Oscar 2006

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sus@n » ons feb 08, 2006 18:20

Annars om man har Viasat borde man kunna se det på E!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Glorificus » ons feb 08, 2006 18:47

Ja, någon kanal måste väl visa den...?!

Crazy.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Off » ons feb 08, 2006 18:53

Tob skrev:Läst i förmiddags om att Svt inte planerar att sända Oscarsgalan i Oscar-tråden på dvdforum. Det måste vara något slags horibellt skämt. Drog iväg ett mail till tittarombudsmannen och tydligen stämmer det. Svt skall inte sända galan, för man prioriterar andra program.

Nä. Fan, säger jag. Tycker det är så sanslöst jävla illa att det finns inte. Ogillade jag OS sändningarna innan, så ja, hat är det nu.

Vadå det kan väl inte bero på OS-sändningarna? OS är ju i Italien så det kommer inte visas någon livesport under natten.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Bender » ons feb 08, 2006 18:55

Off> Tror mest det handlar om pengar.. SVT har dumpat rätt många produktioner i år av den anledningen... (OS är dyyyrt)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Off » ons feb 08, 2006 18:57

Bender skrev:Off> Tror mest det handlar om pengar.. SVT har dumpat rätt många produktioner i år av den anledningen... (OS är dyyyrt)

Ändå har SVT mer än halverat sin sändningstid från OS. Kanske är den till och med bara en tredjedel om jag minns rätt. Det borde alltså inte bara vara pga det som de inte visar oscarsgalan. Nu antar jag förstås att galan visades på SVT tidigare OS-år.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tob » ons feb 08, 2006 19:00

Jo. Sändningarna krockar ju inte, men jag antar att rättigheterna till OS kostar ohyggligt mycket pengar, så indirekt skyller jag på OS. Lite naivt kanske.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons feb 08, 2006 19:03

Jag skyller också på OS, vare sig det är befogat eller inte. Sport är tråkigt men gala med fina kläder är inte lika tråkigt.. Men... så det finns ingen kanal alls som tänker visa den? Hmf.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » ons feb 08, 2006 19:04

Tob skrev:Läst i förmiddags om att Svt inte planerar att sända Oscarsgalan i Oscar-tråden på dvdforum. Det måste vara något slags horibellt skämt. Drog iväg ett mail till tittarombudsmannen och tydligen stämmer det. Svt skall inte sända galan, för man prioriterar andra program.

Nä. Fan, säger jag. Tycker det är så sanslöst jävla illa att det finns inte. Ogillade jag OS sändningarna innan, så ja, hat är det nu.

Men vad i satans jävla fittlådor! En av få traditioner jag uppskattar, och så ska SVT rövknulla den till Karlshamn och tillbaka?! FUCK!

Många fula ord, men jag är upprörd. SVT var bra med galan, till skillnad från t ex TV4. Enda fördelen med om fyran skulle ta tillbaka den är att jag har möjlighet att se, och blogga, galan i år. Men om Canal+ tar den? Fanfanfan.

Okej, så det här är dagens i-landsproblem för undertecknad, men jag har verkligen sett fram emot den.

Morr.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » ons feb 08, 2006 19:06

Illah! Hade ju redan börjat längta efter att sitta uppe i Skellefte med Perke och älska Jon Stewart, svära över allt annat och Oscars-blogga med adolvsson och kinesen! :(

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » ons feb 08, 2006 19:13

caffeineaddict skrev:Illah! Hade ju redan börjat längta efter att sitta uppe i Skellefte med Perke och älska Jon Stewart, svära över allt annat och Oscars-blogga med adolvsson och kinesen! :(

Jon Stewart! Jag lyckades att inte ens tänka på honom, var för upprörd ändå.

Sablans. Ännu värre. Alltså, om jag inte kan få in galan, får det bli en helnatt Stewart-dyrkan ändå. På nåt sätt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Peppe » ons feb 08, 2006 19:29

Jaha... vad prioriterar dom istället då? SVT får inte göra några fel, nu suger dom :x
Hoppas nån kabel-tv kanal visar då, och inte canal+, som skitmånga ju inte har.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav AKS » ons feb 08, 2006 21:50

NEEEEEEEJ! Jävla helvetes jävlar!! Detta kan inte vara sant!! Jag står inte ut med att förlora en tradition jag haft i flera år nu. Vad förbannad jag blir. Hoppas nån annan kanal (TV3 eller Kanal 5) tar över för TV4 lär slakta showen precis då den blir som mest spännande för att lägga in nyheter. Hoppas nån kampanj dras igång.

EDIT: Brukar galan dyka upp som torrent? Om den dyker upp ganska tidigt på måndagen så kanske man kan hålla sig spoilerfri. Nej, usch vad tråkigt jag tycker att detta är.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » ons feb 08, 2006 22:33

Men... fan. Finns det någon chans att danska DR1 eller TV2 sänder den? Jag hittar inget på deras hemsidor, men de är på danska och har de inte tablåer för så långt fram (det är ju faktiskt nästan en månad kvar).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav wyndham » tor feb 09, 2006 16:08

bläääääää
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tob » ons feb 15, 2006 16:59

Jag antar att det är kört....!

:evil: :cry: :(

Jag vill svära och spotta. Och mest av allt vill jag svära och spotta på Svt.

Vet att AKS, frågade längre upp, om det brukar komma ut rippar av Oscarsgalan. För jag tror jag kan hålla mig intakt från hemska nyheter om hur det har gått, om jag vet att jag kan få se galan kvällen efter, någon som vet något om en lösningen likt denna?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » ons feb 15, 2006 17:06

Tob skrev:Jag antar att det är kört....!

:evil: :cry: :(

Jag vill svära och spotta. Och mest av allt vill jag svära och spotta på Svt.

Vet att AKS, frågade längre upp, om det brukar komma ut rippar av Oscarsgalan. För jag tror jag kan hålla mig intakt från hemska nyheter om hur det har gått, om jag vet att jag kan få se galan kvällen efter, någon som vet något om en lösningen likt denna?

MUFUBUGGERY!!

Det här är en dag av dåliga nyheter...

Jag ser inte varför det inte skulle komma en rip av galan, så jag kommer köra det den vägen, men vafan. I år av alla år?!

Jag skulle kunna strypa en gnu.

Sablans sport.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Zaxx » ons feb 15, 2006 17:55

Jaha?.. Jaja ni får väl lära er kolla på Hockey då....
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav A bear » ons feb 15, 2006 17:55

Finns det ingen amerikansk kanal som kör den live över nätet?

EDIT: Äh, dum fråga antar jag. De har ju ingen public service...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav CheeseGuy » ons feb 15, 2006 18:09

A bear skrev:Finns det ingen amerikansk kanal som kör den live över nätet?

Man kan ju hoppas det, eller som sagt danska DR1 eller TV2. Även om det går att ladda ner en rip senare så är det ju svårt att hålla sig ospoilad, speciellt eftersom jag antagligen måste till skolan innan jag kan se.

Edit: kom på att jag har tentavecka. Och den första tentan är inte förrens ett par dagar senare. Sen vetefan om det är så kul att se ändå.
Senast redigerad av CheeseGuy ons feb 15, 2006 18:18, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » ons feb 15, 2006 18:10

Jag är ledig dagen efter så jag borde kunna hålla mig ospoilad om jag håller mig borta från TV och internet och tidningar... :)

Men fan vad arg och besviken jag är över detta.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » ons feb 15, 2006 18:12

CheeseGuy skrev:
A bear skrev:Finns det ingen amerikansk kanal som kör den live över nätet?

Man kan ju hoppas det, eller som sagt danska DR1 eller TV2. Även om det går att ladda ner en rip senare så är det ju svårt att hålla sig ospoilad, speciellt eftersom jag antagligen måste till skolan innan jag kan se.

Jo, men danskarna funkar ju bara för er som bor i de nyare delarna av riket. Här får vi på sin höjd in finsk TV ibland... så det är antingen över nätet eller inte alls. Se på rippar dagen efter gör jag bara inte, hela poängen är ju att sitta uppe hela natten och följa't.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » ons feb 15, 2006 20:32

A bear skrev:Se på rippar dagen efter gör jag bara inte, hela poängen är ju att sitta uppe hela natten och följa't.

Ja, man ska ju sitta och lida när det blir utdraget utan möjlighet att hoppa fram.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav dizzy » tor feb 16, 2006 23:28

CheeseGuy skrev:Men... fan. Finns det någon chans att danska DR1 eller TV2 sänder den? Jag hittar inget på deras hemsidor, men de är på danska och har de inte tablåer för så långt fram (det är ju faktiskt nästan en månad kvar).

Arrggh, hade också hoppats på danskarna, men den ska tydligen sändas i DR2 läste jag nu idag.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav CheeseGuy » fre feb 17, 2006 13:17

dizzy skrev:
CheeseGuy skrev:Men... fan. Finns det någon chans att danska DR1 eller TV2 sänder den? Jag hittar inget på deras hemsidor, men de är på danska och har de inte tablåer för så långt fram (det är ju faktiskt nästan en månad kvar).

Arrggh, hade också hoppats på danskarna, men den ska tydligen sändas i DR2 läste jag nu idag.

Det går inte att få in DR2 på något sätt då? Den är inte med när jag har kört automatisk kanalinställning, men det kanske kan gå ändå..? (Eller inte, antar jag, men jag vet inte hur sånt fungerar.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Bender » sön feb 19, 2006 4:11

På dvdforum pratar dom om PPlive som kan streama TV från Asien.. Ett möjligt alternativ för Oscarsnatten verkar det som... Har precis fått igång ett kinesiskt nyhetsprogram. Tydligen får man in väldigt många kanaler via PPlive.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Off » sön feb 19, 2006 4:30

Bender skrev:På dvdforum pratar dom om PPlive som kan streama TV från Asien.. Ett möjligt alternativ för Oscarsnatten verkar det som... Har precis fått igång ett kinesiskt nyhetsprogram. Tydligen får man in väldigt många kanaler via PPlive.

PPLive är the shit för att se fotboll som inte sänds på svensk tv. Det borde vara ok att se på för vafan man nu vill se även om det mesta är på "oengelska"
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » sön feb 19, 2006 4:42

Bender skrev:På dvdforum pratar dom om PPlive som kan streama TV från Asien.. Ett möjligt alternativ för Oscarsnatten verkar det som... Har precis fått igång ett kinesiskt nyhetsprogram. Tydligen får man in väldigt många kanaler via PPlive.

Väldigt många kanaler, och väldigt lite att förstå. Men om asiaterna kör galan som den är, och inte med en massa övertäckande voiceovers eller så, kan nog det här absolut vara ett acceptabelt subsitut för da real thang.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » sön feb 19, 2006 11:22

Ang. PPLive... Måste man regga sig för att kunna ladda ner programmet? Jag hittar inte var jag ska ladda ner...

http://www.asiaplate.com/ (Är det nån annan sida man hittar alla program på sen för här tycks det mest vara fotboll?)

EDIT: Hittade nu var man kunde ladda ner PPLive.

EDIT: Fast nu håller jag på att installera och vet inte vad jag ska välja på internetuppkoppling. Jag tror att jag har LAN (BBB 10MB upp och ner), men sen finns det ett alternativ "Outsida China Mainland" (det känns som jag det) och "Other". Hur 17 vet man vad man ska installera då?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön feb 19, 2006 13:15

AKS skrev:Ang. PPLive... Måste man regga sig för att kunna ladda ner programmet? Jag hittar inte var jag ska ladda ner...

http://www.asiaplate.com/ (Är det nån annan sida man hittar alla program på sen för här tycks det mest vara fotboll?)

EDIT: Hittade nu var man kunde ladda ner PPLive.

EDIT: Fast nu håller jag på att installera och vet inte vad jag ska välja på internetuppkoppling. Jag tror att jag har LAN (BBB 10MB upp och ner), men sen finns det ett alternativ "Outsida China Mainland" (det känns som jag det) och "Other". Hur 17 vet man vad man ska installera då?

Provat nu. Jag valde LAN (har ifs bara 8 mbit ner). Gjorde inga fler val.

Men hursom. Provade att plocka in en kanal och det verkar fungera mer än väl. Överföringen till tvn gick fint. Inga fördröjningar, på de dryga 5 min jag testade, bra kvalite på både ljud och bild.

Gud. vad underbart detta är. Och *någon* kinesiskt kanal bör väl visa galan rakt av utan kommentarer och annat bös. Jag är hoppfull, definitivt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön feb 19, 2006 13:23

Då väljer jag LAN då jag provar att installera nästa gång. Shit, alltså... Detta kan bli hur bra som helst! Men törs man hoppas ändå så här i förväg? Tänk om man laddat hur mycket som helst och sen hittar man ingen gala? Det skulle vara fruktansvärt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film