Nip/Tuck

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » tor okt 19, 2006 19:59

I väntan på nya avsnittet kan jag ju säga saker om de tidigare eftersom jag inte gjort det.

Håller väl med folk. Det har inte riktigt blivit nåt schvung på säsongen.

Det var med en Stones-låt häromavsnittet. Det var rätt länge sen dom hade en sån sist tror jag. Det kändes kul.

Scientologin tycker jag är rolig. Gillar framförallt scener med Kimber. Men dom är inte många. Christian håller också stilen. Men jag kommer nog inte att göra en "Property of Christian Troy"-tattoo i svanken. Tror jag.

Jag tycker inte lika mycket om Sean som Buffster gör. Tyckte inte särskilt mycket om nåt i Monica-arcen. Förutom när hon blev överkörd av bussen. Det var pangigt. Och ska det nitpickas så dog ju aldrig Escobar så det är fel att han säger att han är tillbaka för att hell was full. Hans skägg såg påklistrat ut tyckte jag förresten. Kanske det inte ens var, men det störde mig.

Hoppas säsongen blir bättre.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav The Buffster » tor okt 19, 2006 20:08

Tam skrev:Jag tycker inte lika mycket om Sean som Buffster gör. Tyckte inte särskilt mycket om nåt i Monica-arcen. Förutom när hon blev överkörd av bussen. Det var pangigt.

Jag gillar verkligen Sean hur mycket som helst ingen tvekan om det men i ärlighetens namn så ska jag väl också erkänna att Monica arcen inte har varit sådär jättebra. Vissa enstaka scener och framförallt Sean i dom har jag gillat men hela grejen med att hon visade sig vara så galen kändes bara trist. Plus att det känns som om dom redan har haft en Sean är otrogen arc. Däremot var det bra att dom tog död på henne, då slipper man massa tjafs med att hon kanske kommer att berätta för Julia. Men å andra sidan så kanske det kommer att komma fram i alla fall.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor okt 19, 2006 20:25

Tam skrev:Det var med en Stones-låt häromavsnittet. Det var rätt länge sen dom hade en sån sist tror jag.

Nja, avsnittet innan... ;) ...det var med Stones-låtar i slutmontagen två avsnitt i rad! Det tyckte jag var lite oväntat. Inte för att jag klagar.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » fre okt 20, 2006 1:22

caffeineaddict skrev:
Tam skrev:Det var med en Stones-låt häromavsnittet. Det var rätt länge sen dom hade en sån sist tror jag.

Nja, avsnittet innan... ;) ...det var med Stones-låtar i slutmontagen två avsnitt i rad! Det tyckte jag var lite oväntat. Inte för att jag klagar.

Just fan. Det var Gimme Shelter i 4.5 jag tänkte på. Hade glömt As tears go by (och inte känt igen Slave) i 4.6 även om jag tyckte det var jätteroligt när jag såg det. Säsonger 1 & 2 var det ju Stones var och vartannat avsnitt. Och jag har länge tänkt att det var tråkigt det inte är så längre. Men nu har det återkommit with a vengeance tydligen.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre okt 20, 2006 1:33

Hmmm, kan någon påminna mig om vilka Stones-låtar som förekom i S1 och S2? Det enda jag minns på rak arm är "You Can't Always Get What You Want" när Julia ligger på operationsbordet och drömmer i S2.

Stones har ju blivit nya poppismusiken inom TV-serier de senaste åren. "You Can't Always Get What You Want" är mer eller mindre Houses tema, i Entourage har de också förekommit mer än en gång ("Monkey Man" och.... iiiiih, vilken var den andra? EDIT: "Gimme Shelter" där med, just det). "Moonlight Mile" band ihop Sopranos-S6-säsongsavslutningen, vilket kopplade tillbaka till hur "Thru And Thru" användes lysande i S2-säsongsavslutningen.

Och, som sagt, jag klagar inte. Få saker gör mig så glad som Rullande Stenar i kombo med bra TV.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tam » fre okt 20, 2006 1:45

caffeineaddict skrev:Hmmm, kan någon påminna mig om vilka Stones-låtar som förekom i S1 och S2? Det enda jag minns på rak arm är "You Can't Always Get What You Want" när Julia ligger på operationsbordet och drömmer i S2.

Paint It Black var i piloten t o m, om jag inte minns fel. Mother's Little Helper var med i avsnittet med i 2.04 Mrs Grubman (hon deras återkommande kund, som då fick ansiktet förlamat, ni minns). Tror det fanns fler. Men kan inte minnas på rak arm. Carly Simon - You're so vain var med nån gång, det är en halv poäng.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör okt 21, 2006 11:09

Nu är 4.07 äntligen här. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tam » lör okt 21, 2006 14:03

4x07 var bäst hittills på säsongen.

Christian & Kimber - det bränner. Och Matt & Kimber - jag tycker det är bra. Seans njure-skuldkänslor var bra mycket intressantare att se än hans otrohetsskuldkänslor. Rosie O'Donnell var faktiskt rätt bra här också, kanske ger den där spin-offen en chans om den blir av. Mycket begåvat att få hela avsnittet att sitta ihop så enhetligt och fint. Och Stones igen.

Nu kan Burt, Michelle, Jacqueline Bisset etc glömmas bort ett tag och vi kan få högklassigt karaktärsdrivet chockmelodrama, innan dom kommer tillbaka för en rafflande katastrof till säsongsavslutning. Nip/Tuck.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav The Buffster » sön okt 22, 2006 0:30

Jag håller nog med Tam här, detta var säsongens bästa avsnitt.

(spoiler 4.07) Christan och Kimber scenen var så bra att jag fick gåshud. Damn, helt underbart. Jag tänkte faktiskt också tidigare idag innan jag hade sett avsnittet att det nog var dags för en Christian och Kimber scen, och som vanligt så gjorde Nip/Tuck mig inte besviken. Det här berörde mig också vilket egentligen inte alls kändes oväntat, bara för att rätt mycket av serien är väldigt over the top så hade jag långt ifrån gett upp på att Nip/Tuck kan beröra som drama.

Kimber och Matt, for all the wrong reasons, därför gillar jag det såklart.

Är väl ingen hemlighet direkt att jag är rätt förtjust i Sean ;) . Gillade självklart detta enormt mycket. Särskilt eftersom Sean, vilket jag tror att jag nämnt tidigare, är den som alla uppfattar som "the good guy" och det är väl lite så han ser sig själv också. Sen så klarar han inte av att göra en sån här grej (jag klandrar honom inte) och så gör han både andra och sig själv besvikna. Bra grejer.

Det enda som jag verkligen inte tycker fungerar är väl Christian och Michelle, hon är så trist och jag tycker inte att det finns någon kemi alls mellan dom. Jämför man Christian/Kimber och Christian/Michelle så känns det som ett skämt.

Men som sagt, det här var nog säsongens bästa avsnitt. Tyvärr har väl Tam väldigt rätt i att säsongsavslutningen kommer att handla om upplösningen på arcen med organtjuvarna, som man gärna hade kunnat vara utan. Men jag gillar Nip/Tuck i alla fall.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tam » tor okt 26, 2006 19:21

Tyckte 4x08 var smått fantastiskt, faktiskt.

Älskade post mortem plastic surgery-idén. Och att det var mrs Grubman som hade den. Seans historia fann jag också mycket inspirerad. "In so many ways that pathetic boy was who I fell in love with." "That's because you never saw him." Wow. Och all baseball när connor har såna där händer, det är sånt som gör saga av alltihop och ger det hela resonans. Jag är nöjd med Nip/Tuck nu.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön nov 05, 2006 23:18

4x08 var riktigt bra faktiskt. Har inte varit speciellt förtjust i nåt av s4-avsnitten hittills, men det här gillade jag.
Inga irriterande försök till att vara jättechockerande, för sakens skull, utan det mesta kändes som bra scener, och bra storys. Rätt så gripande också, jag fick ont i hjärtat när jag såg Connor på operationsbordet. Dock har jag svårt att se Sean som post-op-harmynt, för det syns alltid om nån har varit harmynt. Men det får man ju bara släppa, man fattar ju att det handlar om en manusgrej osv, och acceptera att om det är så, så är det så. Jag tycker att, vahettehan, dvärgen, är en jättebra karaktär, jag gillar honom skarpt. Känns skönt med en karaktär som man faktiskt kan gilla lite, utan att vilja slå nåt hårt i huvudet på honom. Han och sköterskan (nu är det jag med namn igen, ni vet vem jag menar, lesbisk, lockigt hår) hör till den kategorin. En romans mellan honom och Julia känns också trovärdig. För första gången på hela säsongen blev jag lite nyfiken på hur det kommer att gå. Jag är less på Sean. Inte Christian. Inte dvärgen(det tar emot att skriva dvärgen, men vad ska man skriva då? Kommer inte ihåg namnet..). Resten tycker jag sådär om. Hela JR-historien var rätt så tröttsam.. Blev glad när dom spelade Jesus to a child. Vilken underbar låt. Varför kan inte George Michael göra sån musik längre? Dumt. Han är för mycket pothead nu för tiden..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » sön nov 05, 2006 23:31

Ojsan hoppsan, jag har tre N/T-avsnitt som ligger otittade.... :eek: How un-me..

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » mån nov 06, 2006 1:05

caffeineaddict skrev:Ojsan hoppsan, jag har tre N/T-avsnitt som ligger otittade.... :eek: How un-me..

Nu har jag sett 4.06 och har också och ligger bara 3 avsnitt efter.

(spoiler 4.06) Utpressarhistorien var meehhee, men jag gillar ändå allt som har med Sean att göra, så är det, och att ha plockat in Escobar som hans onda sida är fantastiskt. Sista scenen vid matbordet, skålandet, Seans tårfyllda ögon osv. Så bra. Det finns så många bra scener med Sean, och de flesta scenerna ihop med Monica som jag hoppas får fortsätta att figurera i hans huvud är fan guld.

Christians dröm i början var bra, och det var på tiden att man tog upp Christians identitetskris igen. Terapeuten är ytterligare en galen människa och hennes roll i detta avsnittet tycker jag man kunde skippat. Känns inte motiverat att ta in ytterligare en storyline kring detta. Känns som det är tillräckligt med saker som händer i serien.

Möjligt att avsnitt 6 var det sämsta i S4 än så länge. Men va fan, jag är så jävla tokförtjust i Nip/Tuck, att jag har nog svårt att se brister....eller snarare uppleva det som brister. Jag tycker rent generellt att S4 har tagit ett ordentligt ryck upp i jämförelse med hur man avslutade S3.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån nov 06, 2006 15:40

caffeineaddict skrev:Ojsan hoppsan, jag har tre N/T-avsnitt som ligger otittade.... :eek: How un-me..

Jag var inte alls sugen att fortsätta men Anna har fastnat för serien så det är rätt mysigt att se tillsammans.. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » mån nov 06, 2006 23:57

(spoiler 4.07) Faktiskt underbart att se lite Liz/Sean/Christian. Inte bara meta scener dem tre ihop utan verkligen scener och händelser som betyder något. Sean, fyfan, han är så bra och vilsen, och olycklig, och allmänt sårbar. Jag gillade verkligen den delen av avsnittet som handlade om organdonationen och Seans samvetskval kring det. Det andra som jag verkligen gillade var naturligtvis Christian och Kimber scenerna. Fyfan. Så intensiva scener. Christian är så jävla splittrad. Att gå från en öppensinnad gentleman till ett arrogant jävla svin på, ja, ungefär inom loppet av en dag är ganska anmärkningsvärt. Sånt gillar jag i serier.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » tis nov 07, 2006 13:32

Tob: Det är så underbart att du tycks gilla Sean precis lika mycket som jag, :lovebunny: .

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tob » tis nov 07, 2006 20:22

The Buffster skrev:Tob: Det är så underbart att du tycks gilla Sean precis lika mycket som jag, :lovebunny: .

Ja, visst är det underbart, jag har allt märkt det när jag har läst vad du har skrivit....att vi tycker nog mycket lika om Sean. Överlag så tror jag vi tycker väldigt lika om mycket när det kommer till serier. Väldigt ofta jag läser instämmande vad du skriver. :)

Och efter 4.08 så är det ju inte så att jag har ändrat mig angående Sean direkt. Som för övrigt var ett förbaskat bra avsnitt.

(spoiler 4.08) Connor arcen finner jag så oerhört engagerande. Seans bakgrund skapar mer tyngd i det, och överhuvudtaget, så har man skapat sig ett helt nytt lager på Sean. Billigt sätt kan man ju tycka, men effektivt är det sannerligen, och jag är utomordentligt nöjd med att det presenteras just i detta avsnittet och knyter an till hans ställningstagande för Connor. Scenen mellan Sean och Julia när han berättar om det hela var fantastiskt bra. Och mitt ihop allt finns Marlo, så jävla bra spelad av Peter Dinklage, låt honom få mer utrymme, nu!

I likhet med Tam så tycker jag hela iden med plastikoperationer efter döden var smått fantastisk. Undra om dem kommer utveckla det något. För att vrida konceptet med skönhetsideal ett par varv, känns intressant, allt. Nu tog det andra över mycket i avsnittet, men fan, jag gillade dem här bitarna skarpt också.

Nog det bästa avsnittet hittils i S4. Iaf, helhetsmässigt, så kändes detta jävligt stabilt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis nov 07, 2006 21:52

Tob skrev:
The Buffster skrev:Tob: Det är så underbart att du tycks gilla Sean precis lika mycket som jag, :lovebunny: .

Överlag så tror jag vi tycker väldigt lika om mycket när det kommer till serier. Väldigt ofta jag läser instämmande vad du skriver. :)

Då är vi två som håller med och nickar instämmande till det mesta Buffster gör alltså. Buffstersters?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » tis nov 07, 2006 22:03

caffeineaddict skrev:
Tob skrev:Överlag så tror jag vi tycker väldigt lika om mycket när det kommer till serier. Väldigt ofta jag läser instämmande vad du skriver. :)

Då är vi två som håller med och nickar instämmande till det mesta Buffster gör alltså. Buffstersters?

Buffstersters, 8) .

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tob » tor nov 09, 2006 0:57

(spoiler 4.09) Vilken grym dynamik det är i Sean/Liz/Christian scener. Det slog mig i förra avsnittet och jag älskade introscenen i detta avsnittet. Liz frångår sina principer för att hon känner sig älskad. På samma sätt överväger Marlo att operera sig. Jag gillade scenerna mellan honom och Sean, jag gillade dialogerna, men jag gillade inte att han bestämmde sig för att vilja göra operationen. Tycker inte alls det ligger i linje med karaktären och känns inte så trovärdigt. Sen scenen mellan Sean och Julia blir jäkligt kraftfull när man gör kopplingen till Connors operation tydlig. Sen allt mellan Marlo och Julia är ju kanonbra.

Jag tycker inte njurhistorien är så intressant. Men allt med Christian blir ju jävligt bra på ett eller annat sätt. Likaså här. Sen gillade jag verkligen scenerna mellan Michelle och Burt. Nåja. riktigt bra avsnitt men inte något av de bästa i S4....
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tam » tor nov 09, 2006 15:43

(spoiler 4x10) Jag har gjort som Tinwiel och tröttnat på Sean. När Julia erkände Marlo-sexet och Sean blev hotfull, jag hade jättetråkigt. Kändes som att allt gick på rutin bara, trots känslostormarna.
Kimber gillar jag. Och Merrils riff om hur hon alltid har kontroll. Det var ju för väl att det var Matts barn.

(spoiler 4x10 och The Shield s5) Att återknyta till första avsnittet funkade bättre där.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav eynosh » tor nov 09, 2006 21:53

Jag har börjat tröttna på Nip/Tuck =/.
Det är alldeles för lite blod och sex och alldeles för mycket.. tv-serie.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tob » fre nov 10, 2006 0:55

eynosh skrev:Jag har börjat tröttna på Nip/Tuck =/.
Det är alldeles för lite blod och sex och alldeles för mycket.. tv-serie.

Det var ju också ett knepigt sätt att se på det... :rolleyes:

Tam skrev:Jag har gjort som Tinwiel och tröttnat på Sean. När Julia erkände Marlo-sexet och Sean blev hotfull, jag hade jättetråkigt. Kändes som att allt gick på rutin bara, trots känslostormarna.
Kimber gillar jag. Och Merrils riff om hur hon alltid har kontroll. Det var ju för väl att det var Matts barn.

(spoiler 4.10) Jag har då inte tröttnat på Sean. Tycker alla hans scener är guld. Marlo/Sean scenen var ju så fruktasnvärt bra. Givetvis mycket tack vare Peter Dinklage visserligen, när han gick upp för trappstegen...ohh. Annan Sean scen var ju i slutändan ihop med Escobar. Inte ett ord, bara en blick, rädsla och ängslan, som lyser så jävla starkt. Så är det, Sean som karaktär kanske haltar, men fyfan vad Dylan Walsh är bra. Escobar historien känns förövrigt ganska konstruerad och håller med dig angående Shield liknelsen. Matt och Kimber. Jodå, Matt, hehe....jag gillade scenen med Julie/Matt/Kimber riktigt ordentligt. Sen, Christian och Matt ihop, i väntrummet, oerhört bra.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » lör nov 11, 2006 22:57

(spoiler 4.10) Jag har inte tröttnat på Nip/Tuck och jag har inte tröttnat på Sean. Det har väl i och för sig ingen trott heller, men jag ville säga det ändå. Det här var riktigt bra, som vanligt. Marlo/Sean scenen var fantastisk. Peter Dinklage (!!) och Dylan Walsh, ja man kan sannerligen inte klaga på skådespeleriet i denna serie. När Marlo ställde sig på stegen, och så Seans "I painted over your muriel". Hur kan ni inte gilla Sean?! Visst det där när han blev hotfull mot Julia har man kanske sett förut, men Dylan Walsh är som Tob nämnde en så fantastisk skådis att det fungerade för mig i alla fall. Sen var ju Escobar scenen när Sean först trodde att det inte var på riktigt också alldeles fantastisk.

Att jag gillar Sean så mycket betyder givetvis på intet sätt att jag tycker sämre om Christian som också han är fantastisk på alla sätt och vis. "No matter how hard you try, you can never be like me". Jag hade saknat Merrill en hel del ändå, jag gillar honom. Kimber är också en favorit. Jag undrar hur det kommer att sluta, känns inte, som jag säkert nämnt förut, som om hennes och Christians historia är avslutad på långa vägar. Eller så är det bara önsketänkande från min sida.

(spoiler 4.10 och The Shield s.5) Visst fungerade återkopplingen till första avsnittet bättre i The Shield. Men Nip/Tuck säsong 4 är riktigt bra medan The Shield säsong 5 är en av dom bästa tv säsonger som överhuvudtaget har gjorts så det är kanske inte så konstigt.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tob » tor nov 16, 2006 0:43

(spoiler 4.11) Hmm, detta var lite speciellt. Jag gillade det mesta som utspelades i nutid. Eller snarare, jag avgudade det, men framtidsekvenserna hade jag svårt för. Christian/Julia/Sean känns bara som karikatyrer av sig själv, medans Annie och Matt uppenbarligen har genomgått stora förändringar och på det stora hela så har jag svårt att ta till mig det. Bäst funkar Connor och hans syn på sina föräldrar, sin familj och sitt eget liv.

Inför resterande avsnitt.....

Jag funderar på hur mycket Julie, Annie och antagligen också Marlo kommer att vara borta från serien nu. Det känns i så fall tråkigt, då jag alltid tycker om familjescenerna, och på något sätt så är det det som har varit kärnan i serien.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » tor nov 23, 2006 9:25

(spoiler 4.12) Jag tycker man lägger lagom mycket fokus kring Seans bearbetning av uppbrottet med Julia. Att likna det vid en änke/änka situation kan kanske tyckas extremt, men det handlar om att förlora något, på ett eller annat sätt. Dylan Walsh är så jävla duktig på att förmedla känslor utan att säga något, det hjälper till väldigt mycket nu, i alla hans scener.

Christian och hon Michelle, gifta sig, huh? ok, identitetskris och sexuell förvirrelse har ju varit lite av Christians tema i denna säsongen, och ja, det mynnar ut i att Christian skall gifta sig och binda sig. Nåja, vi får väl se hur det går med det....

Roligt att se en del gamla kvinnor från serien som har haft ihop det med Christian. Kvinnan med påsen....ouch.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » ons nov 29, 2006 23:27

(spoiler 4.12) Kommenterade aldrig förra avsnittet, så jag passar på nu istället. Gillade, precis som Tob, scenen med Christians gamla kvinnor en hel massa. Dock fick tjejen med påsen över huvudet mig kanske att tänka att det var ett tag sen serien var bra. Dessutom fick det mig att inse hur fel hela den här Michelle grejen känns. Men ändå, jag gillade avsnittet och jag gillar fortfarande serien.

(spoiler 4.13) När man älskar Sean så mycket som jag gör så var det här avsnittet en ren njutning. Sean är in pain, Sean känner sig ensam, Sean dricker på jobbet, Sean i Gucci-kostym och solglasögon, Sean som full/arg/ledsen tomte... I loved it all.

Att Christan har fått tillbaka Wilbur gillar jag, nog. Men jag känner fortfarande ingen kemi alls mellan Christian och Michelle och det är ett problem. Och organtjuvs-arcen känns minst sagt onödig. Och väääldigt tråkig.

"Do you know Marlo?"
"Which elf is he?"
"He was my wife's elf"

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tam » tor nov 30, 2006 4:00

(spoiler 4x13) Tycker inte organtjuvsarcen är så illa faktiskt. Inte för att den är nåt bra i serien, eller så, men ändå. Kunde varit värre.

Men det är ett problem att Michelle är så svår att känna nåt för, hur snygg hon än är. Efter 4x01 när hon var en höjdare som siluett har inte mycket varit så bra som det kunde varit när det gäller henne. Och som Buffstern sa, ingen kemi mellan henne och Christian. Synd. Hade ju varit så fint annars.

Men det var roligt när hon frågade varför Christian inte nämnt att Wilbur var svart. Och som Bufftern sa, gillar nog att Christian fått honom tillbaka.

Once again with the "Och som Buffstern sa": Bra Sean detta avsnitt.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tob » lör dec 02, 2006 16:43

(spoiler 4.13) Sean centrerat avsnitt. Det hängde i luften. Det fanns en del fokus på Sean i förra avsnittet kring hans förlust, men nu sätts det i centrum, och det rejäla bakslaget för Sean kommer. Han förstår, han reagerar och han agerar. Han är ensam, väldigt ensam, och vad är inte bättre att illustrera det än på självaste julafton. Dylan Walsh som Bad Santa, jo jag tackar jag, det blir precis så tragikomiskt som jag ville. Alla scenerna ihop med uteliggaren var också jävligt bra. "Do you think Jesus loves you more beacause you dont", svar på tal, verkligen....

Wilbur är tillbaka. Jag tycker det är bra. Det lär defintivt göra scenerna mellan Michelle och Christian bättre. Helt plötsligt en liten kille med i bilden. Jag gillade den där biten med att Christian aldrig nämnde något om att han är mörk. Michelle är ju förbaskat dömmande, vänder på steken mer eller mindre......pga...av hudfärgen. Michelle/Christain överlag bryr jag mig inte mycket om så sett.

Transplantation arcen bryr jag mig inte mycket om. Säger varken bu eller bä, men som Tam skrev, det kunde blivit värre....av det.

Slutscenen vid trädet. Sean, Christain och Wilbur. Det kanske är så det är menat, i sista ändan så är det Sean och Christian som är familjen.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tam » fre dec 08, 2006 5:04

4.14
Gillade James faktiskt. Gjort det rätt länge, sen de instinktiva fördommar man har mot N/T-skurkar lagt sig. "What's the market for children's kidneys?" Good stuff. Bra död.

Rätt bra avsnitt på det hela taget. Men Nip/tuck är som sagt ändå inte vad det en gång var.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film