Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » sön okt 02, 2005 0:23

Ladda i alla fall hem avsnitt 4.22 innan! :) 4.22 och 5.1 är ett dubbelavsnitt.

Nej, nu är det dags för ett nytt Smallville-avsnitt. Är inte van att vänta på denna serie. Såg ju S2, S3 och S4 under augusti (kanske började i slutet av juli) så att sitta så här och vänta... inte kul.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön okt 02, 2005 0:44

Ok, ja, jag får väl göra det då. Jag såg en säsongavslutning på tv för ett tag sen, undra om det var s4 då.

Spoiler
Det regnade meteoriter igen på Smallville, och Clark hamnade på nordpolen eller nåt liknande. Jaja, ska kolla tvtome.. eller vad det nu heter nu förtiden.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » sön okt 02, 2005 0:45

Jo, det avsnittet är det. Ja, men då är du ju up to date, s.a.s.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön okt 02, 2005 0:49

AKS skrev:Jo, det avsnittet är det. Ja, men då är du ju up to date, s.a.s.

Jippi! Jag kan ju erkänna att jag inte fattade så mycket av det, eftersom jag inte hade sett s4 innan men men, jag börjar nog på s5 ändå. Det brukar klarna efter ett tag.. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » sön okt 02, 2005 0:54

Ja, det gör det. I denna ordning har jag sett serien:

1. Första halvan av S1 (då TV3 började visa den. Gav sen upp.)
2. 3-4 avsnitt från S2 till S3 på TV3/ZTV spritt över ett par år.
3. Fr.o.m. avsnitt 3.9 -->4.22.
4. Avsnitt 3.1--3.8.
5. Fem-sex utvalda avsnitt från S2.
6. Avsnittet Nicodemus från S1 eftersom jag hört att det skulle vara bra. Det var det inte.
7. Slutet av S1.
8. Resterande avsnitt i S2.

(Vad gäller punkt 6-8 så är jag osäker på ordningen.)

:) Mycket struligt, men det har gått bra. Inget jag rekommenderar dock. Det bara blev så att jag ville ha mer och mer, men trodde att jag inte skulle ha tid att se mer och valde ut delar och sen hade jag tid... Så funkar jag. Hehe.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön okt 02, 2005 0:58

Haha, ja det ser lite struligt ut men det verkar ju ha funkat. :) Egentligen skulle jag vilja se alla säsongerna, men det är ju så mycket, det är lättare att börja med nån serie där man bara behöver ta igen några avsnitt eller en säsong. Har varken tid att se eller plats för 4 säsonger på hårddisken.

Å andra sidan så började jag ju se Buffy seriöst fr.o.m säsong 4 för att sedan gå tillbaks och se de första säsongerna efter s7. Grejen var i och för sig att jag hade sett vissa avsnitt och kände till de föregående säsongernas handling i övergripande drag, så det gick bra ändå. Samma sak gäller ju för Smallville så det funkar nog också.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » sön okt 02, 2005 1:01

Tinwiel skrev:Har varken tid att se eller plats för 4 säsonger på hårddisken.

Det trodde jag också, Tinwiel. Det trodde jag också... :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Noam » sön okt 02, 2005 1:05

AKS skrev:

samma här, men det var 16 hårddiskar sen ;)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Tinwiel » sön okt 02, 2005 1:09

AKS skrev:

haha.. oh nooo.. Man kan bli förundrad över ens egen förmåga att skapa plats på hårddisken när man verkligen vill ha det.. Tänker på hur det var innan jag köpte min senaste hårddisk på 200 gb... Alla Buffy och Angelsäsonger skulle få plats på den gamla + att jag hade en till med bara musik. Deleta, deleta och deleta. :D Jag är en hamster, jag samlar på allt och hatar att slänga grejer, detsamma gäller för saker på min hårddisk, fast jag måste säga att jag har blivit duktigare på senare tid. Nu sparar jag bara Veronica Mars och Arrested Development, av dom nya serierna. AD ligger lite löst till, men VM är garanterad plats på hårddiskarna. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav The Buffster » sön okt 02, 2005 12:34

Egentligen är det emot alla mina principer, jag inte har hunnit se Smallville ännu (det är så tråååkigt ibland) men kan ändå inte hålla mig ifrån säsong 5 (James, såklart). Därför hoppade jag in och såg 4.22 och 5.01. Snygg entré för James. Yay! Lana är fortfarande trist och Lex är fortfarande den bästa karaktären. Det är väl allt jag har att säga. Men jag ska ge serien en chans någon gång. Så mycket annat som lockar innan bara.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav poser » sön okt 02, 2005 17:47

Smallville är lömskt, man vill verkligen inte se serien men sen så ser man några avsnitt och tänker "oj, det här var ändå rätt kul, kanske ska se lite mer". Plötsligt har man sett från 3.16 till 3.22 och pågrund av det laddat ner och sett hela säsong 2 följt av säsong 3. Sedan följt serien när säsong 4 gick och ser nu väldigt mycket fram emot nästkommande avsnitt i säsong 5. :)

Något luddig förklaring men sådär var det ungefär.

Smallville is the shit.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav poser » fre okt 07, 2005 8:07

5x02
omg, lemonhead

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » fre okt 07, 2005 9:46

Smallville har börjat starkt den här säsongen!
5x02
Härligt med LexVsClark. Nu ska vi bara få fram lite krafter ur bondpojken så kommer den här säsongen bli episk.

Ohh förresten! Här följer helt oviktiga saker om man har ett liv:

Äntligen, äntligen, äntligen fick Clark till det. Har förbannat hans namn varje gång han tackat nej till snygga tjejer. Sarah Carter anyone?!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav HeY » fre okt 07, 2005 18:12

Säsongen börjar verkligen starkt och mycket spännande.

5x02
Det var tråkigt att James inte var med, förhoppningsvis är han med nästa vecka. Annars avr avsnittet jättebra och Clark och Chloe's inbrott i Level 3 var ganska kul "Pete, you told Pete!" :P . Sedan så var det på tiden att det blir lite ClarkVSLex och det ska bli riktigt intressanty att följa säsongen.
Det var verkligen på tiden att Clana fick ihop det, gud vad man har väntat på det Bild

Längtar till nästa avsnitt :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » fre okt 07, 2005 18:24

Kan väl inte påstå att jag är något Smallville fan ännu men 5.02 var helt okej. Alltid kul med gästskådespelare man känner igen, särskilt när man känner igen dom från något så fantastiskt som The Shield. Lemonhead, kul.

Jag antar att om man har följt Smallville så kanske man ändå någonstans vill att Clark och Lana ska vara ihop, inte vet jag. Men jag stör mig så oerhört mycket på dom två att det nästan förstör serien för mig. "I want our first time to be as special as you are", pleeeease. Man blir spyfärdig.

Lex är så lätt min favoritkaraktär. Hans scener har varit dom bästa i alla avsnitt jag har sett hittills och tillsammans med James Marsters är han enda anledningen till att jag ser serien.

Men, ingen James i det här avsnittet!? :(

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » lör okt 08, 2005 13:23

5.2

Jag vill absolut inte att Clark och Lana är ihop. De är dötråkiga. Och den sista scenen gjorde mig nästan spyfärdig. I nästa avsnitt får vi väl höra saker som att "det var det underbaraste jag varit med om" från Lana eller så och tillåt mig i så fall skratta. The Buffster: jag skulle tro att enbart 50% av Smallville-fansen vill att Clark och Lana ska vara ihop. Besök ex Kryptonsites forum eller TwoP:s Smallville-forum (där de har ett stående skämt om att världen, enligt seriens skapare, kretsar runt Lanas vagina -- :D) så kommer du upptäcka att du är långt ifrån ensam.

Scenerna med Clark och Chloe var riktigt, riktigt bra. När ska han inse att hon är perfekt för honom? Jag hoppas verkligen att Chloe hookar upp med en kille inom kort så att hon kan glömma Clark helt och hållet. Han förtjänar henne inte.

Annars var avsnittet bra. Älskade då Clark och Lex pucklade på varandra. Detta kan komma att bli en jävligt bra säsong. Om nu bara Clark och Lana droppar varandra inom ett till sex avsnitt annars blir det svårt att stå ut med.
Senast redigerad av AKS lör okt 08, 2005 15:46, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » lör okt 08, 2005 13:30

AKS: Jag misstänkte att det fanns folk som höll med mig men samtidigt så tänkte jag att det måste finnas någon som vill se dom tillsammans för annars så skulle dom väl inte vara ihop. Men, men jag hoppas att dom gör slut snart. Kommer inte att klara mer repliker av den typen som fanns i 5.02, det kommer att ta död på mig.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » lör okt 08, 2005 13:31

5.2
Se bara till att vara beredd på Lanas: "Det var det bästa jag någonsin varit med om, Clark." Min reaktion skulle i så fall vara: Muahahahaha! Nåväl, var beredd!
Senast redigerad av AKS lör okt 08, 2005 15:45, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » lör okt 08, 2005 13:33

Jo jag får se till att vara beredd. Men det kommer att bli jobbigt hur som helst. Fast om James är med i 5.03 kommer jag nog att överleva ändå.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » lör okt 08, 2005 13:34

Ja, vi får hoppas på det... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » lör okt 08, 2005 13:36

AKS: Det står förresten att dina spoilers är för 2.2, ska vara 5.2 right?

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eynosh » lör okt 08, 2005 13:56

Så mycket lovord.. Måste ta mig tid och se 5x02 ikväll.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav LWes » lör okt 08, 2005 15:19

5x02:
Jag tyckte att avsnittet var ganska bra och så.
Älskar att dom nämnde Pete, det är alltid kul.
Det är bra att Lex och Clark verkar bli ovänner.
Lionel hoppas jag att dom har något riktigt bra planerat för, för just nu suger han och han brukade vara bäst i serien överlägset.
Jag tror inte på att Lana och Jason aldrig hade sex. Det är något författarna typ bestämmt i efterhand.
Det är kul med superskurkar självklart, men varför måste dom alltid personligen gå efter Clark eller hans kompisar. Det är ganska dumt. Då gillar jag mer som det var i Lois & Clark då han i stort sätt letade upp skurkarna, inte tvärt om - och trots allt det vet ingen att Clark är en superman, men det var väl syftet med detta avsnittet att kasta av Lex från hans misstankar.

En sak som jag tänkte när dom sa att Clark hade typ 40 minuter på sig att hämta den där saken, VARFÖR ringde han inte till Bart Allen aka The Flash som han blev kompis med förra säsongen? Han skulle ju kunna hjälpt till. Nu klarade ju han och Chloe det (nästan) i tid i alla fall, men hur kunnde han utgå ifrån att dom två hjälplösa människorna skulle kunna göra det och rädda hans familjs liv.
För det jag saknar i serien är att karaktärer från det förflutna hela tiden åtekommer som det är i alla serietidningar och dom bästa tv-serierna.

Kommer någon ihåg vart dom tog Mxyzptlk i slutet av hans avsnitt förra säsongen? Jag hade för mig att det var "Level 3" eller nåt sånt. Jag hoppas fortfarande att han kommer tillbaka. Sånt är nämligen roligt.

Brainiac kanske kan ha honom som sin sidekick.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » lör okt 08, 2005 15:48

Spoiler s5ep1-2
Alltså jag stör mig inte så jättemycket på Lana och Clark men visst var det smörigt. Dom är lite för hellylle båda två för sitt eget bästa. Boooring. Chloe är mycket charmigare.. Lois är roligare för det är lite krut i henne, I like it. Men dom passar nog inte ihop, Clark är för mesig. Men jag tycker ändå att det var bra att dom blev ihop, för dom har gått och trånat efter varann så länge ändå. Dom borde "get it out of their systems", för att sedan gå vidare..

Slagsmålet med Lex var jättebra. Jag älskar också karaktären Lex, och skådisen har rejält med utstrålning. Han balanserar hela tiden på gränsen till att vara en onding men ändå, inte. Nyanser, inte svart och vitt. I also like. Sen så går det inte att hata Lex trots alla dumma saker han gör, jag tycker alltid lite synd om honom ändå.. Alla ondingar har väl varit olyckliga små pojkar med okärleksfulla föräldrar en gång i tiden. :(
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » lör okt 08, 2005 15:52

The Buffster skrev:AKS: Det står förresten att dina spoilers är för 2.2, ska vara 5.2 right?

Oops! Är van att skriva 2. p.g.a. Lost och VM antar jag. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » lör okt 08, 2005 23:35

LWes skrev:5x02:
Jag tror inte på att Lana och Jason aldrig hade sex. Det är något författarna typ bestämmt i efterhand.

Men Lana var ju osklud, minns du inte? T.ex avsnittet Spell, Isobell tar hårstrå från Lana när hon behöver 2 hårstrån från oskulder och sedan avsnittet då Jason gör slut och Lana vill få tillbaka honom. Hon trodde att det berodde på att de inte haft sex och försökte därför locka tillbaka honom med det, men han sa att det inte berodde på det osv.
Så såvitt jag vet, är hon oskuld..
Senast redigerad av HeY lör okt 08, 2005 23:37, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » lör okt 08, 2005 23:36

Håller med om det HeY skriver under spoilertaggarna. Så tolkar jag det också.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön okt 09, 2005 10:30

HeY skrev:
LWes skrev:5x02:

Men Lana var ju osklud, minns du inte? T.ex avsnittet Spell, Isobell tar hårstrå från Lana när hon behöver 2 hårstrån från oskulder och sedan avsnittet då Jason gör slut och Lana vill få tillbaka honom. Hon trodde att det berodde på att de inte haft sex och försökte därför locka tillbaka honom med det, men han sa att det inte berodde på det osv.
Så såvitt jag vet, är hon oskuld..

Jaha ok, det är ju inte direkt så att jag kommer ihåg sånna detaljer.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis okt 11, 2005 22:30

Foto på James Marsters ur avsnittet Aqua:
http://www.kryptonsite.com/aquagallery19.htm

Ska bli kul att se mer av JM i serien!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » tis okt 11, 2005 23:50

AKS skrev:Ska bli kul att se mer av JM i serien!

Onekligen. Hittills så är han den enda anledningen till att jag tittar (eller okej, lite Lex också).

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film