Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Ai » ons jan 25, 2006 1:09

[2x03]

Typiskt mellanavsnitt. Gay as Blazes... :rolleyes:

What ever happend to the heroes?
All form av hjältedyrkan får sig en knäck. Bästa vännen, Tvshowen, kulturikonen. Slutligen är det klart att hjältar är något som inte bestäms av någon utomstående, utan utav den som direkt är berörd.

- "I'd run away screeming, but it has been a long day." The bitch is back!

- Lindsey har bra målsökning för en flata! :twisted:

- Harold Bellweather kallar Justin för Brian's älskare och Justin skiner upp. Aww. Bless.

- Brian sätter på en polis med hans batong... Mikey väntar på Brian vid ComiCon. När Justin inte ställer egentliga krav på Brian än att vara sig själv och vara ärlig, tvingar Mikey Brian att växa upp och ta ansvar för sina handlingar och inte ta Mikey för given. Till sist, efter påminnelse av Justin, visar Brian att han förstått och att han inte vill förlora honom.

- Lindseys jonglering med linne som inte vill täcka tuttar och vibrator som inte vill lyda är HYSTERISK! Kunde Brian sen höra att hon beskriver Justins och hans "förhållande" som "very loving" skulle han få hjärnblödning...

- Mikey och Justin blir mer och mer som bröder.

- Debbierepliken framför andra:

M: "He supposed to meet me in the comic convention and..."

D: "I'm bite my tongue so hard, I'm tasting blood."

- Justin gatutränar. Jag älskar när Brian är sådär beskyddande! Han måste ju vara medveten om hur det ser ut. Han skulle ju aldrig ha gått ut under dagtid hållandes Justin i handen förra säsongen. Och definitivt inte kyssa honom heller. Justin är inte dum - han vet det. Och kan inte låta bli att påpeka det heller.

- Brian ääääääälskar att driva med the munchers! Sååå roligt!

[hela serien]

Nån på manusavdelningen älskar chokladkaka och definitivt efterrätten Choclate Death...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons jan 25, 2006 1:45

Jag vill också ha Chocolate Death. That must be what heaven is like. ;)

UK2x02
"Spunk like a teletubby.." :D

NU fattar jag vad Tam menade med att "Brian borde spränga nåt i luften". :)

UK-versionen var rätt så bra, men för mig så kommer den inte i närheten av den amerikanska. Korta avsnitt som inte ger så mycket uttrymme för karaktärsdjup, förutom möjligtvis för Stuart, som också är den bästa karaktären och är den duktigaste skådisen. Jag är nog "såpa-förstörd" eller "Buffyverse-förstörd" men jag älskar dramat som finns i USver. Det är skratt, gråt, sorg, kärlek, hat, förtvivlan, gluggar mellan tänderna, roliga t-shirts, sunshine, one-liners, twisted sex, trasiga själar, omtanke, vänskap och en kemi mellan vissa skådisar som är ovanlig. Dessutom så är skådisarna, trots bitvis överspel, så himla bra. Gale!! Och Randy, och Sharon. Peter. Hal och Scott har kanske inte samma "range" enligt mig, men dom är ändå bra skådisar, och Hal kommer jävligt långt på sin charm.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » ons jan 25, 2006 2:04

Tinwiel skrev:Tob:
Jag tyckte att det var skitbra att Emmet sa åt Ted att ta livet av sig. Vad skulle han ha gjort? Vad han än hade sagt så hade Ted bara kommit på nåt annat självömkande och negativt att säga, Emmet hade ingeting mer att ge. Att skälla ut honom på det här sättet kunde i alla fall få Ted att vakna upp. Emmet kanske inte var sitt godhjärtade jag, men han var fortfarande sitt kloka jag, även om han inte fattade det själv. Annars hade han bara spelat med och blivit medberoende i Teds sjukdom.

4.2
Med tanke på hur det utvecklade sig så var det skitbra. Dels för att Emmet tog fram en sida som finns någonstans och som mycket sällan synd (sånt är bra), och dels för att Ted fattade och fick upp ögona vilket tyder på att det var en jävla massa självömkan i hans gnäll och inte alls lika mycket uppgivenhet som hans ord kunde tolkas som. Det hade dock vart väldigt intressant, ur karaktärsynpunkt, om det hela hade lett till ett självmordsförsök av Ted eller rent av ett självmord. Det hade kunna twista till det en hel del.

Jag förstod aldrig det där Mickey och Emmet var ute på? missade jag något i början....syftet med det? eller var det mest en lustig grej bara.

Seriöst nu. Den här tråden är inne på sin tolfte sida. Detta på 3 pers (om jag och Tam räknas som två halva personer då vi inte har skrivet mycket). Så....fler borde....försöka upptäcka serien. Även om jag kanske inte är riktigt så jävla frälst som Tin och Ai så går det inte sticka under stolen med att det stundtals en rejält bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons jan 25, 2006 2:59

Jag är rejält frälst, det kan jag erkänna. I'm so in lööööv with this show.

Ja. Fler borde titta, eller bli intresserade i alla fall. Jag rekommenderar verkligen serien i alla fall.

Jag kan inte svara på frågan i din spoiler Tob, för jag kommer inte ihåg vad du menar. Sen när jag kommer till det avsnittet i min omtitt så kanske jag kan svara..

2x04
Justins leende! Är bara bäst. :lovebunny:

Stackars Ted, Troys lilla spel där var fruktansvärt elakt. Varför var Troy tvungen att avslöja vad han hade gjort egentligen? Kunde han inte bara ha hittat på nån lögn till att dom inte kunde träffas igen. Och Brian är så elak.. han älskar att driva med Ted, kanske för att Ted är så lätt att driva med. Brian skäms inte för nåt, förutom möjligen för vissa av sina egna "svagheter", men han ser att Ted skäms massor och finner det därför ok att driva med honom. Att driva med Emmet däremot, som är fullständigt trygg med sig själv och sin identitet, det skulle Brian aldrig göra på samma sätt.

Grabbarna ska inte gå på Pride så dom spelar Alfapet istället. :D :rolleyes:
Men såklart så hamnar dom där ändå. Mikeys gallskrik var rätt så underhållande. :D Och han var inte så ful heller, som kvinna! Riktigt söt. Men Mikey har ju vackra ögon också, och med det där rågblonda håret så var han sig inte alls lik. Dom borde fixat några boobies åt honom bara. :D

Debbie (spänner ögonen i Justin): You better be marching!
Justin (ser förvånad och förskräckt ut): Yeah.

Mamma-takter! Debbie! :D

Justin och Chris Hobbs möts igen. Stackars Justin blir chockad och rädd. Chris fortsätter bashingen, men med ord. Justin, som var så tuff i s1, vågar inte säga nåt tillbaks. :(

Som hängiven Brian/Justin-shipper så måste man bara älskar vissa scener:
Kramen hemma hos Brian, när Justin berättar om Chris Hobbs. Brian får den där oroade blicken, och daamn, kylan och arrogansen som bortblåst. Eller ja, tillfälligt i alla fall.
Dom går på Pride ändå.
Brian: Just making sure that Chris Hobbs doesn't win.
:lovebunny: What's there to be proud about? Ja, uppenbarligen nånting, Brian.
Justin lämnar Brian inne på Woody's, så att Brian kan stöta på nån hunk. Brian följer dock efter Justin..
B: I wanna dance
J: Shut up
B: I promise you won't forget this one.

Aaaaaaw. :lovebunny:
Och där sitter jag med ett fånigt leende på läpparna, hur älskar jag inte dessa scener. Man blir så påverkad av dom, då man vet vad som har hänt, både handlingsmässigt (balen och bashingen) och hur karaktärerna har förändrats. Brian, som säger romantiska saker? Som Debbie skulle ha sagt: How the fuck did that happen!? :D

Edit: Tob, jag brukar inte gå in i serie-trådar, vars serier jag inte följer heller, och så resonerar väl resten här på BF. Fast om det är mycket aktivitet i en tråd så brukar jag ändå bli nyfiken...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » ons jan 25, 2006 8:50

Sen är det väl inte så upphetsande med allt det svarta heller för dom som ändå kommer "hit".

Tob: Jag är jätteglad att du tillsist bestämde dig för att fortsätta med s4 mer eller mindre på en gång. Enligt mig så har du dom två absolut bästa säsongerna kvar nu.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav poser » ons jan 25, 2006 8:52

Queer as folk UK är uppskriven på min lista och har varti det ett tag pågrund av Charlie Hunnam. När jag tar tag i det vet jag inte.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Ai » ons jan 25, 2006 8:53

poser: Vi är några stycken som har den på hubben nu efter att Tam hittade den häromdan.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav poser » ons jan 25, 2006 8:59

Ai skrev:poser: Vi är några stycken som har den på hubben nu efter att Tam hittade den häromdan.

Nice, då blir det att hoppa in där i eftermiddag.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Ai » ons jan 25, 2006 9:17

Hojta till i den här tråden så ser nån av oss det iallafall och kopplar upp.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tam » ons jan 25, 2006 9:25

poser skrev:Queer as folk UK är uppskriven på min lista och har varti det ett tag pågrund av Charlie Hunnam. När jag tar tag i det vet jag inte.

Jag och wyndham blev smått beside ourselves när vi såg han var med i Undeclared. Köpte ju den utan att veta ett dugg om den förutom att du & co diggade. (Aww, minns tillbaka när jag var rik och kunde impulsshoppa dvd-boxar...) Skitroliga kommentarspår hade den..
...Queer Nation...
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav poser » ons jan 25, 2006 9:42

Jo, det är tvärtom för mig, såg Charlie Hunnam i Undeclared och vill därför se Queer as folk.

Undeclared har de bästa kommentatorspåren jag har hört. :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Tob » ons jan 25, 2006 12:44

Det låter bra Ai, att S4 och S5 skall vara de starkaste säsongerna.

4.03
Debbie! Hon försöker hålla skenet upp, men innerst inne är hon förkrossad över att förlora Vic. Tror jag...om jag läste henne rätt.

Jag gillar faktiskt Teds roll relativt mycket nu, kanske inte rollen som sådan, men spänningen och de konflikter den skapar i den "andra" gruppen. Micheal som desperat vill vara vän med alla, Ben som inte vet riktigt hur han skall ställa sig, Emmet som inte vill veta av Ted (och under delar av avsnittet inte Micheal heller) osv.

Sen wtf....den där insatstyrkan kändes ju bara fånig. Däremot fick jag förhoppningar vid slutscenen då Justin tänder till. Det finns ett hat inom honom, som blev väldigt tydligt, och jag tror detta kan sluta riktigt illa.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » ons jan 25, 2006 13:06

Tin: Komma-ut-ur-duschen-bilder:

http://queerasfolk.wired-hub.net/screencaps/S5_E4/e04.html Spoiler fram till 5x04
- scrolla ner en bit så har du ett gäng.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons jan 25, 2006 14:08

Hehe.. 8)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » ons jan 25, 2006 20:55

poser skrev:Jo, det är tvärtom för mig, såg Charlie Hunnam i Undeclared och vill därför se Queer as folk.

Undeclared har de bästa kommentatorspåren jag har hört. :)

OMG! Haha! Jag såg ju Undeclared för nåt halvår sen, men kopplade inte alls nu... same dude.. jag trodde att han hade en "fake accent"... :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » ons jan 25, 2006 21:36

[2x04]

Andra säsongen haltar såhär i början. Jag räknar detta till ytterligare ett mellanavsnitt. Några viktiga/roliga saker händer iallafall.

- Observera alla killars reaktion när Emmet nämner att han har tid för bikini wax.... :D

- Vi har fått äran att träffa Brians assistent Cynthia - här är Mel's!

- Dom etablerar att Justin fortfarande har svårt att göra vissa saker när han målar plakaten. Han nämner att Brian hjälper honom med träningen och Mikey svarar: "I'll bet! 'Squeeze tighter! Pull harder!' " :D Detta är dock bara en liten uppvärmining inför Hobbes! :evil: Brian snubblar hem skitpackad och blir spiknykter såfort han ser Justins ansikte.

- Ted ger igen för att Brian haft roligt på hans bekostnad: "That's his kid!" :D

Bottom:

Leda. Överspel.

[hela serien]

Varför har vi inte sett mer av Mel's assistent? Han var ju rolig ju!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons jan 25, 2006 21:43

2x05
Mikey: My dream is one day finding out what my dream is. (kan jag verkligen relatera till.. )

Stackars Ted, manusförfattarna ger honom ständigt såna "patetiska" storylines.
Brian: Schmuck, couldn't even get a decent addiction. :D

Avsnittets Emmet: Oj, finns så många att välja mellan.

"AMC. American Masturbation Classics."

Ted: If you really wanna help, grap a nipple and squeeze.
Em: Do I look like a human tit clamp?
:D
Em: So allow us to love you until you can love yourself.
Mikey: I think he's loved himself enough.

Em(om att Justin inte ska gå tillbaks till skolan): Let me guess, you heard they're going to make you draw vaginas.

Mikey som bitter, arg clown som svär åt barnen. "Life sucks kid!". Riktigt roligt faktiskt.. :D

Justin är arg och bitter stackarn, för att han tror att hans dröm har gått förlorad, och det är inte så konstigt att han känner sig vilsen. Jävla Hobbs, det är så synd om Justin när han försöker om och om igen att måla (på skolan). Han är arg när han jobbar på The Diner också, när han misslyckas med att hälla kaffe. Ena stunden en glad, sprallig ung kille med framtiden för sig, nästa en handikappad arg, inte längre lika ung kille. Fast när han ler så... ja, han är ju fortfarande Justin. Just ja, The Diner pratade jag om: Deeeebbie! Mamma-takter igen! Hon ser igenom ilskan och lyckas säga rätt saker. Love her. Dessutom:
Deb: And one more thing. The next time you talk to me like that, I'm going to rip you a new butthole so big you can be able to take a cannon up your ass.
Säga vad man vill om Debbie, men mesig är hon inte. :D
Mer roligt:
Mike: I'm auctioning something on ebay.
Brian: Your mother? Don't start the bidding to high.. ;)

Brian köper en dator till Justin, aaaaw, han är fanimej hjälte ofta nu.. tills han är skitstövel igen, vill säga. :rolleyes:

Jag skrattade åt scenen där Justin häller vatten över sig. Den är nästan precis som scenen i första avsnittet där Brian gör samma sak (första gången Justin är i loftet).

Det var många roliga repliker i detta avsnitt, och ett bra avsnitt, kanske i mellankategorin, men ändå bra.

Avslutar med Debbies tröja: You say tomatoes, I say fuck off. :D

Alltså Sharon Gless. Hon är en gudinna! Jag avgudar henne, hon levererar varje replik så självklart att hon ÄR Debbie, inte en skådis som spelar Debbie. Jag har aldrig tittat på Cagney and Lacey, men nu blir jag lite sugen på den serien..

Edit: Alla repliker har jag kluddat ner på ett papper eller skriver ur minnet så det är inte säkert att jag skriver exakt ord för ord, men ja, poängen går fram i alla fall..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » ons jan 25, 2006 21:56

Ai skrev:
[hela serien]

Varför har vi inte sett mer av Mel's assistent? Han var ju rolig ju!

Jag tycker vi kunde ha fått mer av båda assistenterna. Jag gillar Brians också. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » tor jan 26, 2006 0:00

4.4
Vad håller Justin på med? Ja, visst, vi går och provocerar straighta, det löser allt. Bra. Fint.....yada,yada,yada.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » tor jan 26, 2006 0:42

[2x05]

Andra säsongen hämtar upp sig.

Så det handlar om drömmar. Mikey's, Justin's och Ted's.

Mikey har varit i limbo ett bra tag sen han kom hem från sitt lilla äventyr med Dr Dave. Och nu är det dax att växa upp och ta sig i kragen.

Ted's nya jobb håller på att sätta honom i samma apati som i grunden fick honom sparkad från Workshafter's. Som gamle Workshafter en gång påpekade: Gillar man inte det man gör ska man inte hålla på med det! Så Ted gör en helomvändning och omvandlar sin hobby till sitt yrke!

Justin å andra sidan... Allt känns rätt hopplöst och eftersom han tar efter Brian i det mesta annat redan så anammar han snabbt hans eget recept för Painmanagment också. Sex, sprit och droger. Tur för honom att Lindsey och Brian finns. Som konstnären på galleriet säger: "So what's easy besides complaining?"

Roliga tillfällen:

- Temmet!
"Grab a nipple and squeeze!"
"Do I look like a human tit clamp?"

- Brian! Ted försöker bjuda på nåt. Kaffe? Öl? Juice? Poppers? Brian tar ett steg framåt... Kul att Gale får göra lite fysisk komedi istället för att bara vara samlad och övermedveten om sigsjälv! Solkig Kleenex...:D

Sen en stor eloge till den vars avsnitt det egentligen är:

Randy Harrison! Han stjäl fan varje scen han är med i!

[hela serien - typ... (orkar inte tänka efter)]

Em:[...]I spent the night at Ted's. This guy isin deep shit trouble. We need to have an invention.

Deb: Who's?

Brian: Crystal?

Brian är synsk...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor jan 26, 2006 1:47

[2x06]

Framförallt är det här ett extremt snyggt avsnitt! Bilderna är väldigt genomtänkta. Allt från otroligt vackra helbilder, till extremt täta närbilder nästan under huden på skådisarna.
Tex:
- Middag hemma hos Deb och Vic. Justin pillar med Brians hår i förgrunden. Först lade jag inte alls märke till det, det var nog inte förrän i tredje omtitten som jag insåg att det.
- Disken på Liberty Diner. Koreografi! Först en trebild som gränsar till för vid, sen kommer Brian in och man följer honom och får tre två bilder... uj uj.. jag snöar verkligen in! :D Framförallt så sker mycket i bakgrunder och just i bildkant hela tiden.
- Loftet. Justin ställer Brian mot väggen. Naked Guy-tavlan blir centrum i en vid och vacker helbild som klipps mellan extremtäta närbilder.
- Woody's. Snyggt ljus och dom där närbilderna som gör att man känner att man kommit lite för nära, det blir nästan obehagligt. Man kan inte se bort när karaktärerna hamnar i jobbiga situationer.
- Babylon. Brian söker efter Justin. Svart vita korniga bilder som påminner om bevakningskameror.

Om själva avsnittet då:

Det händer mycket! Ben kommer. "Reglerna" spikas. Och Brian erkänner att han har känslor för Justin!

Debbie känner sina pojkar. Otroligt fin scen på Woody's. När Debbie frågar Brian om han älskar Justin så gör han allt utom att säga dom exakta orden. Man riktigt känner hur jobbigt det är för honom att erkänna det - fram för allt för sig själv.

[hela serien]

Dom där sabla reglerna... Justin sätter upp dom - men det lustiga är ju att den ende som hela tiden bryter emot dom är just Justin. Brian bryter inte mot dom en enda gång under serien!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor jan 26, 2006 2:27

2x06
Brian och Justin är supergulliga hemma hos Debbie:
"They're like fucking newlyweds"

Justin tror att Brian har förändrats, men får en kalldusch (även fast vi och egentligen även Justin inser att han har förändrats men han är ju fortfarande Brian..). Justin är sårad, och då blir vi alla ledsna också, men ändå, vad var det jag sa.. Brian lyckas dessutom med att se så jävla arrogant ut, när Justin kommer in när Brian har sex på soffan, och dom tittar på varann.

Jag håller med dig, Ai, scenerna är väldigt intensiva, speciellt den där dom bara filmar delar av Justins och Brians ansikte i loftet.
Justin: Why am I here?

Justin och Brian senare på dansgolvet:
Brian:You were right. The reason I took you in is because you took a bat to the head. But that’s not the reason I want you to stay.

Och reglerna! Japp... Brian kanske inte vill kalla det ett förhållande men reglerna finns där, och dom kommer hem till varandra...

Jag måste bara återge Brians och Debbies scen, som vanligt är dom bäst, bäst, bäst. Jag var tvungen att googla på den, för den var så lång...

You think you got everybody fooled, don’t ya? Well, not me honey. I’ve known you too long and regrettably too well. And no matter how hard you try to deny it, I can tell you care as much about him as he cares about you. Only you haven’t got the big, hairy cojones to say it.”
B: “Oh, well, maybe I could borrow yours.”
D: “Well, hey, whatever it takes…to admit that you love him, and I know you do, despite all your efforts to never let another heart touch yours. That’s assuming, of course, you have one. That little persistent kid has somehow gotten in under the wire, and that’s what happened huh? Admit the truth, you love him don’t you?
Bri just puts his head down and lets out a little breath.
D: “I thought so. Then tell him. Tell him what you could never say to Michael.”

Debbie ser som vanligt igenom allt skitsnack, det är hennes grej. :lovebunny:

Mike och Ben är söta tillsammans, och har faktiskt lite kemi, till skillnad från Dr Dave..

Avsnittets Emmet: Emmet skriver autograf på en killes penis, och det blir en låååång autograf. Emmet-leendet är brett. Då blir jag glad. :D

Emmet tycker att serietidningarna borde sorteras efter "The Superheroes' fashion sense"...

På gymmet har han ett linne där det står "muscle mary", och för att Zach O' Toole ska känna igen honom så gapar han stort a'la oralsex. :D
Peter Paige har förresten en het kropp! Man ser honom ofta som gullige, rolige Emmet, men han är ju mer än så. Jag skulle nästan säga att han har den snyggaste kroppen av alla regulars.

Hela serien och svar på Ais spoiler: Reglerna ja.. jag kan inte heller komma på nån gång då Brian har brutit mot dom. Bara Justin. Collegekillen, Ethan... I Hollywood var han väl med den där skådisen flera gånger? Men han var väl kaxig när han bestämde reglerna, för att han då faktiskt fick bestämma över Brian överhuvudtaget. Och han är ju ung.. Men lite ironiskt är det. :rolleyes:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » tor jan 26, 2006 2:28

Tob skrev:4.4
Vad håller Justin på med? Ja, visst, vi går och provocerar straighta, det löser allt. Bra. Fint.....yada,yada,yada.

4.5
Hatet som drev Justin har försvunnit. Han har gjort upp med Hobbs och konfronterat det. Färdigt och jag hoppas att slutscenen var bokstavlig, att han lämnar det där bakom sig nu. Bra scener och bra slut!

Emmet och Debbie, ihop, i samma hus, jo jag tackar ja.

4.6
Crap. Vad tragiskt det blev. Vic död. Något jag gillade väldigt mycket var att man inte gjorde någon jättestor grej av det. Nu var visserligen Vic ingen av huvudkaraktärerna, men det kändes ändå ganska genuint att man behandlade det så tillbakadraget. Ingen försök att trycka på tittarna massa känslor, utan man låter det hända, och litar på att tittarna känner empati för karaktärerna. Det gjorde tydligen jag, märkte jag, för tragiskt blev det. FUCK YOU! Shit, vad tragiskt.

Brian, Cancer? där ser man. Men efter Vics död kändes det nästan bara som jaha. där ser man.

Jo. Vet att jag gnällde rejält på Hunter i slutet av S3. Jag blev tillrättavisad av Tin att han växer. Det har han verkligen gjort. Tycker han är störtskön nu.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor jan 26, 2006 2:47

Tob: Emmet och Debbie i samma hus, visst är det underbart?! :D

Bra att du har börjat gilla Hunter. Och två avsnitt på samma gång. Yay för dig! :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav wyndham » tor jan 26, 2006 3:12

Har bläddrat igenom tråden och det känns minst sagt underligt att läsa om folk som har USver som utgångspunkt. Själv "växte jag upp med" UK-serien och det dröjde länge innan jag hörde något som tydde på att amerikanarna hade gjort något annat än en feg, blek och fantasilös kopia. Men nu ser jag fram emot att sätta tänderna i den en dag, även om Stuart, Vince och Nathan förblir the original and best.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Ai » tor jan 26, 2006 9:57

whyndam: Njaaa... Saken är den att vi faktist har UKver som utgångspunkt. Men för det första var det så längesen man såg den, och den är ju dessutom bara tio avsnitt medans USver är fem säsonger. Nu när man sett den amerikanska ett antal gånger - som i mitt fall - och sen ser om UKer sent omsider så blir den amerikanska faktist omedvetet ens egen utgångspunkt. Fast det var tvärt om från början.

Jag var nog den som började hela den här QaF craze:n och jag känner igen mig totalt i vad du säger. Jag älskade UKver och när jag hörde talas om den amerikanska så vägrade jag blankt tro på att den kunde vara nåt att hänga i tallen. Jag såg på nätet under åren att folk mer och mer började bli smått besatta av den amerikanska och efter fem år så blev jag nyfiken! Så jag laddade hem och kollade. Sista halvan av sista säsongen såg jag parallellt med USA. Även om den till en början - i mina kritiska ögon - var just bara en blek kopia så hämtade den sig. Rejält!

Såååååå när kan vi räkna in dig till dom "fallna"? Vi har redan din bror här... det är varmt och gott och vi kan göra plats på ingen tid alls... :twisted:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor jan 26, 2006 12:26

wyndham, jag kan väl erkänna att trots att jag hade sett nåt avsnitt av UKver på svt när det begav sig, ändå inte hade så många minnen av serien, förutom scenerna från första avsnittet. Så när jag hade sett första avsnittet av USver så var det i stort sett "nya" storylines för mig även om dom eg var kopierade från den brittiska. Så min utgångspunkt är den amerikanska, även om det känns lite fel. Det kanske är därför som jag, trots att jag uppskattar den brittiska, ändå föredrar den amerikanska. Du vet, det man ser först, gillar man bäst osv. Vissa karaktärer fastnar jag också lättare för i US än i UK. Karaktärerna är på sätt och vis mera definierade, möjligtvis mer extrema, i USver, och blir därför lättare att "ta in", medans i UKver så är dom mera som "vanligt folk". "Vanligt folk" är för det mesta positivt, men jag upplevde ändå att man inte fick nån riktig inblick i karaktärerna, trots deras "vanlighet" så fattade man inte varför dom var som dom var. Karaktärerna i USver må vara mer extrema ibland, men jag tycker ändå att dom får förbli komplexa karaktärer med rejäla gråzoner. Sen så har dom ju Emmet och Debbie...

Och så älskar jag ju dramat i USver. Som jag skrev tidigare, jag är nog Buffyverse-förstörd, jag vill gråta och skratta i samma avsnitt. Lööööv the drama!

Så amerikanarna kanske har gjort en fantasilös kopia, men det är en jävligt bra fantasilös kopia. ;) Kom igen, wyndham, join us! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » tor jan 26, 2006 13:59

Tinwiel skrev:Och så älskar jag ju dramat i USver. Som jag skrev tidigare, jag är nog Buffyverse-förstörd, jag vill gråta och skratta i samma avsnitt. Lööööv the drama!

Sant. Så....

4.7
....4.7 är ett bra exempel på det där. Vics begravning. Snyft. Sen i nästa ögonblick skall Debbie fira jul, i februari, i första anblicken blir det väldigt komiskt. Eller för den del, Hunter, som smiter hem och lägger sig i soffan och röker på. Serien klarar av att balansera olika genres väl, utan att det blir varken dumt, eller smaklöst.

Debbie är ur balans. Även om julfirandet tordes vara ett sätt för henne att hantera sorgen så blir det väldigt tydligt i slutändan när hon misslyckas med att sätta upp ängeln, och precis allting verkar vara förgäves. I hennes ögon har hon svikit Vic igen.

Brian är intressant. Otroligt faktiskt. Brian är ur balans. Han nämner det inte för någon att han har cancer, han rymmer iväg, och ljuger ihop något.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tam » tor jan 26, 2006 15:22

Så lillebror vill se.. då ska jag väl låta honom göra det. Då ser jag väl om den då också, eftersom allt han ska se från dator måste han se hos mig. Kanske skriver en och annan fler kommentar då också. Vore väl kul? Nu ska jag f ö väcka den gullige brodern.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Ai » tor jan 26, 2006 15:25

Tam skrev:Så lillebror vill se.. då ska jag väl låta honom göra det. Då ser jag väl om den då också, eftersom allt han ska se från dator måste han se hos mig. Kanske skriver en och annan fler kommentar då också. Vore väl kul? Nu ska jag f ö väcka den gullige brodern.

Ja på honom! BUSS PÅ! Ingen kan utrycka milt intresse utan att fångas in. :D

Allvarligt - locka med kaka. Det brukar hjälpa. :lovebunny:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film