Friday Night Lights

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tor aug 21, 2008 22:39

2.10: Suveränt avsnitt och ett av de bästa på länge.

Riggins i detta avsnitt... Så mycket :lovebunny: . Han är bra tillsammans med Julie, han är bra tillsammans med coach och han är bra tillsammans med Gracie. :) Hoppas verkligen att coach får veta sanningen där med festen och att Riggins bara betett sig som hennes beskyddare och storebror hela kvällen.

Jag förstår fortfarande inte Tamis systers roll i serien. Jag tycker hon är totalt onödig.

Landry/Tyra är bra, men börjar bli lite tjatigt. Och som Kalle sa då det begav sig: konstigt att ingen tycks veta om att Landry varit misstänkt för mord. Men ja, ja... Inte en såviktig detalj för mig i en så bra serie som denna.

Detta avsnitt behövdes verkligen efter några halvdana avsnitt. Tyvärr vet jag att det inte riktigt håller i sig säsongen igenom, men det var skönt att få ett riktigt, riktigt bra FNL-avsnitt igen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre aug 22, 2008 9:00

2.12: Håller med övriga som har kommenterat. Detta var ett vekt avsnitt. Finns inte så mycket att säga eftersom det var relativt ointressant. Värst av allt: Riggins med blommor precios då Lyla kysser killen. Hatar såna scener i alla serier och särksilt i denna eftersom denna borde vara bättre än så.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån aug 25, 2008 17:47

2.13: Splittrat och oengagerande. Som om skribenterna var desperata efter en bra story, men inte kunde komma på nån. Några har tidigare sagt att de gillade detta avsnitt bättre än 2.12. Jag är inte en av dem. Sämst hittills denna säsong. FNL come back to me! :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » mån aug 25, 2008 19:13

Told ya. :( Det blir snabbt bättre, tack och lov.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » mån aug 25, 2008 19:21

Ja, ska se 2.14 ASAP så att det inte blir så att jag skjuter upp tittandet.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån aug 25, 2008 22:40

2.14: Yes, back on track som konstaterats ett par sidor bakåt i tråden. Dock inte FNL på topp, men ett mellanavsnitt och då det gäller FNL så betyder "mellanavsnitt" att det var riktigt bra.

:( då Smash gråter på slutet. Det förtjänade han verkligen inte (att hans fotbollskarriär tycks vara över).

:( till Saracen i duschen. Men nu är det verkligen dags för honom att skärpa till sig.

Farmor Saracen är så bra! Älskar i princip alla scener med henne, så även i detta avsnitt.

Landry dumpar den perfekta tjejen för honom för Tyra. Men jag kan inte bli alltför besviken över det eftersom den enda anledningen att hon gjorde slut till att börja med var att pappa Landry sa åt henne att göra det under extrema omständigheter. Så hon var ju ingen bitca direkt även om Landry kanske inte vet det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis aug 26, 2008 19:59

Ja, så har jag då sett klart säsong 2 av denna fina serie. Jag får tacka Kalle som tvingade mig att fortsätta se serien efter att det blev en jättelång paus efter 1.18 och jag inte hade lust att ta tag i serien igen. Inte för att jag tyckte att serien var dålig, men jag fick aldrig lust och kom mig aldrig för. Ja, förrän Kalle tvingade mig då. :)

I alla fall så tycker jag att S1 är den överlägset bästa säsongen. Den har inga mindre bra historier som mordhistorian, Riggins som hänger efter Lyla eller rasist-Texas i biosalongen. Men det gör inte S2 till en dålig säsong. Absolut inte. FNL är en riktigt bra serie större delen av säsongen, men hamnar i ett par svackor. Jag hoppas att S3 klarar sig undan svackor för då kan det bli en riktigt fin avslutning på serien (för det lär ju knappast bli en S4 antar jag).

2.15: Bra avsnitt, men precis som 2.14 ett mellanavsnitt för att vara FNL.

Jag gillar inte alls "Riggins stalkar Lyla"-storyn. Jag finner det inte det minsta charmant utan obehagligt. Hon verkar ha funnit en fin kille där och om hon nu blir kär i Riggins så... nej tack, bara.

Bra scen: coach och Mo slåss och Tami bara går därifrån med ett "See you at home". :D

Bra Smash-scener. Han gör rätt val naturligtvis, men jag tycker trots det synd om honom, Fint spelade scener av skådespelaren också.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sp1keout » sön sep 28, 2008 18:33

Någon som kan hjälpa mig förfriska mitt minne... angående säsongsavslutningen på säsong 2 (Tycks ha glömt att skriva upp hur långt jag sett nämligen...)

Detta kanske?
absolut sista scenen är med rullstolsbundne pojken och de snackar om att behålla barnet?? han jason street...

Stämmer det?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Glorificus » sön sep 28, 2008 19:14

Ja, det stämmer, så slutade andra säsongen.

Bara några dagar kvar tills säsongspremiären nu! :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » ons okt 01, 2008 16:59

Inget FNL än? :( Kommer vi att få vänta tills NBC sänder avsnitten eller nåt sånt?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör okt 04, 2008 18:44

3.01: Hm, detta avsnitt var längre än de andra. Undras om det beror på byte av kanal? Jag tycker dock att det kändes något otajt så cirka 40 minuter är nog idealtid för FNL. Dock ett bra avsnitt, men långt ifrån ett av de bästa.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör okt 04, 2008 18:56

AKS skrev:3.01: Hm, detta avsnitt var längre än de andra.

Mycket längre? Vissa serier ska ju presenteras med mycket mindre reklam, och ingen i själva avsnitten, och istället ha längre tid per avsnitt. Dollhouse var ett av dom nämnda. Ingen aning om FNL var ett annat, men jag tänkte det kanske skulle förklara det här.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » lör okt 04, 2008 18:57

51 minuter för att vara exakt. Eller nästan exakt eftersom jag inte har koll på sekunderna.

(edit) Inte 51 minuter längre alltså. Utan 51 minuter långt. Hela avsnittet. (/edit)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör okt 04, 2008 19:03

Hittade det här:
October 1 will bring commercial free HD programming to DirecTV subscribers as third season of Friday Night Lights will make its 101 Network debut.

As part of the unusual arrangement that's kept the show from being canceled, subscribers of DirecTV will get to watch episodes commercial-free and in high-definition before the show’s planned NBC run in early 2009.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » lör okt 04, 2008 19:06

Ah, okej. Då tycks det vara så att alla avsnitt blir lika långa. Vet inte vad jag tycker om det...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Echolls » sön okt 05, 2008 1:25

Jag är så glad att FNL är tillbaka! Vet inte riktigt vad jag tyckte om 3.01 dock, det kändes som att det var någonting fattades (även om det absolut inte var ett dåligt avsnitt). För lite Matt kanske? Tyckte det var ganska konstigt att Matt/Julie visades i Previously On trots att de inte hade några scener tillsammans i avsnittet. Det hade jag gärna sett.

Annars så gillade jag faktiskt Tim/Lila mer än jag trodde att jag skulle göra.
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad

Inläggav Tob » sön okt 05, 2008 10:15

Jag är definitivt för längre avsnitt. Hade det stått att avsnittet var 41 minuter hade jag inte ifrågasatt det vilket är ett bra betyg.

(spoiler 3.01) Visst hade man upplägget "söndag-fredag" på ett flertal avsnitt under säsong 1? Jag gillar det som tusan om inte annat, det ger ett helt annat tidsperspektiv och en helt annan uppbyggnads-känsla inför fredagens match.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Echolls » fre okt 10, 2008 0:54

3x02: Riktigt bra avsnitt! Men en miss som störde mig var att Matt sa på slutet att han hade varit och träffat sin mamma, men det var ju flera dagar tidigare, träningen med Smash och allt hade varit emellan. Och sen har jag för mig att Taylor sa att han skulle träna med Smash på lördagen, men ändå var det en skoldag innan det trots att matchen hade varit? Jaja, ska försöka att inte haka upp mig på sånt, men det var väldigt irriterande faktiskt. Känns riktigt slarvigt.

Grymt annars dock! Underbara Tim. :lovebunny:

Kommer man att få veta vad som hände med Jason och tjejen som var gravid?
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad

Inläggav HeY » lör okt 25, 2008 3:10

Tittar inte folk på detta längre? Jag tycker fortfarande det är skitbra!

3x04
Matt har det inte lätt. Jag tycker att det är intressant att de gett så mycket tryck på honom, att det inte bara händer saker från ett håll. Han har sin farmor, sin mamma, Julie och fotbollen - allt som händer samtidigt. Det känns mer realistiskt såhär, vi människor brukar ju inte gå igenom saker i sektioner utan när något går riktigt dåligt har vi en tendens att känna att verkligen allt dåligt händer samtidigt. Det har de skildrat bra i Matt tycker jag.

Fint avslut med Smah med ett fånigt leénde på fotbollsplanen. För jag antar att vi inte kommer se mer av honom nu, inte på ett tag iaf.

Trailern för 3x05 Verkar som om de går från att kasta ut Smash till Jason nu. Han har ju inte varit mer tidigare men de måste ju ge karaktären något sorts "closure". Vad ska de göra? Resa honom ur rollstolen? Okej, det skulle vara lite väl science-fiction men jag undrar var de ska ta karaktären. Kanske åker han iväg med pregnant-lady?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » lör okt 25, 2008 10:01

Har sett till och med 3.03, och ja, jag tycker fortfarande det är bland det bästa som går nu.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » sön okt 26, 2008 13:08

HeY skrev:3x04Matt har det inte lätt. Jag tycker att det är intressant att de gett så mycket tryck på honom, att det inte bara händer saker från ett håll. Han har sin farmor, sin mamma, Julie och fotbollen - allt som händer samtidigt. Det känns mer realistiskt såhär, vi människor brukar ju inte gå igenom saker i sektioner utan när något går riktigt dåligt har vi en tendens att känna att verkligen allt dåligt händer samtidigt. Det har de skildrat bra i Matt tycker jag.

(spoiler 3.04) Säsongens bästa avsnitt! Det som gör att FNL funkar så bra för mig är att jag tar varenda karaktär på allvar. Med all rätt eller inte, ingen aning, men det spelar egentligen ingen roll. Jämför med OTH tex, som tillhör samma genre, där jag, om man bortser från Peyton, inte tar en enda karaktär på något direkt allvar. Man presenterar rätt hastigt Matts mor men lyckas ändå ge henne något mer än bara någon som lämnade sin son för massa år sedan. Jag tycker den storylinen i framförallt detta avsnittet fungerar väldigt bra. Eller ja, det mesta med Matt då.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav eynosh » sön okt 26, 2008 22:36

Jag som tycker att det har blivit lite sämre nu..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » lör nov 08, 2008 21:52

HeY skrev:Tittar inte folk på detta längre? Jag tycker fortfarande det är skitbra!

Jag tittar fortfarande! Och jag älskar fortfarande, jag har bara inte kommit mig för att skriva någonting om avsnitten.

Tob skrev: (spoiler 3.04) Det som gör att FNL funkar så bra för mig är att jag tar varenda karaktär på allvar. Med all rätt eller inte, ingen aning, men det spelar egentligen ingen roll. Jämför med OTH tex, som tillhör samma genre, där jag, om man bortser från Peyton, inte tar en enda karaktär på något direkt allvar.

Det är möjligt att serierna tillhör samma genre, men jag tycker ändå att det är en enorm klasskillnad mellan dom. Jag må älska OTH djupt men även när det är som bäst så är det ingenstans i närheten av FNL. Jag gillar båda men det är två serier som ger mig väldigt olika saker. OTH kan vara riktigt underhållande med det är sällan det verkligen berör som FNL gör.

(spoiler 3.06) Det är många saker som jag tycker fungerar väldigt bra just nu. Matt är väl kanske allra bäst. Som jag hade saknat honom. Det gjorde alldeles fruktansvärt ont när han blev utbytt. Samtidigt så gillar jag den nya killen och hans galna föräldrar. Känns som om det finns mycket bra att hämta där. Sen fick ju Matt tillbaka sin Julie tillslut, och det var ju bra. Sockersöta är dom.

Sen måste jag nämna 3.05, när Tim citerade Buddy. "It's when all the scared rats run away from the sinking market that the real entrepreneurs come in. The true visionaries." Hahaha, som jag skrattade.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » lör nov 08, 2008 22:29

The Buffster skrev:
HeY skrev:Tittar inte folk på detta längre? Jag tycker fortfarande det är skitbra!

Jag tittar fortfarande! Och jag älskar fortfarande, jag har bara inte kommit mig för att skriva någonting om avsnitten.

Samma här! Det är bara för mycket att älska med varje avsnitt, så det är svårt att kommentera när man vill nämna allt.

The Buffster skrev: (spoiler 3.06) Det är många saker som jag tycker fungerar väldigt bra just nu. Matt är väl kanske allra bäst. Som jag hade saknat honom. Det gjorde alldeles fruktansvärt ont när han blev utbytt. Samtidigt så gillar jag den nya killen och hans galna föräldrar. Känns som om det finns mycket bra att hämta där. Sen fick ju Matt tillbaka sin Julie tillslut, och det var ju bra. Sockersöta är dom.

Ja! (Om allt.) Det är extra kul att se Matt och Julie bli ett par igen men som lite mognare människor. Tänk vad fumlig och stammande Matt var i s1. :D
Jag älskade allt med 3x06, de fick in så mycket med nästan alla där. Det störde inte ens att det var så mycket av en ny karaktär, J.D. McCoy, för visst gillar man honom och hans historia också.
Och Landry och hans band är tillbaka! :D De ger mig alltid My So-Called Life-vibbar. :lovebunny:

The Buffster skrev:Sen måste jag nämna 3.05, när Tim citerade Buddy. "It's when all the scared rats run away from the sinking market that the real entrepreneurs come in. The true visionaries." Hahaha, som jag skrattade.

:lovebunnier: För att inte tala om...

(spoiler 3x02) Lyla: "How did you know that?"
Tim: "Google, why?"
Lyla: "*giggle* I didn't... *giggle* I didn't know you googled."
Tim: "Well, I'm not retarded."
Lyla: "*giggle* Yeah, I know..."
Tim: "I can google."
Lyla: "*giggle* Well, sometimes you pretend you are, so..."

(spoiler 3x03) Tim:
"Don't make it obvious. 7 o'clock. Creep."
"Seriously, I can't.. focus.."
:D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » mån nov 10, 2008 21:15

(spoiler 3.06) Bara att hålla med föregående talare. Matt/Julie har fungerat väldigt bra under hela säsongen, det har legat i luften, nåt litet möte i varje avsnitt. Det passade bra, så bra.... :lovebunny:

Sen måste jag säga att Jason husköp tillsammans med bröderna Riggins fungerar bättre än vad jag trodde. Det var fan hemskt att se Jason inse hur förhastat hans beslut var, slutscenen i avsnittet gillade jag.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » tor nov 13, 2008 23:01

3.07. Precis vad mitt hjärta behövde ikväll. Så fint avsnitt. :lovebunny:

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » mån nov 24, 2008 19:45

Jag såg 3.06-3.08 i helgen och det är minst sagt tre riktigt jäkla bra avsnitt! Denna säsong har hittills varit riktigt, riktigt bra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » ons nov 26, 2008 22:05

Japp. Säsong 3 är fan strålande.

3.08 Var så fint....så fint. Efter slutscenen så kände man sig inte så tuff och hård direkt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » fre dec 12, 2008 22:11

Tob skrev:Säsong 3 är fan strålande.

Det är bara att hålla med. 3.10 var ytterligare ett fint avsnitt. Det är inte många serier där jag bryr mig så här mycket om karaktärerna.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » fre jan 16, 2009 10:40

...och så är det slut. Eller det är ju troligt. Lyckligtvis fick vi en riktig avslutning, samtidigt som det är upplagt för intressanta nya riktningar i säsong 4 om det trots allt skulle bli en sådan. (spoiler 3.13) Men det skulle kännas konstigt utan Matt, Landry, Riggins...

Sen kan man hänga upp sig lite på hur efter att vissa av karaktärerna har kämpat i motvind det ändå går bra i slutet lite väl lätt (det gäller Smash och Street tidigare i säsongen också), men jag bryr mig så löjligt mycket om karaktärerna ändå att det inte gör så mycket. Och slutet blev ju rätt dystert ändå.

Och hur mäktig var inte finalmatchen i 3.12? Där spöades 1.22 rätt hårt. Där visar FNL återigen hur bra den är, när den kan få mig att känna så mycket av en fotbollsmatch.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film