CheeseGuy skrev:noike skrev:CheeseGuy skrev:Och den här gången verkade Fox i alla fall ge den en chans.
Två veckor tycker inte jag låter som en chans. Det är mindre än Wonderfalls ocvh den hade fördelen att inte de tre första avsnitten visades på två dagar.
Jag tänkte mest att de åtminstone hade marknadsfört den en massa, och gett den en speciell tvåtimmarspremiär och sedan en bra sändningstid. Fanns det någon chans att den kunde rycka upp sig till en duglig nivå inom den närmaste tiden, efter de tittarsiffrorna för de första avsnitten?
CG har en poäng här. Visst, ofta kan man dra upp exempel på serier som börjat lite blygsamt och sedan byggt upp en enorm fanbas, men å andra sidan är... var ju Drive en väldigt hårt plotstyrd serie; missar man de fyra första avsnitten är det inte så sannolikt att man hoppar på de följande - speciellt när de sänds så tätt ihop - eftersom man inte kommer att fatta handlingen fullt ut.
Å andra sidan:
1) De har haft dåliga tittarsiffror direkt från början - dvs de flesta tittare har aldrig ens gett serien en chans. Vilket i min bok betyder att de misslyckats med marknadsföringen - mycket reklam är inte nödvändigtvis rätt reklam.
2) Fox förlitar sig tydligen som sagt helt på Nielsens siffror, som skiter blankt i varenda sändningsmetod uppfunnen efter 1945... för att avgöra hur många som ser en serie med en ganska ung och teknikintresserad målgrupp. Ser vi ett problem här?
3) En del av det är Fox eget fel. De har fått ett rykte som en kanal som kväver sina egna spädbarn, och folk gitter inte fastna för serier som med största sannolikhet blir nedlagda efter två veckor. Alltså blir det en självuppfyllande profetia.
Drive var inget mästerverk, men det är så jävla synd när serier aldrig ens får en chans eftersom någon siffernisse konstaterar att de kan tjäna mer på att visa Heather Mills ramla omkull. Men man kan ju drömma...
"Rupert Murdoch stared in horror and strained against the ropes. Mal Reynolds and Alex Tully leaned over him while Danny Love, Jayne Cobb and Marcus Hamilton cracked their knuckles menacingly.
- You wanna meet the REAL us now?..."