Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » fre sep 02, 2005 0:30

Fast vad kan man göra med Salem's Lot? Allra minst eftersom det är en nyinspelnign av en miniserie, det är ju lägre än lägst i TV-världen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » fre sep 02, 2005 1:08

noike skrev:Fast vad kan man göra med Salem's Lot? Allra minst eftersom det är en nyinspelnign av en miniserie, det är ju lägre än lägst i TV-världen.

Fast de kunde väl ha ansträngt sig lite efter en sån bra bok. Bastards.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav A bear » fre sep 02, 2005 9:43

Tycker iofs inte att vare sig boken eller den tidigare TV-versionen är mycket att hänga i gran. Och den här var väl ungefär likadan. Inte urusel, men ganska meningslös. Nedklippt till två timmar och med någon annan än Lowe i huvudrollen kunde den kanske haft en chans.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Glorificus » fre sep 02, 2005 18:18

A bear skrev:Och finns det överhuvudtaget någon sämre skådis än Rob Lowe? Det skulle väl vara Luke Perry då...

Don't mess with Luke Perry.

Illyria skrev:Charlie and the Chocolate Factory har ju premiär om ca två veckor, det hade jag ingen alls koll på. Den ska jag definitivt se på bio.

Och på den noten kan jag hoppa in och tipsa alla Umeåbor om att Charlie atCF kommer att visas på Umeå Filmfestival som drar igång den 15 september. http://www.filmfest.se
En annan godbit på festivalen är Hayao Miyazakis Howl's Moving Castle. Själv ser jag fram emot kortfilmspaketen också, där det alltid finns några riktiga pärlor.
Edit: Och Manusutbildningens monter lär bli populär. ;) Kom förbi och säg hej om ni ska på festivalen.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » fre sep 02, 2005 18:32

Howl's Moving Castle vill jag också se, när har den premiär? Hittar inget på SF eller Sandrews...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » fre sep 02, 2005 19:11

Triangelfilm är distributör och på deras hemsida står 2005-10-21 som premiärdatum. Frågan är då om den bara visas på deras biografer... som ju inte är så många.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » fre sep 02, 2005 19:53

Tycker intresset borde vara större efter Spirited Away... Iofs har jag inte så långt till Malmö men jag hoppas den mindre bion här kommer visa den, de har en del Triangelfilm just nu ivarjefall. Bio i sig är dyrt nog utan att lägga på extra reskostnader.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Bender » lör sep 03, 2005 13:14

Glorificus skrev:
Och på den noten kan jag hoppa in och tipsa alla Umeåbor om att Charlie atCF kommer att visas på Umeå Filmfestival som drar igång den 15 september. http://www.filmfest.se
En annan godbit på festivalen är Hayao Miyazakis Howl's Moving Castle. Själv ser jag fram emot kortfilmspaketen också, där det alltid finns några riktiga pärlor.
Edit: Och Manusutbildningens monter lär bli populär. ;) Kom förbi och säg hej om ni ska på festivalen.

Jag kan inte hitta Charlie i filmfestivalprogrammet, är du säker på att den ska gå?

Själv är mina självklara filmer: Howls Moving Castle, "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" och Four Brothers. Om Charlie är med så är den också självklar! :D

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Glorificus » lör sep 03, 2005 15:48

Bender skrev:Jag kan inte hitta Charlie i filmfestivalprogrammet, är du säker på att den ska gå?

Själv är mina självklara filmer: Howls Moving Castle, "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" och Four Brothers. Om Charlie är med så är den också självklar! :D

Antingen är det den hemliga avslutningsfilmen eller så har Charlie fallit bort av någon underlig anledning.. hm.. en kompis har varit med och skrivit filmtexter inför festivalen och det var i alla fall en hon fick skriva för. Jag kan höra mig för om det på måndag.

Har också de filmerna på min "att se"-lista (med ca 50 andra filmer). Och förresten stämmer inte texten om att Howl's Moving Castle är dubbad på svenska... Jag tappade hakan när jag läste det, men fick strax efteråt det lugnande beskedet att det inte stämde. Japanskan är kvar.

Säg hej om du ser en tjej i Joss Whedon-tröja virra omkring! ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Bender » lör sep 03, 2005 16:58

Jag lovar att hälsa! :)

Får vem som helst köpa biljetter till den "hemliga" filmen eller är den för dom som jobbar med festivalen?

Om Howl varit på svenska skulle jag inte sett den... orginalspråk ska det vara. Frågan är om den är textad på svenska dock, vore skönt.

Jag ska nog också se fler filmer men det beror på om jag kan övertala någon att se dom "okända" filmerna som jag är intresserad av.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Tinwiel » lör sep 03, 2005 20:45

Jag och några kompisar funderar på att se Mysterious Skin, nu, men jag har läst i recensioner att den är riktigt otäck i vissa scener. Vad säger ni? Skulle ni rekommendera filmen?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » lör sep 03, 2005 20:48

Den filmen skulle jag också vilja se! Fan, att intressanta filmer aldrig kommer hit... :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » lör sep 03, 2005 20:57

Jag har laddat hem den.. inte på bio, AKS. Ja, den verkar bra, men lite äcklig, som sagt. Jag har inget emot kontroversiella filmer, men ibland klarar jag inte av för äckliga scener, som sätter sig på näthinnan och sen får man inte bort dom. Sen kan bilderna poppa upp i huvudet vid andra tillfällen, fast man inte vill..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » lör sep 03, 2005 21:00

Hm, på vilket sätt skulle den vara äcklig? Har inte hört nåt sånt själv.´Nu blev jag nyfiken. Om den är äcklig på "tortera ekorrar och katter till döds"-viset så skulle jag nog aldrig tordas se den. Det mesta av annat äckel klarar jag dock bra. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » lör sep 03, 2005 21:01

Bender skrev:Får vem som helst köpa biljetter till den "hemliga" filmen eller är den för dom som jobbar med festivalen?

Om Howl varit på svenska skulle jag inte sett den... orginalspråk ska det vara. Frågan är om den är textad på svenska dock, vore skönt.

Jadå, det gäller bara att vara snabb med att hinna få biljett till avslutningsfilmen, när titeln annonserats. Fast jag undrar om det är Charlie, det är nog troligare att det är någon svensk kommande film.

Howl lär vara textad på svenska, ja. Eller möjligtvis på engelska. Kan fråga om det också på måndag. (1. Visas Charlie eller inte? 2. På vilket språk är Howl textad? Check-check.)

Edit: Just det, Mysterious Skin. Såg den får några veckor sen... Den var inte lika bra som jag trodde den skulle vara. Men ändå rätt bra. Lite väl förutsägbar och man väntade genom hela filmen på att den skulle bli bättre. "Äcklig" förstår jag inte alls varifrån det kommer... men den handlar om övergrepp och sånt är ju alltid obehagligt.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Peppe » lör sep 03, 2005 21:11

Glorificus skrev:
Bender skrev:Får vem som helst köpa biljetter till den "hemliga" filmen eller är den för dom som jobbar med festivalen?

Jadå, det gäller bara att vara snabb med att hinna få biljett till avslutningsfilmen, när titeln annonserats. Fast jag undrar om det är Charlie, det är nog troligare att det är någon svensk kommande film.

Howl lär vara textad på svenska, ja. Eller möjligtvis på engelska. Kan fråga om det också på måndag. (1. Visas Charlie eller inte? 2. På vilket språk är Howl textad? Check-check.)

Edit: Just det, Mysterious Skin. Såg den får några veckor sen... Den var inte lika bra som jag trodde den skulle vara. Men ändå rätt bra. Lite väl förutsägbar och man väntade genom hela filmen på att den skulle bli bättre. "Äcklig" förstår jag inte alls varifrån det kommer... men den handlar om övergrepp och sånt är ju alltid obehagligt.

Mysterious Skin var skitbra! Lite förutsägbar men jag tycker det! (hade inga förväntningar, visste inte ens vad den var om).
Den kanske inte är direkt äcklig men mycket obehaglig för somliga..
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Glorificus » lör sep 03, 2005 21:46

Jag tycker att både historien och karaktärerna i Mysterious Skin är underutvecklade (tyckte rentav synd om Michelle T som hade en så betydelselös roll och ändå var med så pass mycket).
Fanns potential till en bra film, men det hela föll lite platt när inget oförutsägbart egentligen hände med någon eller något. Hade helt enkelt kunnat göras bättre. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Peppe » lör sep 03, 2005 22:04

Nu ska vi inte vara negativa :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Glorificus » lör sep 03, 2005 23:36

Och jag som tyckte jag var riktigt positiv med mitt "bra men kunde varit bättre"-resonemang. :P
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör sep 03, 2005 23:56

Jag tyckte den var bra. Med "äcklig" menade jag ju obehaglig, och visst, det finns några magstarka scener här. Men den var ändå bra, och det går bra att gömma sig bakom kudden under vissa scener. Visst var den lite förutsägbar men jag ger den ändå ett klart godkänt. Bra spelat, och intressant story.

Michelle var inte med så mycket, men i dom få scener hon var med i, så gjorde hon väl bra ifrån sig, det är inte så mycket att säga om det.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav adolvsson » sön sep 04, 2005 0:40

Red Eye. Spännande och klaustrofobisk thriller, Wes Cravens bästa på väldigt länge, Rachel McAdams är duktig & söt, och Cillian Murphy spelar rumpan av alla andra.

Dessutom har filmen något som vi blivit bortskämda med i TV de senaste åren, men alltför sällan ser på film; starka kvinnor, självständiga, som inte bara är omksrivna män. Wes Craven gillar starka kvinnor. Jag gillar Wes Craven.

Egentligen har jag bara ett litet problem med filmen, och det gäller slutet:
Som sagt var är Rachel McAdams karaktär stark och självständig, klarar sig själv, och sparkar rejäl skurkrumpa. Faktum är att jag tycker relationen Rachel/Cillian på många sätt speglar Neve Campbell/Ghost Face i första Scream. Trots det är det ändå Rachels karaktärs pappa, en man, som räddar dagen och tar livet av Cillian, i ett drag som dessutom känns väldigt klychigt.
Med tanke på att resten av filmen är såpass bra är det i slutändan ingen stor grej, men fortfarande synd.

Red Eye är inte tidernas bästa film, eller ens sommarens, och det skulle förvåna mig om den går till historien, men som ren underhållning är den allt svårslagen i år. Jag gillade filmen väldigt mycket.

Och för att repetera; Cillian Murphy.

Nog sagt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » sön sep 04, 2005 0:46

Cillian Murphy = :lovebunny:. Han gör alltid bra ifrån sig.

Kom ihåg att jag för några månader sedan tyckte att teasern till Red Eye var mycket bra. Sen läste jag om handlingen och då verkade filmen helt plötsligt som :rolleyes: . Men då verkar den ju vara helt okej. Kanske blir till att ge sig av till biografen då filmen kommer.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peppe » mån sep 05, 2005 15:58

Skickade efter E.T idag, min brorsa vart arg å besviken :D det var skitkul (vad har alla emot den :( )
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Illyria » mån sep 05, 2005 16:14

Jag har inget emot E.T. om vi pratar söt alien från 80-talet, den har jag på dvd.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » mån sep 05, 2005 17:08

Jag hjärtar E.T.! Den enda film jag kan se om och om igen hur många gånger som helst. 20-års-jubileums-versionen rekommenderas! :)

Glory skrev:Howl lär vara textad på svenska, ja. Eller möjligtvis på engelska. Kan fråga om det också på måndag. (1. Visas Charlie eller inte? 2. På vilket språk är Howl textad? Check-check.)

1. Charlie blev bortplockad från Umeå Filmfestival-programmet när ordinarie biopremiären fick tidigare datum.
2. Howl kommer mest troligt att visas med svensk textning.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » mån sep 05, 2005 17:14

Men det är väl japanskt tal på Howl's när den visas på bio här?

20års-ET är den med extra scener? Isåfall rekommenderar jag originalet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » mån sep 05, 2005 17:42

Japanskt tal och svensk (alt. engelsk) textning kör förhoppningsvis alla vettiga filmvisare med vad gäller Howl.

E.T. 20-års-versionen har utöver bortklippta scener (som nu är tillagda där de hör hemma) även remastrat ljud (förbättring) och bildförstärkning (förbättring). Men har man 3-disc-utgåvan kan man förstås välja vilken version man vill se... ena veckan 1982-versionen och veckan därpå 2002-versionen. To be repeated. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » mån sep 05, 2005 18:36

Engelsk eller svensk text kvittar, bara de pratar japanska. Ska försöka se Howl's på Lunds filmfestival.

Jag har dvdn med 3 discar så jag brukar välja original-E.T. för jag tycker inte de nya scenerna passar in i filmen, E.T. ser helt falskt datoranimerad ut där.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Peppe » mån sep 05, 2005 18:44

Köpte oxå den med 3-discar, Ville ha båda filmerna så jag kan välja själv vilken som e bäst
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Zaxx » mån sep 05, 2005 21:47

Dendära 3diskaren verkar bra! :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film