av Binchy » tor apr 13, 2006 20:51
Har nu sett filmen två gånger. Vi har skaffat den häftiga specialutgåvan som ser ut som en garderob, dock inte som DEN garderoben av någon anledning.
Tyckte den var väldigt lik den tecknade filmen som gick när jag var yngre... Allt var med, som jag minns det i alla fall, men det är väl...öh..20 år sen jag läste dem och såg den tecknade filmen sist. The White Witch var ju underbart ond. Professorn var härlig.
Pop-up- extramaterialet var rätt halvtaskigt. De sa en massa saker i förbifarten och kom sen tillbaka till samma sak 40 minuter senare och spann vidare på det. Tex "CS Lewis var i femtioårsåldern när han skrev The Lion, The Witch and the Wardrobe" och senare "CS Lewis var 52 när han skrev The Lion, The Witch and the Wardrobe". NÄHÄÄ? Säger du det? Det mesta sas två gånger, och många av pop-up rutorna gick alldeles för fort, om inte jag hinner läsa dem, hur ska då barn hinna med?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?
An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not