Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tor okt 20, 2005 6:52

Snabb release idag, it's out!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor okt 20, 2005 6:54

Precis då jag skulle stänga av datorn. Yay!

EDIT: Men var?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor okt 20, 2005 7:03

Jag hittade den på Torrentit.

Blir mycket VM denna morgon, ska se Jay Leno också. Men nu blir det Lost först.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Gordo » tor okt 20, 2005 7:05

Nu är avsnittet på väg :)

(Jag hittade det på Mininova)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav AKS » tor okt 20, 2005 7:24

Hann inte sätta igång nedladdningen... Frustrerande då man får en gångs skull hade hunnit. Får ta och åka hem på lunchen.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor okt 20, 2005 10:29

2.04 First off: VM är bäst!

Den försvunna lillebroren dyker upp, bara för vi börjde undra vart han tagit vägen. Och Mac. Mer Mac, tack. Hoppas verkligen vi får se mer av henne denna säsongen.

Har saknat Veronica på MI-kontoret och nu är hon tillbaka, även i framtiden, yay. Som vanligt är fallet inte egentligen det intressanta utan att runt om och fallet bara existerar i bakgrunden, gillar verkligen det med serien.

Det fanns flera riktigt roliga små saker, som när Veronica tacklar Julie :D
Och Wallace är inte alltid så smooth: Would you like the help the hungry, starving children... of the world? :D Förstår dock inte varför han gillar Jackie.

Keith och konversationen med polisen utanför Fennell-huset, Keith är bäst :) Synd att det verkar bli problem med Alicia nu, eftersom hon ljög? Och sen visar det sig att polisen troligen är Wallace pappa, intressant. Verkar inte ha något med kritstrecken att göra då ;)

Duncan är på sjukhuset varje dag, not big deal, förutom att han inte berättar det för Veronica. Och jag ogillade verkligen Duncan som skulle gömma Veronica i sovrummet och att han vägrar prata om Meg med henne. Önskar att Veronica hade kopierat Megs filer, för det beslutade hon väl att inte göra. Megs föräldrar låter hemska, ska de "pull the plug on her" redan? Crazy.

Weevil kommer med intressant information. Echolls-huset är inblandat, det var en fest, det finns många som kan ha ringt det där samtalet. Känner mig inte mycket klokare angående mysteriet. Logan verkade mest/väldigt sårad när han pratade med Veronica, önskar de hade fler scener ihop.

Väldigt bra avsnitt, kvalitet rakt igenom. VM är verkligen den bästa serien på tv nu, ingen konkurrens.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tomas » tor okt 20, 2005 11:10

Är bara att hålla med.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Off » tor okt 20, 2005 11:21

2x04
Are you hitting that? HA! Förutom ovan nämnda skämt var det väl bara Kristen Bells förföringsknep som var trevliga att se på. Resten är värt att se på men det är inte något som gör det till en favoritserie.

Jag vill faktiskt gilla VM mer än jag gör men det är något som som inte klickar. Jag kanske bara ska se de kommande avsnitten när jag är på frutkansvärt bra humör så jag får lite positiva associationer.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » tor okt 20, 2005 11:55

Oooo, många smileys i Illyrias inlägg, spännande! Nu längtar jag, om möjligt, ännu mer till avsnittet. Fast jag hinner inte se det förrän klockan fyra. Jobbigt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » tor okt 20, 2005 13:48

2.04 Trevligt avsnitt, kvalitativt och CotW kändes inte helt dumt, det drog ju verkligen ner henne i PI-träsket igen vilket är positivt. Men annars? Nja, avsnittet kändes inte alls gosh-wow. Det var långt ifrån dåligt, men det var lite oinspirerat och ett bra steg nerför om man jämför med förra veckans avsnitt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tor okt 20, 2005 15:04

2x04
Yes! Det var hans pappa. Det var det första jag tänkte när jag såg honom. Nu känner jag mig smart och glad.

Utvecklingen av mordet på den där mannen är också spännande.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Rombat » tor okt 20, 2005 16:13

Aha! The plot thickens.

Ärligt talat så är nog det hät den enda serien som går just nu som jag bryr mig om. Lustigt hur det blir ibland.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » tor okt 20, 2005 17:19

2.4 var ett bra Veronica Mars-avsnitt, men inte i närheten av förra avsnittet.

Har aldrig gillat Mac, men här kunde jag i alla fall stå ut med henne. För mig fick hon gärna stanna borta resten av säsongen, men det är okej om hon återkommer.

Tyckte inte att CotW var så intressant och hela avsnittet kändes lite... obalanserat. Det var inget som riktigt grep tag i mig. Förutom att Duncan gärna kan få dö när som helst. Eftersom det är VM så är avsnittet bra (för det finns inget dåligt VM-avsnitt), men detta är knappast topp 15.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » tor okt 20, 2005 18:10

2.04 Håller nog med AKS, inte ett av dom bästa VM avsnitten men ändå ett bra. Det finns som sagt inga dåliga. Håller också med AKS om att Duncan gärna får dö när som helst. Innan har han väl mest varit trist nu betedde han sig dessutom illa mot Veronica. Dumt.

Otroligt spännande är det i alla fall med alla olika små mysterier som pågår. Tyckte väl inte att avslöjandet att polisen var Wallaces pappa var en så jättebra vändning. Jag satt väl inte direkt och var säker på att det var så det hängde ihop men jag blev inte heller speciellt förvånad. Jag hade velat ha någonting oväntat som ändå inte kändes konstruerat för att vara just oväntat, precis som att Aaron var mördaren. Det var perfekt.

Sen var jag givetvis lite orolig att Logan inte alls skulle visa sig i avsnittet men det var obefogat. Måste säga det igen, vilket kemi han och Veronica har! Den scenen var lätt avsnittets bästa.

Som vanligt jobbigt att vänta en hel vecka till nästa avsnitt.

EDIT: Glömde ju att skriva att vi MÅSTE få mer Weevil. Han var med väldigt lite i det här avsnittet men jävlar vad bra han är.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav gaspode » tor okt 20, 2005 18:27

håller med om det mesta.. Klart bra avsnitt, men inget speciellt. Visst har Logan och Veronica klart bättre scener än Duncan och Veronica, men de scener där Logan och Veronica var tillsammans tycker jag var riktigt tråkiga. Lättare att hitta "kemi" när man säger elaka sårade saker till varandra än när man ska vara gulliga tror jag.
Jag säger verkligen inte att jag gillar Duncan, men om Veronica måste vara med Duncan för att Veronica/Logan ska få såna här scener med varandra så är det helt okej med mig. :) Ska nämna att jag tycker att Weevil är jävligt bra också.. Mac är ingen jag saknat, och ingen jag stör mig på.
Angående Wallace pappa så borde jag väl vänta tills det är klart, men jag tycker det var mycket konstigt beteende från en som har rent mjöl i påsen. Nästan så man misstänker att manusförfattaren ville få honom att verka farlig utan att tänka på om det var saker karaktären skulle göra och säga..
Men vi får väl se som sagt..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tor okt 20, 2005 18:56

2.04 Är det bara jag som tyckte att Logan/Veronica-scenen i det här avsnittet var rätt taftigt utförd med dåligt levererade repliker?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Gordo » tor okt 20, 2005 20:07

2x04

Håller med om att det inte var ett superbra avsnitt men som sagt, det är Veronica Mars och det är alltid bra :)

Det är verkligen en härlig kemi mellan Logan och Veronica men för den sakens skull tycker jag inte att Duncan är tråkig. Jag tycker att han behövs i serien. Logan och Veronica är bäst i hop när de inte är sams.

Polisen är alltså Wallaces pappa, jag undrar vad detta kommer att ha för konsekvenser för Alicia och Keith. Jag tycker om dem som par så jag hoppas att de kan hålla ihop.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Off » tor okt 20, 2005 20:45

noike skrev:2.04 Är det bara jag som tyckte att Logan/Veronica-scenen i det här avsnittet var rätt taftigt utförd med dåligt levererade repliker?

Nej.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav HeY » lör okt 22, 2005 2:11

Illyria skrev:
CheeseGuy skrev:Wallace spelar väl basket, tror jag.

Ska det föreställa basket? No way. Ser ju ut som en outline av en död person från en mordplats.

Det har alltid varit min tolkningar ivarjefall. Får mig alltid att tänka på Lilly också.

Vad är det för teckningar ni pratar om? :? :?:

EDIT: Jag såg länken och kom på det själv, ni menar i introt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » lör okt 22, 2005 2:18

Tomas skrev:Då den kritmarkerade basketspelaren funnits där sedan början av säsong 1 tror jag inte den har något med handlingen i s2 att göra.

Hm. Är inte säker på att detta klassas som en spoiler, men för att vara på den säkra sidan så...

Eventuell spoiler för introt till S2
Ifall alla utom Wallace fått sina teckningar utbytta så hade det däremot varit en annan sak.

Jag kollade på introt i säsong 1 och teckningarna var likdana från alla de gamla regulars. Så det enda nya vi har är Dick, Beaver och Jackie's teckningar. Annars är det samma!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » lör okt 22, 2005 8:47

Under spoilermarkering om kommande gästinhopp varav ett inte är så känt sen tidigare fast jag har hört om det.

Detta är från zap2it. Men va fan? Naima var med i avsnitt 1, nu räcker det även om det kommer att locka en del tittare...

The previous week's "Top Model" episode will air prior to the LaBelle special on the 8th. On Wednesday, Nov. 9, third-season winner Eva Pigford will drop in on the current contestants, and that week's challenge winner will earn a guest role on the "Veronica Mars" episode that follows -- which also features "Buffy the Vampire Slayer" creator/"Mars" fan Joss Whedon in a guest role, along with a returning Harry Hamlin.

Hade hört om detta tidigare, men på nåt vis lyckats förtränga det. Blir det Lisa eller Jayla så hoppar jag från balkongen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör okt 22, 2005 9:37

Ja, nu får UPN börja lämna VM ifred om de vill ha kvar oss trogna fans. If it ain't broken, don't fix it.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör okt 22, 2005 12:13

Illyria skrev:Ja, nu får UPN börja lämna VM ifred om de vill ha kvar oss trogna fans. If it ain't broken, don't fix it.

Men det är ju roligt, och bra för tittarsiffrorna.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » lör okt 22, 2005 12:15

LWes skrev:
Illyria skrev:Ja, nu får UPN börja lämna VM ifred om de vill ha kvar oss trogna fans. If it ain't broken, don't fix it.

Men det är ju roligt, och bra för tittarsiffrorna.

Nej det är det inte. Ojämna tittarsiffror är sämre än ifall de hade varit lite färre men stadiga. Sedan undrar jag vad det är för några som slår på och ser en serie på grund av att en gästskådespelare är med i tre minuter? Knappast den typen av tittare man vill ha.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » lör okt 22, 2005 12:30

AKS skrev:Hade hört om detta tidigare, men på nåt vis lyckats förtränga det. Blir det Lisa eller Jayla så hoppar jag från balkongen.

haha, vadå. tänkt dig Lisa kommer gående bärandes hennse väldigt underliga huvudbonad med fjäder och med med rövinsflaskan i högsta hugg på skolgården på Neptune High. underbart!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Illyria » lör okt 22, 2005 12:31

Nej, det är inte roligt och jag tror heller inte det är varken bra eller hjälper tittarsiffrorna. Det bara förstör. Okej att Naima var med i första avsnittet som en engångsgrej men nu börjar det bli lite väl mycket... Jag beskyller även UPN för följande: Jackie! Fortfarande inget fel på karaktären, men de ville tvunget ha in henne i serien, och nu är vi fast med henne! (fortfarande mest fel på skådespelerskan, kan inte se henne utan att tänka på den hemska skratt-scenen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » lör okt 22, 2005 17:17

Illyria skrev:kan inte se henne utan att tänka på den hemska skratt-scenen.

:D Vet inte vilken scen du menar, men tanken att du irriterat ser den framför dig varje gång hon är i bild är rätt roande.

Själv såg jag 2x04 på tåget mellan Boden och Umeå i torsdags kväll. Fick hålla mig från att skratta högt några gånger, speciellt i slutet när
Logan äntligen dök upp. (Då ville jag jag egentligen klappa händerna och pipa lite, men det hade nog skrämt slag på pensionärerna som satt bredvid mig.) Några minuter innan tänkte jag faktiskt att de säkert skulle slänga in Logan i en scen mot slutet som en kaka till LoVe-fansen. ;)

Riktigt bra avsnitt i övrigt också!

Det kändes inte lika konstruerat som de tidigare, etablerande avsnitten av säsongen. Härligt att se riktiga Veronica igen!

I veckans utskick av tidningen Creative Screenwritings nyhetsbrev fanns en länk till TV Guide's fan q&a med Rob Thomas, med rubriken "If You're Not Watching This Show, There's Something Wrong with You".
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » lör okt 22, 2005 17:24

Glorificus skrev::D Vet inte vilken scen du menar, men tanken att du irriterat ser den framför dig varje gång hon är i bild är rätt roande.

Mindre roande för mig ;)
Det är en scen från 2.02 Wallace ska visa Jackie skolkontoret och hon låtsas bli sur på honom och försöker sen skratta bort det lite flörtigt och det är total pannkaka. Riktigt ryser av den scenen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » lör okt 22, 2005 18:11

Illyria skrev:Det är en scen från 2.02 Wallace ska visa Jackie skolkontoret och hon låtsas bli sur på honom och försöker sen skratta bort det lite flörtigt och det är total pannkaka. Riktigt ryser av den scenen.

Oj, ja, nu när du beskrev den dök den plötsligt upp i mitt huvud. Scary stuff. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » lör okt 22, 2005 23:36

Den första, hemska VM-fria veckan är närmare än vi trodde... 2/11 blir det en repris av avsnitt 2.1 (typiskt nog den enda veckan jag är ledig innan jul och alltså hade kunnat få se ett VM-avsnitt på dagtid... bastards!). Hoppas verkligen att det blir ett nytt avsnitt efter det. Känns som att de gör som Lost och överraskar oss på ett negativt sätt (även om jag knappt bryr mig att Lost gör det iofs).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film