Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Veidit » tis dec 05, 2006 15:41

Oh Tinkerbelle kan inte du vara min fangirl? ;)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav LWes » tis dec 05, 2006 22:57

Jag ska skriva 3-5 sidor om One Piece till skolan, och det är svårare än man tror. Det hade varit lätt om man skrev till One Piece-fans, för det finns oändligt med saker att disskutera, men att skriva till sånna som aldrig hört talas om det? Hur förklarar man hela underbarheten?
Det löser sig nog eftersom det snart är JUL!
JUL ÄR KUL!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » ons dec 06, 2006 15:09

LWes: (jul-chopper - haha! fantastiskt)
Mjo, det är lite klurigt det där du säger. Du får nog lägga stor grund till Shanks och Luffys löften/tillbakablick, hur världen är formad och när Luffy ger sig ut. Och hur DFs funkar, vilka slags det finns ute. Och nämn GL såklart... Jag tror nog du hittar en fin röd tråd som kan knyta samman allt och gör berättelsen mer omfattad, precis som läsarens intresse!

Off, 6 januari skrev:Bleach får bli mitt animeprojekt i vår.

Våren har passerat... såg du skiten eller? :D
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Off » ons dec 06, 2006 16:34

Menade såklart våren som kommer.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » ons dec 06, 2006 18:17

Jag letade efter att ladda hem Battle Royale mangan och hittade en bra sida, och undertiden jag laddar hem den tänkte jag att jag kunde ladda hem någon annan som finns i enskillda kapitel, så jag kände igen Death Note från att den nämnts här och nu har jag just läst första kapitlet som var väldigt bra. Fångar en med en gång. Första tanken var att det var lite som Bleach, seriernas handlignar är ganska lika, men det jag läst av Death Note är bättre än det jag sett av Bleach.
Det var knasigt för jag trodde att det var den här serien som var en punktjejserie och när jag läste den tyckte jag inte att det stämmde! ;)

Nu ska jag läsa andra kapitlet.
http://www.mangaspot.com kommer jag besäka många gånger!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » ons dec 06, 2006 19:33

LWes: Gå in där igen och ladda ner mangan REAL. Det är bland det mest fantastiska jag har läst. Om du vill ha en liten spoil/teaser om vad det handlar om förutom det faktum att det är rullstolsbasket på temat så läs nedan:

Denna killen var snabbast i Japan för junior-high studenter. Under nationella turneringen skulle han bara ta hem guldet... men under loppet (som han leder överlägset) så händer någonting.
Killen jobbar dock sig uppåt och börjar med rullstolsbasket - den berör, trots att det är ritade stillbilder så känns det som att man ska gråta hela tiden.
Det var länge sedan som olyckan inträffade för honom; men för att det inte ska bli en enformig/utdragen handling och kännas plant så varvar de med återblickar om hur han var just på den tiden, och vad som hände.
Men det handlar inte bara om denna kille: Vi får också följa en kille som gjort en tjej förlamad genom att krascha sin motorcykel och hur han tampas med sin ångest och hur han känner sig skyldig.
Samt en kille som var bäst i sitt lag på basket men en dag fick för sig och sno en cykel, bli påkommen, och köra ut rakt i vägen framför en lastbil - han vaknade upp på sjukhus och känner inte sina ben.
Om det inte vore nog så vävs allting samman helt suveränt också...
Om någonting berör, såhär det REAL...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » tor dec 07, 2006 17:28

Vi får se om jag läser den sen, jag har ju en del annat just nu...

Jag sträckläste just hela första volymen av Battle Royale... Jävlar vad äckligt sjuk serie... Så otroligt sjuk. Jag tror nästan att jag mår dåligt.
Jag vill ju veta hur det går och hur det slutar så jag antar att jag kommer läsa resten, men det är så sjukt... Helt fruktansvärt...
Jag har inte sett filmen, så det ska bli "kul" att göra det när jag läst ut mangan.
Helt sjukt...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinkerbelle » tor dec 07, 2006 18:38

LWes skrev:Jag sträckläste just hela första volymen av Battle Royale... Jävlar vad äckligt sjuk serie... Så otroligt sjuk. Jag tror nästan att jag mår dåligt.
Jag vill ju veta hur det går och hur det slutar så jag antar att jag kommer läsa resten, men det är så sjukt... Helt fruktansvärt...
Jag har inte sett filmen, så det ska bli "kul" att göra det när jag läst ut mangan.
Helt sjukt...

Läser du scans eller "på riktigt"? Jag har nästan letat ihjäl mig efter en torrent, men alla verkar vara döda. :(

Filmen är i alla fall grym! Boken med.
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav LWes » tor dec 07, 2006 18:43

Tinkerbelle skrev:
LWes skrev:Jag sträckläste just hela första volymen av Battle Royale... Jävlar vad äckligt sjuk serie... Så otroligt sjuk. Jag tror nästan att jag mår dåligt.
Helt sjukt...

Läser du scans eller "på riktigt"? Jag har nästan letat ihjäl mig efter en torrent, men alla verkar vara döda. :(

Scans all the way! Yay!
http://www.mangaspot.com finns alla volymer. Inte som torrents, man laddar hem direkt från sidan.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinkerbelle » tor dec 07, 2006 18:43

LWes skrev:
Tinkerbelle skrev:
Helt sjukt...

Scans all the way! Yay!
http://www.mangaspot.com finns alla volymer. Inte som torrents, man laddar hem direkt från sidan.

Jaaa! Tack! :D
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav LWes » tor dec 07, 2006 19:41

(spoiler One Piece chapter 437) Oj oj oj. Vilket snuskigt kapitel... och det jag väntat och längtat efter så länge: Franky joins the crew! Woho! Yay! Yippi! Så fantastiskt!!! Jag ser faktiskt fram emot lite fillers i animen när dom är färdiga med Ennies Lobby, för att då kommer han att vara med!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » fre dec 08, 2006 14:10

LWes,
läsa en volym är inte så mycket av att sträckse ;)
One Piece läste jag kapitel 400 till 425, tog 3 timmar, men det är bara för att jag beundrar bilderna och kollar hela tiden (plus att jag läser sakta)
Samma med Eyeshield 21 - Helt omöjligt att sluta läsa - det är då mangor e bra.
Kul att du läser manga då, och du gör rätt i att lämna REAL till senare, för den e ganska kort och pågående (kommer ut en volym om året, enbart för att den är så detaljerad... så den kan man gått vänta med!)
Flera avsnitt E21-subbat nu, men jag ser den ändå RAW också, lika bra... Det är kul, faktiskt. ^^
Men, du... Jag har inte läst senaste kapitlet än :/ Finns inte på msn-groups! Nåväl... jag kan tänka mig vad som händer.

Tinkerbelle,
Vilka anime-serier har du sett egentligen? (Jag har inte sett klart Higurashi än, haha, inte kollat sedan vi pratade senaste... fy på mig)

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Gol

Inläggav Tinkerbelle » fre dec 08, 2006 16:20

sp1keout skrev:Tinkerbelle,
Vilka anime-serier har du sett egentligen? (Jag har inte sett klart Higurashi än, haha, inte kollat sedan vi pratade senaste... fy på mig)

Jag vet inte om jag riktigt kommer ihåg alla, men jag ska försöka lista dem. Det här är alltså både de jag sett och de jag håller på att se. Det är inte så himla många egentligen, men fler ska det bli!

Higurashi no Naku Koro ni
    NANA
    Death Note
    Bleach
    Kimi Ga Nozomu Eien
    Chobits
    Elfen Lied
    Sailor Moon
    School Rumble + School Rumble Ni Gakki
    Gilgamesh
    Wolf's Rain
    Serial Experiments Lain
    Gravitation
    Ouran High Scool Host Club
    Le Portrait de Petite Cossette
    Paradise Kiss
    Pet Shop Of Horrors
    Ayakashi
    Peach Girl
    Hellsing
    Gantz
    The Melancholy of Haruhi Suzumiya
    Crno Crusade
    Angel Sanctuary
    Fruits Basket
    Red Garden
    Karin

Vilka har du sett?
Tinkerbelle
Big Bad

Re: Gol

Inläggav sp1keout » sön dec 10, 2006 23:39

Najs, najs!
NANA är ganska fantastisk som manga, vart fixar du den någonstans? Och vart ser man när nya kapitel kommer? (Kontinuerligt?)

Senaste One Piece-kapitlet: At last!
Senaste E21-kapitlet: -dräggla-
Senaste Cross Game-kapitlet var också kul.

Hur går det med läsandet Weslan?

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tinkerbelle » mån dec 11, 2006 0:06

sp1keout skrev:Najs, najs!
NANA är ganska fantastisk som manga, vart fixar du den någonstans? Och vart ser man när nya kapitel kommer? (Kontinuerligt?)

Jag hittade en torrent med de 15 första volymerna, och resten tankar jag från tokyotosho.com. Kapitel 64 kom ut häromdagen, men det är så jobbigt att det bara kommer ett kapitel i månaden. Jag vill ha mer, mer, mer hela tiden! :?

Minispoiler NANA kap 64: Shin-chan är född och uppvuxen i Sverige!
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav LWes » mån dec 11, 2006 0:49

sp1keout skrev:Hur går det med läsandet Weslan?

Jag har inte läst något mer sen senast. Jag har bara skrivit. Det är roligare att skriva. Ibland.
Imorgon (och hela veckan) skall jag nog kunna läsa en del på skoltid om seminarierna kommer vara bra¨(att man bara sitter och ska lyssna). Om dom är dåliga (att man får uppgifter att göra och så) kanske inte...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » mån dec 11, 2006 17:37

Det är inte ofta man kommer hem från en lång skoldag och är nöjd för någon annan anledning än att man äntligen kommit hem.
Idag är jag nöjd för vad jag gjort i skolan, nämligen läst Vol 2 & 3 av Battle Royale, läst färdigt vol 1 av Death Note och läst vol 1 av Dragon Ball! Det kallar jag produktivt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinkerbelle » mån dec 11, 2006 18:10

LWes skrev:Det är inte ofta man kommer hem från en lång skoldag och är nöjd för någon annan anledning än att man äntligen kommit hem.
Idag är jag nöjd för vad jag gjort i skolan, nämligen läst Vol 2 & 3 av Battle Royale, läst färdigt vol 1 av Death Note och läst vol 1 av Dragon Ball! Det kallar jag produktivt!

Jag läste alla 15 volymer av BR i helgen (nej, jag har inget liv). Mangan följer verkligen boken till punkt och pricka, men what's up med de alldeles för detaljerade sexscenerna? Det är fan ren hentai! :? Och så verkar tecknaren ha en viss förkärlek till hjärnsubstans.. yuck.

Nåja, jag gillade den i alla fall. Historien är så underbart sjuk!
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav sp1keout » mån dec 11, 2006 18:23

LWes skrev:Det är inte ofta man kommer hem från en lång skoldag och är nöjd för någon annan anledning än att man äntligen kommit hem.

Battle Royal? Death Note? Dragon Ball?
Läs Eyeshield 21 för sjutton!!!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » mån dec 11, 2006 19:33

Tinkerbelle skrev:men what's up med de alldeles för detaljerade sexscenerna? Det är fan ren hentai! :? Och så verkar tecknaren ha en viss förkärlek till hjärnsubstans.. yuck.

Ja, problemet jag har med serien är just dom sakerna. Det är lite ganska överdrivet.

sp1keout skrev:Battle Royal? Death Note? Dragon Ball?
Läs Eyeshield 21 för sjutton!!!

Allt innom sin tid.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » mån dec 11, 2006 22:21

Läst två till volymer av Battle Royale nu. Jag kan förstå nu att du läste hela så snabbt Tinkerbelle för den är väldigt bra! Men jag har inte tålamod att bara läsa och läsa...
Jag ser verkligen fram emot att se filmen. Jag kan tänka mig storyn som live-action film, men inte karaktärerna, det ska bli intressant att se om dom lyckats fånga karaktärerna i skådespelare...

och vet du Tinkerbelle om uppföljaren på filmen är samma som uppföljaren på mangan, eller om dom två är helt olika.
Och det finns en Director's Cut version av filmen, är det en bättre reprisentation av boken eller inte? Vet du?
Jag vågar inte läsa för mycket om dom här olika sakerna för jag är rädd för spoilers!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinkerbelle » mån dec 11, 2006 23:21

LWes skrev:Läst två till volymer av Battle Royale nu. Jag kan förstå nu att du läste hela så snabbt Tinkerbelle för den är väldigt bra! Men jag har inte tålamod att bara läsa och läsa...
Jag ser verkligen fram emot att se filmen. Jag kan tänka mig storyn som live-action film, men inte karaktärerna, det ska bli intressant att se om dom lyckats fånga karaktärerna i skådespelare...

Jag tycker faktiskt filmen är bättre än mangan, visserligen är en del ändrat och borttaget, men det gör inte så mycket. Karaktärerna är inte riktigt lika extrema som i mangan heller, och vissa är sig inte lika alls, men det gör inte heller så mycket. Jag såg filmen först, jag vet inte om man upplever det annorlunda om man läser den innan. Den största fördelen med boken och mangan är att man får mycket mer bakgrundsfakta om karaktärerna, man förstår lite bättre varför de reagerar och beter sig som de gör.
LWes skrev:och vet du Tinkerbelle om uppföljaren på filmen är samma som uppföljaren på mangan, eller om dom två är helt olika.
Och det finns en Director's Cut version av filmen, är det en bättre reprisentation av boken eller inte? Vet du?
Jag vågar inte läsa för mycket om dom här olika sakerna för jag är rädd för spoilers!

Jag vet faktiskt inte hur uppföljarna hänger ihop, men jag vet att uppföljaren till filmen är riktigt dålig, speciellt i jämförelse med ettan.

Jag har bara sett Director's cut versionen, så jag vet inte skillnaden.
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav Shetani » tis dec 12, 2006 1:41

Battle Royale 2 saknar allt som gjorde Battle Royale till en bra film. :/

Vad gäller mangan så ... jag har inte läst mangan, men vad jag hört så är det stora skillnader mellan manga och film.
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby

Inläggav LWes » tis dec 12, 2006 17:13

Just läst färdigt Battle Royale vol 12! :o :eek: Nu börjar det närma sig slutet.
Jag är i skolan. Vi ser på någon tråkig dokumentär...
Sen när jag kommer hem måste jag läsa resten av BR. Det ska jag...
Nu får jag läsa Death Note...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Veidit » tis dec 12, 2006 18:00

Jag är numera Fanboy till Tinkerbelle!
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav Tinkerbelle » tis dec 12, 2006 21:02

Shetani: Det är inte så konstigt med tanke på att boken/mangan är rätt lång, och det hade nog blivit rätt drygt att ha med alla bakgrundshistorier. Så jag antar att de har ändrat en del för att man ska förstå bättre. Och så har de så klart riktat in sig mer på vissa elever än på andra, men som sagt, om alla fått lika stort utrymme hade filmen blivit låååång. En detalj stör jag mig i alla fall lite på: (spoiler filmen) I boken hör Kiriyama till klassen på riktigt, men i filmen är han nån slags joker. Jag ser inget syfte med den ändringen.

Veidit: Yay! :D Inte för att jag förstår varför, men ändå! ;)
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav sp1keout » tis dec 12, 2006 21:06

LWes skrev:Just läst färdigt Battle Royale vol 12!

Mr. Sträckläsarn! Härligt. Kul att du har kommit igång.

Tinkerbelle
Vilka serier ser du just nu annars då? Eller vilka manga-utgivningar följer du? (Inte vilka du redan sett/läst alltså...)

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tinkerbelle » tis dec 12, 2006 21:12

sp1keout skrev:Tinkerbelle
Vilka serier ser du just nu annars då? Eller vilka manga-utgivningar följer du? (Inte vilka du redan sett/läst alltså...)

Den enda mangan jag följer just nu är NANA, surprise surprise! Av de animer som går just nu följer jag NANA, Death Note, Red Garden och Bleach. Och så håller jag på att se igenom Gilgamesh, men jag har inte kommit så långt än..
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav Veidit » tis dec 12, 2006 21:54

Jag följer några rätt så typiska för mig.

Bleach
Busou Renkin
Kiba
Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto (phu va långt namn)
Death Note
Naruto (eller ja det är ju mest skit till februari)
D.Grey-Man
Sci-Fi Harry
Code Geass
Red Garden
S-Strain
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav Veidit » tis dec 12, 2006 21:55

Jag följer även .hack//GU, är klar med Vol 1 och väntar på Vol 2 ;)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film