Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » mån feb 05, 2007 1:39

gaspode skrev:
Nyx skrev:Såg Nausicaä of the Valley of the Wind under eftermiddagen. Den var jättefin! En riktigt rörande, visuellt tilltalande och ovanligt spännande Miyazakifilm från Studio Ghibli. Rekommenderas varmt!

låter lovande, den har jag precis fått hem för nån vecka sen!

Den är finfin, men det säger jag ju å andra sidan om all Miyazaki.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sp1keout » mån feb 05, 2007 1:46

Ni ser på alldeles för lite anime, all of you!!!!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav caffeineaddict » mån feb 05, 2007 1:50

sp1keout skrev:Ni ser på alldeles för lite anime, all of you!!!!

Du dricker som en kvinna!

Roger spelar poker ikväll, någon måste hålla uppe standarden.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » tis feb 06, 2007 0:51

Babel. Riktigt bra trots mina farligt höga förväntningar. Ett riktigt gott hantverk på de allra flesta planen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » fre feb 09, 2007 1:11

Såg Aguirre tidigare idag. Den var... ruskigt bra. Apa bajsar på Klaus Kinski, stackars apa. Han borde blivit rasande när han upptäckt det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » lör feb 10, 2007 0:35

Pans Labyrinth, underbar fantasy/sago film som förtjänar all sin fina kritik.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav lilith » lör feb 10, 2007 1:21

noike skrev:Såg Aguirre tidigare idag. Den var... ruskigt bra. Apa bajsar på Klaus Kinski, stackars apa. Han borde blivit rasande när han upptäckt det.

*fniss*
Visst var det den filmen jag förmodligen kom ihåg lite diffust från när jag var liten? Vi pratade om det nån gång. Vill se. Inte bara för apskiten.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » lör feb 10, 2007 2:20

Nosferatu: Phantom Der Nacht.

Klaus Kinski har bredd. Ibland är han som en lite scout-tomte och man tror att han börjar gråta om någon har ihjäl en fluga, och sedan lyser vansinnet upp och man tar ofrivilligt tre steg bort från tvn.

Som a bear sa tidigare, kanske lite väl mycket kvar av Murnaus film och en bra bit i från perfekt, men det är nog ändå den bästa versionen av Dracula som gjorts. Det Herzog tillför via dialogen på en helt annan nivå än till och med originalet, som om han använt Nosferatu som storyboard och slagit samman det med ett helt annat manus. Herzog lyckas klämma ur bättre poänger genom att antagligen inte riktigt ha en aning om vad för typ av film han gör.

Inga mexikanska bandithumrar, men jag är lika glad ändå.

Nästa film borde således bli Woyzeck. Imorgon, inte nu.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » lör feb 10, 2007 3:52

Åh, jag måste också köpa Herzog-boxarna! Om några veckor, när jag får mer papperslappar från csn-guden.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Binchy » sön feb 11, 2007 9:49

Vi såg Pan's Labyrinth igår. Mycket bra, inte så mycket fantasy dock, mest fruktansvärt verklig fascism. Intressant med en film som INTE är på engelska.

Med tanke på att jag aldrig har läst spanska, så var det väldigt många ord jag förstod ändå och det gillade ju språknörden i mig.

Älsklingen fick en fem-skivor-utgåva av Flugan av bror och svägerska. Den finns tydligen på Ginza för närvarande för en hundralapp.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav AKS » sön feb 11, 2007 10:13

Hmm, det är ju fantasyn som gör att jag längtat efter den i ett år nu...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön feb 11, 2007 10:29

Läste precis CHUD's Hot Fuzz-recension, och JA! MARSHA ÄR MED! Eller inte karaktären, men skådisen. MARSHA FTW!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » sön feb 11, 2007 11:17

AKS skrev:Hmm, det är ju fantasyn som gör att jag längtat efter den i ett år nu...

Det är mycket fantasy, men det är också en film som lyckas balansera väldigt väl mellan realism och fantasy (vilket imo är en av dem sakerna som gör den så förbaskat bra). Ha det i åtanke, då tror jag båda delarna känns än bättre.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön feb 11, 2007 11:59

Alltså, jag visste ju att den inte var bara fantasy, men om det är *lite* fantasy blir jag besviken...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Binchy » sön feb 11, 2007 12:04

AKS skrev:Alltså, jag visste ju att den inte var bara fantasy, men om det är *lite* fantasy blir jag besviken...

Sorry. Det var jag som trodde att det var en ren fantasyfilm. Det är en hel del fantasy. *Lite* kan man inte kalla det. Så fortsätt du att längta.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav AKS » sön feb 11, 2007 12:10

Okej, vad bra. Yay! Jag återupptar se fram emot:andet.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Bender » sön feb 11, 2007 13:51

Tob skrev:Pans Labyrinth, underbar fantasy/sago film som förtjänar all sin fina kritik.

Tyckte också väldigt mycket om den men jag hade också räknat med mer fantasy, det som var med var dock väldigt välgjort och med stor idérikedom.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Zaxx » sön feb 11, 2007 14:26

Bender skrev:
Tob skrev:Pans Labyrinth, underbar fantasy/sago film som förtjänar all sin fina kritik.

Tyckte också väldigt mycket om den men jag hade också räknat med mer fantasy, det som var med var dock väldigt välgjort och med stor idérikedom.

Jag hade för höga förhoppningar. Den var ok.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Rombat » sön feb 11, 2007 14:40

Har man för höga förhoppningar kan man hoppa höjdhopp!

BWAAHAHAHA!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » sön feb 11, 2007 14:55

caffeineaddict skrev:Läste precis CHUD's Hot Fuzz-recension, och JA! MARSHA ÄR MED! Eller inte karaktären, men skådisen. MARSHA FTW!

Givetvis är hon med. Hon hade cameo i Shaun. Fast jag hade velat ha med Mark Heap.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » sön feb 11, 2007 14:58

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Läste precis CHUD's Hot Fuzz-recension, och JA! MARSHA ÄR MED! Eller inte karaktären, men skådisen. MARSHA FTW!

Givetvis är hon med. Hon hade cameo i Shaun. Fast jag hade velat ha med Mark Heap.
Han borde vara med i allt. Allt hade blivit bättre.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » sön feb 11, 2007 15:04

Rombat skrev:
noike skrev:Fast jag hade velat ha med Mark Heap.
Han borde vara med i allt. Allt hade blivit bättre.

Man hade kunnat argumentera emot det, men då hade man varit helt dum i huvudet och förtjänat stryk.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » sön feb 11, 2007 17:33

Mer Herzog. Woyzeck. Jag är inte helt säker på att kombinationen film och teater fungerar så bra som det hade kunnat. Herzog tar i stort sett ett manus gjort för scen och filmar det med olika vinklar och sådant. Vilket gör att det ibland skär sig.

Institutionellt förtryck. Det hade kunnat vara the Wire fast på tyska, men mer fokuserat till en individ. Ibland är det närmast tortyr.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » sön feb 11, 2007 18:11

You Stupid Man levde inte alls upp till sin fantastiska tagline "Den ena är snygg och sexig. Den andra får hans hjärta att slå snabbare. Hur ska han göra?" Ingen godkänd film.

Kul nördsak att David Krumholtz har repliken "By the end of this I should be Mister Fucking Universe." För Serenity.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav A bear » sön feb 11, 2007 22:18

Vi rundar av Herzog/Kinskiboxen innan noike hinner ikapp.

Cobra Verde. Minst imponerande av långfilmerna. Kinski är demonisk, som alltid - här får han alltså Nicholson i The Shining att framstå som Tom Hanks på valium - och väldigt imponerande filmad... men rent berättarmässigt är det skralt, med en "story" med lite för många gapande hål och en rejält missad chans. Sevärt, men långt ifrån ett mästerverk. 3/5.

My Best Fiend. Hade kunnat bli en fantastisk dokumentär som gav en insyn i ett fantastiskt partnerskap, om inte för ett par saker. Dels verkar Herzog inte riktigt ha den självdistansen som krävs - alternativt lyckas inte riktigt förklara varför den inte krävs. Kinski var som sagt en av Tysklands mest aktiva skådespelare, Werner, hela hans karriär kretsade inte kring dig. Och den intima, guy-love/hate-between-two-guys-känslan som han försöker få fram sabbar han också genom att DUBBA skiten, både intervjuer och berättarröst - något som faktiskt stör mer här än i den likaledes dubbade Cobra Verde. Hade han behållit originalrösterna hade den fått 4/5; nu bara 3/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » mån feb 12, 2007 1:47

Little Miss Sunshine. Mysig och charmig film, även om jag kanske måste anse den lite överskattad på det stora hela, för riktigt så fantastisk var den inte. Men själva framförandet på slutet var den roligaste och samtidigt mest rörande scen jag sett på bra länge, där blev filmen riktigt briljant i några minuter. Här fanns flera intressanta karaktärer som jag önskar hade getts mer utrymme än vad som fanns tid till. På det stora hela en riktigt trevlig upplevelse. 3½ av 5.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav sp1keout » mån feb 12, 2007 1:51

Varit hos min kompis i helgen och vi drog fram några DVDer och plöjde, tillsammans med ett par öl.

Wedding Crashers - Rolig & intressant!
Robin Hood: Men in Tights - Fantastisk!
The Thing - (en bskräckis från tidigt 80tal) underhållande!
Boat Trip - Man blir glad, och kan inte sluta le av den.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tob » mån feb 12, 2007 2:10

The Departed. Har inte sett orginalet och tror att man tjänar på det. Men förbaskat bra. Rejält på många plan. Välspelat och välberättat.

caffeineaddict om Little miss sunshine skrev:Men själva framförandet på slutet var den roligaste och samtidigt mest rörande scen jag sett på bra länge, där blev filmen riktigt briljant i några minuter.

Gillade också slutsekvenserna mycket. Annars är nog filmens finaste scen för min del den då Olive skall "prata" med Dwayne. Så oerhört vacker scen.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis feb 13, 2007 22:59

Babel. Jo, me likey ordentligt även om den inte slog mig riktigt lika hårt som någon av González Iñárritus två tidigare filmer, trots att alla tre delar en hel del i stämning och stilgrepp. 4/5.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » ons feb 14, 2007 9:08

http://www.apple.com/trailers/universal ... large.html

Woho!

Alla är med! OK, inte alla kanske, men många!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film