Queer as Folk #2: Too hot for TV.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Ai » fre nov 23, 2007 21:56

noike skrev:
Ai skrev:Vi har det där lilla mur-problemet som vi inte verkar komma över. :(

I DC har bägge två alltså connection setting "passive".

Jag kom förbi det genom att välja "direct connection" eller "firewall with uPnP" eller "firewall with manual port forwarding" men alla kan ju som bekant inte ändra till något av dem beroende på uppkopplingen.

Men passive kan inte koppla upp till passive. Bajsprogram egentligen. Oerhört slappt programmerat.

Japp. Jag vet, men det känns mindre tråk-tekniskt att låtsas att vi har relationsproblem. :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav noike » fre nov 23, 2007 21:58

Ai skrev:Japp. Jag vet, men det känns mindre tråk-tekniskt att låtsas att vi har relationsproblem. :D

Hih. "Nej, jag vägrar dela ut till just dig för du bjöd hem fulla vänner utan att ens fråga mig om det var okej först."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » fre nov 23, 2007 22:19

noike skrev:
Ai skrev:Japp. Jag vet, men det känns mindre tråk-tekniskt att låtsas att vi har relationsproblem. :D

Hih. "Nej, jag vägrar dela ut till just dig för du bjöd hem fulla vänner utan att ens fråga mig om det var okej först."

Vi kommunicerar inte längre. Eller, det känns som om det bara kommer motivation från min sida. Tydligen är det viktigare att se på QaF än att prata med mig. Förlåt för att jag inte är en het homosexuell man liksom? :x

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Ai » fre nov 23, 2007 22:28

HeY skrev:
noike skrev:

Vi kommunicerar inte längre. Eller, det känns som om det bara kommer motivation från min sida. Tydligen är det viktigare att se på QaF än att prata med mig. Förlåt för att jag inte är en het homosexuell man liksom? :x

*bygger murar*

*muttrar*jag ville ju bara att du skulle vidga dina vyer! Här släpar man hem fyra fem helt villiga test objekt och du låser in dig på badrummet! Dom ville ju bara smiska lite!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav HeY » fre nov 23, 2007 22:31

Smiska är en sak, men det var allt annat än en piska den där stora tog fram. Normalt sett brukar piskor inte vibrera!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Ai » fre nov 23, 2007 22:48

HeY skrev:Smiska är en sak, men det var allt annat än en piska den där stora tog fram. Normalt sett brukar piskor inte vibrera!

Hmm... ok.... så den där dildon kanske var lite mycket.... Men han lade undan den när han såg att du var påväg att svimma!

Inga björnar nästa gång. Jag lovar! Men dom var så söta i sina läder chaps och västar att jag inte kunde låta bli. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » fre nov 23, 2007 23:55

Scared now.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » fre nov 23, 2007 23:58

*pets*

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre nov 23, 2007 23:58

Ai skrev:*pets*

Ja, vi vet. Björnar och sånt. Twisted!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » lör nov 24, 2007 0:00

caffeineaddict skrev:
Ai skrev:*pets*

Ja, vi vet. Björnar och sånt. Twisted!

Äh. HeY är så känslig bara. Som en liten blomma. :rolleyes:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav HeY » lör nov 24, 2007 0:03

If you want it, I can give you power, but please be gentle I'm delicate like a flower!

I said what, what, in the butt? I said what, what, in the butt?
You wanna do it in my butt? In my butt? You wanna do it in my butt? In My butt? You wanna do it in my butt? In my butt?
Let's do it in the butt, okaaay!

För den som inte har minsta lilla aning om vad jag snackar om.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Ai » lör nov 24, 2007 0:08

HeY skrev:If you want it, I can give you power, but please be gentle I'm delicate like a flower!

You wanna do it in my butt? In my butt? You wanna do it in my butt? In My butt? You wanna do it in my butt? In my butt?
Let's do it in the butt, okaaay!

För den som inte har minsta lilla aning om vad jag snackar om.

THERE YA GO! *ROFLMFAO*

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav HeY » lör nov 24, 2007 1:40

Åh, fint slut på serien! (UK)
Scenen då de åkte iväg påminde mig om SFU. Totalt ointressant kanske, men det gjorde det :D

"Oh, and, one more thing. Did I mention I've got a baby?" :D
Vilken hemsk systerson han hade, älskade när han doppade honom i toalettstolen! :twisted:

Synd att Nathans vän inte var med längre, jag tyckte att hon var mysig på ngt sätt.

"There are many rumors about Stuart and Vince...All of them true" :D

Haha, jag vet inte vad mer jag kan säga. Jag tyckte det var ett passande slut iaf. Det är tråkigt när något tar slut efter så kort tid när man precis fastnat för karaktärena. Jag vet inte riktigt vad jag förväntade mig när jag började se på serien men jag tycker att den var bra iaf. Riktigt charmig, orginell och helt klart sevärd för alla som tycker om tv-serier :popcorn:

Jag kan inte påstå att det uppstått någon vidare besatthet dock- jag tror faktiskt jag kommer att gilla US mer. Hade UK varit längre hade den nog kunnat växa ännu mer dock. Men jag gillade skarpt, bara inte så skarpt som jag gillar riktigt skarpa serier (t'wasnt no Buffy or SFU med andra ord) ;)

Jag ser fram emot US. Den har ju fördelen av att både serien och avsnitten är längre så den kommer förmodligen att fastna mer. Jag vet inte riktigt vad jag förväntar mig dock, hur lång tid tycker ni att det tar för serien att hitta sin egen identitet ifrån UK? Väldigt tidigt eller får man se en bit?

Finns det ingen annan än min inmurade älskare som har och kan dela ut US på hubben? Annars får jag väl hitta en torrent, dock verkar torrents ha en tendens att inte köra igång hos mig den senaste tiden och det tar betydligt fortare med DC.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » lör nov 24, 2007 1:45

HeY skrev:Finns det ingen annan än min inmurade älskare som har och kan dela ut US på hubben? Annars får jag väl hitta en torrent, dock verkar torrents ha en tendens att inte köra igång hos mig den senaste tiden och det tar betydligt fortare med DC.

Glory och Tin borde ha. brat också kanske? (Men hon kanske gjorde som jag gjorde när jag beställde Homicideboxen och raderade alla filer, för den skulle ju finnas på riktiga skivor sedan.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör nov 24, 2007 1:55

HeY skrev:hur lång tid tycker ni att det tar för serien att hitta sin egen identitet ifrån UK? Väldigt tidigt eller får man se en bit?

Hmm, en halv säsong skulle jag nog vilja hävda. Kring 1.10, 1.11 nånstans tror jag det var som jag slutade att hela tiden omedvetet jämföra varje avsnitt med UK och istället se det som sin egen grej.

Men första avsnittet är en sjukt förvirrande upplevelse eftersom det nästan känns som en shot-by-shot-remake av UK-piloten, även om längre och med de mest brittiska detaljerna amerikaniserade. Kändes väldigt konstigt när man hade sett UK så nyligen och ledde säkert till att det tog så pass lång tid innan jag kunde släppa UK-jämförelserna.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » lör nov 24, 2007 1:58

Det borde finnas fler som kan dela ut den. Jag har spritt den rätt så friskt här.

För att svara på din fråga om skillnader och så emellan serierna så kan jag ju berätta hur det var för mig.

Jag hade sett UK på svt när den sändes och älskade den. Under ett par år stötte jag på folk på nätet som fullkomligt älskade den amerikanska verisionen, men själv var man ju lite svenskt avmätt och tänkte att "den kan ALDRIG vara lika bra - tyyyyypiskt Hollywood att efterapa!". Sen blev jag arbetslös och uttråkad. Så jag laddade hem första säsongen. Första avsnittet såg jag med blandade känslor av besserwisser ("UUUUSLA skådisar. För glassig! HERREGUD! DOM HAR KOPIERAT DEN ORD FÖR ORD!") och besvikelse. Men eftersom jag var så uttråkad så fortsatte jag titta. I avsnitt tre sker den första riktiga "flod-delaren" mellan serierna. Och det var då jag började bli fast också.

Första säsongen är det mycket likheter och många storylines som går igen. Men fokuset för US blir snart tydlig, att det är annorlunda än UK. Dom valde en liten annan väg...

Berättarmässigt, bildmässigt och även "tonen" i serierna skiljer sig väldigt mycket.

Många av skådisarna var mycket gröna när serien startade (väldigt stora castingsvårigheter - folk ville knappt provspela för vissa av rollerna), så det var lite knackigt med skådespeleriet i början på många håll. Men det hämtar upp sig med tiden. Vill minnas en viss herr Boreanaz som inte var så hiskeligt bra ibörjan av en viss annan serie också.... ;)

Som sagt - mycket är lika i början, och man bör väl först stå ut de första tre avsnitten. Sen kan man nog börja känna att det inte är sånt motstånd att se den. Sen brukar det växa undan för undan har jag märkt.

Om man blir besatt eller inte är en annan femma. Men dom flesta som sett den tycker mycket om den iallafall. Det är ju ett i många avseenden klassiskt relationsdrama så den har ju definitivt underhållningsvärde.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav HeY » lör nov 24, 2007 2:14

Ai skrev:Vill minnas en viss herr Boreanaz som inte var så hiskeligt bra ibörjan av en viss annan serie också.... ;)

Ja vad hände egentligen? Han var verkligen usel i början av Bones!

Men det låter bra, jag känner mig riktigt peppad för US nu!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » lör nov 24, 2007 2:45

noike skrev:
HeY skrev:Finns det ingen annan än min inmurade älskare som har och kan dela ut US på hubben? Annars får jag väl hitta en torrent, dock verkar torrents ha en tendens att inte köra igång hos mig den senaste tiden och det tar betydligt fortare med DC.

Glory och Tin borde ha. brat också kanske? (Men hon kanske gjorde som jag gjorde när jag beställde Homicideboxen och raderade alla filer, för den skulle ju finnas på riktiga skivor sedan.)

Önskar jag hade mina skivor här men de är i Umeå och jag är i Boden. Note to self: Ta med QaF-skivorna överallt. ;) Men jag är tillbaka i Umeå på måndag, så då kan jag försöka skicka avsnitt om du inte hunnit få tag på alla innan dess, HeY.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » lör nov 24, 2007 11:24

Ai skrev:Det borde finnas fler som kan dela ut den. Jag har spritt den rätt så friskt här.

Jag har kvar dem på hårdisken.

Bara det är ett jäkla gott betyg till serien, för den har överlevt både en och två större rensningar. Jävla fin serie detta. Dessutom tillhör jag gruppen som tycker att US är ordentligt mycket bättre än UK (Nog jag och tin skulle jag tro) om man nu måste jämföra. Jag har läst dina UK kommenterar med ett måttligt intresse, men dina kommande US kommentarer (hoppas jag iaf...) kommer jag kasta mig över :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav brat » lör nov 24, 2007 13:31

noike skrev:brat också kanske? (Men hon kanske gjorde som jag gjorde när jag beställde Homicideboxen och raderade alla filer, för den skulle ju finnas på riktiga skivor sedan.)

Alas, jag har dem inte i nya datorn. Och än om jag skulle fixa in dem igen så vill min nya dator med Windows Vista inte veta av DC, alls. Egentligen tror jag att det beror på Routern. Men jag föredrar att skylla på Vista. :twisted:

Tob skrev:Dessutom tillhör jag gruppen som tycker att US är ordentligt mycket bättre än UK (Nog jag och tin skulle jag tro) om man nu måste jämföra. Jag har läst dina UK kommenterar med ett måttligt intresse, men dina kommande US kommentarer (hoppas jag iaf...) kommer jag kasta mig över :)

Hear hear!

QaF UK är en välskapad serie att uppskatta.
QaF US är en beroendeframkallande serie att älska.

För mig var det i början svårt att ställa om mig till den 'andra vägen' som Ai nämnde. Men det hindrade mig inte från att älska från avsnitt 1. Tycker dock att det är avsnitt 3 som särskiljer serierna. Men jag har fått uppfattningen att det tar längre tid att särskilja serierna för de som sett UK just innan. För mig var det, precis som för Ai, flera år sedan jag sett UK på SVT.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » lör nov 24, 2007 13:46

Jag håller på att ta hem säsong 1 från Tob nu så det verkar lösa sig :)

Jag fick hem ett kommentaravsnitt av piloten också som jag småtittade lite på och det verkar helt klart vara som en ord-till-ord kopia av UK, men jag tänker att ge serien en ordentlig chans och fortsätta att titta tills den har sin egen identitet. Om jag då inte gillar den så får det väl bli som det blir - men jag tvivlar på att jag inte kommer att tycka om den. Beroendeframkallande serier is the shit :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » lör nov 24, 2007 13:52

HeY skrev:Jag håller på att ta hem säsong 1 från Tob nu så det verkar lösa sig :)

Det här är lite för plågsamt. Jag vill ha The Box nu!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tam » lör nov 24, 2007 15:42

Jag hade sett brittiska ungefär 138 gånger innan jag såg amerikanska, men då jag inte har nåt emot plagiat, tvärtom, var inte detta ett problem. Då var det ett större problem att piloten sög. Tycker fortfarande inte de två första säsongerna är mer än ok, men där finns ändå tillräckligt med dåliga skämt, debauchery och hjärta för att det skulle vara underhållande. Och sen blev den riktigt bra.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav HeY » lör nov 24, 2007 17:20

Ja här kommer första US kommentaren då!
(spoiler 1x01-02) Ja det var ju mycket likheter, eller ja, det mesta var det samma till och med helt ordagrant. Men jag tycker inte att det var dåligt för det och jag satt inte och störde mig på det. Hittils är ju helt klart UK min favorit, men det märkts redan här att US har en fördel med längden eftersom man lärde sig känna /vänja sig vid karaktärerna här fortfare. Nu var ju karaktärerna ganska lika varandra att man kunde dra trådar mellan UK och US versionerna, men det fanns vissa olikheter också.

Det verkar vara lite mer allvar här märker man redan nu. Då syftar jag mest på slutscenen i 1x02 som jag tycker är bättre än när Stuart sparkar ut Nathan i UK. Det kan ha varit att jag gillade låten som sätte bra stämning (det var ju nästan lite OC-känsla i den låten :P ) i scenen, men jag gillade utförandet där.

Det verkar som om US lesbierna kommer att få mer plats än vad de fick i UK också. Det tycker jag är riktigt positivt då mansdominerande serier - oavsett homosexuella eller inte - oftast inte brukar klicka jättebra hos mig utan jag behöver en bra blandning. Men jag vet iofs inte om de kommer få några större roller men det verkade ju som det iom att de till och med fick en "sexscen" ;)

Och det tar oss väl över till secet då :rolleyes:
Det märktes redan här att de kommer att ta det lite längre - som ni säger - i US. Scenerna var längre, aningen mer intensiva men samtidigt så undrar jag hur man kan ta det myyycket längre än vad de gjorde i UK, vilket många har antytt att de gör. Vad mer kan man göra? Jag är både nyfiken och skräckslagen över det :D

Jag tyckte det var ganska kul att se hur de hade "amerikaniserat" allt. Queer blev Faggot, namn blev andra namn och, öh, Babylon blev Babylon? Nästan lite förvånande att serien inte blev omdöpt till Faggot/Fag as Folk ;)

Namnen! Var de tvugna att byta namnen? Jag kommer inte ihåg ngt, eller hette "Stuart" Bryan? Isf är det det enda jag kommer ihåg. Aja, det kommer väl.

Hmm, vet inte riktigt vad för betyg jag kan sätta på detta. Hade nog gillat det mer om jag sett det före UK, men jag tror det är bra att jag såg UK först eftersom - som några sade - tror jag att UK hade lidit mer än vad US kommer att göra. Jag kände att jag kunde acceptera det ganska fort, även om UKs version är "den riktiga" för mig och den jag föredrar. Jag ser fram emot till att US blir mer "sig själv".

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » lör nov 24, 2007 19:29

Brian (Stuart)
Michael (Vince)
Justin (Nathan)
Ted och Emmett kommer jag inte ihåg vad de hette i UK.
Men det där kommer av sig själv.

Du fortsätter att kommentera va? Är klart intresserad av vad du tycker om avsnitt 3. Du kommer antagligen snart att upptäcka att QaF-tråden är den kommentarstörstigaste typ någonsin. :D

Edit: Det var faktiskt +m också. So there! :P
Senast redigerad av brat lör nov 24, 2007 21:05, redigerad totalt 1 gång.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör nov 24, 2007 19:49

+r
Edit: +m schmusch m.
Senast redigerad av Glorificus lör nov 24, 2007 22:07, redigerad totalt 1 gång.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » lör nov 24, 2007 21:04

1x01-1x02
Just nu längtar jag allra mest efter att se om scenen då Brian ser Justin första gången. Hehehe. Preditor. :D

Eller "what have you done today..." på taket.

Eller scenen i bilen med Justin, Brian och Mikey. Då Justin följer med Brian. Hee
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör nov 24, 2007 22:06

1x01-02
Jag röstar på takscenen.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » sön nov 25, 2007 4:46

brat skrev:Du fortsätter att kommentera va? Är klart intresserad av vad du tycker om avsnitt 3. Du kommer antagligen snart att upptäcka att QaF-tråden är den kommentarstörstigaste typ någonsin. :D

Jag kommer definitivt fortsätta att kommentera. Om kommentarerna uppskattas dessutom så blir det bara mer motiverande till att skriva. Dock har jag inte sett något mer än.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » sön nov 25, 2007 11:37

Glorificus skrev:+r
Edit: +m schmusch m.
Hmmmm... Fan Watson, den var svår.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!