Gilmore Girls

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » fre okt 06, 2006 13:00

Snart kommer One Piece att ta över forumet!!! 8) SUGOI!

7x02
Bra avsnitt. TJ = Bäst.
Kirk är knasig.
Kommer inte Richard och Emily vara med den här säsongen?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Noam » fre okt 06, 2006 13:19

TJ: Don't underestimate me Luke! I read, and I watch Battlestar Galactica! :D
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav eponinethen » sön okt 08, 2006 10:13

Jag tycker vi fått se liiiite för mycket av TJ. Ja han är rolig, men jag vill bara ha hans roligheter i små doser..
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion

Inläggav Illyria » sön okt 08, 2006 17:10

TJ är otroligt störig och inte det minsta rolig. Varje avsnitt han är med i dras ned mycket av det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav wyndham » sön okt 08, 2006 17:43

6x22
"Do you know what I like more than traveling? Time-traveling."
Jag har så svårt att ogilla Lorelai. Även om hanterar vissa saker som man inte bör hantera vissa saker.

En jag verkligen inte har svårt att ogilla är Logan. Jag hatar Logan. Stort hat. Mitchum hade helt rätt. Pojken förtjänar inte att ha käpp. Stackars Rory som föll för slemmot. Kommer hon aldrig få dumpa honom ordentligt?

Gatumusikanterna i början var ju svinbra. Fånig story (och jag ogillar den "vanliga" trubaduren) men mycket bra framträdanden. Trodde då att avsnittet skulle bli mästerligt. Det blev det inte, även om jag inte direkt ogillade det så jättemycket.

Tyckte om Chris i seriens början, men nu är det ganska sällan jag gillar honom. Men på den tiden så kändes ju nästan Sookie som en riktig karaktär. Things change.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav ladymorganlefay » mån okt 09, 2006 14:52

7*02
Fy va jag avskyr hela Luke och Lorilay grejen. Jag pallar inte all denna väntan på att de kandke ska få ihop det tillslut! Snart ger jag upp om serien! Morr
Spider-Pig, Spider-Pig. Does whatever a Spider-Pig does. Can he swing from a web? No he *can’t*, cause he’s a *pig*. Look out! He is the *Spider-Pig*! ...
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad

Inläggav adolvsson » tor okt 12, 2006 0:49

7x03:
Alex Bledel :lovebunny: Hennes minspel, åh, jag smälter varje gång. Underbara människa.

Och ett underbart avsnitt. Efter teasern kände jag mig sådär härligt uppspelt som jag inte gjort sen början av S6. Det är en härlig känsla.

Paris äger fortfarande stenhårt.

Jag gillade verkligen att Lorelai och Michel hade kul tillsammans på den där tegrejen får småkidsen. Ibland kan det vara svårt att förstå varför hon står ut med honom på vandrarhemmet, varför han står ut med vandrarhemmet, varför Michel överhuvudtaget följde med när Lorelai och Sookie skulle starta eget. Efter deras dans var det lättare att se.

Jag gillade också scenen med Christopher riktigt mycket, i stort sett allt med den, men jag hoppas hoppas hoppas verkligen att telefonsamtalet till honom där på slutet var ett "sorry Chris, det är nog bäst du lägger undan de däringa kärlekstankarna, jag har insett att det där med Luke inte var någon anti-morsan-grej och att jag verkligen älskar honom"-samtal. Nåt sånt.

Stabilitet och ett säkert besked på huruvida Luke och Lorelai är slut eller tillsammans kommer naturligtvis, och speciellt efter S6, i första hand - men än har den tjocka tanten inte yttrat än ton så jag tänker fortstätta hoppas på de båda i åtminstone en vecka till.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tor okt 12, 2006 1:09

Jag tyckte mest 7x03 var tråkigt, utom scenen när Lane skulle berätta att hon är gravid.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor okt 12, 2006 1:17

Illyria skrev:Jag tyckte mest 7x03 var tråkigt, utom scenen när Lane skulle berätta att hon är gravid.

Åh, Lane! I i första avsnitten, åtminstone 7x01, tyckte jag hon såg ut att vara i skådespelarens ålder för första gången i hela serien. Ingen aning om vad som gjorde det. Fast nu är hon defintivt tillbaka i laneåldern igen och det känns bra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » lör okt 14, 2006 1:18

7.03. Jag skrattade massor, så gott som inget slog mig som riktigt fel och sällan om någonsin tänkte jag på eller saknade Palladinos. :lovebunny:

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tor okt 26, 2006 4:16

7x05:
Jodå, det var dunderbart. Fick mig faktiskt känna okej inför två saker jag egentligen inte alls tycker om - först Logan, ju mindre man får se av honom desto bättre, uppenbarligen för här hade jag inga problem med grabben eller hans och hennes förhållande, även om jag fortfarande hellre ser Rory med den där trevlige nakna killen.

Och för det andra gillade jag verkligen sista scenen, där alla tre verkligen kändes som en familj och man såg hur dom kände sig som en familj.

Å andra sidan är jag hoppfull vid det faktum att Christopher fortfarand står som gästkaraktär och vill inget hellre än ett rejält uppbrott så att Lorelai och Luke kan hitta tillbaka till varandra. Men för det här avsnittet fungerade det riktigt bra.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » sön okt 29, 2006 0:37

7.05 The Great Stinking episode. Jag hoppas verkligen det här är sista säsongen av GG för jag klarar inte av mycket mer. Men jag kanske slutar titta snart ändå pga följande spoilers för november-sweeps: Lorelai och Christopher gifter sig. Men jag tänker ivarjefall se avsnitten med Marty!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » tis okt 31, 2006 14:51

Jag gillar allt med GG just nu. Smått fantastiskt faktiskt med tanke på slutet förra säsongen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Spuffy » tis nov 07, 2006 21:13

Jag började se Gilmore Girls i... lördags måste det ha varit, och har nu sett första säsongen och (förutom att serien är alldeles, alldeles underbar) kan jag konstatera följande (spoiler hela s.1 med andra ord):
Jag älskar Rory och Lorelai, jag älskar deras relation och jag älskar dialogen. Jag tycker dock inte om Dean utan tycker rent av illa om honom, jag har dock inte kommit så långt som till att kunna uttrycka varför men det är ett faktum. Jag tycker istället om Tristan och hans charm, och hoppas på Rory + Tristan istället för Rory + Dean även om jag förväntade mig att Rory och Dean skulle bli tillsammans igen, vilket visade sig stämma. Jag tycker om att relationen mellan Rory och hennes morföräldrar verkar vara bra och att även relationen mellan Lorelai och redan nämnda Emily + Richard inte alltid är dålig. Jag tycker om hur Emily är mänsklig och har flera sidor och inte är "den onda". Jag tyckte om hur hon var förkrossad av tanken på pengarna som Richards mamma ville ge till Rory och försökte övertala Lorelai till att inte ta emot dem av rädsla för att hon (Emily) inte längre skulle få ha kontakt med Lorelai och Rory. Jag tyckte om hur Emily led av att ha Richards mamma på besök och hur han hela tiden tog moderns parti, till Emilys förtvivlan. Jag tycker om Sookie + Jackson, jag tycker om Paris med sin osäkerhet, jag tycker om alla människorna i staden. Det är mer komplicerat då det kommer till Lorelai. Inte huruvida jag tycker om henne eller inte för det gör jag, utan vad jag tycker om Max vs Luke, nu när Rachel äntligen försvunnit ur bilden igen. Jag tycker nämligen inte illa om Max så som jag gör om Dean, utan tycker ganska bra om honom, vilket gör att jag inte kan ropa "Heja Luke, bu för Max" även om jag vill. Jag hejar dock på Lorelai + Luke ändå, även om jag inte vill att Max ska vara ledsen han heller, och jag hoppas att Lorelai och Max inte ska gifta sig.
Nu är det dags för lite blåbärssoppa och Gilmore Girls episode 2.01, yay me!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Illyria » tis nov 07, 2006 21:17

Säsong 1-3 är så bra! Får ta och se på dvd-boxarna istället för de hemska avsnitten nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » tis nov 07, 2006 21:23

Spuffy:
Emily är verkligen en underbar karaktär, jag har alltid gillat henne. Du har många fler fantastiska Emliy scener att se fram emot, det kan jag lova. Det andra vågar jag inte riktigt kommentera med risk för att spoila dig. Jag gillar också Lorelai och Luke, så mycket borde jag kunna säga.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Spuffy » tis nov 07, 2006 22:24

Episode 2.01:
Så började andra säsongen utan att jag knappt märkte det (förutom en ovanligt lång "previously on the Gilmore Girls") och det första jag hann tänka var "Åh nej!" under introt då jag såg Dean där mitt bland alla de jag tycker om. Men jag får väl dras med honom ett tag då, hoppas bara det inte blir alltför länge. Det kändes som att avsnittet hade fler såna där vansinnigt roliga stunder än vad de tidigare avsnitten haft, men det kan lika gärna ha varit jag som hade lättare för att skratta. Jag tyckte dock att det definitivt var ett av de sorgligare avsnitten på länge, med dels hur Richard reagerade väldigt starkt mot Dean och därmed sårade Rory, och dels hur Lorelai inte berättade för Emily att hon förlovat sig och hur Emily sen fick reda på det genom Sookie. Emily som verkligen försökte och hade twinkies (eller vad det hette?) till dessert och till och med höll god min gentemot Dean.

Och The Buffster: jag är inte ett uns förvånad över att du är ett Lorelai/Luke-fan och än mindre förvånad över att du är ett Rory/Tristan-fan... ;)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Spuffy » tis nov 07, 2006 22:26

Illyria skrev:Säsong 1-3 är så bra! Får ta och se på dvd-boxarna istället för de hemska avsnitten nu.

Vill-också-ha! Jag tror bestämt att jag ska önska mig dvd-boxarna i julklapp... 8)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav caffeineaddict » tis nov 07, 2006 22:28

Spuffy: Det bör dessutom påpekas att medan Illyria naturligtvis har fullständig rätt till sin åsikt så är vi ett flertal som anser att avsnitten nu är allt annat än hemska. Så att du inte får sådana uppfattningar om allt efter S3. Det mesta är IMHO förbaskeligt bra.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tis nov 07, 2006 22:32

caffeineaddict skrev:Spuffy: Det bör dessutom påpekas att medan Illyria naturligtvis har fullständig rätt till sin åsikt så är vi ett flertal som anser att avsnitten nu är allt annat än hemska. Så att du inte får sådana uppfattningar om allt efter S3. Det mesta är IMHO förbaskeligt bra.

Och jag tycker till och med att säsong 5 är den bästa av dom alla. Helt apropå, värt att pepåka.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » tis nov 07, 2006 22:36

Serien har totalt tappat karaktär och går inte att känna igen från de första säsongerna. Och det blir bara värre och värre, och det är anledningen till att jag enbart, någonsin, kommer äga s1-3 på dvd. Jag är så här nära att ge upp serien nu, och det krävs en hel del innan jag gör det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis nov 07, 2006 22:40

Ändrat karaktär en del har den gjort, men jag skulle vilja hävda att den har växt tillsammans med karaktärerna. De är inte längre helt och hållet de samma, så då kan inte serien heller vara det. Förändringen tycker jag går att jämföra med Six Feet Under, grunden är den samma i de tidiga och sena säsongerna, men mycket är onekligen annorlunda.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » tis nov 07, 2006 22:44

Det är dock trovärdig utveckling, något jag inte ser i GG. Skulle aldrig drömma att jämföra serien med SFU. Gilmore Girls är lättvindig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis nov 07, 2006 22:55

6FU är ändå den bättre serien, jag talar bara om att jag tycker de har gjort jämförbara utvecklingar, utan att kommentera den relativa kvalitéen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Spuffy » tis nov 07, 2006 23:27

Well, jag hoppas att jag ska få glädjen att tycka om även resten av säsongerna, för det här är så bra att jag absolut inte vill börja tycka illa om det!

2.02:
Lite skratt, lite gråt, ytterligare ett underbart avsnitt. Jag minns inte att Paris var med i introt till förra avsnittet, kanske hon var det utan att jag märkte det, men jag märkte det nu och hurra! Luke sittandes bredvid de tre små dansöserna i brudklänningar gjorde både ont i hjärtat och fyllde mig med skratt. Och precis när jag trodde att nej, Lorelais föräldrar kom inte till festen, allt är skit - då kommer det en scen till och jag blir glad igen och det kändes bra, bra, bra. Ibland känns det som Lorelai försöker medan Emily är kall, andra gånger är det Emily som försöker medan Lorelai strävar emot. Hur de "går om varandra" känslomässigt berör mig och jag vill så otroligt gärna att deras relation ska vara bra, jag bryr mig verkligen och det är underbart att de får mig att göra det.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav The Buffster » ons nov 15, 2006 18:04

(spoiler 7.07) Har inte kommenterat GG på ett tag nu, inte bra. Men jag har haft så mycket i skolan (har väl kanske egentligen det fortfarande) att jag inte riktigt har haft tid eller energi. Hur som helst så tycker jag att säsongen har börjat riktigt bra.

När det gäller Lorelai och Christopher så kändes det först nästan lite elakt. Förut när jag verkligen ville ha dom tillsammans så fick jag inte det men nu när jag inte alls ville det då går det bra. Men jag gillar det mer och mer. All historia mellan dom känns verkligen, alla minnen, det gör att det känns äkta trots att det gick så fort. Han speech var verkligen helt underbart, "If I have to wait 'til we're both 80 years old for you to see it, then I'll wait. I'm not going anywhere. This is it for me, you're it for me". Giftermålet kändes dock inte rätt, och att döma av Lorelais blick på slutet så tvivlar hon också. Det tycker jag var bra, för innan kändes det som om hon kanske glömde Luke lite för lätt. För även om jag gillar Lorelai och Chris så går dom knappast upp mot Lorelai och Luke. Det blev väldigt tydligt när Chris friade, visst det var fint men jag kände inte ens i närheten av det jag gjorde när Lorelai friade till Luke.

Fast jag förstår verkligen det här med familjekänslan. Den där scenen med Rory i bilen på väg hem från middagen när dom verkligen var som en familj var oerhört fin. Fick mig att tänka på hur mycket jag älskar tv-serier, för efter sju säsonger så kändes den scenen som den inte hade kunnat göra annars.

Sen har vi Rory. Hon är så underbar att jag vet inte vad. Hennes sammanbrott på grund av oron inför framtiden berörde mig verkligen som bara Rory scener kan, igenkänningsfaktorn är sällan högre (nu går jag ju i och för sig "law school", men ändå). Jag älskar att hon får oroa sig för sådana saker. I andra serier är huvudpersonerna ofta nästan orealistiskt starka eller så oroar dom sig för och gråter över lite andra saker. När Rory bryter ihop på det sättet så känns det i princip som att se sig själv. Jag minns till exempel när hon grät över att hon inte trodde att hon skulle klara att läsa så många ämnen samtidigt. Eller den där alldeles fantastiska scenen när Mitchum Huntzberger sa att han inte tycke att hon hade det som krävdes. Det han sa till henne då är exakt det jag oroar mig för hela tiden. Det är väldigt terapeutiskt för mig att se detta.

Fanns andra saker som jag gillade med avsnittet också men jag nöjer mig med att påpeka hur otroligt söt Rory var i sina rosa slingor.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » ons nov 15, 2006 18:17

Jag har inte ens orkat se 7.06 ännu, den här serien ligger på en extremt låg intressenivå för mig numera.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons nov 15, 2006 21:07

7x07
Jag har aldrig varit ett fan av Christopher. Eller mer exakt, jag har aldrig varit ett van av tanken på att Lorelai och Christopher skulle hitta tillbaka till varandra, bli ett par igen, och det är jag fortfarande inte. Med det sagt är det gott bevis på hur bra David S varit för serien, för jag gillar faktiskt karaktären nu, jag gillar att se honom komma överrens med Lorelai och Rory, det är kul att se Lorelai nästan som nyförälskad igen, och visst var det mysigt att se dom alla tillsammans som en familj.

Men jag håller också med Buffster att när han friade var det inte alls samma sak, och jag älskar hur det behandlades. För hennes reaktion, både på frieriet och när Chris kallade henne Mrs Hayden, visade (tyckte jag) att han inte är rätt för henne, och det öppnar upp möjligheterna för mer härligt drama och en återkomst i hennes liv för Luke.

Jag läste sweepspoilerna Illyria postade för lite sen, den som nämnde giftermålet. Då blev jag orolig och en aning ledsen. Nu är jag gladare. För även om jag förstås inser att det ändå kan sluta med Lorelai och Chris, så har det hittils skötts riktigt jäkla bra.

Utöver det fullkomligt dyrkar jag Kim och hennes graviditetsstoryline.

The Buffster skrev: (spoiler 7.07) Fanns andra saker som jag gillade med avsnittet också men jag nöjer mig med att påpeka hur otroligt söt Rory var i sina rosa slingor.

Ja! Kärlekskanin på det.

Jag har förresten inte igenkänningsfaktorn när det gäller Rory, men utöver det håller jag med om vad du skrev om henne, Buffster. Det för defintivt karaktären intressantare och mer älskvärd.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Spuffy » ons nov 15, 2006 22:23

Åhh, när jag ser allt det svarta som gömmer det ni skrivit om s.7 (och även övriga säsonger för den delen) vill jag så gärna läsa det som finns därunder, men det ska jag inte. Har dock hunnit till 3.08 nu så jag tar in på er... ;)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav The Buffster » ons nov 29, 2006 23:48

Jag är lite för trött för att skriva någonting vettigt men...

(spoiler säsong 7 allmänt) kände mig bara tvungen att påpeka hur imponerad jag är över att dom har lyckats få Luke och April att fungera. Jag hatade verkligen när dom skrev in henne i serien men nu, nu bryr jag mig till och med en del. Det var oväntat.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film