Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » ons maj 26, 2010 0:50

Såg The Men Who Stares at Goats idag, och den har ju en väldigt lovande cast, men jag tyckte aldrig den riktigt levde upp. Den låg och småputtrade med lite Clooney-charm och en hel del smålustigheter, men det var aldrig så mycket mer...

6/10
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » ons maj 26, 2010 0:57

gaspode skrev:Såg The Men Who Stares at Goats idag, och den har ju en väldigt lovande cast, men jag tyckte aldrig den riktigt levde upp. Den låg och småputtrade med lite Clooney-charm och en hel del smålustigheter, men det var aldrig så mycket mer...
6/10

Väldigt bra scener här och där, men ja, överlag var den en besvikelse.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Binchy » ons maj 26, 2010 19:23

noike skrev:
gaspode skrev:Såg The Men Who Stares at Goats idag, och den har ju en väldigt lovande cast, men jag tyckte aldrig den riktigt levde upp. Den låg och småputtrade med lite Clooney-charm och en hel del smålustigheter, men det var aldrig så mycket mer...
6/10

En väldigt skum film, kan inte säga att jag minns särskilt mycket av den, förutom att George Clooney var med. Tyckte ändå den var värd en och en halv timmes tid.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Crashdummie » ons maj 26, 2010 20:34

Binchy skrev:
noike skrev:
6/10

En väldigt skum film, kan inte säga att jag minns särskilt mycket av den, förutom att George Clooney var med. Tyckte ändå den var värd en och en halv timmes tid.

antar man måste vara i en speciell humör, men I löööved it! Satt och småfnissa igenom hela filmen för den bara var så absurd, speciellt åt alla jedi referenser - hallååååå! Ewan McGregor, Obi wan... rings a bell?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav A bear » ons maj 26, 2010 22:33

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » ons maj 26, 2010 22:37

Den slutar inte ladda för mig... :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tomas » tor maj 27, 2010 13:13

What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Crashdummie » lör maj 29, 2010 12:58

SATC 2

Filmen har fått dåliga recensioner så förväntningarna var låga - vilket kanske ledde till att jag tyckte att filmen var förvånandsvärt bra.
Den var förvisso inte alls lika "djup" och allvarlig som första filmen, utan här var det mest trippel F som gällde - fart, fläng och flams.
Karaktärerna var inte lika extrema som i serien, men de var trots det väldig likeable o fnissiga. Kläderna och miljöerna var ju en upplevelse i sig.

Spoiler bubblare:
1. Michael T Wiss 10sekunds cameo
2. Liza Minelli
3. Return of Aidan

En skön film att se med sina tjejvänner helt enkelt.

Betyg: Tja, svårt det där men kanske 2,5-3/5 ?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Tinwiel » lör maj 29, 2010 14:36

Jag har inte sett SATC 2 men att det faktiskt fanns lite djup och drama ibland var det jag gillade med 1an och serien för den delen. Om det bara skulle handla om Carries snygga skor skulle jag bli rätt uttråkad. Men jag lär ju se filmen sen ändå..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Crashdummie » lör maj 29, 2010 14:46

Det finns def drama - vad jag menade e att många tycker att SATC2 är en light version av vad serien symboliserade. Är själv inte alls insatt i serien men jag tyckte de behandlade ganska tunga ämne på ett bra o lätt sätt ´, ingen predikande utan mer en tankeställare.

Återigen, jag tyckte att karaktärerna bara var för underbart charmiga. Och även om skor nämndes några gånger, var de def inte en av huvudkaraktärerna (däremot fanns mkt fokus på soffor :D )

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Tob » sön maj 30, 2010 15:30

Brothers, jag bör väl skämmas en del över att inte ha sett den danska förlagan innan jag såg den amerikanska installationen. Förbaskat starkt drama, puttrande och subtilt skådespel som mot slutet eskalerar till något riktigt starkt. Kanske är det just vetskapen om en dansk förlaga som gör att den inte riktigt når hela vägen fram.....
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav A bear » mån maj 31, 2010 11:05

NPH gör huvudrollen i Smurfs: The Movie.

Nej, han är inte smurf. Han spelar Johan. Som i "& Pellevin". :extas:

I andra roller: Hank Azaria, Katy Perry (?!?), BJ Novak och... Paul Reubens. Så två Whedonveteraner alltså.

Och Guillermo del Toro hoppar av The Hobbit.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » mån maj 31, 2010 15:35

A bear skrev:Och Guillermo del Toro hoppar av The Hobbit.

:chock: :extas: :extas: :extas: :extas: :extas: :extas: :extas: :extas: :extas:

Missförstå mig nu rätt: Guillermo hade säkert kunnat göra the Hobbit till bättre filmer än LOTR — han är både bättre regissör och manusförfattare än Peter Jackson — men fan, att han får göra egna saker känns mycket viktigare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » mån maj 31, 2010 15:52

Nja, jag hade verkligen velat se vad han kunde göra med ett av min barndoms finaste minnen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » mån maj 31, 2010 16:37

Rombat skrev:Nja, jag hade verkligen velat se vad han kunde göra med ett av min barndoms finaste minnen.

Förhoppningsvis så kanske nästa regissör får behålla hans anteckningar och skisser, för det lät oneklikgen som om att han hade valt att sätta personlig prägel på det och inte gå efter LOTR.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » mån maj 31, 2010 17:01

Han har samarbetat en hel del med LotR-producenterna om jag inte minns fel. Och mycket design var ju tydligen redan klar, så förhoppningsvis blir det en bra film, om den nu någonsin blir gjord.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Oxytocin » mån maj 31, 2010 17:03

Jag har film-marathon eftersom jag faktiskt har en dag ledig.
Hittills sett:
Death at a funeral
SherryBaby
Seven Pounds
Zodiac

och tittar nu på 2001: A space odyssey

Hittills tycker jag 2001 är så sjuuukt långtråkig (efter 1 tim), men har aldrig sett den och eftersom den är en klassiker ska den ses. Blir det lite action snart?
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad

Inläggav noike » mån maj 31, 2010 17:11

Oxytocin skrev:Hittills tycker jag 2001 är så sjuuukt långtråkig (efter 1 tim), men har aldrig sett den och eftersom den är en klassiker ska den ses. Blir det lite action snart?

IRLG!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » mån maj 31, 2010 17:43

noike skrev:
Oxytocin skrev:Hittills tycker jag 2001 är så sjuuukt långtråkig (efter 1 tim), men har aldrig sett den och eftersom den är en klassiker ska den ses. Blir det lite action snart?

IRLG!

Jag tyckte likadant som oxy. Men jag kom fram till det efter en kvart och misstänkte att det inte fanns någon action.

Sen försökte jag se om den. Hann se 20 min innan jag stängde av.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav caffeineaddict » mån maj 31, 2010 18:40

Det är nog lika bra så. Antingen blir man som jag hypnotiserad och indragen eller så finner man den långtråkig direkt. Då kan man nog stänga av. Fan, jag tyckte inte den var långtråkig när jag var 13. Men så har jag nog något litet fel någonstans också.

Arguably är ap-våldet så actionpackad den blir.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sfinx » mån maj 31, 2010 18:52

caffeineaddict skrev:Det är nog lika bra så. Antingen blir man som jag hypnotiserad och indragen eller så finner man den långtråkig direkt. Då kan man nog stänga av. Fan, jag tyckte inte den var långtråkig när jag var 13. Men så har jag nog något litet fel någonstans också.

Arguably är ap-våldet så actionpackad den blir.

Det var just ett inslag på teve om en specialgjord film för dementa som var så långsam som möjligt, då kom jag att tänka på att 2001 skulle kunna vara något att växla med. Ja, jag fann den trist de tjugo minuter jag såg.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Oxytocin » mån maj 31, 2010 18:53

Och nu var den slut. Det var 2 timmar jag aldrig får tillbaka, men å andra sidan kan jag säga att jag har sett den.

Besynnerlig. Originell... men originalitet för originalitetens skull gör mig sömnig. Antagligen samma syndrom som gör att jag inte trivs med filmer som Big Fish, Vanilla Sky, Magnolia och Parfymen.
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad

Inläggav noike » mån maj 31, 2010 19:01

Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån maj 31, 2010 19:07

Oxytocin skrev:Besynnerlig. Originell... men originalitet för originalitetens skull gör mig sömnig. Antagligen samma syndrom som gör att jag inte trivs med filmer som Big Fish, Vanilla Sky, Magnolia och Parfymen.

Å ena sidan skulle jag inte säga att 2001 är originell för originalitetens skull. Å andra sidan mer eller mindre älskar jag de andra filmerna du räknar upp (minus Parfymen som jag inte sett) så det är möjligt att jag är lite subjektiv i frågan. Kanske en aning.

noike skrev:http://www.youtube.com/watch?v=OX8enKJ197I

Nu snackar vi! Jag var inte helsåld på första trailern men den här rockar fett på.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » tor jun 03, 2010 0:18

Kommissarie Späck

Stort tack till adolvsson för biljetten! Men ärligt talat... njae. Alltså, visst finns det bra gags utspridda genom hela filmen, från början till slut. Ett par som man verkligen asgarvar åt. Ulf Malmros med hagelbössa! Och hela grejen med att låta Antipiratbyrån agera svenskt FBI är riktigt bra. Men samtidigt är filmen precis raka motsatsen till vad skådisarna själva sa i en intervju nyligen. Då hette det att man gör en bra parodi genom att hitta en fånig idé och sen spela den fullständigt på allvar - men i den här filmen är alla konstant medvetna om att de gör buskis och agerar därefter. Allt överdrivs, alla skämt mjölkas tills de blöder och lite till, och alldeles för många av dem är såna som man redan sett 50 gånger i allt från bröderna Marx och framåt. Om ni tycker det är ett roligt skämt att Per Morberg har klänning kan jag glädja er med att Benny Hill numer finns på DVD.

Som bäst är det faktiskt något av en svensk Naked Gun. Som sämst är det en svensk Police Academy VI. Som 90 minuter ren popcornunderhållning har den sina poänger, men jag tror inte någon kommer att behöva skämmas över att fortsätta göra Beckfilmer. 2/5.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Crashdummie » fre jun 04, 2010 14:27

A bear skrev:Kommissarie Späck

Stort tack till adolvsson för biljetten! Men ärligt talat... njae.

Don't tell me i didnt warn ya...

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Rombat » sön jun 06, 2010 2:37

Going Postal.

Bra mycket bättre än The Colour of Magic. Inte i närheten av Hogfather. Första delen funkade mycket bättre än andra, mest pga att voiceovern räddade en massa som annars går förlorat när man byter medium.
Karaktärsmässigt så fanns båda fullträffar och helmissar. Stanley, Spike, The Smoking Gnu och Mister Gryle var rakt på. Och Charles Dance gjorde en perfekt Vetinari. Moist var 50% bra, men det skyller jag på att manusförfattarna inte greppat karaktären ordentligt. Gilt och hela gänget med Golems sög, antingen för ologisk töntighet eller för att deras storyline påbörjades men struntades i.

Jag är dock ganska besviken på att de inte kör på det som gjorde att Hogfather blev så jävla bra, nämligen det som gör Pratchett fantastisk. Allvaret som dyker upp mitt i alla garv och som ibland får en att gråta och skratta samtidigt. Känns som om Going Postal slösade bort grymt många sådana tillfällen, speciellt vad gäller Golemsarna. Enligt mig är Sir Pterrys Golems bland de sorgligaste och samtidigt roligaste karaktärer som skrivits. Har man en förlaga med gyllene ord så ska man inte byta dessa ord mot roliga miner.

Och de två scenerna jag verkligen såg fram emot i filmen kom aldrig.

1. "Yes. It is perfect. I am free"

och

2. The Postman's Walk.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » sön jun 06, 2010 3:00

Rombat skrev:Bra mycket bättre än The Colour of Magic. Inte i närheten av Hogfather.

Medhåll, det kommer nog automatiskt av att det fanns en handling. Sedan tror jag att Hogfather var en tacksammare berättelse att görta film på, allvarlig och lättsam samtidigt som den inte är komplicerad — något som gör bortklippande och nya scener enklare. Going Postal är lite svårare eftersom det är så mycket cause-and-effect som löper igenom allt.

The Postman Walk hade jag också velat se men samtidigt hade den nog inte riktigt passat in i filmatiseringen. Den är sjukt mycket bättre i huvudet ändå.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » sön jun 06, 2010 9:27

noike skrev:Going Postal är lite svårare eftersom det är så mycket cause-and-effect som löper igenom allt.

Moist fick spike att börja röka... Det var så fruktansvärt oproportionerligt töntigt. :rolleyes:
Problemt med att filmatisera Going Postal är att boken lutar sig tillbaka på flera tidigare böcker för att läsaren ska få känsla för kontexten. Filmen kan inte göra det, utan får en känsla av att vara gripen ur luften.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav A bear » tis jun 08, 2010 8:48

Marvel Continuity: The Musical

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film