Gilmore Girls

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Noam » tor nov 24, 2005 3:39

Jag får citera kungen:
"Buffy in pain - show better, Buffy not in pain - show not as good"
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav carre » ons nov 30, 2005 18:35

VARFÖR INGE GG?!?!?!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Illyria » ons nov 30, 2005 18:45

För det är juluppehåll nu, GG börjar igen i januari.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » ons nov 30, 2005 19:26

Usch, lång och jobbig väntan...

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav OhMySpike » sön jan 01, 2006 15:20

Jag gillade serien de första 3-4 säsongerna. Fast nu har jag tröttnat, tyvärr. Serien är inte samma sak utan Jess.
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion

Inläggav noike » sön jan 01, 2006 15:23

OhMySpike skrev:Jag gillade serien de första 3-4 säsongerna. Fast nu har jag tröttnat, tyvärr. Serien är inte samma sak utan Jess.

Tycker du? Själv tycker jag tvärt om: det är inte riktigt samma sorts serie som s1-3, men Jesses bortfall är en av de bra sakerna. Den självupptagna surmuppen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav OhMySpike » sön jan 01, 2006 16:03

Jaså, där ser man hur olika man kan tycka. Nej men Rory och Jess borde det vara - föralltid. :)
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion

Inläggav sp1keout » fre jan 06, 2006 14:05

Är den 7 eller 8 säsonger nu?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav carre » fre jan 06, 2006 14:09

vi är inne på 6:e säsongen nu.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Peppe » ons jan 11, 2006 16:46

6x11
Lane, yay! Kirk, yay!
Skönt att GG är tillbaka, inge Richard och Emily vilket är ett stort plus.
Jag gillade det här avsnittet, ett lugn början efter uppehållet!
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav The Buffster » ons jan 11, 2006 23:11

6.11 Man blir alltid lite gladare av att se Gilmore Girls så jag har verkligen saknat det. Kanske inget fantastiskt avsnitt men jag gillade det. Jag tyckte speciellt om scenen med Rory hos psykologen. Innan har det känts lite som att det fanns en massa problem och saker som hon tyckte var jobbiga och sen vips så var allting bra och tillbaka till normalt igen. Det var skönt att se att allting kanske inte är uppklarat. Och sen Logan, jag vet inte riktigt vad jag tycker. Gillade i alla fall att han sa att han älskade henne helt plötsligt.

Lorelai var så söt i sin klänning. Jag hoppas bara att det inte kommer att bli några problem när Luke berättar om sin dotter (nästa avsnitt antagligen). Jag är väldigt skeptisk till hela dotter grejen men jag hoppas att dom kan göra någonting halvbra av det i alla fall. Eftersom jag är ett stort Audrey Horne fan så tyckte jag givetvis att det var kul att se Sherilyn Fenn. (Minns jag helt fel eller har hon varit med förut fast i en annan roll?)

Lane var underbar i det här avsnittet. Även Zack och Mrs Kim. Paris och Doyle var roliga som vanligt. Tillskillnad från Peppe så tycker jag att det var synd att inte Richard och Emily var med. Emily kan var fantastiskt bra ibland.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor jan 12, 2006 2:03

6.11. Jag måste.

I've got sunshine on a cloudy day.
When it's cold outside I've got the month of May.
I guess you'd say
What can make me feel this way?
My girls.
Talking 'bout my giiiiiiiirls (my girls).

Stör mig liiiiite på att Sherilyn Fenn spelar en annan roll än vad hon gjorde i 3.21. men det får väl anses acceptabelt då jag för det mesta älskar Sherilyn Fenn (Audrey Horne!).

Annars så vände det här avsnittet hela Lukes dotter-storylinen åt rätt håll. Anna verkar vettig, Luke verkar vilja berätta. Just get it over with. Väntandet dödar mig.

Gillade även det mesta andra, även om det kanske inte var ett av de mest lysande avsnitten någonsin. Rory hos psykologen ägde dock. "I really love coffee!". Och Danny Strong i full fightgear och Paris som precis underbar ledare av Yale Daily News.

Och så slutligen, Lorelai i klänningen. Suuuuuuuuuuuuuuck...

Ingen serie (och förmodligen ingenting överhuvudtaget) gör mig till en större romantisk mes än GG. Bästa icke-HBO-serien som fortfarande görs.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tor jan 12, 2006 2:09

Tam skrev:Och en edit till:
Ikapp nu. 6x07 var verkligen gigabra. Håller med i allt beröm det fått.
Och en sån där härlig passning att klockan var 4:03 när dom lekte citera-avsnitt-4x03. Rart.

Bara för att vara den pilliga GG-nörd som jag är, citatet är från avsnitt 1.06. Jag kallade den 4:03-dialogen för att klockan var, just det, 4:03.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tor jan 12, 2006 3:00

caffeineaddict skrev:Bästa icke-HBO-serien som fortfarande görs.

Nejdå. Bättre än många HBO-serier, men det finns en hel näve serien både kabel och vanliga kanaler som är bättre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » tor jan 12, 2006 17:23

caffeineaddict skrev:
Tam skrev:Och en edit till:
Ikapp nu. 6x07 var verkligen gigabra. Håller med i allt beröm det fått.
Och en sån där härlig passning att klockan var 4:03 när dom lekte citera-avsnitt-4x03. Rart.

Bara för att vara den pilliga GG-nörd som jag är, citatet är från avsnitt 1.06. Jag kallade den 4:03-dialogen för att klockan var, just det, 4:03.

Du bist ein lurifax. Ich bin blöd. Jawohl.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor jan 12, 2006 17:48

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Bästa icke-HBO-serien som fortfarande görs.

Nejdå. Bättre än många HBO-serier, men det finns en hel näve serien både kabel och vanliga kanaler som är bättre.

Jag vet vilka du tycker, men jag håller inte med. Det är Shield som kommer i närheten, men annars inget.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Gordo » tor jan 12, 2006 22:42

6x11

Åh vad fin hon var i sin klänning!

Om det strular till sig för Luke och Lorelai blir jag förbannad!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Tinwiel » lör jan 14, 2006 16:44

6x11
Var det bara jag som inte tyckte att klänningen var så fin? Den hade varit helt underbar om det inte hade varit så mycket krimskrams på överdelen utan lite mera pärlor och grejer istället. Jaja, Lorelei är ju supervacker, vad hon är har på sig.

Jag blev glad av det här avsnittet, Lukes dubbelgångare var ju bäst. :D

Ah men Luke, berätta nu då, annars blir det alldeles för tydligt en sån där grej som ska strula till bröllopet mellan honom och Lorelei. Me not like.

Paul Anka är bäst.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Gordo » lör jan 14, 2006 16:53

Sookie: Do you know who I am?
Luke: Of course I know who you are.
Sookie: Who am I Luke?
Luke: You´re Sookie.
Sookie: No Luke, I'm not Sookie. I'm Sookie B F O T B.
Luke: What?
Sookie: Best Friend Of The Bride.

:D
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Noam » tis jan 17, 2006 8:02

6x11
..efter Rorys besök hos psykologen kunde jag inte tänka på annat än hur uselt skådespeleri man fick bevittna när hon "bröt ihop".. USCH OCH FY säger jag!!
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Gordo » tis jan 17, 2006 8:05

Noam skrev:6x11
..efter Rorys besök hos psykologen kunde jag inte tänka på annat än hur uselt skådespeleri man fick bevittna när hon "bröt ihop".. USCH OCH FY säger jag!!

Fast som jag ser det så var det det som var meningen. Hon tar sig ju inte på allvar själv
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Glorificus » tis jan 17, 2006 11:54

Gordo skrev:

Fast som jag ser det så var det det som var meningen. Hon tar sig ju inte på allvar själv

Ja, jag kunde inte tänka annat än på hur jag aldrig skrattat så mycket åt Rory och hur mycket jag älskade Alexis i den scenen. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » tis jan 17, 2006 13:42

Glorificus skrev:
Gordo skrev:

Ja, jag kunde inte tänka annat än på hur jag aldrig skrattat så mycket åt Rory och hur mycket jag älskade Alexis i den scenen. :D

Medhåll. Jag tolkade det visserligen som om Rory verkligen bröt samman (fast nu vill jag se om avsnittet för att kolla om jag kan bli säker), men att Alexis själv hade så svårt att hålla sig i scenen att dom valde att ha kvar den, antingen för att det var den bästa tagningen, eller bara för att den var så jäkla skön. Så tänkte jag. Hur det än ligger till, var det helt klart min favoritscen i avsnitten. Och hur roligt måste dom inte ha haft när dom spelade in den?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Peppe » tis jan 17, 2006 14:22

adolvsson skrev:
Glorificus skrev:
Gordo skrev:

Medhåll. Jag tolkade det visserligen som om Rory verkligen bröt samman (fast nu vill jag se om avsnittet för att kolla om jag kan bli säker), men att Alexis själv hade så svårt att hålla sig i scenen att dom valde att ha kvar den, antingen för att det var den bästa tagningen, eller bara för att den var så jäkla skön. Så tänkte jag. Hur det än ligger till, var det helt klart min favoritscen i avsnitten. Och hur roligt måste dom inte ha haft när dom spelade in den?!

Håller med Noam lite där, det var inte en speciellt bra scen, men jag förstår varför ni gillar den, handlar väl om smak helt enkelt..
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav The Buffster » tis jan 17, 2006 19:24

Jag tycker lätt att Rorys scen hos psykologen var avsnittets bästa. Jag har hört folk anklaga Alexis för dåligt skådespeleri ganska många gånger faktiskt men jag har aldrig riktigt kunnat förstå vad dom menar. Jag tycker att hon är fantastisk.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Noam » ons jan 18, 2006 1:08

The Buffster skrev:Jag tycker lätt att Rorys scen hos psykologen var avsnittets bästa. Jag har hört folk anklaga Alexis för dåligt skådespeleri ganska många gånger faktiskt men jag har aldrig riktigt kunnat förstå vad dom menar. Jag tycker att hon är fantastisk.

Det verkar helt enkelt som att vi ser saken på helt olika sätt. Jag upplevde inte scenen som trovärdig alls vilket ju rent naturligt känns skittrist eftersom jag älskar GG. :( En del av förklaringen kan ligga i att jag precis plöjt igenom 2 säsonger L Word och vant mig vid en helt annan sort av känsloyttringar.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav caffeineaddict » ons jan 18, 2006 12:54

6.12:Well, the daughter's out of the bag! Lite bråttom iväg till skolan nu (skriver förmodligen mer senare), men det var ett typiskt bra GG-avsnitt, även om det av naturliga skäl inte längre är lika känslomässigt och rörande som under de första nio avsnitten av säsongen.

"Welcome to the SH, bitch!"

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Gordo » ons jan 18, 2006 13:03

Varför varför varför är jag så dum att jag läser caffes spoiler innan jag sett avsnittet?
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Illyria » ons jan 18, 2006 13:33

6.12 Jag tyckte detta avsnittet var platt, segt och tråkigt. Inte alls vad jag hade förväntat mig och det kändes långt från vad ett GG-avsnitt kan vara. Scenerna med dottern är tråkiga, jag gillar inte mamman, och Logan är lika hemsk som vanligt. Go away.

Zack räddade avsnittet med sin Welcome to the S.H., bitch!, men resten var inte mycket att ha.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons jan 18, 2006 14:14

6.12:
Jag är definitivt på caffes sida angående det här avsnittet, men... jag tycker bara det börjar sättas lite för många käppar i hjulet för bröllopet. Det ska väl göras för spännings skull, och serier blir bättre när det är lite smärta med, men just det här känns alltför för mycket "been done to death before in other places". Jag skulle hellre se att de hittar smärtan på andra sätt, kanske med karaktärer som inte fått så mycket strålkastarljus hittils, men låt hursomhelst förlovning och bröllopsplanerandet gå någorlunda smidigt.

Och ställ för gudarnas skull inte in bröllopet! Det, om något, vore förutsägbart. Jag vill ha ett bröllop, damnit, och jag vill inte ha det mellan Rory och Logan.

There. I said my piece.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film