Dead like me

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav madskellig » ons jun 14, 2006 21:20

Tob skrev:
Mitt liv som död - säsong 2 visas i sommar med start tisdag den 11 juli kl 20.00 i SVT2.

Serien kommer att visas flera gånger i veckan:

Datum:
Juli: 11, 13, 18, 20, 25, 27
Augusti: 1, 3, 15, 17, 22, 24, 29, 31
September: 7

Tid: 20.00 i SVT2

Låter förbaskat bra det här.

Det har jag väntat länge på! Fast nu beställde jag dvd-boxen för ca 2h sen så... men alltid att bra sätt av få kompisarna att titta på serien.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Illyria » ons jun 14, 2006 22:58

Fast 13 juli kan de inte visa DLM, pga ändring i schemat har Veronica Mars flyttats fram en vecka och borde visas då. Den tablån dyker upp imorgon...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tis jun 20, 2006 13:42

Jag tog hem första säsongen i fredags och såg klart igår. Vad kan jag säga: I LOVE IT!! :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tea » tis jun 20, 2006 14:26

kan någon gå in på hubben som har första säsongen?

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav HeY » tis jun 20, 2006 14:32

Någon som kan länka en torrent för säsong 2? Jag hittade bara en utländsk.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tis jun 20, 2006 14:38

HeY skrev:Någon som kan länka en torrent för säsong 2? Jag hittade bara en utländsk.

Öhhh, va? Vill du ha DLM dubbad till svenska? Sjuka sjuka människa. Claes Malmberg som Rube... Så fel...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis jun 20, 2006 14:41

noike skrev:Claes Malmberg som Rube...

:eek:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tis jun 20, 2006 14:41

noike skrev:
HeY skrev:Någon som kan länka en torrent för säsong 2? Jag hittade bara en utländsk.

Öhhh, va? Vill du ha DLM dubbad till svenska? Sjuka sjuka människa. Claes Malmberg som Rube... Så fel...

Haha, nej men alltså den jag hittade var dubbad till typ franska eller ngt :P Jag vill ha den på engelska!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » tis jul 18, 2006 15:41

Oj, jag upptäckte precis att andra säsongen av DLM börjar på SVT2 i kväll, kl 20!

Jag har inte sett s2, så det här är ju rätt underbart. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tis jul 18, 2006 15:59

Ja, visas två ggr i veckan tom. Tisdagar och torsdagar kl 20.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » tis jul 18, 2006 15:59

Värd att se igen.
Så jävla bra serie.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Glorificus » tis jul 18, 2006 16:06

Illyria skrev:Ja, visas två ggr i veckan tom. Tisdagar och torsdagar kl 20.

Tisdag och torsdag, yay! Tack för tipset, jag vill ju inte missa något avsnitt nu. 8)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Glorificus » tis jul 18, 2006 20:27

Glorificus skrev:Jag har inte sett s2, så det här är ju rätt underbart. :)

Hm, jag har visst sett 2x01, för allt det jag ser nu är bekant. Men då måste det vara resten av säsongen jag inte har sett.

Note to self: DLM, torsdag kl 20.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » tis jul 18, 2006 21:20

Bah! Jag tittade på klockan 17:30 och tänkte att jag snart skulle äta middag. Jag tittade på klockan 21:00 just efter jag ätit middag. Vad har jag missat att göra däremellan. Se DLM så klart!! Klant.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » tis jul 18, 2006 21:23

brat skrev:Bah! Jag tittade på klockan 17:30 och tänkte att jag snart skulle äta middag. Jag tittade på klockan 21:00 just efter jag ätit middag. Vad har jag missat att göra däremellan. Se DLM så klart!! Klant.

Ja, det var klantigt... trodde du var bra på att inte missa saker. Däremot måste du se/spela in The Inside i natt... trean börjar från början. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » tis jul 18, 2006 21:24

Glorificus skrev:
brat skrev:Bah! Jag tittade på klockan 17:30 och tänkte att jag snart skulle äta middag. Jag tittade på klockan 21:00 just efter jag ätit middag. Vad har jag missat att göra däremellan. Se DLM så klart!! Klant.

Ja, det var klantigt... trodde du var bra på att inte missa saker. Däremot måste du se/spela in The Inside i natt... trean börjar från början. ;)

Will do.

Det går dåligt för mig att hitta intresse för att se nya serier. Spelade in ett par Bones också men tog mig aldrig för att se dem. Blev inget av Close to Home heller. Så hur bra är The Inside på en skala? Kommer jag att se det?
...inser att det här inte är rätt tråd för mitt svammel. Nåjs.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » tis jul 18, 2006 21:25

Glorificus skrev:Ja, det var klantigt... trodde du var bra på att inte missa saker. Däremot måste du se/spela in The Inside i natt... trean börjar från början. ;)

The inside? Inatt? whee, jag missade första omgången men nu ska jag komma ihåg det (förhoppningsvis....)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav adolvsson » tis jul 18, 2006 21:26

Glorificus skrev:Däremot måste du se/spela in The Inside i natt... trean börjar från början. ;)

Inte för att jag har trean, men... HURRA!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tis jul 18, 2006 21:26

Trist att de inte visade widescreen, gjorde de inte det med säsong 1 heller?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tis jul 18, 2006 21:27

brat skrev:Så hur bra är The Inside på en skala?

Ungefär typ bäst. Ungefär.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tis jul 18, 2006 21:30

The Inside är okej, men det var inte en serie jag riktigt fastnade för. Den har en hel del bra element, men utförande blev tyvärr inte så bra som det hade kunnat bli.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav ftwtysken » fre aug 11, 2006 9:26

jag har snart sett färdigt första säsongen, efter att mer eller mindre blivit kallad diverse saker jag inte säger här, inne på irc :) då jag frågar vad de pratade om när de snackade om DLM... Nu vet jag bättre, helt underbar serie, som verkligen har det mesta jag letar efter i en drama/komedi-serie...

Har vid ett par tillfällen slagits av att jag finner likheter mellan Doyle (Angel) och Mason... Någon annan som tänkt på det också? Eller ska jag förvänta mig en "slap av en trout" igen??? :)
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion

Inläggav Zaxx » fre aug 11, 2006 10:50

Nejdå.. jag satt o hävdade att Doyles (Quinns) död var en coverup och att det VAR han som spelade. Han ville fly undan kändislivet som han hade för att starta ett nytt.
Den teorin höll inte så länge.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav brat » fre aug 11, 2006 11:39

Och jag som trott att jag var ensam i de galenheterna! Men de är ju skrämmande lika!

När jag ändå är här kan jag passa på att uppdatera hur det går med mitt förhållande till DLM.

Jag såg säsong 1 när det gick på SVT men blev hör och häpna inte speciellt intresserad. Det var ett och annat bra avsnitt men annars var det bara 45 minuter lätt underhållning, inget som grep mig och tvingade mig att se mer och mer och mer. Så jag missade några avsnitt i mitten av säsongen som nu när jag läser om dem verkar väldigt bra.

När säsong 2 började på SVT bestämde jag mig för att se serien en riktig chans. Jag missade tyvärr första men sen har jag sett alla de visat hittills (till och med avsnitt 207). Och det är riktigt bra! När jag började deppa igår för att det inte visade något avsnitt pga EM så visste jag att jag var fast. :)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav ftwtysken » fre aug 11, 2006 16:45

Zaxx skrev:Nejdå.. jag satt o hävdade att Doyles (Quinns) död var en coverup och att det VAR han som spelade. Han ville fly undan kändislivet som han hade för att starta ett nytt.
Den teorin höll inte så länge.

bra tänkt annars :)

Och även jag trodde att "kanske jag och min sambo bara är dumma i huvudet"... Kan ju fortfarande vara så iofs, hehe, men det finns så många grejjer i DLM som gör att man börjar tänka på Angel, och det är alltid Mason som framhäver det..... Fast nu när jag tänker på det, så finns det nog vissa karaktär-likheter mellan Daisy och Cordy också, dock inte alls så tydliga... (Ser bara Daisy naken varje gång jag ser henne... tack vare The Faculty antagligen :) och det gör ju att man inte tänker så klart kanske...)
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion

Inläggav ftwtysken » lör aug 12, 2006 9:58

Satt och såg det sista avsnitten i säsong 1 igår... samt extramatrialet till säsong 1, och avsnitt 1 & 2 på säsong 2....

Måste säga några saker om endel scener...

Bortklippt scen från S01e1:
När Rube och George ska fixa körkort och pass till George var en helt underbar scen, som verkligen hade allt! Kan väl till viss del se att den inte riktigt passade in i piloten, men ändå tur att jag fick se den här, för den var minnesvärd...

Avsnitt 14 säsong 1:

Jewel Staite (Kaylee (Firefly)) som goth-kassa-kåt.... hehe "säg vad du är" "Ehh.. en ehh reaper?" klockrent... som toppades med örfilen efteråt.Fy fan vad bra...

Avsnitt 1 säsong 2:
Först och främst.... psykologscenen fick hela min kropp att pirra, Georges mor... så underbart cynisk... mmm jag verkligen njöt. Gör det mig elak? För att inte tala om att Mason är nykter... haha och ta mig fan mer nerdekad än när han boozade:)
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion

Inläggav brat » tis sep 12, 2006 19:44

Hoppar genom trådarna. Först Undeclared som fick ett svalt omdöme. Sedan Miracles som var rätt spännande. Och nu Dead Like Me säsong 2.

Säsong 2 blev bara bättre och bättre. Riktigt synd nu att det inte finns mer att se. Men vad hände med sista avsnittet? Det borde visas idag om 15 minuter men det står inget i tablån. På Dead Like Me sidan på SVT står det att det visas den 28/9. Men kollar man i tablån då är det Veronica Mars. Mycket frustrerande. Jag vill veta hur de valde att sluta. Än om det inte blev ett riktigt slut.

Säsong 2
Riktigt bra blev det de sista avsnitten. Känns som att det blev mycket mer drama då och mer karaktärsdrivet. Ray-arcen var riktigt intressant. Jag fick en tanke. Som säkert är allmän vetskap och uppenbar i vilket fall. Men jag fick den helt själv och fick en klar glödlampe-känsla. Eller också är jag ute och cyklar. Haha

Reapers tar själar som ska dö. Egentligen borde alla dö av naturliga orsaker men reapers måste även ta sådana som dör av olyckor. Men när det gäller mord finns inga post-its. Vid en sån död skapas ett sånt där litet monster som sedan orsakar olyckor. Den tanken gav iaf mig en helt ny tro på serien. Jag vill att det ska vara så, ungefär så. Har annars alltid ogillat de märkliga små monsten som liksom styr ödet.

Har sparat det bästa (?) till sist. Vidare till Battlestar Galactica tråden!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Illyria » tis sep 12, 2006 21:47

I torsdags visade SVT de två sista avsnitten av serien, du får ladda hem om du missade det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Zaxx » tis sep 12, 2006 22:00

Jag blir så ledsen varje gång jag hör detta.... varför VARFÖR VARFÖR var de tvungna att lägga ner en så bra serie!
HA!

SVARA!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav brat » tis sep 12, 2006 22:36

Bah! Visa två på raken så där. Klantigt av mig att inte märka det. Men samtidigt tänker jag nog skylla på SVT som inte informerade mig tillräckligt. :P
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film