Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » tor mar 26, 2009 20:11

adolvsson skrev:Castle 1x03
Bättre. Fillion fick vara lite seriös. Poliserna framstod inte som lika korkade som sist. Å andra sidan framstod dom fortfarande som korkade (jag köper inte att en konsult av Richard Castles typ, en civilist utan speciella egenskaper som i Mentalist eller Lie to Me, m fl) och det är fortfarande en av dom tråkigare procedurerna jag kollat in. Det är verkligen bara för Nathans skull. Verkligen och endast.

Jag har bara sett halva första sedan tröttnade jag på ledande repliker som skulle förklara alldeles självklara saker, framför allt Castles masskunskaper i allt och hur smart han skulle framstå. Har de dragit ner på det kan jag kanske ge det en till chans.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav CheeseGuy » tor mar 26, 2009 21:42

Se Breaking Bad istället! Senaste avsnittet hade Harry Groener också, om det hjälper.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav gaspode » tor mar 26, 2009 23:04

Better Off Ted 1x02:

At Veridian Dynamics, we can even make radishes so spicy that people can't eat them. But we don't. Because people can't eat them.
Var väl ungefär som förra avsnittet. Inget speciellt men roligare än att tentaplugga. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sfinx » fre mar 27, 2009 1:25

The last enemy 5 avsnitt.
Går på svt på onsdagar men finns tillgänglig annars med. Finns på play, de avsnitt som svt visat.
Ett framtida england med storebrorsambitioner i rädsla för terrorister. En dystopi om teknikens framsteg. Kanske inte det mest ovanliga intrigen till en början, men den har något som håller en kvar och vill se mer. Det slutade med att jag blev så nyfiken att jag hämtade hem de två sista fast jag tänkt ha den som teveteveserie. Robert Carlyle på hemmaplan är också trevligt. Riktigt värd att se, dumt att missa.
Min sort hjälte, den förvirrade sorten. Snart spoilar jag om jag inte slutar skriva.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav gaspode » sön mar 29, 2009 19:06

Party Down 1x02:
Okejdå, det här suger väl lite dårå.
Några roligheter, men Jason Dohring var med och de använde honom typ inte alls.

Och att varannan gästskådespelare alltid har varit med i Veronica Mars är lite distraherande.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav fripp21 » sön mar 29, 2009 23:24

adolvsson skrev:Castle 1x03
Bättre. Fillion fick vara lite seriös. Poliserna framstod inte som lika korkade som sist. Å andra sidan framstod dom fortfarande som korkade (jag köper inte att en konsult av Richard Castles typ, en civilist utan speciella egenskaper som i Mentalist eller Lie to Me, m fl) och det är fortfarande en av dom tråkigare procedurerna jag kollat in. Det är verkligen bara för Nathans skull. Verkligen och endast.

Oj då. Har helt missat att Nathan Fillion har en ny serie. Den bör man kanske kolla in ändå.

Ska först se klart andra säsongen av Californication. Åh vad bra den är! Sjukt bra! Har bara två avsnitt kvar. Trist.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav gaspode » ons apr 01, 2009 1:03

United States of Tara 1x11
Serien är bra, men har fortfarande inte puffat in mig i älskar-territorie.
Det var schysst med lite utveckling i det här avsnittet, att både Tara och Max fick se vad de kunde ha framför sig, fick (mer) motivation att ta itu med saker.
Trist om Marshall-grejen inte utvecklas vidare, men det återstår väl att se...
Är nästa säsongsfinal? Diablo Cody skriver det så det tyder väl på det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » ons apr 01, 2009 20:46

90210 1x17
Hmm, crazy people! Varför tittar jag på detta? Jag stör mig bara på alla karaktärerna! Men jag kan inte låta bli att se det - det är ett guilty pleasure men inte alls på det sättet Gossip Girl är för GG är faktiskt... bra! Något är det iaf!? Adrianna är snygg! Kanske det!?!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » ons apr 01, 2009 21:10

Cupid 2009 1x01
Gillade, mer än väntat, vilket också kan bero på att jag inte förväntade mig gilla alls. Kanske hjälper det att jag inte sett originalserien. Då vet jag inte heller hur mycket första avsnittet skiljer sig från 1998 års pilot, mer än att några småsnuttar från YouTube gör gällande att åtminste delar av början är fasligt likt, så jag tänker mig att eventuellt är första avsnittet bra för att Rob Thomas återanvänt skitmycket från den 11 år gamla versionen. Kanske. Kanske var Veronica Mars efter säsong ett bara ett snedsteg. Jag har åtminstone inget emot att ge Cupid'09 några avsnitt, se hur det utvecklas.

Jag tycker dessutom snäppet bättre om Sarah Paulson här än i Studio 60, även om Paula Marshall nog passade bättre för rollen på sin tid, och likaledes är förstås Bobby Cannavale ingen Jeremy Piven men klarar sig riktigt fint ändå och jag tror nog det speciellt i det fallet hjälper att jag inte sett 1998 års Cupid än.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Glorificus » tor apr 02, 2009 19:25

adolvsson skrev:Cupid 2009 1x01
Gillade, mer än väntat, vilket också kan bero på att jag inte förväntade mig gilla alls. Kanske hjälper det att jag inte sett originalserien.

Jag älskade originalserien, så just därför drar jag mig för att se re-maken. De hade väl kunnat släppa originalet på dvd istället... :) Jag har framför allt svårt för att se nån annan än Jeremy Piven som Trevor Hale, så jag tror jag hoppar över den här.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » lör apr 04, 2009 9:49

På måndag är det dags för andra säsongen av In Treatment. Av promon att döma ser det ut som att dem har försökt "förstora" serien, inte säker på att det är så vist, nog risk att man förlorar en hel del i närvarokänsla. Hur som, ser fram emot det skarpt, att döma av MyEpisodes så verkar det som att dem skall köra 2 avsnitt på söndagar och 3 avsnitt på måndagar. Se om det funkar, kanske kan det vara bra för tittarsiffrorna.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör apr 04, 2009 10:36

Tob: Jag ser fram emot det som bara sjutton, såg lite TV-spots på hbo.com igår och nu längtar jag ganska ordentligt. (spoiler S1) Även om jag hade hoppats att någon av patienterna från första säsongen hade stannat kvar, kanske främst Sophie.

Sjukt underskattad serie, och jag älskar faktiskt att Gabriel Byrne fick Golden Globen för den trots att han är så mycket mer diskret och lugn och mindre excentrisk i sitt skådespel än exempelvis Hugh Laurie i House eller Spader i BL (som jag naturligtvis älskar också, bara på ett annat sätt). Han har allt som är karaktären under kontroll, och man får fokusera på de skiftande nivåerna i hans röst som ändå säger allt om Paul, istället för att fokusera på större utspel.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » lör apr 04, 2009 11:51

caffeineaddict skrev:Tob: Jag ser fram emot det som bara sjutton, såg lite TV-spots på hbo.com igår och nu längtar jag ganska ordentligt. (spoiler S1) Även om jag hade hoppats att någon av patienterna från första säsongen hade stannat kvar, kanske främst Sophie.

Sjukt underskattad serie, och jag älskar faktiskt att Gabriel Byrne fick Golden Globen för den trots att han är så mycket mer diskret och lugn och mindre excentrisk i sitt skådespel än exempelvis Hugh Laurie i House eller Spader i BL (som jag naturligtvis älskar också, bara på ett annat sätt). Han har allt som är karaktären under kontroll, och man får fokusera på de skiftande nivåerna i hans röst som ändå säger allt om Paul, istället för att fokusera på större utspel.

Sophie är nog den jag hade hoppats på också, Mia Wasikowska var verkligen sjukt bra i de allra flesta avsnitt med Sophie. Så hjärteskärande, så sprött, så oskyldigt. Givetvis tillsammans med Gabriel Byrne.

Men är serien så undersakattad? Det lilla jag läste om mottagandet av serien var att den fick fin kritik bland kritiker men att tittarsiffrorna var vacklande, vilket jag i första hand skylde på formatet med 5 avsnitt i veckan.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör apr 04, 2009 13:03

Underskattad och underskattad... det verkar bara vara du och jag som ser den här t.ex. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » lör apr 04, 2009 13:12

Sant!

Det är ok för mig att begränsa oss till BF. Fast Hey är med oss också.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » lör apr 04, 2009 13:12

Nej, jag ser också! Såg ikapp den för rätt längesen och sällan har jag sett en lika beroendeframkallande serie. Grymt, grymt bra. Och jag ser verkligen fram emot säsong 2. Även om jag kommer att sakna särskilt Sophie hur mycket som helst. Hennes avsnitt var alltid så bra att jag knappt kunde andas. Men det där med "förstora" serien känns lite oroväckande. För jag tycker verkligen att formatet fungerade utmärkt, mycket bättre än vad jag hade trott.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » lör apr 04, 2009 14:09

Hallå.

Om ni menar att de inte kommer följa formatet lika stenhårt så tror jag att det kanske blir bra ändå. För det kändes lite krystat ibland hur de var tvungna att få in allt på besökstiderna och ändå ville visa mer.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » lör apr 04, 2009 14:54

Jag har tänkt se men inte orkat. :( Jag är en hemsk individ.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » lör apr 04, 2009 15:59

noike skrev:Jag är en hemsk individ.

Jag likaså.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav HeY » lör apr 04, 2009 17:53

Jag ser fram emot In Treatment jättemycket! Säsong 1 var skitbra och jag är riktigt nyfiken på säsong 2 - jag väntar dock tills efter studenten med att börja titta. Jag lägger nog det mesta på en hylla fram tills dess då det är sjukt mycket i skolan nu. Men jag ser absolut fram emot det!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » mån apr 06, 2009 21:05

In Treatment 2.01-2.02. Skitbra start. Jag älskar denna serie.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån apr 06, 2009 21:11

Jag tänker nog göra som förra året och se en hel vecka åt gången, det fungerade så bra då. Så i morgon eller onsdag, då blir det 2.01-2.05. Det ser jag fram emot.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav gaspode » mån apr 06, 2009 22:18

Säsongsavslutningen av United States of Tara inget speciellt tyvärr.
Bra avsnitt som det brukar, men inget som direkt sa "SE NÄSTA SÄSONG" till mig. kanske kommer jag kolla, men mycket annat kommer prioriteras först.
Det var mycket "jaha" i avsnittet.
Dels konfrontationen av snubben som utnyttjat Tara då, fast det tydligen var T och därmed inte så mycket utnyttjande får man anta.
Sen att Marshall förlåter henne för nån krystad "hon gjorde det för ditt bästa"-förklaring som jag inte alls köpte.
Grejen med Gene var också konstigt avslutad. Hon åkte därifrån när han var där. väldigt otillfredsställande. (såklart att det kommer återkomma i säsong 2, men det var ändå konstigt.)
Marshall och Jason-grejen som kanske varit bäst i säsongen fick bara ett kort omnämnande.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » mån apr 06, 2009 22:55

Angående United states of Tara, så tycker jag som Martin. Jag blev besviken, speciellt på Jason/Marshall (ge oss åtminstone några scener med de två, det var ju den enda historien som engagerade riktigt), men några andra saker var också lite jaha. Jag ser nog lite av andra säsongen, i alla fall i början.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » mån apr 06, 2009 23:21

Tinwiel skrev:på Jason/Marshall (ge oss åtminstone några scener med de två, det var ju den enda historien som engagerade riktigt

precis. superjättebortslösat att inte göra nåt ALLS av den i säsongsavslutningen.
du får säga till om Säsong 2 är bättre.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav The Buffster » tis apr 07, 2009 22:42

In Treatment 2.01-2.05. Fortfarande världens mest beroendeframkallande serie. Riktigt bra inledning. Svårt att avgöra efter bara ett avsnitt, men samtliga patienter verkade intressanta. Och precis som förra säsongen så älskar jag Paul och Gina-avsnitten. Så fint som avslutning på veckan. Än så länge tycks det inte som om dom ändrat formatet alls, och jag uppskattar det. För det fungerar verkligen oerhört bra. Jag vill att det ska vara precis så, i stort sett bara själva terapisamtalet.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis apr 07, 2009 22:50

Kunde inte hålla med Sanna mer. Samma, men annorlunda. Och fortfarande väldigt bra och riktigt lovande inför resten av säsongen.

Älskade dessutom att se John Mahoney här, efter att man är så van vid honom som Frasiers pappa.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » tis apr 07, 2009 22:54

gaspode skrev:
Tinwiel skrev:på Jason/Marshall (ge oss åtminstone några scener med de två, det var ju den enda historien som engagerade riktigt

precis. superjättebortslösat att inte göra nåt ALLS av den i säsongsavslutningen.
du får säga till om Säsong 2 är bättre.

Men var det inte en scen med dem i skolan? När Marshall stod vid drickfontänen och Jason kom och sade typ "you're an awesome dude, sorry" och Marshall svarade ngt i stil med "No, it's not your fault it's my stupid mum". Ja, ngt sånt? Inte direkt closure men det kanske inte var meningen heller, kanske blir det mer i säsong 2? Annars håller jag med, inte direkt säsongsavslutnings känsla över det, men jag gillar ändå serien för det har ju inte varit ngt dåligt avsnitt än och den är riktigt charmig/kul. Säsong 2 blir det för mig iaf!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » tis apr 07, 2009 23:05

HeY skrev:Men var det inte en scen med dem i skolan? När Marshall stod vid drickfontänen och Jason kom och sade typ "you're an awesome dude, sorry" och Marshall svarade ngt i stil med "No, it's not your fault it's my stupid mum". Ja, ngt sånt? Inte direkt closure men det kanske inte var meningen heller, kanske blir det mer i säsong 2? Annars håller jag med, inte direkt säsongsavslutnings känsla över det, men jag gillar ändå serien för det har ju inte varit ngt dåligt avsnitt än och den är riktigt charmig/kul. Säsong 2 blir det för mig iaf!

du menar inte previously-biten med "remember me when you win your oscar"?
Annars kommer jag inte ens ihåg scenen, och det känns som det var detsamma som att inte göra nånting av det. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » tis apr 07, 2009 23:11

gaspode skrev:
HeY skrev:Men var det inte en scen med dem i skolan? När Marshall stod vid drickfontänen och Jason kom och sade typ "you're an awesome dude, sorry" och Marshall svarade ngt i stil med "No, it's not your fault it's my stupid mum". Ja, ngt sånt? Inte direkt closure men det kanske inte var meningen heller, kanske blir det mer i säsong 2? Annars håller jag med, inte direkt säsongsavslutnings känsla över det, men jag gillar ändå serien för det har ju inte varit ngt dåligt avsnitt än och den är riktigt charmig/kul. Säsong 2 blir det för mig iaf!

du menar inte previously-biten med "remember me when you win your oscar"?
Annars kommer jag inte ens ihåg scenen, och det känns som det var detsamma som att inte göra nånting av det. :)

Jag kommer ihåg scenen, det var från förra avsnittet. Jag ville väl ha mer helt enkelt. :) Jag tyckte också att det var ok, men, som Martin sa, att vissa saker slarvades bort lite. Jag kommer ju se säsong 2 också.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film