noike skrev:Fast vad kan man göra med Salem's Lot? Allra minst eftersom det är en nyinspelnign av en miniserie, det är ju lägre än lägst i TV-världen.
A bear skrev:Och finns det överhuvudtaget någon sämre skådis än Rob Lowe? Det skulle väl vara Luke Perry då...
Illyria skrev:Charlie and the Chocolate Factory har ju premiär om ca två veckor, det hade jag ingen alls koll på. Den ska jag definitivt se på bio.
Glorificus skrev:
Och på den noten kan jag hoppa in och tipsa alla Umeåbor om att Charlie atCF kommer att visas på Umeå Filmfestival som drar igång den 15 september. http://www.filmfest.se
En annan godbit på festivalen är Hayao Miyazakis Howl's Moving Castle. Själv ser jag fram emot kortfilmspaketen också, där det alltid finns några riktiga pärlor.
Edit: Och Manusutbildningens monter lär bli populär.Kom förbi och säg hej om ni ska på festivalen.
Bender skrev:Jag kan inte hitta Charlie i filmfestivalprogrammet, är du säker på att den ska gå?
Själv är mina självklara filmer: Howls Moving Castle, "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" och Four Brothers. Om Charlie är med så är den också självklar!
Bender skrev:Får vem som helst köpa biljetter till den "hemliga" filmen eller är den för dom som jobbar med festivalen?
Om Howl varit på svenska skulle jag inte sett den... orginalspråk ska det vara. Frågan är om den är textad på svenska dock, vore skönt.
Glorificus skrev:Bender skrev:Får vem som helst köpa biljetter till den "hemliga" filmen eller är den för dom som jobbar med festivalen?
Om Howl varit på svenska skulle jag inte sett den... orginalspråk ska det vara. Frågan är om den är textad på svenska dock, vore skönt.
Jadå, det gäller bara att vara snabb med att hinna få biljett till avslutningsfilmen, när titeln annonserats. Fast jag undrar om det är Charlie, det är nog troligare att det är någon svensk kommande film.
Howl lär vara textad på svenska, ja. Eller möjligtvis på engelska. Kan fråga om det också på måndag. (1. Visas Charlie eller inte? 2. På vilket språk är Howl textad? Check-check.)
Edit: Just det, Mysterious Skin. Såg den får några veckor sen... Den var inte lika bra som jag trodde den skulle vara. Men ändå rätt bra. Lite väl förutsägbar och man väntade genom hela filmen på att den skulle bli bättre. "Äcklig" förstår jag inte alls varifrån det kommer... men den handlar om övergrepp och sånt är ju alltid obehagligt.
Glory skrev:Howl lär vara textad på svenska, ja. Eller möjligtvis på engelska. Kan fråga om det också på måndag. (1. Visas Charlie eller inte? 2. På vilket språk är Howl textad? Check-check.)
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare