Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav qarlsson » fre mar 11, 2005 16:28

noike skrev:Att bara skriva "lost" i dåligt kernad Helvetica är idioti och inte respektingivande. Speciellt inte när resten kostat vad det har kostat.

Loggan kanske sågs som ett nödvändigt ont när allt var färdigt och dom insåg att budgeten var nere på fikakassa-nivå, åtgärd: sätt praktikanten i arbete.

Nä men allvarligt, angående det jag sa om enhetlighet mellan loggan på DVD-omslaget och loggan i introt, introloggan är ju heller egentligen inte enhetlig i relation till seriens i övrigt påkostade prägel, precis som du poängterar.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav qarlsson » mån mar 14, 2005 8:16

ABC har tydligen lagt om sitt schema lite angående LOST. Avsnitt 1x19 kommer visas redan den 30'e mars följt av 1x20 den 6'e april. Uppehåll följer sedan fram tills den 20'e april då 1x21 kickar igång serien igen. Och 1x24 ska tydligen vara ett 90-minutersavsnitt.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Bender » mån mar 14, 2005 11:15

Weee.. vet man något om dubbelavsnittet? Vem det är centrerat kring? Jag hoppas på Claire-flashback från hennes fångenskap hos Ethan på ön. :)
Vore jäkligt spännande.. :eek:

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav LWes » mån mar 14, 2005 11:39

Bender skrev:Weee.. vet man något om dubbelavsnittet? Vem det är centrerat kring?

Nej, dom har inte sagt det än tror jag, men:
Centerings spoilers på dom nästa fyra avsnitten:
1x19: Deux Ex Machina - Locke
1x20: Do No Harm - Jack
1x21: The Greater Good (a.k.a. Sides) - Sayid
1x22: Born to Run - Kate
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » tis mar 15, 2005 11:31

Nice... :) Inga direkta spoilers som man inte redan vet, och det avslöjas att sista avsnittet kommer att vara 90 minuter långt!

http://www.scifi.com/scifiwire2005/index.php?id=30597
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav A bear » lör mar 19, 2005 13:10

Har sett de tre första avsnitten nu och måste säga att jag är rätt imponerad. Lagom mycket mysterier och frågetecken - 1x03 verkar ju på slutet mer eller mindre antyda att de är döda allihop, men det känns nästan lite för billigt - men någon form av övernaturlighet verkar där ju finnas... Bra agerande, även om det än så länge inte har funnits några väldigt stora scener... en del nytänkande scenen där blonde redneck ska försöka ge dödshjälp är verkligen icke-TV-mässig på alla bra sätt och jag gillar idén att sätta en irakisk soldat som en av hjältarna (om det nu är det han är). Än så länge har väl serien inte riktigt kommit upp i varv, men verkar mycket lovande. "Flugornas herre" möter "Blå lagunen".

Fråga: vet vi om detta är tänkt att gå i mer än en säsong? För i så fall måste det väl förr eller senare gå över från en serie om ett gäng som väntar på att bli räddade till ett gäng som är bofasta på ön...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » lör mar 19, 2005 13:20

Fråga om karaktär för de som sett alla avsnitt som sänts hittills (USA).

Var har den afrikansk-amerikanska kvinnan tagit vägen? Hon som förlorade sin man i olyckan. Säg inte att hon gått och dött i ett avsnitt och jag glömt bort det...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » lör mar 19, 2005 13:26

AKS:Nej, hon är fortfarande vid liv vad vi vet. Hon har bara inte synts till på ett bra tag. Man får ju tänka på att de fortfarande är 45 pers eller så på ön, så det är en bra bunt som vi inte känner än.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör mar 19, 2005 13:46

Ja, fast iom att hon var med mycket där i början så trodde jag att hon var en av "huvudpersonerna" precis som Charlie, Jin, Sayid och Hurley osv. Men hon har ju varit med mycket mindre än de karaktärerna. Men förhoppningsvis så får vi snart se henne litegrann -- om inte annat för att etablera att det faktiskt *är* en öde ö där det är svårt att gå förbi varandra.

Bra att veta att det inte är jag som missat nåt, dock.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » lör mar 19, 2005 23:23

AKS:
Tror man såg henne i bakgrunden i något av dom senaste avsnitten. Hon bar på lite grenar....
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » sön mar 20, 2005 0:00

Ah, kan nog stämma. Och det är i så fall bra för kontinuiteten.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tam » sön mar 20, 2005 23:55

Så nu har jag sett ikapp. Tog sin tid för jag tyckte länge det var rätt trist, men dom tre senaste har varit riktigt bra, lika bra som dom första.
Avsnitt 18
Fällorna. Först en enorm gren-klubba, sen en fet explosion. Jag tycker inte längre serien är lite förutsägbar och klyschig.

18 var nog enligt mig det bästa avsnitten so far. Hysteriskt roliga komedibitar, och flera stora överraskningar. När Hurley tittade på papprena där i början var jag säker på att det skulle vara en sån där historia där den som inte har så mycket akademisk kunskap har annan kunskap och räddar dagen, men tack och lov blev det ju nåt helt annat.

Och en till Angel s5-författare på plats, Brent Fletcher.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav A bear » mån mar 21, 2005 12:32

Har nu sett fram till avsnitt 14 (det var en väldigt lugn helg) och är inte fullt så impad längre. Känns som om de håller på att slarva bort hela den där magikänslan, och om det slutar med att alltihop har en enkel teknisk förklaring blir jag förbannad. Ingen bär sig liksom logiskt åt. Locke var oerhört fascinerande ett tag, men han börjar bli mest bisarr. Han slår ner Boone, binder fast honom i vildmarken och drogar honom, och Boone reagear med "hmmm, intressant, tror jag fortsätter hänga med honom"? Sawyer verkade ett tag ha oanade djup, men nu har hela hans handling gått till "sno saker, få på käften och ge tillbaka dem". Said är knappt med i handlingen långa bitar, och Shannon är den mest irriterande bifigur jag sett på mycket länge. Och så däremellan flashbacks som i och för sig bidrar till att bygga upp backstories, men... känns nästan som om vartenda avsnitt är skrivet på en väldigt hårt hållen mall. Öppna på en närbild av någons öga, någon hittar något, Sawyer snor det, flashback, Locke säger något vist, flashback, Sawyer får stryk, cliffhanger, slut. (Och nej, CGI-björnar överlever inte länge i vildmarken. När pixlarna tar slut svälter de ihjäl. Och borde inte alla män antingen ha helskägg eller vara renrakade då och då?)

Men har jag glott så här långt så... DÅLIG är den ju inte, bara tjatig. Blir det bättre?

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » mån mar 21, 2005 12:54

Den har väl blivit något bättre de senaste avsnitten, men den fortsätter på den inslagna vägen om jag säger så...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » mån mar 21, 2005 14:21

Det har ju pratats om fler säsonger, men den kommer nog titta tappare ganska kraftigt isåfall. Tror Lost hade kunnat bli en bättre serie/film om man hade gjort en miniserie på 5 avsnitt exempelvis. 1 timme - 1,5 timme / gång.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » mån mar 21, 2005 15:52

Eller att det verkligen var bestämt med bara 24 avsnitt. Då hade vi nog sett en del frågor vara lösta redan. Eller kanske inte... Känns lite underligt att denna sortens serie skulle kunna få fem säsonger. Då lär inte jag vara kvar som tittare i alla fall. Inte om det fortsätter som det ser ut nu.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån mar 21, 2005 16:02

Eynosh skrev:Tror Lost hade kunnat bli en bättre serie/film om man hade gjort en miniserie på 5 avsnitt exempelvis. 1 timme - 1,5 timme / gång.

Inte en chans
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav A bear » mån mar 21, 2005 16:04

Nä, precis, det verkar ju som om det finns en begränsad mängd med historier man kan berätta om folk på en öde ö...

Miniserieidén slog mig också. Då hade de kanske hunnit ägna ungefär lika mycket tid åt alla huvudpersoner i varje avsnitt - som det är nu känns det som att varje gång vi får, säg, ett Saidcentrerat avsnitt så vet man att det dröjer 2-3 avsnitt innan han får mer än 3 repliker igen... de måste liksom släppa hela storylines (Claire är väl mest uppenbara exemplet, hon blir bortrövad och folk är jätteskärrade i ett avsnitt, och sen så rycker alla på axlarna och försöker öppna en väska i stället?) för att kunna få in nya.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » mån mar 21, 2005 17:33

*Gapskratt* till det under A bears spoilertaggar. Beskriver det hela ganska bra och jag håller med...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån mar 21, 2005 17:38

Lost är ändå den bästa scriptade dramaserien på tv.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » mån mar 21, 2005 17:40

LWes: Knappast. Men du är gullig och positiv ändå. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån mar 21, 2005 17:46

AKS skrev:Knappast

men jag tycker det...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » mån mar 21, 2005 17:51

Jag vet! :) Men ditt tidigare inlägg *bad* om mitt svar.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » fre mar 25, 2005 2:07

Från http://www.hellmouthcentral.com/:

BREAKING NEWS: I've just received some news from a reliable source. It looks like the producers of LOST are interested in bringing EMMA CAULFIELD on the island. Although nothing is set in stone yet, it's something J.J Abrams and the producers are pursuing. Lest we not forget that David Fury is one of those producers.

Hoppas att det stämmer. Det vore fan på tiden (både att någon Buffyverseskådespelare medverkar och att EC får något jobb).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav qarlsson » fre mar 25, 2005 2:55

Emma Caulfield

Trevligt, det var banne mig på tiden. Must be bunnies..
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » fre mar 25, 2005 3:39

LWes skrev:
AKS skrev:Knappast

men jag tycker det...

Det glömde du dock att påpeka första gången. ;)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tob » fre mar 25, 2005 11:39

Qarlsson skrev:Emma Caulfield

Weeiiii

Nu blev jag glad, eller nästa åtminstonde, hur som helst mindre deppig iaf.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre mar 25, 2005 11:52

Tob skrev:
Qarlsson skrev:Emma Caulfield

Weeiiii

Nu blev jag glad, eller nästa åtminstonde, hur som helst mindre deppig iaf.

*skrattar* Det kanske inte var meningen att vara roligt, Tob, men det var det.. Galghumor.

Jag tycker också att det skulle vara kul med Emma där. Men hur ska dom lösa det då? Ska hon också krascha på ön, eller ska hon flyta upp på land? Eller kommer hon vara en av dom där andra personerna av alla 48, som vi aldrig får se?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » fre mar 25, 2005 13:37

Tinwiel skrev:ska hon flyta upp på land? Eller kommer hon vara en av dom där andra personerna av alla 48, som vi aldrig får se?

Det är väl ganska logiskt om hon är en av dom som redan är där...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » fre mar 25, 2005 13:54

LWes skrev:
Tinwiel skrev:ska hon flyta upp på land? Eller kommer hon vara en av dom där andra personerna av alla 48, som vi aldrig får se?

Det är väl ganska logiskt om hon är en av dom som redan är där...

Logiskt? Det är Lost vi pratar om här.. ;)

Spoiler hela serien
Det kanske är Walt som fantiserar ihop henne och så dyker hon bara upp en dag. ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film