Memories of Murder
En sydkoreansk film som bygger på en sann historia. Ett fantastiskt drama om polisens försök att fånga en seriemördare (utspelas 1986). Som sagt, detta är ett drama i första hand, thriller i andra hand och den har t.o.m. riktigt roliga komiska inslag under den första timmen. Sen blir den betydligt mer allvarlig. Jag var intresserad och fascinerad av denna film från början till slut. Karaktärsutvecklingen är oerhört välskriven och trovärdig och de två huvudrollsinnehavarna är fantastiska.
Solklar 4 av 5 (rekommenderas!)
MissKittyFantastico skrev:The Departed
Det är en gangster/polis-film med alla dess vanliga intriger och dubbelspel.
gaspode skrev:MissKittyFantastico skrev:The Departed
Det är lite det här jag är rädd för.
Skall se filmen imorgon, och den har haussats lite för mycket..
Jaja, bra att du tar ner förväntningarna lite!
The word "fuck" and its derivatives are said 237 times throughout the film.
noike skrev:gaspode skrev:MissKittyFantastico skrev:The Departed
Det är lite det här jag är rädd för.
Skall se filmen imorgon, och den har haussats lite för mycket..
Jaja, bra att du tar ner förväntningarna lite!
DiCaprio och Scorsese! BAJSFILM!
poser skrev:237 fuck kan inte ha fel.
caffeineaddict skrev:(ja, noike, istället för Seven Samurai. Jag tog för lång tid på mig på forumet, och måste gå och lägga mig i tid... SS är mer än dubbelt så lång).
poser skrev:Jag ropar skam och skandal, the departed är bästa på länge.The word "fuck" and its derivatives are said 237 times throughout the film.
237 fuck kan inte ha fel.
MissKittyFantastico skrev:poser skrev:Jag ropar skam och skandal, the departed är bästa på länge.The word "fuck" and its derivatives are said 237 times throughout the film.
Crap! Det glömde jag skriva
caffeineaddict skrev:MissKittyFantastico skrev:poser skrev:Jag ropar skam och skandal, the departed är bästa på länge.The word "fuck" and its derivatives are said 237 times throughout the film.
Crap! Det glömde jag skriva
Du menar såklart "Fuck! Det glömde jag skriva..."
caffeineaddict skrev:Okej, milady, då ursäktar jag mig... *tippar på tårna baklänges ut ur rummet*
poser skrev:The word "fuck" and its derivatives are said 237 times throughout the film.
The word "fuck" and its variations were spoken 281 times in this movie.
The word "fuck" and its variations are used 857 times throughout this 90 minute documentary, making an average 8.88 f-words a minute.
caffeineaddict skrev:Fast The Devil's Rejects har väl 300+ "fucks" och leder topplistan om jag förstått saken rätt? Då måste det alltså vara tidernas största mästerverk? På tiden att jag ser den.
A bear skrev:Motbevis:The word "fuck" and its variations are used 857 times throughout this 90 minute documentary, making an average 8.88 f-words a minute.
Fuck är bra, men INTE tre gånger bättre än Big Lebowski.
caffeineaddict skrev:Fast The Devil's Rejects har väl 300+ "fucks" och leder topplistan om jag förstått saken rätt? Då måste det alltså vara tidernas största mästerverk? På tiden att jag ser den.
RalfiParpa skrev:Det verkar som att jag får jobba lite på min vetenskapliga redogörelse. Den var ju trots allt ganska kortfattad för en vetenskaplig redogörelse.
Warlocks are enemies of God!
A bear skrev:(VARFÖR gör inte Giancarlo Esposito fler filmer?)
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare