caffeineaddict skrev:Jävligt schysst trailer, men känner någon annan att det kan vara problematiskt med en sån enorm cast? Att vissa får alldeles för lite tid och att det mest bara blir rörigt om de har försökt trycka in för mycket?
Filmen är baserad på tre Sin City-serier. Alla är fristående och har inget med varanndra att göra, med olika huvudpersoner och så.
Så om filmen är två timmar lång så är det kanske 40 min/st för varje berättelse.
Ungefär som Buffy och Angel. Som om när Buffy och Angel gick samma kväll efter varanndra, att dom hade klippt ihop avsnitten så att det först är en Buffyscen sen en Angelscen o.s.v.
Ungefär så tror jag att Sin City filmen kommer vara, fast att några av karaktärerna säkert kommer stöta på varanndra på t.ex. baren och så.
Sen är det en kortberättelse också som är i början tror jag.
För att göra det lite tydligare.
Filmen innehåller The Hard Good-Bye, The Big Fat Kill och That Yellow Bastard.
Marv (Mickey Rourke) är huvudpersonen i The Hard Good-Bye och Jaime King, Rutger Hauer och Elijah Wood's karaktärer är med i den berättelsen.
Dwight (Clive Owen) är huvudpersonen i The Big Fat Kill och Rosario Dawson är med i den.
Jag har inte läst The Big Fat Kill och That Yellow Bastard så jag vet inte riktigt vilka karaktärer som är med i vilka, men Bruce Willis och Clive Owen är huvudpersonerna i varsin av dom.
Filmen ska börja med The Customer is Always Right som är en kort-berättelse med Josh Hartnett och Marley Shelton.
jag förstår inte varför filmen skall vara alla tre serierna, eftersom den första, när jag läste den var perfekt som den är, och skulle passa perfekt i 2-timmars-långfilm-format.
Men dom kanske tyckte att den var lite långsamm ibland, så dom kör alla tre på en gång eller nåt...
Förhoppningsvis gör dom sen en uppföljare med resterande Sin City-serier, eller två uppföljare behövs nog minnst.