Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tis apr 28, 2009 20:13

Jag vill se alla de där...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis apr 28, 2009 20:46

noike skrev:Jag vill se alla de där...

Ja, fy fan. Och mest av allt ser jag fram emot Treme. Tänkte bara häromdagen att världen behöver flera TV-serier som tar plats i New Orleans.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav chanda » lör maj 02, 2009 10:33

harpers Island
Var länge sen man kände en stor kärlek för en ny serie. Intressanta karaktärer
och bra skådespelare. Perfekt blandning av skräck och mysterium.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav HeY » sön maj 03, 2009 17:12

Jag läste att Harper's Island har för övrigt flyttats till lördagar (kom det nytt idag då alltså), vilket gör att jag nog aldrig kommer titta. Det känns som första spiken i kistan...

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » mån maj 04, 2009 20:01

NBC stuff. Parks and Recreation och Heroes förnyade. Inget om Chuck och Life än. Lite piloter som blivigt upplockade. John McHales pilot finns det trailer för här och jag tycker den verkar sjukt kul.

Good morning TV fans! Today is the first day of NBC's "infront" presentations to advertisers where they show off their new shows and try to convince the big corporations to buy ad time in advance of the new season. What did they announce? Where's Chuck and Life? Here's the news on NBC's pilot pickups and renewals:

What Just Got Picked Up This Morning?

On the comedy side, NBC announced renewals for Parks and Recreation and Saturday Night Live Weekend Update Thursday. Don't remember SNL Thursday? Well you should, because that's the show that brought you a lot of the Tina Fey-as-Sarah Palin highlights during the election. For example, remember this gem where Will Ferrell reprised as George W. Bush? SNL Thursday is that.

On the drama side, Heroes got the expected renewal, and as we reported Saturday, Southland got a season-two order.

What Already Got Picked Up?

What about 30 Rock? Don't panic, because that's on the list of series NBC already ordered that we don't have to worry about, along with fellow comedy The Office; dramas Law & Order: SVU and Friday Night Lights (thank you Jeebus!); and reality series The Biggest Loser and Celebrity Apprentice.
Chuck, Yvonne Strahovski NBC/Trae Patton

What's Still Up in the Air?

The remaining bubble shows are Chuck, Law & Order, Life, Medium and My Name Is Earl.

As we told you on Saturday (thanks to the good offices of Zachary Levi and Josh Schwartz), there's every reason to "stay positive" about Chuck.

Also on the sunny side of the street, the Hollywood Reporter reports that Medium will eventually get an order for 13 to 18 new episodes. Our guess is Medium (if it is truly renewed), would launch again in the winter and run through May sweeps. It seems like perhaps they're running it on more of a cable-series model? Short run, big impact.

Law & Order is likely, but Life, on the other hand, is not looking good, but we're rooting for a miracle, just the same.

Why Do We Have To Wait?

One theory on the delayed announcements is that NBC wants to see what the other networks do with their pilots and programming before making any final picks. And one theory derivative of that theory is that there's some defensive strategy involved. Cancel Fox-studios-produced My Name Is Earl now and you might see it picked up by Fox-network president Kevin Reilly on May 18. Drop Chuck today and maybe you get a courtesy call from CW boss Dawn Ostroff next week informing you that she's taking it to the See-Dub to hang out with Gossip Girl...

When Will We Know About the Bubble Shows?

The remaining series pickups (or cancellations) are now due out during upfronts week. Look for news from NBC on May 19, which is combining some final decisions with a "Night of Comedy featuring appearances by some of its biggest comedy stars including Jay Leno, Conan O'Brien, Jimmy Fallon, Seth Meyers, Rainn Wilson and Tracy Morgan on Tuesday, May 19 in New York City."
Joel McHale Jeremy Cowart / E! Networks

What New Shows Have Been Ordered?

COMEDY:

• Whoo and hoo for E!'s own Joel McHale! Community, Joel's pilot about a group of losers trying to improve themselves at community college, has been picked up to series. Congrats, dude. Couldn't happen to a more awesome guy.

• 100 Questions is about a young single woman who learns about love by taking a 100-question "compatibility test" as part of her search for Mr. Right.

DRAMA:

• Mercy focuses on the lives and loves of nurses, and stars Michelle Trachtenberg (Gossip Girl), James Tupper (Men in Trees) and Guillermo Diaz (Weeds).

• Parenthood, based on the Steve Martin movie, has a great cast including Peter Krause, Maura Tierney and Mae Whitman.

• Trauma comes from Peter Berg, aka the genius who brings us Friday Night Lights. Like TNT's Saved before it, Trauma focuses on the world of first-responder paramedics. Think of it as ER without walls...

MINISERIES:

Apocalypse TV, baby! Following in the footsteps of this summer's upcoming (and quite entertaining) Meteor TV movie, Day One follows a rag-tag band of Van Nuys apartment dwellers coming to grips with a "cataclysmic event... that has devastated the world's infrastructures." Look for it to premiere right after the Winter Olympics.

TALK:

The Jay Leno Show is the great white shark of NBC right now, and it's eating all the little endangered-species fish. With Conan O'Brien taking over The Tonight Show in the fall, Jay's getting the next best thing: an hour at 10 p.m., every single night, Monday through Friday. That leaves very little room on the NBC schedule for, well, anything.

REALITY:

Breakthrough With Tony Robbins is possibly going to be amazing. How could it have taken Tony this long to get a reality show?! Also look for The Marriage Ref and Who Do You Think You Are?

So, what looks good to you? Can you be patient about Chuck, Law & Order, Life, Medium and My Name Is Earl, or do you want to know right now?

(edit) Medium har för övrigt också blivit förnyad för en sjätte säsong. Från 13-18 avsnitt. (/edit)
Senast redigerad av HeY mån maj 04, 2009 20:44, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » mån maj 04, 2009 20:09

• Parenthood, based on the Steve Martin movie, has a great cast including Peter Krause, Maura Tierney and Mae Whitman.

Whoopsa! Jag var inte speciellt intresserad, och sedan läste jag castingen. Najs. Den trion ger det här ett givet försök.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » mån maj 04, 2009 23:07

In Treatment 2.22, Jävlar. Ett av seriens bästa avsnitt hittills. Gabriel Byrne alltså. Jag är kär. Hans reaktioner när hon bröt ihop. Oj. Så jävla bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav chanda » tis maj 05, 2009 0:13

HeY skrev:Jag läste att Harper's Island har för övrigt flyttats till lördagar (kom det nytt idag då alltså), vilket gör att jag nog aldrig kommer titta. Det känns som första spiken i kistan...

menar du att dom kommer slakta den innan alla 13 avsnitt har visats eller?
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav HeY » tis maj 05, 2009 0:29

chanda skrev:
HeY skrev:Jag läste att Harper's Island har för övrigt flyttats till lördagar (kom det nytt idag då alltså), vilket gör att jag nog aldrig kommer titta. Det känns som första spiken i kistan...

Jag menar att den kommer förmodligen inte få fler än de 13 avsnitten iaf. De kanske vissar alla, men lördag känns inte som den dag man flyttar en serie man har tillit till. Lördag är inte, och kommer förmodligen inte heller bli, en dag för framgångsrika primetime serier. Lördag är dödare än fredag, och serier som hamnar på fredagar brukar betyda dåligt tillit i serier. Iofs så är CBS mer eller mindre den enda kanalen som fungerar på fredagar, kanske lyckas den även på lördagar? Men jag kommer bli förvånad om Harper's Island kommer ha över 5 miljoner tittare på lördag - jag kommer bli förvånad om den får bättre tittarsiffror än TSCC eller Dollhouse.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav chanda » tis maj 05, 2009 0:50

HeY skrev:
chanda skrev:

Jag menar att den kommer förmodligen inte få fler än de 13 avsnitten iaf. De kanske vissar alla, men lördag känns inte som den dag man flyttar en serie man har tillit till. Lördag är inte, och kommer förmodligen inte heller bli, en dag för framgångsrika primetime serier. Lördag är dödare än fredag, och serier som hamnar på fredagar brukar betyda dåligt tillit i serier. Iofs så är CBS mer eller mindre den enda kanalen som fungerar på fredagar, kanske lyckas den även på lördagar? Men jag kommer bli förvånad om Harper's Island kommer ha över 5 miljoner tittare på lördag - jag kommer bli förvånad om den får bättre tittarsiffror än TSCC eller Dollhouse.

tanken var väll att det bara skulle var en säsong, började att titta bara därför. Sådna här serier är bäst när det är i små förpackningar. Men bra att veta att det finns en chans att alla avsnitt kommer att visas. Det skulle suga om om man inte får veta vem som ligger bakom det hela.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Tob » tis maj 05, 2009 7:04

The Buffster skrev:In Treatment 2.22, Jävlar. Ett av seriens bästa avsnitt hittills. Gabriel Byrne alltså. Jag är kär. Hans reaktioner när hon bröt ihop. Oj. Så jävla bra.

(spoiler 2.21-2.22) Jag är visserligen skamlöst förtjust i både Olivers och Walters dagar, men nog väl slår både Mias och kanske framförallt Aprils avsnitt lite högre. Både Mia och April tycks ha svårt att skilja på rollen hos Paul, de försöker nästla sig in under Paul som kämpar för att hålla distansen, sånt är jag uppenbarligen svag för :). Som sagt skådespelet i In Treatment är av mycket hög kvalité!

Bästa dramaserien.

Apropå bra dramaserier, vart håller senaste Breaking Bad hus?! Efter att ha sett ikapp serien hastigt under ett par veckor kände jag att jag behövde min fix igår...
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » tis maj 05, 2009 18:03

chanda skrev:
tanken var väll att det bara skulle var en säsong, började att titta bara därför. Sådna här serier är bäst när det är i små förpackningar. Men bra att veta att det finns en chans att alla avsnitt kommer att visas. Det skulle suga om om man inte får veta vem som ligger bakom det hela.

Åh, jasså? Det hade jag ingen aning om. Är det endast en miniserie?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tis maj 05, 2009 18:26

HeY skrev:
chanda skrev:tanken var väll att det bara skulle var en säsong, började att titta bara därför.

Nu är det. Däremot var det inte tanken. Första säsongen är avslutad, men tanken var att om den gick bra skulle det bli en andra med en ny cast och nytt mysterium (och ny plats? Det blev jag osäker på). Det ser inte speciellt troligt ut nu, nej.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Matt » tis maj 05, 2009 18:37

Underbart när man har tre avsnitt In Treatment att kolla på en tisdagskväll.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Spuffy » tis maj 05, 2009 18:59

adolvsson skrev:
HeY skrev:
chanda skrev:tanken var väll att det bara skulle var en säsong, började att titta bara därför.

Nu är det. Däremot var det inte tanken. Första säsongen är avslutad, men tanken var att om den gick bra skulle det bli en andra med en ny cast och nytt mysterium (och ny plats? Det blev jag osäker på). Det ser inte speciellt troligt ut nu, nej.

Visst menar du att första säsongen avslutas efter avsnitt 13?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav HeY » tis maj 05, 2009 19:34

Om Harper's Island då får closure så kan jag tänka mig att se den eftersom den verkar tämligen intressant. Men, här kommer fler NBC nyheter som kanske är sorgliga för vissa [not me, haven't seen it]:
NBC has cancelled police drama Life, it has been announced.

According to Entertainment Weekly, NBC's co-chairman Ben Silverman confirmed the news at the network's upfront presentation.

The Damian Lewis-fronted drama has run for two full seasons since it premiered in September 2007.

NBC recently announced its 2009-10 lineup, which includes two new medical dramas, Mercy and Trauma, as well as two new comedies, 100 Questions and Community.

Det känns faktiskt bra för min del, eftersom jag är självisk och detta får Chuck förnyelse att ljusna (då mer plats i schema och mer pengar över).

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tis maj 05, 2009 20:00

Spuffy skrev:Visst menar du att första säsongen avslutas efter avsnitt 13?

Ja. Nu såg jag min tokiga formulering. Jag menade förstås att dom första säsongens 13 avsnitt bildar en avslutad historia.

Och tack vare allt redan är inspelat, finns det en riktigt god chans att NBC kommer visa allt, trots siffrorna.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » tis maj 05, 2009 20:08

adolvsson skrev:
Spuffy skrev:Visst menar du att första säsongen avslutas efter avsnitt 13?

Ja. Nu såg jag min tokiga formulering. Jag menade förstås att dom första säsongens 13 avsnitt bildar en avslutad historia.

Och tack vare allt redan är inspelat, finns det en riktigt god chans att NBC kommer visa allt, trots siffrorna.

CBS.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tis maj 05, 2009 20:22

HeY skrev:CBS.

Det var det, ja. Ditt "fler NBC-nyheter" däruppe ställde till det för mig. Efter att jag ställt till det för Alma. Vilken soppa!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » sön maj 10, 2009 3:18

Nytt från David Lynch. Ingen TV-serie, men jag antar en serietråd ligger närmare sanningen än en filmtråd. Den förste juni i år inleds Interview Project, en 121-delars dokumentärserie där ett nytt avsnitt läggs upp på Lynchs hemsida var tredje dag under ett helt år. Det är vanliga människor från över hela USA som intervjuas om sina egna liv. Jag är superexhalterad, speciellt efter att helt nyligen ha fallit hårt för This American Life.

Och David Lynch är en sådan där människa som twittrar också, det var där jag läste det här först, man kan också hitta dagliga väderrapporter från honom där.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » sön maj 10, 2009 8:40

Aha. Det där låter väldigt intressant. Noterar i kalendern.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » sön maj 10, 2009 22:38

Imorgon börjar Svt sända In Treatment. Roligt att serien kommer visas i Svt!
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Nyx » sön maj 10, 2009 22:48

Tob skrev:Imorgon börjar Svt sända In Treatment. Roligt att serien kommer visas i Svt!

Jippi och hurra för den serien har jag velat se länge. Gabriel Byrne! :lovebunnier:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav adolvsson » sön maj 10, 2009 23:05

Tob skrev:Imorgon börjar Svt sända In Treatment. Roligt att serien kommer visas i Svt!

Tufft. Har inte sett ett enda avsnitt än. Blir lite sugen att passa på. Se om man kan lära sig följa något på televisionsapparaten igen.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » sön maj 10, 2009 23:08

Tydligen sänder de alla 5 avsnitten från varje vecka på söndagar. Värt att lägga på minnet för er (oss) vanliga som har svårt att pricka in en dag i veckan när det gäller att följa tv-serier på vanlig tv.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » ons maj 13, 2009 18:51

Ja, jäklans gösta, ska man behöva intressera sig för Lie to Me? Jag funderade på att göra det, för Tim Roth är Tim Roth och konceptet är rätt kul, men röstade i slutändan ner mig själv för jag tittar ändå på för många procedurals som det är. Nu läser jag att förutom Roth och koncept kommer serien styras av Shawn Ryan i sin andra säsong.

Så. Ja. Det blir till att ge den en chans då. Faktiskt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons maj 13, 2009 19:03

Ajdå. Jag hade hört en del dåligt om serien också. Men Shawn är Shawn.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor maj 14, 2009 1:07

Cupid 1x06
Äsch, för tusan, det är väl bara att erkänna, jag gillar som fan. Skitmysig serie. Fortfarande ingen aning om hur den står sig i jämförelse med originalversionen, och jag tänker vänta med att kolla efter tills den där Cupid är över, för originalet lär vara bättre, tror jag. Fast tills dess lär jag bli tokigt underhållen i vilket fall. Det är jag nöjd med.

Och specifikt för det här avsnittet, är att det var mycket bra musik, eftersom båda parterna i ihopparningen var musikälskare. Antar det var lite som att se typ Björn och Kalle vänslas. Antar också det var en massa referenser för dom som har lite bättre koll på musik än jag. Jag kände visserligen igen en Bob Dylan-referens, men det lär vara en av världshistoriens mest välkända referenser, så den räknas inte.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » fre maj 15, 2009 9:40

30 Rock 3.22 Steve Earle! Rhett Miller! :lovebunny:

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön maj 17, 2009 13:00

Sanna: Elvis Costello! (eller: Declan MacManus, international art thief!) Mary!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film