Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav RalfiParpa » tor feb 01, 2007 1:17

Dina motargument är välgrundade och jag håller nästan med men idén är alltjämt väldigt fascinerande. Behöver definitivt se om den här filmen.

noike skrev:Tycker ändå inte att det känns troligt. För Den siste Angier säger till Borden2 "self sacrifice? have you seen where you are?" Och om maskinen inte fungerar så blir den repliken både konstig och helt intetsägande. Lägg till att vi får se respektive persons flashback till vad som hände -- inte en chans att de skulle gå loss och berätta allt det där för den andre. deras yrke och historia med varandra ligger alldeles för mycket i vägen.

The Prestige
Angier och Borden lever trots allt för att bedra och vilseleda varandra. Att Angier är döende ändrar inte på det.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » tor feb 01, 2007 1:17

Vilket påminner mig om att jag måste leta upp seriealbumet "Five Fists of Science" till på fredag. Mark Twain och Nikolai Tesla slåss med vetenskap mot Tomas Edison och hans svartmagiker.

Ralfiparpa: (spoiler the Prestige) Det håller jag med om, men samtidigt tror jag att det han väntade sig var att Borden skulle kollat och gett honom erkännande för att ha offrat mest. För de tävlade inte bara om vem som var bäst utan de försökte även få den andre att säga det högt.
Senast redigerad av noike tor feb 01, 2007 1:28, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » tor feb 01, 2007 1:21

Det är sant, min teori (kallar jag det generöst) utgår från att
Angier vet att Alfred är två personer, vilket inte känns troligt. Men man vet aldrig.

Jag har ont i hjärnan.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » tor feb 01, 2007 1:26

Hoppas DVD:n kommer snart. Jag vill verkligen se om och plocka isär saker.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » tor feb 01, 2007 12:32

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav poser » tor feb 01, 2007 12:34

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav poser » tor feb 01, 2007 12:42

http://www.apple.com/trailers/fox/livef ... large.html

WOOOOHOOOOOO

LIVE FREE....OR DIE HARD!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » tor feb 01, 2007 12:51

poser skrev:LIVE FREE....OR DIE HARD!

Jag har inte stora förhoppningar på filmen i sig, men de håller åtminstone fast vid att ha de mest underbart dåliga titlar på filmerna i den serien. :D

Die Hard
Die Harder
Die Hard With a Vengeance
Live Free or Die Hard

Åter igen: :D

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tor feb 01, 2007 20:58

Härifrån:
As reported sometime back, as part of a campaign to promote the upcoming Aqua Teen Hunger Force movie, Adult Swim came up with a new fangled technology featuring the ATHF’s nemeses the Moonites. Ignignokt and Err. It’s not confirmed, but Boston’s Museum of Science also started an exhibit on the techniques animation studios are using with more Adult Swim characters opened on Monday, January 29. The devices went live yesterday, January 31.

Apparently, some of the local populace didn’t get the joke. They mistook the devices for bombs.

*fniss*
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » tor feb 01, 2007 21:47

poser skrev:http://www.apple.com/trailers/paramount/bladesofglory/large.html

Aaaaaah!

Bäst madderfakker.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tor feb 01, 2007 22:04

adolvsson skrev:Härifrån:
Apparently, some of the local populace didn’t get the joke. They mistook the devices for bombs.

*fniss*

HA! "I'm doing this, as hard as I can."
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav madskellig » lör feb 03, 2007 3:50

Så Joss ska inte göra Wonder Woman längre Han postar på Whedonesque
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Garim » lör feb 03, 2007 9:38

madskellig skrev:Så Joss ska inte göra Wonder Woman längre Han postar på Whedonesque

Rätt val av Joss. Nu kommer han fokusera på Goners istället. Och det ser jag fram emot mer!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav LWes » lör feb 03, 2007 14:33

adolvsson skrev:Härifrån:

*fniss*

"some of the local populace didn’t get the joke" är verkligen inte tillräckligt för att beskriva situationen. se bara här:
Zebro on Boston's Aqua Teen Bomb Scare
Boston Ad Prank Suspects Talk About ... Hair
2007 Boston Mooninite Scare

Helt sjukt hur överdrivet det blev!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » lör feb 03, 2007 14:41

Oh
my
god...

edit:

1-31 Never forget :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » lör feb 03, 2007 19:08

Dirty dancing på trean nu! Bästa filmen! Morris och jag ska mysa innan jag måste gå och duscha..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » lör feb 03, 2007 19:57

Helt sjukt att Dirty Dancing visas nu då jag och mamma pratade om den igår för första gången på några år. Sånt är konstigt!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön feb 04, 2007 1:36

Ja, det är ju dom där trollen som dyker upp när man pratar om dom... Men jag är fortfarande väldigt underhållen av Dirty Dancing även om jag skulle tippa på att jag har sett den nånstans mellan 20 och 30 gånger... :oops:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Murnau » sön feb 04, 2007 1:51

Tinwiel skrev:Men jag är fortfarande väldigt underhållen av Dirty Dancing även om jag skulle tippa på att jag har sett den nånstans mellan 20 och 30 gånger... :oops:

Jag känner någon som har sett Dirty Dancing mellan 20 och 30 gånger. :oops: :oops: :oops:
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav Tinwiel » sön feb 04, 2007 1:53

Murnau skrev:
Tinwiel skrev:Men jag är fortfarande väldigt underhållen av Dirty Dancing även om jag skulle tippa på att jag har sett den nånstans mellan 20 och 30 gånger... :oops:

Jag känner någon som har sett Dirty Dancing mellan 20 och 30 gånger. :oops: :oops: :oops:

Kram på dig också! :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » sön feb 04, 2007 9:28

Tinwiel skrev:Ja, det är ju dom där trollen som dyker upp när man pratar om dom... Men jag är fortfarande väldigt underhållen av Dirty Dancing även om jag skulle tippa på att jag har sett den nånstans mellan 20 och 30 gånger... :oops:

Sedan jag såg den på bio 1987(?) så har nog jag sett den 15-25 gånger och jag lär se den mååånga gånger till innan jag lägger mig ner och dör. Jag tycker den är grymt underhållande och det var min första filmfixering (även om min fixering viod T2 var rejält värre, tror jag såg den filmen en gång i veckan i en period).

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön feb 04, 2007 14:10

AKS skrev:
Tinwiel skrev:Ja, det är ju dom där trollen som dyker upp när man pratar om dom... Men jag är fortfarande väldigt underhållen av Dirty Dancing även om jag skulle tippa på att jag har sett den nånstans mellan 20 och 30 gånger... :oops:

Sedan jag såg den på bio 1987(?) så har nog jag sett den 15-25 gånger och jag lär se den mååånga gånger till innan jag lägger mig ner och dör. Jag tycker den är grymt underhållande och det var min första filmfixering (även om min fixering viod T2 var rejält värre, tror jag såg den filmen en gång i veckan i en period).

Ja, visst är den underhållande! Det var också en av mina första filmfixeringar, och jag kommer ihåg hur spännande det var att se filmen på bio, och jag läste massor om den i OKEJ osv. Man var ju rätt så ung då också. :) Men det är en underbar film med många minnesvärda scener.

:lovebunny: till Dirty Dancing!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » sön feb 04, 2007 15:18

The Squid and the Whale

Jag har hört mycket gott om denna film, men jag kan inte påstå att jag tycker att den är överdrivet bra. Problemet var att jag avskydde alla karaktärer i filmen utom familjens katt. Inte ens yngste sonen kände jag ett dugg med. Filmen hade sina poänger och den hade en del bra scener, men överlag ett stort meh.

(5/10)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Nyx » sön feb 04, 2007 22:18

Såg Nausicaä of the Valley of the Wind under eftermiddagen. Den var jättefin! En riktigt rörande, visuellt tilltalande och ovanligt spännande Miyazakifilm från Studio Ghibli. Rekommenderas varmt!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Zaxx » sön feb 04, 2007 23:00

Såg Pan's Labyrinth precis... herrejösses vad den filmen hade kunnat bli bra.

Effekterna var väldigt bra, och levererade hela tiden fina scener och ihopklipp av verklighet och fantasi. Filmen hade väl en bra tanke kanske och sådär, även ok story. Det funkade dock inte 100%... Den får en 6:a pga effekter och sådär annars, nej.

+ Måste nämnas åt skådespelarinsatser också...

6/10
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav A bear » sön feb 04, 2007 23:19

Rojalistdag.

The Queen. Dame Helen är tammefan helt otrolig. Kusligt porträttlik Tony Blair också. Familjedrama på nationalnivå som verkligen lyckas beröra och skapa väldigt trovärdiga figurer samtidigt som den bjuder på några rejäla fniss (Blair som styr landet i Newcastletröja med sitt eget namn tryckt på ryggen...) Den riktige Blair är nog tacksam för att få ett rätt positivt porträtt, det behöver han väl, men vafan. Mycket trevlig film, även om jag personligen hade gjort den mer satirisk - både media, Blair, Dianahysterin och Windsorgänget är vidöppna för lite hårdare smällar än de får här. 4/5.

The Last King Of Scotland. Forest Whitaker är tammefan helt otrolig. Kul att se Gillian Anderson igen också. Tyvärr står ingen av dem direkt i centrum i större delen av filmen, i stället får vi (Killing Fields-stylee) följa en hopplöst naiv ung skotsk doktor som blir förförd av makten av att vara Idi Amins närmaste man och för sent upptäcker att han står alldeles för nära en av 1900-talets galnaste diktatorer. Fascinerande historia, men huvudpersonen - och då menar jag inte Amin - är lite väl korkad för filmens bästa. Lite grann kan man också få känslan av att filmen i sann europeisk anda (paralleller till Heart of Darkness är nog lätta att dra) verkar ha lättare för att tycka synd om den stackars vite mannen medan alla de hundratusentals afrikaner som förtrycks mest verkar finnas i bakgrunden. Men imponerande skådespeleri, lite snyggt våld och en rejäl påminnelse om faran att heja på the underdog. 4/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav LWes » mån feb 05, 2007 1:12

A bear skrev:Dame Helen är tammefan helt otrolig.

Är hon någon i stil med Dame Edna?

:P :P :P :P
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » mån feb 05, 2007 1:19

Kiss Kiss Bang Bang. Ungefär det roligaste jag har sett.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Rombat » mån feb 05, 2007 1:29

LWes skrev:
A bear skrev:Dame Helen är tammefan helt otrolig.

Är hon någon i stil med Dame Edna?

:P :P :P :P
:D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav gaspode » mån feb 05, 2007 1:38

Nyx skrev:Såg Nausicaä of the Valley of the Wind under eftermiddagen. Den var jättefin! En riktigt rörande, visuellt tilltalande och ovanligt spännande Miyazakifilm från Studio Ghibli. Rekommenderas varmt!

låter lovande, den har jag precis fått hem för nån vecka sen!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film