Gilmore Girls

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » ons jan 18, 2006 17:49

6x12
Jag håller med er andra angående käppar i hjulet för bröllopet. Det känns bara konstruerat och onödigt.

I övrigt: Paul Anka rules! Han var så fruktansvärt gullig i sin lilla swami-dräkt. :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » ons jan 18, 2006 18:04

6.12 Rätt mediokert. De flesta beteede sig som idioter. Zach och Paris var höjdpunkterna, emn annars var det bara medelmåttigt.

Veckans bottennapp.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons jan 18, 2006 20:08

noike skrev:6.12 Rätt mediokert. De flesta beteede sig som idioter. Zach och Paris var höjdpunkterna, emn annars var det bara medelmåttigt.

Intressant att du reagerar så, jag tycker båda Lorelaiarna betedde sig oväntat sansat när det kom till hela frågan kring Luke och hans dotter. Jag var rädd att Lorelai d.ä. skulle få tokspel och skapa en jättekonflikt för att. Blev förvånad över att hon istället skötte det bättre än vad man kunde vänta sig och att det istället var Luke som fortsätter klanta till saker. Någonstans kan jag ursäkta honom för hur han hanterade dotter-frågan, men att be om ett uppskov på bröllopsdatumet just då? Verkligen, verkligen klantigt... nu skulle jag förstå och tillåta Lorelai ett större utspel.

Den biten som inte fungerar överhuvudtaget just nu är Logan och Rory, och definitivt inte om Lorelai börjar försvara Logan. Det enda goda som kom ut ur det idag var att jag började föreställa mig hur härligt det vore att ha en kille med en kaffevagn som följde efter mig och gav mig gratis kaffe och muffins när än jag ville (men hur skötte han trappor och liknande? Är inte Yale byggt i våningar? Ja, det här är verkligen ett sidospår, men hela tanken rörde något inom mig...).

Men Zach var det roligaste i avsnittet, ja, även om det verkligen var en gammal klassisk intrig. Zach, Paul Anka i swami-outfit, Kirks lista på Lorelais brutna löften (särskilt "You promised you would come to my birthday party and I waited and waited"... så roligt just för att det är så tragiskt!) och när Paris först har badrumsmagneter men sedan tar bort magneterna för att "they were going too much!".

Förstod någon förresten varför Taylor var tvungen att ha sitt distans-möte klockan tre på natten? Hade det bara givits någon orsak, någon orsak överhuvudtaget (gärna en dålig Taylor-esque orsak) hade det direkt blivit en mycket roligare scen. Men jag gillade hans outfit och "tyska" dialekt senare iaf.

Så visst, inget av de bättre avsnitten, men riktigt så illa tyckte jag inte det var.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons jan 18, 2006 20:46

caffeineaddict skrev:
noike skrev:6.12 Rätt mediokert. De flesta beteede sig som idioter. Zach och Paris var höjdpunkterna, emn annars var det bara medelmåttigt.

Intressant att du reagerar så, jag tycker båda Lorelaiarna betedde sig oväntat sansat när det kom till hela frågan kring Luke och hans dotter. Jag var rädd att Lorelai d.ä. skulle få tokspel och skapa en jättekonflikt för att. Blev förvånad över att hon istället skötte det bättre än vad man kunde vänta sig och att det istället var Luke som fortsätter klanta till saker. Någonstans kan jag ursäkta honom för hur han hanterade dotter-frågan, men att be om ett uppskov på bröllopsdatumet just då? Verkligen, verkligen klantigt... nu skulle jag förstå och tillåta Lorelai ett större utspel.

jag skrev "de flesta". Lorelai tog nyheten rätt bra, det håller jag med om. Även om hennes dubbelstandard känns lite konstig -- för fick Luke veta att hon sprang upp på Rorys rum och grät sig igenom nätterna hur länge som helst utan att hon ens gav minsta lilla hint utåt? (Manusförfattarnas idé om att Luke hållit tyst i två månader vill jag inte ens gå in på. Det verkade mycket mer som två veckor.) Hennes idioti var faktiskt bara i slutet när hon tog upp det där med att skjuta fram brölloppet. Hade det inte varit enklare med ett "we need to talk about this some place else, now preferably"? Istället hon gav Luke tillåtelse att vara ett klantarsel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » ons jan 18, 2006 21:27

6x12

Inte särskilt bra. Blev smått chockad när Lukes sa två månader men jaja det får man väl ta då. Det mesta är redan sagt men jag en sak jag vill påpeka är att jag tycker de driver Paris lite väl långt. Visst hon har alltid varit jäkligt kontrollerande och sagt allt hon tänker men det där med siffrorna och att hon skulle vara number 1 var för mycket.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » tor jan 19, 2006 20:20

6.12 Nä, det här var väl inte ett av dom bästa avsnitten. Som vanligt fanns det givetvis roliga inslag som Paris, Zack, Kirk o s v men till avsnittet som helhet är jag tveksam.

Jag har tänkt lite på det och kommit fram till att var jättedåligt att dom bestämde sig för att skriva in en dotter åt Luke. Helt onödigt och jag tycker inte att det fungerar alls. Jag hoppas att hennes karaktär inte kommer att vara med mycket. Dom kanske kände att dom behövde någonting som kom emellan Lorelai och Luke men detta var inte ett bra val. Egentligen så tycker jag att det allra bästa, och minst typiska, hade varit om saker och ting faktiskt bara hade fått vara bra mellan Lorelai och Luke ända fram till bröllopet. Att det blev uppskjutet var bara oerhört irriterande och onödigt. Tycker också att det känns lite konstigt att Luke inte ens tänkte tanken att Lorelai troligen skulle bli ledsen även om det var hennes förslag. Dumt av henne att föreslå också.

Tillskillnad från er andra så har jag dock inte så svårt för Logan. Har ingen aning om varför men jag tycker att han är helt okej. Ibland är han korkad men ibland är han riktigt söt. Visst Rory förtjänar bättre än helt okej men för stunden så duger Logan. Och att skicka en kaffevagn med henne hel dag var väldigt sött.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre jan 20, 2006 4:20

Buffster:Jag skrev ju t.o.m. "Hoppa haj"-varning på Lukes dotter för några avsnitt sedan. Det är Audrey Horne mer än någon som har fått mig att försöka acceptera historien. Tycker hon sköter sin bit utmärkt!

Men jag håller med om att det är svårt. Jag älskar den här serien mer än någon annan som pågår för tillfället och om de börjar fega kommer jag lacka ur! Samtidigt som det inte kan vara simpelt att hålla balansen i en serie som denna.

Jag har helt enkelt inga svar. Jag vill bara smärta och svida och njuta. Och om ni tror det handlar om sex har ni bara rätt till hälften!

/caffeineaddict skrev detta inlägg gravt berusad... STOLT!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tam » fre jan 20, 2006 5:37

Buff & caff
Tycker dotter-historien gått oväntat bra. Var skeptisk till att börja med men tycker det har utvecklats bara fint. Gillar henne.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Gordo » fre jan 20, 2006 9:24

6x12

Vilket jäkla pucko Luke är! Man såg ju hur sårad Lorelai blev, fy! Jag håller med Buffster, det mest otypiska för serien hade ju varit om allt mellan Luke och Lorelai flöt på och om de äntligen fick till det. Jag tycker serien är skylldiga oss tittare ett brölopp dem emellan.

Jag tycker att Mrs. Kim är rolig :D
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav The Buffster » fre jan 20, 2006 20:34

caffe: Förstår att du är stolt över att du lyckades skriva ett sånt vettigt inlägg i berusat tillstånd. Håller helt med dig, Sherilyn Fenn är riktigt bra (Audrey Horne!!). Och egentligen så tycker jag att dom har hanterat dotterhistorien ganska bra. Det jag stör mig på är att dom tog med henne överhuvutaget, så himla onödigt. Dom hade behövt tänka ut någonting riktigt, riktigt bra för serien att fokusera på nu när Loerlai och Rory är sams igen. Men, men älskar ju precis som du mer än allt annat som går just nu och jag förlåter mycket.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » ons feb 01, 2006 14:58

6x13 back on track.

Drama och humor i en vacker kombination. Precis som jag vill ha mitt GG. Luke och Lorelai har åkt på en ganska rejäl smocka i förhållandet och jag hoppas Luke inte är så dum som han verkade vara i det här avsnittet.

Tidningsdelen var ganska bra den här gången och jag gillade Logan och hans hjälp. Hur bra som helst när alla försöker hitta en penna åt honom och han viftar bort dem.

Middagsdelen var bra men kändes annorlunda filmad. Var det någon ny som regisserade det här avsnittet?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » ons feb 01, 2006 22:59

6.13 Gillade det här, riktigt mycket. Har ju aldrig direkt ogillat Logan och i det här avsnittet var han riktigt bra. Jag har inte svårt alls att förstå vad Rory ser i honom.

Lorelai och Lukes förhållande vet jag dock inte vad jag tycker om nu. Det stör mig att Luke inte alls tycks se att hon är ledsen. Det känns inte alls som någonting Luke skulle göra. Nä, jag hoppas att det ordnar sig. Fast jag tycker tyvärr att dom redan har förstört det lite bara genom att skriva in dottern. Nu kan dom ju inte bara glömma bort henne och aldrig ha med henne mer.

Gillade middagen. Håller med Off om att den var lite annorlunda filmad, kändes inte alls som GG. Hysteriskt roligt när Lorelai och Emily började diskutera saker som hade hänt för lääääänge sen, "we were sixteen".

Och just ja, "we decided to dress crazy".

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons feb 01, 2006 23:43

6x13:
Bästa avsnittet på länge. Antagligen det bästa sen Lorelei och Rory blev sams igen.

Jag har fortfarande svårt för hela skjuta-upp-bröllopet-grejen, men det som inte rörde den storylinen var guld rakt igenom, tror jag, och avsnittet blev bara bättre och bättre. Jag älskade när Rory tog kommandet över tidningsredaktionen, och för första gången kunde jag faktiskt nästan se vad hon ser hos Logan. Bara nästan, dock, för jag är fortfarande inte speciellt förtjust i honom som kärleksmaterial.

Fast inget slår slutet. Dom sista fyra minuterna, när Lorelei precis har sagt ifrån ingen lämnar stället och dom ska banne mig vädra all skit över middagen, ägde totalt. Dialogen, klippningen, skådespelarna i sitt esse. Allt. Ägde.

Jag är ovanligt spänd på nästa avsnitt. Fortsätter det som den sista kvarten, eller vad det kan ha varit, är serien defintivt tillbaka på spåret.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Noam » fre feb 03, 2006 4:09

adolvsson skrev:6x13:
Bästa avsnittet på länge. Antagligen det bästa sen Lorelei och Rory blev sams igen.

Fast inget slår slutet. Dom sista fyra minuterna, när Lorelei precis har sagt ifrån ingen lämnar stället och dom ska banne mig vädra all skit över middagen, ägde totalt. Dialogen, klippningen, skådespelarna i sitt esse. Allt. Ägde.

Jag är ovanligt spänd på nästa avsnitt. Fortsätter det som den sista kvarten, eller vad det kan ha varit, är serien defintivt tillbaka på spåret.

*nickar instämmande* Ett riktigt bra avsnitt, gillade starkt den annorlunda klippningen med tids-hoppen. De sista 5-minutrarna är bland det bästa jag sett på GG.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Glorificus » fre feb 03, 2006 20:35

Håller med alla om 6x13. GG har haft en rejäl svacka, men det här var GG i högform.

Superkul med regiexperimentet i slutet... härligt att de vågar förnya sig och prova lite nya grepp mitt i sjätte säsongen! :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » fre feb 03, 2006 20:54

6x13 Regiexprimentet blev jag mest förvirrad av. Kändes som delar var inbillning? Visste inte riktigt vad jag skulle tro på, speciellt när de satt och skrattade åt något konstigt, det kändes väldigt out of characters.

Tyckte det var ett sådär avsnitt annars. Känns som mycket bara går på rutin och det lyckas inte riktigt engagera mig.

Paris är alldeles för överdriven, visst gillar hon att göra saker på sitt sätt, men detta är över gränsen. Jag undrar om inte Rory kommer få ta över hennes jobb nu... hon räddade ju tidningen och passar mycket bättre som ledare. Plötsligt har Logan gjort en 360 och ska börja hjälpa till (!?) och följer efter Rory som en liten valp, ehm. Han är så tråååkig och som vanligt mindre än noll kemi. Bort med Logan.

Lorelai har plötsligt blivit väldigt bra på att säga ifrån till sin föräldrar, men hon pratar inte med Luke... Det lär väl komma upp snart att hon inte gillar situationen med April och bröllopet. Annars gillade jag att det var hon som hade huvudet kallt på fredagsmiddagen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor feb 09, 2006 0:39

6x14:
Gilmore Girls is sooo back!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tor feb 09, 2006 0:50

adolvsson skrev:6x14:
Gilmore Girls is sooo back!

YOU'VE BEEN GILMORED!

And I beg to differ. Det var aldrig borta. 6.10 och 6.12 var mindre svackor i en lysande säsong. Buffy hade större liknande svackor i nästan varenda säsong.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » tor feb 09, 2006 0:52

Håller med Kaffe. Har inte funnit något Doublemeat Palace i GG s06.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tor feb 09, 2006 1:42

Jag avskyr visserligen inte Doublemeat Palace, men hursomhelst...

Det har inte funnits ett dåligt avsnitt den här säsongen, absolut inte, däremot tycker jag att dom senaste episoderna varit lite ur synk, inte riktigt upp tills gammal vanlig Gilmore-klass, någonting har saknats. Ända sedan, för att vara exakt, Loralei och Rory blev sams igen.

Men inte nu längre. Från och med förra avsnittets fyra minuter (och jag nämner dom här bara för att dom vara så satans bra) har allt varit precis som det ska.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » tor feb 09, 2006 9:21

caffeineaddict skrev:And I beg to differ. Det var aldrig borta. 6.10 och 6.12 var mindre svackor i en lysande säsong. Buffy hade större liknande svackor i nästan varenda säsong.

Håller helt med, några mindre svackor får man räkna med och som helhet har säsong 6 hittills varit helt fantastisk.

Gillade givetvis också 6.14 en hel massa.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Rombat » lör feb 11, 2006 3:28

Måste säga att det är väldigt trevligt att vara på säsong 2 helt ospoilad. Mmmmmmm...

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Peppe » lör feb 11, 2006 11:22

Visst hade buffy liknande svackor men buffy var också 10 gånger bättre så att det spelade inte så stor roll :)
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav caffeineaddict » lör feb 11, 2006 11:26

Njaeeeeeeee, Buffy var bättre, men tio gånger bättre? No way, no fricking way.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tor mar 02, 2006 14:25

6x16:
Jag älskar Rebecca Rand Kirshner.

:lovebunny:

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Peppe » tor mar 02, 2006 20:52

6x16. Gilmore Girls har nog några av de läskigaste karaktärerna i någon serie nånsin, och låtarna som spelade var helt otroliga.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav adolvsson » tor mar 02, 2006 21:22

adolvsson skrev:6x16:

Behövde bara citera mig själv lite kvickt, för det var så klokt sagt.

Det var bara det.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » lör mar 04, 2006 15:18

6.16 Förra avsnittet hade jag inte mycket till övers för men detta var riktigt jävla bra.

Är väl bara att citera adolvsson antar jag,

adolvsson skrev:6x16:

Alla Zach scener i hela avsnittet var underbara. Både tillsammans med bandet och givetvis med Lane.

Logan och Rory som jag i början av avsnittet tycke kändes riktigt bra tillsammans lär ju få svårt att reparera detta. Jag fattar inte hur någon någonsin kan klaga på Alexis Bledel, hur rolig var hon inte i barscenen. Och hur söt var inte Doyle i Rorys jacka.

Christopher: You're amazing Lore.
Lorelai: Only in the true sense of the word.

Så sant, så sant.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » lör mar 04, 2006 15:35

The Buffster skrev:6.16
Och hur söt var inte Doyle i Rorys jacka.

6x16
Bilden av Danny Strong i Rorys jacka dyker hela tiden upp i mitt huvud, så jag går omkring och småfnissar för mig själv... den som kom på den detaljen är ett geni! :D

Roligt med en Brokeback-referens i avsnittet också.
Zach: "I don't mean to go all Brokeback Mountain on you, but..."
Aww, Zach saknar sina bandpolare... :lovebunny:

Vad mer... jo, Christophers unge... been there, done that... djävulsbarn är jobbiga. Ännu jobbigare när föräldrarna inte själva inser att det är deras fel. Hoppas det här inte betyder att Lorelai och Christopher ska börja hänga tillsammans för mycket nu... även om jag är lite less på Luke/Lorelai-karusellen så kan jag inte se något nöje i att följa ännu en L/C-relation.

Hela grejen med att Rory gjorde slut med Logan var konstigt... i en enda scen fick vi och Rory veta om Logans eskapader med brudtärnorna, och det skulle vara grund nog för henne att göra slut? Konstigt. Jag förstår inte vad det tjänar till... bortsett från att det kanske är svårt att upprätthålla ett förhållande som är intressant att följa om de bara är lyckliga... nä, konstigt. Måste nog se fortsättningen för att förstå vart de är på väg med den här historien.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » lör mar 04, 2006 15:44

Glorificus skrev:6.16
Hela grejen med att Rory gjorde slut med Logan var konstigt... i en enda scen fick vi och Rory veta om Logans eskapader med brudtärnorna, och det skulle vara grund nog för henne att göra slut? Konstigt. Jag förstår inte vad det tjänar till... bortsett från att det kanske är svårt att upprätthålla ett förhållande som är intressant att följa om de bara är lyckliga... nä, konstigt. Måste nog se fortsättningen för att förstå vart de är på väg med den här historien.

Rorys förhållande med Logan har inte precis varit stabilt, och hela den där historien när han gjorde slut utan att berätta det för henne var ju lite extra känslig för henne. Så i skenet av deras historia, och vad hon gick igenom när han försökte få henne tillbaka, och hur hon slutligen släppte garden och accepterade honom igen, tycker jag inte brudtärneincidenten var så konstig. Långt ifrån.

Hade varit en annan sak om det var en isolerad händelse, men med tanke på att jag inte är förtjust i Rory och Logan som par, hade jag nog i så fall accepterat det rätt lätt ändå :)

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film