(TVs Hit) Drive

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » tor apr 26, 2007 12:46

CheeseGuy skrev:
noike skrev:
CheeseGuy skrev:Och den här gången verkade Fox i alla fall ge den en chans.

Två veckor tycker inte jag låter som en chans. Det är mindre än Wonderfalls ocvh den hade fördelen att inte de tre första avsnitten visades på två dagar.

Jag tänkte mest att de åtminstone hade marknadsfört den en massa, och gett den en speciell tvåtimmarspremiär och sedan en bra sändningstid. Fanns det någon chans att den kunde rycka upp sig till en duglig nivå inom den närmaste tiden, efter de tittarsiffrorna för de första avsnitten?

CG har en poäng här. Visst, ofta kan man dra upp exempel på serier som börjat lite blygsamt och sedan byggt upp en enorm fanbas, men å andra sidan är... var ju Drive en väldigt hårt plotstyrd serie; missar man de fyra första avsnitten är det inte så sannolikt att man hoppar på de följande - speciellt när de sänds så tätt ihop - eftersom man inte kommer att fatta handlingen fullt ut.

Å andra sidan:
1) De har haft dåliga tittarsiffror direkt från början - dvs de flesta tittare har aldrig ens gett serien en chans. Vilket i min bok betyder att de misslyckats med marknadsföringen - mycket reklam är inte nödvändigtvis rätt reklam.

2) Fox förlitar sig tydligen som sagt helt på Nielsens siffror, som skiter blankt i varenda sändningsmetod uppfunnen efter 1945... för att avgöra hur många som ser en serie med en ganska ung och teknikintresserad målgrupp. Ser vi ett problem här?

3) En del av det är Fox eget fel. De har fått ett rykte som en kanal som kväver sina egna spädbarn, och folk gitter inte fastna för serier som med största sannolikhet blir nedlagda efter två veckor. Alltså blir det en självuppfyllande profetia.

Drive var inget mästerverk, men det är så jävla synd när serier aldrig ens får en chans eftersom någon siffernisse konstaterar att de kan tjäna mer på att visa Heather Mills ramla omkull. Men man kan ju drömma...

"Rupert Murdoch stared in horror and strained against the ropes. Mal Reynolds and Alex Tully leaned over him while Danny Love, Jayne Cobb and Marcus Hamilton cracked their knuckles menacingly.

- You wanna meet the REAL us now?..."
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tor apr 26, 2007 14:17

HeY skrev:Jo, en CW pilot skulle jag gilla om han gjorde.

Jag tror inte de skulle våga chansa för han passar inte in i vad de ser som deras vision av ungt och hippt: familjeunderhållning för alla åldrar i samma program.

Supernatural - hemsk dialog till trots - är det som ligger närmast i ton och det var väl osäkert att de skulle ta den med sig från WB? Och då hade den redan hållit på en säsong.

Nej, som jag ser det är hans bästa chans på de vanliga kanalerna antingen CBS (som lyckats hålla the Unit vid liv utan att jag förstår hur) eller NBC
som en höstserie. Eller gå kabel. Jag hoppas på kabel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor apr 26, 2007 14:24

Kabel eller annat bolag, aldrig Fox igen! Jag ser inget problem med CW egentligen, jag tror bara att de inte riktigt har råd att göra "stora" serier, dvs något med en större budget (som väl ändå Drive har?), men om det fanns någon "mindre" serieidée skulle det kunna fungera där.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Simon » tor apr 26, 2007 14:50

mycket reklam är inte nödvändigtvis rätt reklam.

Så sant. Baserat på bara reklamen har jag tyckt att denna serien sett ut som The Fast & The Furious i veckoformat, och absolut inget sevärt.

Minear och Fillion lockade mig att titta, men ärligt talat - hur många av amerikas befolkning känner likadant?
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Illyria » tor apr 26, 2007 15:06

Biltävlingen och konceptet för serien borde lockat fler tycker jag, sen hade de kunnat charmats av Nathan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HippieSpellan » tor apr 26, 2007 21:31

haha jag som trodde biltävlingen skrämde bort folk... som tex tinny
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav noike » fre apr 27, 2007 11:59

Simon skrev:
mycket reklam är inte nödvändigtvis rätt reklam.

Så sant. Baserat på bara reklamen har jag tyckt att denna serien sett ut som The Fast & The Furious i veckoformat, och absolut inget sevärt.

Vilket verkar ha varit vad de flesta tyckte. Överallt har jag sett saker som "the description of Drive sounded stupid so I didn't watch". Och hur många hade sett serien baserat på promona om de inte hade vetat att det var en Minear-serie/Nathan i huvudrollen? (För de flesta där ute vet inte vem någon av dem är.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » fre apr 27, 2007 17:53

jag tror det snarare var TROTS dem.

För min del var det mest att försöker se första avsnittet i serier som inte verkar helt kassa enligt nfofilen=D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Illyria » ons maj 09, 2007 12:53

Final two episodes of Drive to air July 4th

Drive fans: I hope you have TiVo, or some other form of DVR. Fox canceled Drive after airing four episodes, but today the network announced it will air the final two episodes, back-to-back on July 4th. You know... on a day when no one is home to watch television?!? I guess we're lucky the network is even airing them at all.

I haven't been able to find any information about what's in these final two episodes, but you can bet that they don't wrap up the series in any way. Creator/executive producer Tim Minear once said that his contingency plan was for an ending at 13 episodes and one at 22 episodes. Nothing has been said about any closure after episode six.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons maj 09, 2007 12:58

Illyria skrev:
the network announced it will air the final two episodes, back-to-back on July 4th. You know... on a day when no one is home to watch television?!?

Kukskallar. Hoppas kanalen går under snart, för det är deras fel att jag håller på att bli en sådan bitterfitta. Jag som brukade vara så glad och allt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons maj 09, 2007 18:31

Jävla morsaknullare.

Det är som om det pågår ett krig mellan bolaget Fox och kanalen Fox. Objektet i mitt är Tim Minear, den ena sidan vill ha honom och den andra sidan vill att ingen i hela världen ska ha honom.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » sön jul 01, 2007 1:10

Nu är det 13 juli som gäller istället...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » sön jul 01, 2007 2:05

men vafan... :roadkill:

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » sön jul 01, 2007 2:50

eriked skrev:men vafan... :roadkill:

Verkligen? Att flytta från fjärde juli är en bra sak oavsett hur man ser på det.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » sön jul 01, 2007 3:30

Illyria skrev:Nu är det 13 juli som gäller istället...

En för er livsviktig detalj: då ska jag se nya Harry Potter filmen! :eek:

Jag vet inte om jag ens vill se de två sista avsnitten. Jag tyckte serien var riktigt charmig och jag såg fram emot den de, ja vad var det :?: , 3 veckorna den gick.
Jag vill ju se dem innerst inne, men nu var det ändå så längesedan och jag har ju på sätt och vis made my peace with it (även om jag fortfarande förbannar FOX varje dag! Må kanalen gå till grund!). Jag vet inte om jag vill "riva upp de såren igen". :|

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eriked » sön jul 01, 2007 14:23

noike skrev:
eriked skrev:men vafan... :roadkill:

Verkligen? Att flytta från fjärde juli är en bra sak oavsett hur man ser på det.
Jo det är klart.. men 13 juli...mummel

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » lör jul 07, 2007 14:18

Nu däremot är de borta från den 13:e också. Bones och Standoff visas istället.

Nu kan jag verkligen säga att jag inte har något med Fox att göra. Ska inte se Simpsonsfilmen heller, inte på bio i varje fall.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör jul 07, 2007 14:26

...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » lör jul 07, 2007 14:26

noike skrev:Nu däremot är de borta från den 13:e också. Bones och Standoff visas istället.

Nu kan jag verkligen säga att jag inte har något med Fox att göra. Ska inte se Simpsonsfilmen heller, inte på bio i varje fall.

Äsch, FOX är snart nere och serielös iaf. Sen kan de sitta där med House, Prison Break och American Idol och skryta om att de iaf har tre populära serier, de lägger ju ner allt annat så vad finns kvar, en doktor, en fängsling och Paula Abdul.

EDIT: Hmm, blev det ngn poäng i det jag skrev .. tror inte det, skitsamma, jag ville trasha FOX iaf :rolleyes:

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Garim » lör jul 07, 2007 15:21

Känns som det inte finns något att säga som jag inte sagt förut om FOX, om det nu inte skulle vara med fler kraftuttryck den här gången. Men jag ids inte. Jag blir så trött...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav AKS » tis jul 10, 2007 0:17

Nu verkar det vara helt bestämt att avsnitten inte ska visas ö.h.t:
http://whedonesque.com/comments/13671
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tis jul 10, 2007 0:22

:angry: :gimpbunny: :psychobunny: :roadkill: :cry:

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis jul 10, 2007 0:25

Jag antog att så var fallet när de tog bort dem från den 13:e också. FOX no more!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons jul 11, 2007 10:54

Vi kan nog räkna med webrippar ivarjefall.

Subject: RE: Drive
From: "Ask Fox" Ask.Fox@fox.com
To: [REMOVED]

the final 2 episodes will not air on FOX afterall - but we will make
them available online to view for free - check the site in a week or so

go to fox.com, click on SHOWS and click on FOX ON DEMAND

ASKFOX
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons jul 11, 2007 16:35

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tam » ons jul 11, 2007 17:59

adolvsson skrev::angry: :gimpbunny: :psychobunny: :roadkill: :cry:

Sorgordningen ska faktiskt vara såhär:
# Denial :psychobunny:
# Anger :angry:
# Bargaining :gimpbunny:
# Depression :cry:
# Acceptance :roadkill:

Annars är man ett freak.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » ons jul 11, 2007 18:01

Tam skrev:Annars är man ett freak.

I'm a freak for you :lovebunny:

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons jul 11, 2007 18:02

I. Will. Not. Accept.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tor jul 12, 2007 4:07

The Post-Drive Wrap-Up Interview skrev:[---]played by Eliza Dushku.

Varför säger de så? Vill du göra mig ännu argare :evil:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tor jul 12, 2007 23:28

Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film