av HeY » sön maj 16, 2010 2:41
Det är kanske fel tråd, men den känns rätt:
Private Practice 3x23
Jösses! Är det tillåtet att göra så här?
Jag grät som en fontän (vad gråter man som? jag kunde inte komma på något bra! "liten flicka" är ju vanligt, men jag kände mig feministisk)! Dell! Aj! Varför!? Och hans dotter! Jösses...
Förra året tyckte jag att säsong 2 av PP nästan varje vecka var bättre än Grey's Anatomy säsong 5. Men sen blev ju Greys sådär fantastiskt, som det kan vara när de verkligen försöker, med de sista avsnitten där och verkligen en sjukt bra säsongsavslutning; jag glömde nästan bort att jag nog faktiskt gillar PP bättre nuförtiden. Men nu när Greys puttrar fram på det där sättet igen som jag tycker det kan göra ibland, och vilket det har gjort ett tag, så kan jag säkerligen säga att denna säsongen av PP absolut har engagerat och huggit mig i hjärtat mer än Greys har gjort. Det kvittar vad GA gör med sin final nästa vecka - jag tror inte den vrider om mitt hjärta som denna gjorde (eller förra säsongen av GA för den delen). Och av att döma av trailern för GAs avslutning, verkar de ha blivit för fokuserade på såpan igen. (spoiler trailen 6x23/24) Pistolman som går lös i sjukhuset. Seriously!?
Och för att säga någon om denna veckans Greys också, som jag tycker lämnade lite dålig eftersmak: Varför har de gjort Owen så unlikable? Varför är Teddy lika intressant som en vägg? Varför skulle de bryta upp Mark och Lexie och sedan skapa något som faktiskt börjar funka med Alex och Lexie för att sedan, förmodligen, knuffa ihop Mark och Lexie igen? Jag tycker det känns onödigt. Man hade kunnat göra något bättre med Alex istället - han förtjänar mer än att Lexie ska springa tillbaka till Mark så fort han kommer på att han faktiskt älskar henne. Varför är Meredith med så lite? Och är det bara jag, eller har serien verkligen tappat mycket av sitt hjärta utan Izzie och George? Jag tror inte serien klarat av att tappa båda, inte ännu iaf.
Jag ogillar inte Greys, inte alls. Men jag avskyr när det känns som om manusförfattarna inte tänker igenom vad de faktiskt håller på med. Och jag hatar när draman blir för mycket såpa, och "men den måste bli det när den hållit på så många är" är bara en dum ursäkt för fattigt med kreativitet hos författarna.
"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09
"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee
Last.fm | Twitter | Tumblr