löjligt mycket.

Det tredje numret ikväll (Mias) var helt "jag dör"-bra. Riktigt bra dans är en upplevelse som känns, så var den dansen. Främst tjejen imponerande stort!

Edit. Jag är en god människa och ska därför inte spamma sönder tråden utan istället fylla på i samma post när jag bara MÅSTE skriva av mig. (Är rädd att Glory blir less på mig om jag bara freakar till henne.)

Wade Robson! Skriker jag när jag ser vem som ska göra koreografin.
WADE ROBSON!!! Skriker jag när jag ser koreografin.
O.M.G.
Senast redigerad av brat ons aug 01, 2007 0:01, redigerad totalt 1 gång.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav AKS » tis jul 31, 2007 23:38

Vilket avsnitt är de på i Sverige nu? Var det numret då tjejen hoppar in i Kamerons famn för det numret gillar jag?

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » tis jul 31, 2007 23:40

AKS skrev:Vilket avsnitt är de på i Sverige nu? Var det numret då tjejen hoppar in i Kamerons famn för det numret gillar jag?

Jag vet inte vad någon av dem heter.
Men hon hade en blå klänning och det var ett desperat kärleksnummer. Hon framstod nästan död. Hon hängde liksom livlös utan honom, runt honom, med honom.
Och hon gjorde hoppet som såg stort ut men sedan var det bara INSTANT klammer runt honom.
Det var bra. Mycket.

Det är avsnitt nummer 6. Första avsnittet med de 20 final-dansarna.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav AKS » tis jul 31, 2007 23:45

Jepp, vi pratar om samma (tror jag). Det gillade jag jättemycket. Fortfarande ett av de bästa denna säsong (jag följer i USA-takt), men det kommer minst en till klassiker från ett annat par.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » ons aug 01, 2007 0:01

AKS skrev:Jepp, vi pratar om samma (tror jag).

Yes.
:lovebunny:

Edit. Har sett videon tre gånger nu. Så bra. Blir inte less på det.

Lustigt förresten att 3 av de 20 finalisterna är syskon till förra års finalister.
Senast redigerad av brat ons aug 01, 2007 1:19, redigerad totalt 1 gång.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav AKS » ons aug 01, 2007 0:14

Lacey-->Benji

Vilka mer är det? Den där ryska tjejen Faida? Gud, jag har så svårt för namn!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » ons aug 01, 2007 0:18

Jag kan inga namn ännu. Förrutom Lacey! :D
Lacey - Benji
Den ryska tjejen - Den ryska killen... glömt hans namn
Adoptivkillen - Travis

Åh. Nu måste jag leta upp alla favoritdanser från första säsongen.
Många med Nick var så bra!!
Och det fanns en "jag dör"-dans som Blake gjorde. Tror det var den han valde att upprepa i finalen.
Senast redigerad av brat ons aug 01, 2007 1:18, redigerad totalt 1 gång.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav AKS » ons aug 01, 2007 0:25

brat skrev:Adoptivkillen - Travis

Danny! Åh, han är scrumptious!

Jag såg inte förra säsongen, men Benji-Lacey har de ju nämnt ofta och nu då du säger det känns det konstigt att jag inte kom på Danny iom att han blivit adopterad och de nämnt det några gånger.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » ons aug 01, 2007 0:49

Om du, eller någon annan, vill se ett par toppdanser från första säsongen.

Lyrical. Med Blake. Och OMG. Blake.
http://www.youtube.com/watch?v=pc0ncNKf6xI
Blake och Destini gjorde en till lyrical ihop. Det är Mias. Också bra.
http://www.youtube.com/watch?v=VY4galjYUqY
Edit. Mer lyrical med Blake. Kan se honom dansa för evigt. Och då tyckte jag ändå Nick som vannvar bättre.
http://www.youtube.com/watch?v=G_01wGtp ... ed&search=

Nu ska jag leta Nick-klipp.

Edit 2. Lite solo-Nick.
http://www.youtube.com/watch?v=EZEwmh_SDK0
http://www.youtube.com/watch?v=prrxhlXOs1g
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav AKS » ons aug 01, 2007 1:38

Jag hade tänkt be dig länka faktiskt, men hann glömma medan jag skrev mitt oerhört långa inlägg. :)

brat skrev:Lyrical. Med Blake. Och OMG. Blake.

Jag har sett Blakes audition och, alla de auditionprogrammen och jag hatade honom som person, men han var definitivt en duktig dansare. Dansen du länkar till: freakin' good!

Blake och Destini gjorde en till lyrical ihop. Det är Mias. Också bra.
http://www.youtube.com/watch?v=VY4galjYUqY

Här kände jag inte lika mycket som under den första dansen. Gillade inte koreografin riktigt.

Edit. Mer lyrical med Blake. Kan se honom dansa för evigt. Och då tyckte jag ändå Nick som vannvar bättre.
http://www.youtube.com/watch?v=G_01wGtp ... ed&search=

Gah! Tjejen gillade jag inte alls. Ingen spänst i hoppen, dålig sträckning i benen. (Enligt mig som glad lekman alltså.)

Riktigt nice. Först då han började med volterna så kände jag bara "Nej!! Inte en massa chearleading!", men sen blev det mycket bättre.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons aug 01, 2007 1:43

Här är ett av mina favoritsolon från denna säsong (från topp 18 så ev. spoiler för två personer som hamnar i bottom 3 = spoiler för två par som hamnar i bottom 3). Detta solo gjorde att tjejen gick från att jag inte alls gillade henne till :eek: under detta och sen gillar jag henne, men hon är inte en favorit.

http://www.youtube.com/watch?v=azqV9r_AU2E

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » ons aug 01, 2007 1:56

AKS skrev:Jag hade tänkt be dig länka faktiskt, men hann glömma medan jag skrev mitt oerhört långa inlägg. :)

brat skrev:Lyrical. Med Blake. Och OMG. Blake.

Jag har sett Blakes audition och, alla de auditionprogrammen och jag hatade honom som person, men han var definitivt en duktig dansare. Dansen du länkar till: freakin' good!

Det var den dansen som var "jag dör"-bra. När de sjunger "Nora" första gången. Bara wow. Fantastisk dansare.
Men som person var han ytterst jobbig. Så löjligt kaxig.

AKS skrev:Här är ett av mina favoritsolon från denna säsong (från topp 18 så ev. spoiler för två personer som hamnar i bottom 3 = spoiler för två par som hamnar i bottom 3). Detta solo gjorde att tjejen gick från att jag inte alls gillade henne till :eek: under detta och sen gillar jag henne, men hon är inte en favorit.

http://www.youtube.com/watch?v=azqV9r_AU2E

Spoiler för topp18 är okej. :)
Hon var mycket duktig. Lite Nick-stil på den dansen faktiskt. Gillade speciellt slutet, efter alla fantastiska snurrar och hopp då hon liksom krashar ner på golvet.

Förresten. Hur många avsnitt har visats i USA?
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » ons aug 01, 2007 2:01

Just nu är jag glad att bf finns. :D
**